Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin valittajilla kovin kummoista aamupalaa edes kotona onkaan.
Hotelliin kun päästään, niin ollaan mondeenejä euroopanomistajia.
On se jännä juttu, että ihminen haluaa lomalla jotain sellaista luksusta, joka arkeen ei kuulu.
Ja se luksus pitää saada nimenomaan sieltä hotellin aamupalalta? Itse olen hotellissa useimmiten työmatkalla, ja pärjään oikein hyvin ilman paikallisia erikoisjuustoja. Se on kuitenkin vain aamupala.
Ja miksi tyytyä perusaamiaiseen kun voi saada loistavankin aamiaisen? Ja sen lisäksi voi vielä syödä loistavan lounaan ja loistavan illallisen.
Jos ei niin välitä siitä, onko aamupala luksusta vai ei, ei ole varmaan halukas maksamaan kalliimpaa hotellihuonetta vain luksusaamiaisen takia. Itse en normaalisti kotona edes syö aamupalaa, enkä varmaan jaksaisi kauheasti syödä siellä luksusaamiaisellakaan, joten olisi vähän turhaa maksaa siitä. Ja koska olen kasvissyöjä, olisi näissä luksusaamiaispaikoissa todennäköisesti aika paljon sellaista, mitä en halua syödä. En ehkä niinkään kaipaa "loistavaa" aamiaista, "loistavaa" päivällistä ja "loistavaa" illallista, vaan noissa jälkimmäisissäkin mieluummin syön perustason kasvisruokaa vegeravintolassa kuin luksusaterian jossain sellaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan myös lihaa. Vaikuttaa omaan fiilikseeni niin paljon.
Kuulostaa kyllä surkealta elämältä. Itselle finedining, luxusruuat ja -juomat ovat moottori, jonka takia viitsii ylipäätään elää. En osaisi kuvitella lentäväni Argentiinaan ilman että siellä syödään kilon häränpihviä verisenä ja ämpäri punkkua päälle. Tai Ranskaan ilman ostereita ja shamppanjaa. Ja ne juustot, oh la la.
Minulle se moottori on kirjallisuus, taide, liikunta ja seksuaalisuus. Lihansyönto ja eläinrasvajuustot eivät minulle ole Se Juttu.
t. Se, jonka elämää surkuttelit
Vedit seksin ruokapöytään.
Oli puhe moottorista, jonka voimin jaksaa elää. Minulle se elämän mielekkyys tulee noista mainitsemistani, mutta esim fine dining on ihan yhdentekevä.
Outoa kuitenkin, että sen mainitsit. Varmasti aika monelle tärkeä asia, mutta että sen voimin jaksaa elää. Jos ei sitä olisi, niin et jaksaisi elää? Aika rankkaa.
No, samassa mielessä mitä jollekin toiselle oli fine dining edellytys sille, että jaksaa elää. Älä ota ihan noin kirjaimellisesti, vai kävitkö hänenkin viestissään päivittelemässä että rankkaa on jos ei jaksa elää ilman fine diningia.
Mutta niinhän se on - mainitsemani asiat kirjallisuus, taide liikunta ja seksuaalisuus antavat todella paljon sisältöä ja toimivat tietynlaisena moottorina kylä, minkä voimin elämä tuntuu nautinnolliselta ja mielekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä juttu, että ihminen haluaa lomalla jotain sellaista luksusta, joka arkeen ei kuulu.
Ja se luksus pitää saada nimenomaan sieltä hotellin aamupalalta? Itse olen hotellissa useimmiten työmatkalla, ja pärjään oikein hyvin ilman paikallisia erikoisjuustoja. Se on kuitenkin vain aamupala.
Ja miksi tyytyä perusaamiaiseen kun voi saada loistavankin aamiaisen? Ja sen lisäksi voi vielä syödä loistavan lounaan ja loistavan illallisen.
Jos ei niin välitä siitä, onko aamupala luksusta vai ei, ei ole varmaan halukas maksamaan kalliimpaa hotellihuonetta vain luksusaamiaisen takia. Itse en normaalisti kotona edes syö aamupalaa, enkä varmaan jaksaisi kauheasti syödä siellä luksusaamiaisellakaan, joten olisi vähän turhaa maksaa siitä. Ja koska olen kasvissyöjä, olisi näissä luksusaamiaispaikoissa todennäköisesti aika paljon sellaista, mitä en halua syödä. En ehkä niinkään kaipaa "loistavaa" aamiaista, "loistavaa" päivällistä ja "loistavaa" illallista, vaan noissa jälkimmäisissäkin mieluummin syön perustason kasvisruokaa vegeravintolassa kuin luksusaterian jossain sellaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan myös lihaa. Vaikuttaa omaan fiilikseeni niin paljon.
Kuulostaa kyllä surkealta elämältä. Itselle finedining, luxusruuat ja -juomat ovat moottori, jonka takia viitsii ylipäätään elää. En osaisi kuvitella lentäväni Argentiinaan ilman että siellä syödään kilon häränpihviä verisenä ja ämpäri punkkua päälle. Tai Ranskaan ilman ostereita ja shamppanjaa. Ja ne juustot, oh la la.
Minulle se moottori on kirjallisuus, taide, liikunta ja seksuaalisuus. Lihansyönto ja eläinrasvajuustot eivät minulle ole Se Juttu.
Oli puhe moottorista, jonka voimin jaksaa elää. Minulle se elämän mielekkyys tulee noista mainitsemistani, mutta esim fine dining on ihan yhdentekevä.
Outoa kuitenkin, että sen mainitsit. Varmasti aika monelle tärkeä asia, mutta että sen voimin jaksaa elää. Jos ei sitä olisi, niin et jaksaisi elää? Aika rankkaa.
No, samassa mielessä mitä jollekin toiselle oli fine dining edellytys sille, että jaksaa elää. Älä ota ihan noin kirjaimellisesti, vai kävitkö hänenkin viestissään päivittelemässä että rankkaa on jos ei jaksa elää ilman fine diningia.
Mutta niinhän se on - mainitsemani asiat kirjallisuus, taide liikunta ja seksuaalisuus antavat todella paljon sisältöä ja toimivat tietynlaisena moottorina kylä, minkä voimin elämä tuntuu nautinnolliselta ja mielekkäältä.
Ei nyt selitellä. Piti saada se seksi ympättyä tähänkin ruokakeskusteluun.
Mina halua kebab vain kebab ja falefel oikea ruoka
Khaled
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt selitellä. Piti saada se seksi ympättyä tähänkin ruokakeskusteluun.
Ei seksi, vaan seksuaalisuus - laajempi käsite. Johon tosin seksikin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Ketjuhotelleihin paikallisia juttuja? Lähiruokaa, marjoja, pikku smoothieshotteja, sieniä, haukea, muikkuja jne. Lapissa poroa, poromakkaraa, hillaa, kaarnikkajuttuja? Etelässä taas jotain muuta.
Esim. Oulussa ihan huippua erään hotellin aamiaispöytä.
Kylmäsavuhaukea, pihlajanmarjahilloketta, munakkaaseen pororouhetta halutessaan jne.Kyse on viitsimisestä, ei kustannuksesta?
Kauheinta on erään upean näköalahotellin aamiainen. Juustot ja makkarat mustissa muovirasioissaan. Ankeaa. Ei mitään yritystäkään tehdä viihtyisää, paikallista ja upeaa luontoa ja ympäristöä säästävää aamiaiskokemusta.Satsatkaa musiikkiin, joikuja, kanteletta, merimiesvalsseja vaikkapa taustalle. Luonnosta saa kiviä, kelottuneita oksia yms. koristeluun?
Olet tainnut käydä Lapland-hotellissa. Ne joiut aamupalapöydässä oli kyllä aika rasittavia kuunneltavia.
Syön siellä aina hyvää puuroa johon laitan sekaan pikkunakkeja, sekä sämpylää jonka päälle kananmunaa ja pekonia. Maitoa juomaksi ja kahvia.Kasviksista joskus menee vesimelonia. Siinäpä ne kaivatut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ollut ihan hyvät aamiaiset. Kokeilkaa jotain Portugalia tai Italiaa. Ei minkäänlaisia kananmunia. Maustamattomasta jugurtista tai tuoremehusta (tämä ei siis ole mitään halpaa sokerilitkua) on turha haaveilla. Jotain höttöleipää, marmeladia ja makeaa tarjolla. Yleensä varaankin hotellin ilman aamiaista ja tsekkaan paikan päällä onko sen arvoinen.
Omat lempparit aamiaisella on puuro tai maustamaton jugurtti. Tuoreet hedelmät ja kasvikset. Juusto. Kunnon kahvi. Hyvä leipä (voi olla vaaleakin kunhan ei ole halvin ja vaalein paahto"leipä"). Aika simppeliä mutta Pohjoismaiden ja Keski-Euroopan ulkopuolella hankala löytää.
Portugalista saa varmaan kuitenkin aamiaisella hyvää kahvia?
Ota laadukas hotelli, niin ei ole vaikea löytää hyvää aamiaista. Viiden tähden hotelleissa on viiden tähden tasoinen aamiainenkin. Ruisleipää olen saanut jopa Vietnamista 5 tähden hotellista. Mutta minulle kelpaa kyllä Aasiassa liikkuessa myös congee, eli paikallinen riisipuuro.
Enpä muista, että kahvikaan olisi ollut erityisen hyvää... Brittiaamiainen on kyllä ehkä pahin kaikista ja valitettavasti kyseisen imperiumin vaikutus näkyy myös muissa maissa. Laihaa kahvia (monesti pikakahvia), pekonia ja höttöleipää.
Mutta kuten sanottu, varaan nykyään hotellini ilman aamiaista. Kun riittävän monesti pettyy, niin oppii tekemään parempia valintoja :) Eikä ne Booking.comin aamiaisarvostelut auta, kun jollekin esim tuo brittiaamiainen kakun kera on loistava!
English breakfast tosiaan on eräs maailman huonoin ja epäterveellisin eväs. Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Silliä ja suolakurkkua aamiaisella? Tykkään puurosta ja jugurtista aamiaisella hotellissakin, ja olen aikuinen. Vatsakin tykkää.
Kuulutko niihin, jotka ovat pilanneet suoliston puurolla, eikä ilman pärjää. Ei ole kovin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silliä ja suolakurkkua aamiaisella? Tykkään puurosta ja jugurtista aamiaisella hotellissakin, ja olen aikuinen. Vatsakin tykkää.
Kuulutko niihin, jotka ovat pilanneet suoliston puurolla, eikä ilman pärjää. Ei ole kovin harvinaista.
Höpö, höpö. Puuro on oikein hyvä vatsalle, suolisto kunnossa.
Valmistaakohan hotellit pyynnöstä gluteenittoman ja maidottoman aamiaisen? Ja tuleeko sille lisähintaa? En ole matkaillut aikoihin. Niin ja ei kai munakkaassa ole oikeasti jauhoja??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ollut ihan hyvät aamiaiset. Kokeilkaa jotain Portugalia tai Italiaa. Ei minkäänlaisia kananmunia. Maustamattomasta jugurtista tai tuoremehusta (tämä ei siis ole mitään halpaa sokerilitkua) on turha haaveilla. Jotain höttöleipää, marmeladia ja makeaa tarjolla. Yleensä varaankin hotellin ilman aamiaista ja tsekkaan paikan päällä onko sen arvoinen.
Omat lempparit aamiaisella on puuro tai maustamaton jugurtti. Tuoreet hedelmät ja kasvikset. Juusto. Kunnon kahvi. Hyvä leipä (voi olla vaaleakin kunhan ei ole halvin ja vaalein paahto"leipä"). Aika simppeliä mutta Pohjoismaiden ja Keski-Euroopan ulkopuolella hankala löytää.
Portugalista saa varmaan kuitenkin aamiaisella hyvää kahvia?
Ota laadukas hotelli, niin ei ole vaikea löytää hyvää aamiaista. Viiden tähden hotelleissa on viiden tähden tasoinen aamiainenkin. Ruisleipää olen saanut jopa Vietnamista 5 tähden hotellista. Mutta minulle kelpaa kyllä Aasiassa liikkuessa myös congee, eli paikallinen riisipuuro.
Enpä muista, että kahvikaan olisi ollut erityisen hyvää... Brittiaamiainen on kyllä ehkä pahin kaikista ja valitettavasti kyseisen imperiumin vaikutus näkyy myös muissa maissa. Laihaa kahvia (monesti pikakahvia), pekonia ja höttöleipää.
Mutta kuten sanottu, varaan nykyään hotellini ilman aamiaista. Kun riittävän monesti pettyy, niin oppii tekemään parempia valintoja :) Eikä ne Booking.comin aamiaisarvostelut auta, kun jollekin esim tuo brittiaamiainen kakun kera on loistava!
English breakfast tosiaan on eräs maailman huonoin ja epäterveellisin eväs. Hyh.
Oikein hyvä ja etenkin täyttävä aamiainen. Minä en ainakaan kaipaa hotellissa mitään limaista ja mautonta puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju. Eihan Suomessa enaa syoda aamiaista vaan aamuPALA. Leivan paalle juustoa ja kinkkua ja se on muka aamiainen.
Hotellissa sitten pitaisi olla liveripukuiset lakeijat puristamassa mehua tomaateista arvon kansalaisille. :D
Ei kun niiden lakeijoiden pitäisi olla tarjoilemassa karjalanpiirakat, keitetyt munat ja puurot pöytiin. Suomalainen kun lähtee hotelliin niin pitää saada rahalle vastinetta, laatua.
Se jauheesta? tehty munakokkeli on niin hirveää että sitä ei voi syödä. Onko niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä vaikkapa uunimunakasta tuoreista munista sen sijaan? Munat rikki, sekoitus, mausteet sekaan ja eikun vuokaan ja uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan.
Mulla on jäänyt myös positiivisesti mieleen tää paikka. Parasta aamupalalla oli just nuo itse paistetut vohvelit 😍
Muikkuja oli myös 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt on kenenkin mielestä luksusta. Minusta sinulla ei ole oikein mitään oikeutta arvostella kenenkään surkeuksia. Ruoan kanssa pätijät ovat välillä aika raskaita, kun joka käänteessä pitää muistuttaa niistä heidän luksuksistaan. Ihan niinkuin muut ei osaisi edes syödä. Yhtä tällaista perhettä en viitsi enää kutsua edes kahville kun siitäkin tulee jotain huomautettavaa tai ainakin on tarve muistella miten ihanaa kahvia jossain muualla saa.
Ehkä et ansaitse noita ystäviä, tai et ole samalla tasolla. Itse pidän kovastikin ruokamuisteloista, toki huonoistakin. Myönnän olevani elitistinen pintaliitäjä ja käyn ottamassa selfiet ja dinnerillä sellaisissa paikoissa, joihin ei välttis olisi varaakaan, mutta kerran sitä vaan eletään. Toisaalta on kehittynyt seura, jossa jaamme kokemuksia, vinkkejä ja kuvia.
Siitä olemme kyllä nyt samaa mieltä, että en ole ansainnut mitään valittamista omassa kodissani. Muualla voimme tavata, mutta meille ei tarvitse tulla nyrpistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Se jauheesta? tehty munakokkeli on niin hirveää että sitä ei voi syödä. Onko niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä vaikkapa uunimunakasta tuoreista munista sen sijaan? Munat rikki, sekoitus, mausteet sekaan ja eikun vuokaan ja uuniin.
Mieti millainen määrä munia täytyy rikkoa monen sadan hengen uunimunakkaaseen. Siinä selitys, miksei niin tehdä, liikaa käsityötä. Suomessa työvoima maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaan hotelliaamiaiselta ennen kaikkea rauhaa. Aamuäreiden, krapulaisten, toisiaan tönivien & kiilailevien ja sottaavien suomalaisten kanssa ruoan jonottaminen on yhtä tuskaa. Jostain syystä aamiaispöydässä tuntuu unohtuvan kaikki käytöstavat. Sitten on vielä ne tyypit jotka voitelee leipänsä siinä jonossa niin että kaikille kolmelle leivälle tulee reunasta reunaan tasainen puolen millin kerron rasvaa. Tai sitten ne joiden pitää vaihtaa ne edellisillan kuulumiset siinä jonossa ilman että sen tarinan aikana voi tehdä mitään muuta, kuten esim. täyttää sitä lautasta.
Ei kiitos. Olen jo kauan aikaa hotelleissa tilannut aamiaisen huoneeseen.
Ehdottomasti suosittelen sinulle aamiaisbuffaa suuren kiinalaisryhmän seurassa.
Tulee vähän perspektiiviä tuohon tönimiseen, kiilailuun ja sottaamiseen
Kerran oltiin samaan aikaan ison kiinalaisryhmän kanssa aamupalalla ja he söivät gluteenittomien pöydän tyhjäksi. Samalla ottivat myös normi tarjottavat... tuskin kaikilla oli keliakia.
Nuo luomu / trendijutut on lähteneet lapasesta joissain hotelleissa, itselle hyvänä esimerkkinä Scandic.... vain rasvatonta jugurttia, ei kahvikermaa, ei pekonia tai rasvassa lilluvaa pekonia, heikkolaatuisia nakkeja ja sitä hirveää jauhemunakasta... hehkutetaan luomua ja terveellisyyttä, mutta kokonaisuudessaan aamiaisen laatu on heikko. Tällä ilmeiseti pyritään luomaan imagoa...Itse kaipaan, että ensin perusjutut kuntoon, sitten voi ruveta kikkailemaan lisäyksenä trendituotteilla.
Mulle riittää se hotellin ihana munakokkeli pekonit,kahvi tuoreleipä ja tuoremehu en tarvitse luksusta.
En kuitenkaan ole.