Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Tuoreita sämpylöitä tai leipää jota leikataan leipäveitsellä, ei mitään tukusta ostettuja siivuja.
Oikeaa tuoremehua. Pahin vaihtoehto on se sekoitusautomaatti jossa on tabletti-näyttö, josta valitaan vedellä jatkettu mehu tai muu juoma.
Kanamuna 10-12 minuuttia keitetty.
Salaatti, kurkku, tomaatti, silli, suolakurkku.
Erillinen kahvinnoutopiste. Teen litkijät ym. tukkivat aina paikat, kun alkavat sekoittaa teenlitkuunsa jotain hunajaa tai muita mausteita. Ottaisivat omat teepussinsa mukaan ja termoskannuun haaleaa vettä.
Juustoviipaleita, kinkkua, makkaraa.
Ne lihapullat, nakit, munakokkeli ovat ihan ookoo lisä.
Ei siinä muuta tarvita. Puuron, vellin ja murojen ym. syöjät ja jogurttien ystävät - aikuistukaa.
Vikin Linen premium-aamiainen on loistava. Kylmät ruoat + puurot etc. haetaan itse ja lämpimät tilataan listalta. Eggs benedict kylmäsavulohella ja röstiperunalla on erinomainen. Ei tule ruokahävikkiä kun tilaa lautasen kerrallaan.
Lapsille on myös käytössä vohvelirauta.
Unielmieni hotelliaamiasella olisi ehdottomasti kaakaokone (ei tiettyä jauhetta+vettä), tuoreita hedelmiä ja marjoja, erilaisia juustoja, tavallista kaurapuuroa ja vaihtoehdoksi esim. riisipuuroa, tuoremehuja sekä munakokkelia. Aika vaatimattomat toiveet, mutta harvoin toteutuu.
Silliä ja suolakurkkua aamiaisella? Tykkään puurosta ja jugurtista aamiaisella hotellissakin, ja olen aikuinen. Vatsakin tykkää.
Eineslihapullat, nakit ja vetiset munakokkelit ovat aika huono vaihtoehto. Kuuman tuoreen kahvin tuo tarjoilija pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin valittajilla kovin kummoista aamupalaa edes kotona onkaan.
Hotelliin kun päästään, niin ollaan mondeenejä euroopanomistajia.
On se jännä juttu, että ihminen haluaa lomalla jotain sellaista luksusta, joka arkeen ei kuulu.
Ja se luksus pitää saada nimenomaan sieltä hotellin aamupalalta? Itse olen hotellissa useimmiten työmatkalla, ja pärjään oikein hyvin ilman paikallisia erikoisjuustoja. Se on kuitenkin vain aamupala.
Ja miksi tyytyä perusaamiaiseen kun voi saada loistavankin aamiaisen? Ja sen lisäksi voi vielä syödä loistavan lounaan ja loistavan illallisen.
Jos ei niin välitä siitä, onko aamupala luksusta vai ei, ei ole varmaan halukas maksamaan kalliimpaa hotellihuonetta vain luksusaamiaisen takia. Itse en normaalisti kotona edes syö aamupalaa, enkä varmaan jaksaisi kauheasti syödä siellä luksusaamiaisellakaan, joten olisi vähän turhaa maksaa siitä. Ja koska olen kasvissyöjä, olisi näissä luksusaamiaispaikoissa todennäköisesti aika paljon sellaista, mitä en halua syödä. En ehkä niinkään kaipaa "loistavaa" aamiaista, "loistavaa" päivällistä ja "loistavaa" illallista, vaan noissa jälkimmäisissäkin mieluummin syön perustason kasvisruokaa vegeravintolassa kuin luksusaterian jossain sellaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan myös lihaa. Vaikuttaa omaan fiilikseeni niin paljon.
Kuulostaa kyllä surkealta elämältä. Itselle finedining, luxusruuat ja -juomat ovat moottori, jonka takia viitsii ylipäätään elää. En osaisi kuvitella lentäväni Argentiinaan ilman että siellä syödään kilon häränpihviä verisenä ja ämpäri punkkua päälle. Tai Ranskaan ilman ostereita ja shamppanjaa. Ja ne juustot, oh la la.
Minulle se moottori on kirjallisuus, taide, liikunta ja seksuaalisuus. Lihansyönto ja eläinrasvajuustot eivät minulle ole Se Juttu.
t. Se, jonka elämää surkuttelit
Vedit seksin ruokapöytään.
Ketjuhotelleihin paikallisia juttuja? Lähiruokaa, marjoja, pikku smoothieshotteja, sieniä, haukea, muikkuja jne. Lapissa poroa, poromakkaraa, hillaa, kaarnikkajuttuja? Etelässä taas jotain muuta.
Esim. Oulussa ihan huippua erään hotellin aamiaispöytä.
Kylmäsavuhaukea, pihlajanmarjahilloketta, munakkaaseen pororouhetta halutessaan jne.
Kyse on viitsimisestä, ei kustannuksesta?
Kauheinta on erään upean näköalahotellin aamiainen. Juustot ja makkarat mustissa muovirasioissaan. Ankeaa. Ei mitään yritystäkään tehdä viihtyisää, paikallista ja upeaa luontoa ja ympäristöä säästävää aamiaiskokemusta.
Satsatkaa musiikkiin, joikuja, kanteletta, merimiesvalsseja vaikkapa taustalle. Luonnosta saa kiviä, kelottuneita oksia yms. koristeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei käsitä, että jos monet näistä ruuista tehtäisiin "kunnolla" niin kuin he haluaisivat, se vaatisi hitosti enemmän materiaalia, työvoimaa ja aikaa. Ei ne hotellin x määrä keittiön aamuvuorolaisia pysty tuollaisia väsäämään samassa työajassa. Varsinkin jos hotelli on varattu täyteen. Lisäksi on aina se vaara, että joku sooloilee liikaa ja pilaa koko munakkaan jne. Sen takia käyttävät niitä tuttuja ja turvallisia tavaroita tukusta, jotka kokkaavat samalla reseptillä joka aamu. Samat munakokkelit, pekonit, nakit, marjasekoitukset tukun pakkasesta ja leivät yms.
Tämä olisi uskottavampi, jos kaikki hotellit tekisi näin. Mutta ei, on niitäkin isoja hotelleja joissa tehdään hyvät ja laadukkaat aamupalat. Mikään ei pakota ostamaan sitä pahimman makuista esanssia mehuun tai paskinta ja halvinta marjasekoitusta. Jos henkilökunta ei osaa tai ehdi tekemään edes munakasta, niin silloin on vika ylemmällä taholla. Henkilökunta on epäpätevää, henkilökuntaa ei ole kunnolla perehdytetty, henkilökuntaa on liian vähän. Sooloilu on hassu pelko, kertoo vain siitä joko henkilökunta on oikeasti todella randomia ilman pätevyyttä ja koulutusta tai sitten vallitsee luottamuspula muista syistä (esim esimiehen mikromanagerointi ja epäluuloisuus). Ei sillä ole mitään väliä asiakkaalle, vaikka aamupala ei joka aamu olisi prikulleen samanlainen, kunhan se on maukasta.
Lisäisin vielä, että erittäin moni on sanonut kuinka määrällisesti vähemmän eri ruokalajeja riittäisi, jos vaan olisi hyvin tehty. Mikähän siinä on että yritykset ei vaan usko, että ei se määrä kaikkea erilaista korvaa laatua. Ehkä se keittiöhenkilökuntakin ehtisi paremmin, jos listaa olisi karsittu ja laatuun panostettu.
Kai se, kun tietyillä ketjuilla ei ole tarpeeksi kilpailua, niin voi kuvitella asiakkaiden olevan tyytyväisiä kun niitä vielä riittää. Laitetaan vaan halvimmat ja pahimmat lihapullat, ei ne mitään tajua, ovat vaan onnellisia kun saavat mättää roskaa sisään kauheet määrä. Ja sitten ihmetellään kauheeta hävikin määrää kun ei niitä ruokia pystykään syömään. Asiakkaan vika.
Asiakkaat ovat vaativia. Jos tarjolla ei ole kaikkia sortteja, niin kitinä alkaa, vaikka se tarjolla oleva olisi miten laadukasta. Sinun hyvä aamiaisesi ei ole muiden hyvä aamiainen. Nähdäänhän se jo tässä ketjussa, että makuja on monia.
Makuja on monia, mutta mun nähdäkseni tässäkin ketjussa on lueteltu tietyt asiat todella moneen kertaan. Niistä pystyisi hyvin päättelemääm mitkä on ne oleelliset asiat. Moni on myös ollut valmis tinkimään joistakin asioista, jos muuten tarjolla olevat ruuat on tarpeeksi hyviä. Toiveita on esitetty, se on eri asia kuin vaatimus. Toisekseen _Yksikään_ tässä ketjussa ei ole sanonut että mieluimmin syö paljon kaikkea erilaisia, vaikka se olisi huonosti tehtyä. Ei, vaan päin vastoin. KUKAAN ei ole sanonut syövänsä mieluummin huonoa ruokaa jos vain määrä korvaa laadun.
Ainoa joka on erimieltä, on ilmeisesti vastuussa jonkin hotellin haukutusta jauhomunakkaasta ja esanssimehuista.
Suostutko siihen, että aamiaisesi hotellissa olisi tällainen: Hyvä, tuore leipä tai sämpylät, paahtopaisti, pari juustoa, keitettyjä munia, maukkaita tomaatteja ja kurkkua, pitkään haudutettua puuroa, marjoja, kahvia tai teetä ja tuoremehua? Tuo riittäisi minulle hyvin toteutettuna. Ja ei, et voisi lisätä mitään, koska hinta nousisi.
Jos on lettuja, niiden pitää olla lämpimiä ja niiden kanssa pitää olla kermavaahtoa. Lettu ilman kermavaahtoa on kuivaa kuin Sahara. Ja vielä kylmä lettu... uhh!
Jos on marjapiirakkaa, pitää olla myös vaniljakastiketta. Miksi on niin vaikea laittaa niitä oikeita lisukkeita?
Lisäksi toivoisin, että kylteissä olisi selkeästi, mitä ruoka pitää sisällään. Esim. leivissä, mistä se on tehty, tai leikkeleistä, mitä elukkaa se on. Maitotuotekaukalossa voi olla viisi samanlaista ja samannäköistä kulhoa täynnä valkoista lientä, mutta ei täsmällistä tietoa, missä kulhossa on rahkaa, maustamatonta jogurttia, sokeroitua jogurttia jne. Sattuman kauppaa, mitä kuppiisi saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä juttu, että ihminen haluaa lomalla jotain sellaista luksusta, joka arkeen ei kuulu.
Ja se luksus pitää saada nimenomaan sieltä hotellin aamupalalta? Itse olen hotellissa useimmiten työmatkalla, ja pärjään oikein hyvin ilman paikallisia erikoisjuustoja. Se on kuitenkin vain aamupala.
Ja miksi tyytyä perusaamiaiseen kun voi saada loistavankin aamiaisen? Ja sen lisäksi voi vielä syödä loistavan lounaan ja loistavan illallisen.
Jos ei niin välitä siitä, onko aamupala luksusta vai ei, ei ole varmaan halukas maksamaan kalliimpaa hotellihuonetta vain luksusaamiaisen takia. Itse en normaalisti kotona edes syö aamupalaa, enkä varmaan jaksaisi kauheasti syödä siellä luksusaamiaisellakaan, joten olisi vähän turhaa maksaa siitä. Ja koska olen kasvissyöjä, olisi näissä luksusaamiaispaikoissa todennäköisesti aika paljon sellaista, mitä en halua syödä. En ehkä niinkään kaipaa "loistavaa" aamiaista, "loistavaa" päivällistä ja "loistavaa" illallista, vaan noissa jälkimmäisissäkin mieluummin syön perustason kasvisruokaa vegeravintolassa kuin luksusaterian jossain sellaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan myös lihaa. Vaikuttaa omaan fiilikseeni niin paljon.
Kuulostaa kyllä surkealta elämältä. Itselle finedining, luxusruuat ja -juomat ovat moottori, jonka takia viitsii ylipäätään elää. En osaisi kuvitella lentäväni Argentiinaan ilman että siellä syödään kilon häränpihviä verisenä ja ämpäri punkkua päälle. Tai Ranskaan ilman ostereita ja shamppanjaa. Ja ne juustot, oh la la.
Minulle se moottori on kirjallisuus, taide, liikunta ja seksuaalisuus. Lihansyönto ja eläinrasvajuustot eivät minulle ole Se Juttu.
Oli puhe moottorista, jonka voimin jaksaa elää. Minulle se elämän mielekkyys tulee noista mainitsemistani, mutta esim fine dining on ihan yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaan hotelliaamiaiselta ennen kaikkea rauhaa. Aamuäreiden, krapulaisten, toisiaan tönivien & kiilailevien ja sottaavien suomalaisten kanssa ruoan jonottaminen on yhtä tuskaa. Jostain syystä aamiaispöydässä tuntuu unohtuvan kaikki käytöstavat. Sitten on vielä ne tyypit jotka voitelee leipänsä siinä jonossa niin että kaikille kolmelle leivälle tulee reunasta reunaan tasainen puolen millin kerron rasvaa. Tai sitten ne joiden pitää vaihtaa ne edellisillan kuulumiset siinä jonossa ilman että sen tarinan aikana voi tehdä mitään muuta, kuten esim. täyttää sitä lautasta.
Ei kiitos. Olen jo kauan aikaa hotelleissa tilannut aamiaisen huoneeseen.
Ehdottomasti suosittelen sinulle aamiaisbuffaa suuren kiinalaisryhmän seurassa.
Tulee vähän perspektiiviä tuohon tönimiseen, kiilailuun ja sottaamiseen
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kahvia. Todella paljon tykkään siitä, jos saa kahvipannun pöytään.
Hyvää tuoretta mehua, ei sitä esanssisotkua.
Hyvää tuoretta leipää. Plussaa jos on jonkinlaisia siemensämpylöitä.
On myös kivaa jos leivän päälle on jotain tuorejuustoa.
Munaa jossain muodossa.
Smoothiesta olen todella iloinen, riittää joku perus mansikkamustikkatyyppinen, ei tarvi ollaa mitään erikoista.
Maustamaton jogurtti.
Hedelmät, pilkottuna.
Pekoni pitää olla rapeaa, ei sellaista limaa.
Paistettuja ja paahdettuja vihanneksia olisi kiva olla. Tai muuta kasvisvaihtoehtoja.Oikeastaan tärkeintä on se, että aamupala on hyvälaatuista. Vähemmän eri sortteja voi olla, kunhan on hyvin tehty tai hyvistä raaka-aineista. Joskus pienessä hotellissa on ollut kivasti lähialueen tuottajien tuotteita, tykkäsin vaikka peruspekonit ja munakokkelit puuttuikin. Oli kuitenkin laadukkaita tuotteita, hyvää kahvia ja tuoretta leipää.
Ärsyttäviä kokemuksia joita on tullut vastaan: pekoni on pehmeää limaa, vihanneksina sitkeitä pakasteesta sulatettuja vihreitä papuja, munakas on vetistä, papumössö kylmää maistuen pelkästään valkosipulille (tod. näk. sulatettu pakasteesta), marjoina on vain sitä pakastettua herukka-vadelma sekoitusta, joka on väkevää, jogurtin tilalla on vain rasvatonta rahkaa, puuro on liian suolaista ja vetistä, makkarat ja lihapullat jotain pahanmakuista halpislaatua, falavelit kuivia ja mauttomia ja jogurttikastike on mautonta ja vetistä, mehuja monta sorttia kaikki pahoja esanssimehuja, jälkkäripöydän piirakat esanssisia kestopiirakoita..
Ennemmin vähemmän mutta tuoretta ja hyvää, kuin enemmän ja sekundaa.
Se ei aina ole hyvä neuvo, että "Miksi et mene paremman tason hotelliin". Joskus se hotelli pitää valita sijainnin perusteella. Kivahan se olisi mennä vaikka Tampereen Torniin yöksi, jos tarve on olla vaikka Iisalmessa (en ole juuri Iisalmessa ikinä käynyt, joten sen paikan hotelleista en tiedä yhtään mitään).
Iisalmessa saa laadukkaan aamiaisen Golden Domessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli puhe moottorista, jonka voimin jaksaa elää. Minulle se elämän mielekkyys tulee noista mainitsemistani, mutta esim fine dining on ihan yhdentekevä.
Outoa kuitenkin, että sen mainitsit. Varmasti aika monelle tärkeä asia, mutta että sen voimin jaksaa elää. Jos ei sitä olisi, niin et jaksaisi elää? Aika rankkaa.
Ulkomailla täyttävä aamiainen korvaa lounaan. Tai lounas voi olla kevyt pikainen salaatti nähtävyyksien ollessa pääosassa. Illalla taas panostetaan ruokailuun. Eli ulkomailla vähän eri rytmi kuin kotona. Onneksi ulkomailla ei ole puuron pakkosyöttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa kuitenkin, että sen mainitsit. Varmasti aika monelle tärkeä asia, mutta että sen voimin jaksaa elää. Jos ei sitä olisi, niin et jaksaisi elää? Aika rankkaa.
Me kaikki emme ole frigidejä, kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei käsitä, että jos monet näistä ruuista tehtäisiin "kunnolla" niin kuin he haluaisivat, se vaatisi hitosti enemmän materiaalia, työvoimaa ja aikaa. Ei ne hotellin x määrä keittiön aamuvuorolaisia pysty tuollaisia väsäämään samassa työajassa. Varsinkin jos hotelli on varattu täyteen. Lisäksi on aina se vaara, että joku sooloilee liikaa ja pilaa koko munakkaan jne. Sen takia käyttävät niitä tuttuja ja turvallisia tavaroita tukusta, jotka kokkaavat samalla reseptillä joka aamu. Samat munakokkelit, pekonit, nakit, marjasekoitukset tukun pakkasesta ja leivät yms.
Tämä olisi uskottavampi, jos kaikki hotellit tekisi näin. Mutta ei, on niitäkin isoja hotelleja joissa tehdään hyvät ja laadukkaat aamupalat. Mikään ei pakota ostamaan sitä pahimman makuista esanssia mehuun tai paskinta ja halvinta marjasekoitusta. Jos henkilökunta ei osaa tai ehdi tekemään edes munakasta, niin silloin on vika ylemmällä taholla. Henkilökunta on epäpätevää, henkilökuntaa ei ole kunnolla perehdytetty, henkilökuntaa on liian vähän. Sooloilu on hassu pelko, kertoo vain siitä joko henkilökunta on oikeasti todella randomia ilman pätevyyttä ja koulutusta tai sitten vallitsee luottamuspula muista syistä (esim esimiehen mikromanagerointi ja epäluuloisuus). Ei sillä ole mitään väliä asiakkaalle, vaikka aamupala ei joka aamu olisi prikulleen samanlainen, kunhan se on maukasta.
Lisäisin vielä, että erittäin moni on sanonut kuinka määrällisesti vähemmän eri ruokalajeja riittäisi, jos vaan olisi hyvin tehty. Mikähän siinä on että yritykset ei vaan usko, että ei se määrä kaikkea erilaista korvaa laatua. Ehkä se keittiöhenkilökuntakin ehtisi paremmin, jos listaa olisi karsittu ja laatuun panostettu.
Kai se, kun tietyillä ketjuilla ei ole tarpeeksi kilpailua, niin voi kuvitella asiakkaiden olevan tyytyväisiä kun niitä vielä riittää. Laitetaan vaan halvimmat ja pahimmat lihapullat, ei ne mitään tajua, ovat vaan onnellisia kun saavat mättää roskaa sisään kauheet määrä. Ja sitten ihmetellään kauheeta hävikin määrää kun ei niitä ruokia pystykään syömään. Asiakkaan vika.
Asiakkaat ovat vaativia. Jos tarjolla ei ole kaikkia sortteja, niin kitinä alkaa, vaikka se tarjolla oleva olisi miten laadukasta. Sinun hyvä aamiaisesi ei ole muiden hyvä aamiainen. Nähdäänhän se jo tässä ketjussa, että makuja on monia.
Makuja on monia, mutta mun nähdäkseni tässäkin ketjussa on lueteltu tietyt asiat todella moneen kertaan. Niistä pystyisi hyvin päättelemääm mitkä on ne oleelliset asiat. Moni on myös ollut valmis tinkimään joistakin asioista, jos muuten tarjolla olevat ruuat on tarpeeksi hyviä. Toiveita on esitetty, se on eri asia kuin vaatimus. Toisekseen _Yksikään_ tässä ketjussa ei ole sanonut että mieluimmin syö paljon kaikkea erilaisia, vaikka se olisi huonosti tehtyä. Ei, vaan päin vastoin. KUKAAN ei ole sanonut syövänsä mieluummin huonoa ruokaa jos vain määrä korvaa laadun.
Ainoa joka on erimieltä, on ilmeisesti vastuussa jonkin hotellin haukutusta jauhomunakkaasta ja esanssimehuista.Suostutko siihen, että aamiaisesi hotellissa olisi tällainen: Hyvä, tuore leipä tai sämpylät, paahtopaisti, pari juustoa, keitettyjä munia, maukkaita tomaatteja ja kurkkua, pitkään haudutettua puuroa, marjoja, kahvia tai teetä ja tuoremehua? Tuo riittäisi minulle hyvin toteutettuna. Ja ei, et voisi lisätä mitään, koska hinta nousisi.
Mulle kyllä kelpaisi aivan hyvin. Miten niin? Ennemmin tuollainen aamupala, kuin että näön vuoksi jotain ylimääräistä ällöttävää, jota ei kuitenkaan voi syödä (kuten sitkeätä ns pekonia ja jauhomunakasta).
Suosittelen ravintola Mintin brunssia Tampereen keskustassa.
Minulle riittää aamuruoaksi muutama desi juomavettä, mukillinen mustaa teetä ja juustoleipä. Nämä jos saan niin hyvä on.
Kaikki tuon perusannoksen yli onkin sitten sitä extraa.
Matkoilla on ollut laidasta laitaan purtavaa ja harpunsoittoa. Työmatkoilla maailmalla joskus jopa laittanut herätyksen aikaisemmin, että voi nauttia pöydän antimista.
Turistina en jää töllistelemään ja fundeeraamaan kippoja, otan lautaselle nopsasti paloja ja haen sitten lisää, jos maistuu. Tämä lienee buffan idea.
Että ne ruuat olisi tehty hyvin, oli mitä vaan. Jonkinlaista kunnianhimoa ja laatunäkökulmaa.
Kylmä edellisenä iltana tehty pekoni, löysä, rasvassa lilluva pehmeä pekoni, munajauhokokkeli, halvin mahdollinen mehutiiviste, aina se sama sulaneista marjoista tehty sörsseli,melonia hedelmäpöydässä sesongista riippumatta, kuivahtaneet sämpylät, klimppinen puuro, ne samat halvat suolakurkut ketjusta riippumatta Tätä kaikkea on tullut viimeisen vuoden aikana vastaan.
Itse kaipaisin sesongin mukaisia tuotteita, paikallista väriä ja laatua kautta linjan. Mutta syömistä toki aina löytyy.
Tuoreista aineksista hyvin tehty maukas ruoka on aina parasta ravintolassakin. Sellaiseen paikkaan menee mielellään uudestaan ja uudestaan. Se on luksusta.