Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
461/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkalaiset voisivat listata niitä hotelleja missä kauheimmat aamiaiset kotimaassamme. Itse kun pari kertaa vuodessa menee valmiiseen pöytään niin huono aamiainen saa kyllä pettyneeksi. 

Itse en suosittelisin listoja vauva-palstalle. On paljon parempi tapa avoin palaute esim hotelliarvostelu heti matkan jälkeen - ja lukea niitä. Tämä antaa lähtökohtaisesti paljon objektiiviseman näkemyksen, kun näkee samasta hotellista useamman arvostelun, näkee milloin ne on kirjoitettu ja miten palautteeseen on reagoitu.

Vierailija
462/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla paistettu hapanjuurileipä (ei pakaste), samoin muita itse leivottuja leivonnaisia (etenkin karjalanpiirakat). Uunipuuro. Annoschiavanukas tai Bircher muesli kiva. Itse leikattuja / leikattavia leikkeleitä, ei vakuumipakkausköntisiä. Valkohomejuusto kiva. Munakaskokki, munakokkeli munista, ei jauheesta. Tuorepuristetut mehut, vähintään appelsiini, mieluusti muitakin. Pöytään tarjoiltu, hintaan kuuluva "erikoiskahvi" joka käsin tehty (ei nappia painamalla koneesta).

Suomessa ketjuissa varsinkin S-, Scandic, Radisson aamiaiset ovat aika perus. Parempia Klaus K, St. George. Myös Hotelli Mestarin lattarityylinen aamiainen churroineen ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin valittajilla kovin kummoista aamupalaa edes kotona onkaan.

Hotelliin kun päästään, niin ollaan mondeenejä euroopanomistajia.

On se jännä juttu, että ihminen haluaa lomalla jotain sellaista luksusta, joka arkeen ei kuulu.

Ja se luksus pitää saada nimenomaan sieltä hotellin aamupalalta? Itse olen hotellissa useimmiten työmatkalla, ja pärjään oikein hyvin ilman paikallisia erikoisjuustoja. Se on kuitenkin vain aamupala.

Ja miksi tyytyä perusaamiaiseen kun voi saada loistavankin aamiaisen? Ja sen lisäksi voi vielä syödä loistavan lounaan ja loistavan illallisen.

Jos ei niin välitä siitä, onko aamupala luksusta vai ei, ei ole varmaan halukas maksamaan kalliimpaa hotellihuonetta vain luksusaamiaisen takia. Itse en normaalisti kotona edes syö aamupalaa, enkä varmaan jaksaisi kauheasti syödä siellä luksusaamiaisellakaan, joten olisi vähän turhaa maksaa siitä. Ja koska olen kasvissyöjä, olisi näissä luksusaamiaispaikoissa todennäköisesti aika paljon sellaista, mitä en halua syödä.  En ehkä niinkään kaipaa "loistavaa" aamiaista, "loistavaa" päivällistä ja "loistavaa" illallista, vaan noissa jälkimmäisissäkin mieluummin syön perustason kasvisruokaa vegeravintolassa kuin luksusaterian jossain sellaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan myös lihaa. Vaikuttaa omaan fiilikseeni niin paljon.

Vierailija
464/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää kun on oikeaa appelsiinituoremehua, kunnon kahvia, tuoreet sämpylät, hyvä valikoima erilaisia leivänpäällisiä ja riittävän kovaksi keitetyt (8 min.) kananmunat.

Vierailija
465/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu, että ihminen haluaa lomalla jotain sellaista luksusta, joka arkeen ei kuulu.

Kai sitä luksusta voi järjestää arkenakin ja vaikka ihan kotona!

Kuinkahan moni viitsii/ehtii väkertää kotonaan aamuisin edes sitä yhtä munakasta, vaikkei se mitään luksusta ole todellakaan.

Eli luksusta kotona ja hotelliin arkielämää kokemaan?

Olen eri, mutta ei minulle luksus tule niistä hotelliaamupalan tarjoiluista. Juuri olin lasteni kanssa hiihtolomamatkalla, ja oli todella ihanaa - kiva viettää yhdessä kiireetöntä aikaa, käydä katsomassa uusia paikkoja, syödä aamaista ja suunnitella tulevaa päivää. Meillä oli niin hyvä reissu ja kiva tunnelma, että hotelliaamiainen ei oikeastaan ollut merkittävä tekijä - vaikka siellä olisi ollut jotain luksusherkkuja, ei se olisi ollut tunnelman ja viihtymisen kannalta niinkään olennaista. Arkielämä oli tilanteesta kaukana, vaikka aamiainen varmaan oli aika perushotelliaamiainen (Sokos hotel).

Vierailija
466/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klimppi soppaa ja mämmiä jälkkäriksi.

Vierailija
467/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti kun hienossa uudessa Scandic hotellissa oli tarjolla kahviin vain arkimaitoa. Minä en ikinä kotonakaan joisi moista kuraa vaikka köyhä opiskelija olenkin. 

Itsellä tärkeintä aamiaisella on hyvä kahvi ja tuore/vasta valmistettu ruoka. Mielummin pienempi valikoima, mutta laadukkaita raaka-aineita.

Vierailija
468/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin Pietarin hotelleissa oli aina baari auki ja sieltä sai snapsin vaikka kello kuudelta aamulla. Siitä mie tykkäsin

Vierailija
469/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä ja ehkä vähän tunkkaista voileipäkakkua. Ja hyvin pestyä jauhelihaa, sekä suklaavanukkaat lapsille.

Vierailija
470/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tee on joskus kortilla, kaikenlaisia vihreitä ja yrttihaudutuksia saattaa olla mutta musta tee loppu. Kahvin juojille on kyllä aina kahvia. Haluaisin kerran nähdä kun heille tarjottaisiin jotain yrttikorviketta.

Musta tee loppu? Eikös se ole sitä kaikkein yleisintä teetä?

Vierailija
471/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se luksus pitää saada nimenomaan sieltä hotellin aamupalalta? Itse olen hotellissa useimmiten työmatkalla, ja pärjään oikein hyvin ilman paikallisia erikoisjuustoja. Se on kuitenkin vain aamupala.

Ja miksi tyytyä perusaamiaiseen kun voi saada loistavankin aamiaisen? Ja sen lisäksi voi vielä syödä loistavan lounaan ja loistavan illallisen.

Jos ei niin välitä siitä, onko aamupala luksusta vai ei, ei ole varmaan halukas maksamaan kalliimpaa hotellihuonetta vain luksusaamiaisen takia. Itse en normaalisti kotona edes syö aamupalaa, enkä varmaan jaksaisi kauheasti syödä siellä luksusaamiaisellakaan, joten olisi vähän turhaa maksaa siitä. Ja koska olen kasvissyöjä, olisi näissä luksusaamiaispaikoissa todennäköisesti aika paljon sellaista, mitä en halua syödä.  En ehkä niinkään kaipaa "loistavaa" aamiaista, "loistavaa" päivällistä ja "loistavaa" illallista, vaan noissa jälkimmäisissäkin mieluummin syön perustason kasvisruokaa vegeravintolassa kuin luksusaterian jossain sellaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan myös lihaa. Vaikuttaa omaan fiilikseeni niin paljon.

Kuulostaa kyllä surkealta elämältä. Itselle finedining, luxusruuat ja -juomat ovat moottori, jonka takia viitsii ylipäätään elää. En osaisi kuvitella lentäväni Argentiinaan ilman että siellä syödään kilon häränpihviä verisenä ja ämpäri punkkua päälle. Tai Ranskaan ilman ostereita ja shamppanjaa. Ja ne juustot, oh la la.

Vierailija
472/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikkaita voileipiä ja ehkä vähän tunkkaista voileipäkakkua. Ja hyvin pestyä jauhelihaa, sekä suklaavanukkaat lapsille.

Se on jauheNliha.

Vierailija
473/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen aamiaisen tarvitse olla luksusta (shamppanja ja kaviaari), mutta kyllä mielestäni sen on oltava herkullista ja laadukkaista tuoreista raaka-aineista valmistettua. Samaten ei sen loistavan illallisen tarvitse olla Michelin-ravintola vaan voi olla jokin pieni, tunnelmallinen ravintola tai vaikka herkullista katuruokaa.

Vierailija
474/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tee on joskus kortilla, kaikenlaisia vihreitä ja yrttihaudutuksia saattaa olla mutta musta tee loppu. Kahvin juojille on kyllä aina kahvia. Haluaisin kerran nähdä kun heille tarjottaisiin jotain yrttikorviketta.

Tämä on yllättävän yleistä. Olen alkanut antamaan suoraa palautetta asiasta henkilökunnalle. Hyvää jos on hyvää mustaa teetä, negaa jos mustaa teetä ei ole tarjolla. Fiksuimmissa hotelleissa saa tehtyä irtoteetä omaan pieneen kannuun.

Vierailija
475/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona yöpyminen ei maksa reilusti yli satasta per yö😁

Kai tuohon hintaan nyt jmalauta pitääkin saada kunnon aamupala ja hyvä sänky!

Suomalainen valittaa aina, valittaa siitäkin jos ei ole mitään valitettavaa.

Itse asiassa suomalaiset ei valita herkästi. Monissa maissa suomalaisilla on siinä mielessä hyvä maine (juopottelijoita lukuunottamatta) että ei kitistä ja valiteta tyhjästä ja ovat monella tapaa aika helppoja asiakkaita. Totta kai yksilöt ovat yksilöitä ja ääripäitä on kaikkien maiden kansalaisissa, mutta noin yleisellä tasolla. Se on ollut joskus hauska huomata, kuinka työntekijä suorastaan huokaisee helpotuksesta kun selviää että asiakas on suomesta, eikä ole esim Venäjältä tai amerikkalainen.

Vierailija
476/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei käsitä, että jos monet näistä ruuista tehtäisiin "kunnolla" niin kuin he haluaisivat, se vaatisi hitosti enemmän materiaalia, työvoimaa ja aikaa. Ei ne hotellin x määrä keittiön aamuvuorolaisia pysty tuollaisia väsäämään samassa työajassa. Varsinkin jos hotelli on varattu täyteen. Lisäksi on aina se vaara, että joku sooloilee liikaa ja pilaa koko munakkaan jne. Sen takia käyttävät niitä tuttuja ja turvallisia tavaroita tukusta, jotka kokkaavat samalla reseptillä joka aamu. Samat munakokkelit, pekonit, nakit, marjasekoitukset tukun pakkasesta ja leivät yms.

Vierailija
477/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa suomalaiset ei valita herkästi. Monissa maissa suomalaisilla on siinä mielessä hyvä maine (juopottelijoita lukuunottamatta) että ei kitistä ja valiteta tyhjästä ja ovat monella tapaa aika helppoja asiakkaita. Totta kai yksilöt ovat yksilöitä ja ääripäitä on kaikkien maiden kansalaisissa, mutta noin yleisellä tasolla. Se on ollut joskus hauska huomata, kuinka työntekijä suorastaan huokaisee helpotuksesta kun selviää että asiakas on suomesta, eikä ole esim Venäjältä tai amerikkalainen.

On on, siellä paikanpäällä. Kiltisti ollaan kaikki. Mutta ans olla kun päästään kirjottaan palstoille.

Vierailija
478/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua. Käyt varmaan aika usein yksin syömässä? Mä olen kasvissyöjä, ollut lähes 30 vuotta ja kyllä käyn hotelliaamiaisilla, buffet-lounailla ja illallisilla ihan siellä missä sekasyöjätkin. Herranjestas, eihän mun tarvitse sitä lihaa syödä. Inhoan sieniä. En silti jätä menemättä ravintolaan jos ruokalistalla on annos mikä sisältää sieniä. Lisäksi, läheskään jokaisessa kaupungissa tai kylässä ei ole kasvisravintolaa.

Vierailija
479/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen hotellissa (kerta vuodessa), en edes herää sinne aamiaiselle ikinä xDD

Vierailija
480/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On on, siellä paikanpäällä. Kiltisti ollaan kaikki. Mutta ans olla kun päästään kirjottaan palstoille.

Ja lisään vielä, että suomalainen on ulkomailla tarjoilijan edessä, kuin pieni lapsi, kun äiti tulee kysymään "maistuiko ruoka", ei siinä kehtaa vastaan sanoa kun sellaiseksi opetettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan