Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
541/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan. 

Tämä oli ihana juttu aamiaisella johon on jossain muuallakin törmätty. Se mitä nyt ainakin toivoisi aamiaiselle niin appelsiinimehun ja mun aamiainen on pilalla jos se sattuu jotain fun lightia olemaan

Vierailija
542/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuuden vaihtaisin milloin tahansa tilkkaseen brandya.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jauheesta? tehty munakokkeli on niin hirveää että sitä ei voi syödä. Onko niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä vaikkapa uunimunakasta tuoreista munista sen sijaan? Munat rikki, sekoitus, mausteet sekaan ja eikun vuokaan ja uuniin.

Olin joskus iät ja ajat sitten opiskelijana hotellisiivoojana ja aamiastarjoilijana. Munakas tehtiin kanisterissa olevasta valmislitkusta. Kaadoin vaan pannulle ja vähän sekoittelin. Ei kyllä ollut mikään luksushotelli vaan pienen kylän hotelli.

Vierailija
544/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, kuinka ketjun perusteella hotellissa yöpyminen olisi jotakin suurtakin luksusta, vaikka suurin osa hotellihuoneista ei ole luksusta ikinä nähnytkään. Aika arkipäiväisiä luukkuja, joissa on sänky, pari tuolia ja jonkinlainen pöytä ja joita ei lähdön jälkeen ikävöi.

Tuskin av-palstalaiset sentään missään sviiteissä yöpyy, tai no, mistäs sitä koskaan tietää.

Vierailija
545/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että hyvää teetä, hyvää kahvia, tuoreet vastaleivotut sämpylät kokojyvää, erilaisia lihaleikkeleitä, juustoja, mahdollisimman lähellä tuotettuja vihanneksia sekä erilaisia hedelmiä, kananmunaa jossain muodossa, kaurapuuroa ja marjahilloa. Olen tosi tyytyväinen jos näitä löytyy ja huomaan syöneeni hetken päästä ihan liikaa.

Vierailija
546/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä kotonakin on joka aamu kaikki tuo vaatimanne herkkujen vuori aamiaispöydässä? Miehillä on usein vaativa työ ja aamiaisen pitää olla laadukas.

Vierailija
547/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan. 

Suomalaista itsepalvelun onnea: maksaa aamiaisesta, joutua itse töihin ja siitä vielä tulee hyvä mieli. Ja tykkäykset tälle 150-10.

Vierailija
548/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiset yleensä täysin ok mutta henkilöiden käyttäytyminen ei. Tullaan linjojen väärästä päästä tai keskeltä jonon ohi, lääpitään käsillä tuotteita joita ei välttämättä oteta. Ollaan vaan niin v..n tyhmiä suomalaisia maajusseja kerrankin kaupungissa.

Vierailija
549/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalijaa ja kuolleita elläimiä

Vierailija
550/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kutsuisin hotelliaamupalaa hyväksi, siellä olisi tuorepuristettua mehua, tuoreista hedelmistä valmistettua hedelmäsalaattia, lettuja ( ei niitä teollisia mitä hotelleista yleensä saa), wienereitä sekä erikoiskahveja kaiken sen lisäksi mitä suomalaisissa hotelleissa yleensä tarjoillaan. Suomessa ainoastaan Helsinki-Vantaan lentokentän Hiltonissa olen kokenut että oli hyvä aamupala. Scandicin aamiaisia kutsuisin perusaamiaisiksi.

Vierailija
551/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaviaari, tai ainakin mäti kuuluu hyvään aamiaiseen. Samoin kuohuviini. Myös maksapateet ovat hyvässä hotellissa vakio siinä missä croissantit, wienerit ja laaja valikoima erilaisia kahveja. Arvostan myös laajaa kalavalikoimaa, sekä tietysti ilmakuivattua kinkkua ja hedelmiä. Trinssinakit ja lihapullat sitten huoltoasemilta. Surkea aamiainen on Green Star ketjussa. Omppuhotellissakin on parempi.

Eikö tuo ala jo olla brunssi?

Itse en ole koskaan ymmärtänyt alkoholin juomista aamiaisella. Miksi ihmeessä ja mistä se tapa on tullut? Jostain amerikkalaisesta filmistä?

Vierailija
552/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teillä kotonakin on joka aamu kaikki tuo vaatimanne herkkujen vuori aamiaispöydässä? Miehillä on usein vaativa työ ja aamiaisen pitää olla laadukas.

Ei ole, enkä usein edes syö aamiasta. Mutta jos olen maksanut 500€ huoneesta per yö, niin haluan, että se aamiainen on suhteessa huoneen hintaan myös sen arvoinen.

Mikä on se laadukas aamiainen? Korkealaatuisia proteiineja vai hyviä rasvoja vai paljon vitamiineja ja.kuituja? 500 kcal tulee äkkiä kasaan aamiaisella, joten eipä sitä auta joka aamu kauheasti herkkuja vedellä suuria määriä ettei liho ihan muodottomaksi.

Vierailija
553/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, enkä usein edes syö aamiasta. Mutta jos olen maksanut 500€ huoneesta per yö, niin haluan, että se aamiainen on suhteessa huoneen hintaan myös sen arvoinen.

Mikä on se laadukas aamiainen? Korkealaatuisia proteiineja vai hyviä rasvoja vai paljon vitamiineja ja.kuituja? 500 kcal tulee äkkiä kasaan aamiaisella, joten eipä sitä auta joka aamu kauheasti herkkuja vedellä suuria määriä ettei liho ihan muodottomaksi.

Aamiainen on se ihan sama sotku, mikä niillä halvimman economy-huoneen ostajillakin ja sen kustannukseksi on varattu muutama euro. Vai tarkoitetaanko tässä nyt hotellia, jossa on pelkästään kalliita huoneita?

Vierailija
554/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ois jo hyvä lähtökohta että aamiaisella pääsisi siivottuun pöytään ja tarjoiluastioissa olisi ruokaa mistä ottaa. Näissä Scandic, Sokos jne bulkkihotelleissa valitettavasti tuo ei ole ihan itsestäänselvyys. Ja niin, esimerkiksi se munakas olisi lämmintä ja tarjoiluvalmista muutenkin eikä pelkkää litkumassaa tai kylmää.

Vierailija
555/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin ois jo hyvä lähtökohta että aamiaisella pääsisi siivottuun pöytään ja tarjoiluastioissa olisi ruokaa mistä ottaa. Näissä Scandic, Sokos jne bulkkihotelleissa valitettavasti tuo ei ole ihan itsestäänselvyys. Ja niin, esimerkiksi se munakas olisi lämmintä ja tarjoiluvalmista muutenkin eikä pelkkää litkumassaa tai kylmää.

Kannattaa mennä jo aikaisin niin siistiä ja rauhallista. Itselleni on luksusta jo se että kerrankin pääsee valmiiseen pöytään eikä tarvitse laittaa aamiaista ja sen jälkeen siivota paikkoja. Lisäksi onhan tarjonta monipuolisempaa. 

Vierailija
556/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista itsepalvelun onnea: maksaa aamiaisesta, joutua itse töihin ja siitä vielä tulee hyvä mieli. Ja tykkäykset tälle 150-10.

Tuo on varmaan ihan ok jos pääsee siihen ensimmäisenä paistamaan. Muutenhan se koko alue on ihan sotkettu taikinalla ja sitten seisot tönittävänä paistamassa. Juu ei kiitos.

Vierailija
557/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, kuinka ketjun perusteella hotellissa yöpyminen olisi jotakin suurtakin luksusta, vaikka suurin osa hotellihuoneista ei ole luksusta ikinä nähnytkään. Aika arkipäiväisiä luukkuja, joissa on sänky, pari tuolia ja jonkinlainen pöytä ja joita ei lähdön jälkeen ikävöi.

Tuskin av-palstalaiset sentään missään sviiteissä yöpyy, tai no, mistäs sitä koskaan tietää.

Olet ilmeisesti vain Suomessa lomaillut. 

Vierailija
558/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta kutsuisin hotelliaamupalaa hyväksi, siellä olisi tuorepuristettua mehua, tuoreista hedelmistä valmistettua hedelmäsalaattia, lettuja ( ei niitä teollisia mitä hotelleista yleensä saa), wienereitä sekä erikoiskahveja kaiken sen lisäksi mitä suomalaisissa hotelleissa yleensä tarjoillaan. Suomessa ainoastaan Helsinki-Vantaan lentokentän Hiltonissa olen kokenut että oli hyvä aamupala. Scandicin aamiaisia kutsuisin perusaamiaisiksi.

Itse en haluaisi mitään lettuja, wienereitä tai erikoiskahveja.

Vierailija
559/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on että hyvää teetä, hyvää kahvia, tuoreet vastaleivotut sämpylät kokojyvää, erilaisia lihaleikkeleitä, juustoja, mahdollisimman lähellä tuotettuja vihanneksia sekä erilaisia hedelmiä, kananmunaa jossain muodossa, kaurapuuroa ja marjahilloa. Olen tosi tyytyväinen jos näitä löytyy ja huomaan syöneeni hetken päästä ihan liikaa.

Mulle riittäisi sama setti, jos se olisi laadukkaasti toteutettu. Mutta suurimmalle osalle ei kelpaa, vaan pitäisi olla muutakin, jolloin hinta nousee ja laatu kärsii.

Vierailija
560/1098 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Oletkohan oikeassa ketjussa?

Hotelliyöstä ta erikseen ostetusta hotelliaamiaisesta maksetaan. Normihotellin huonehinta pyörii noin 130e- 220e välillä. Aamupalat 15e-30e välillä.

Ei tässä kotiaamiaisista ollut kait kyse?

Rahalle joka hotelliin käytetään voi odottaa saavansa vastinetta. Aamiainen on hyvä vertailukohta siisteyden ja mukavien tyynyjen ja Kivan palvelun ohella, hotelleja vertailemaan.