Minusta tehdään keskusteluja nettiin. Poliisi: "lakia ei rikottu"!
Minut on tahtomattani nostettu somessa pöydälle naureskelumielessä. Keskusteluja minusta löytyy Ylilaudalta, Facebookista ja vaikka mistä. En saa niitä mitenkään pois ja ne sisältävät pelkästään vääristeltyjä totuuksia ja lynkkausta. Ne näkyvät Googlen tuloksissa ja pitävät huolen etten saa enää töitä.
Soitin tästä paikalliselle poliisille ja poliisi töksäytti minulle että ne eivät välttämättä täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä jos keskustelussa ei ole varsinaista solvausta.
Mutta juuri äsken Suomi sai uuden seksuaalirikoslain missä esim. peppujen salakuvaus julkisella paikalla on nyt naisen yksityisyyttä loukkaava seksuaalirikos.
Eli siis jos joku laittaa mun perseen nettiin, ilman että minua voi tunnistaa kuvasta, niin sitten touhu on tuomittavaa. Mutta kun laitetaan nimi, naama ja pilataan koko henkilöllisyys, niin sit sanotaan että "mitäs oot laittanut itsesi nettiin" ja vedotaan sananvapauteen.
En pysty ymmärtämään.
Vaadin että Suomen rikoslakiin tehdään vihdoinkin laki, että yksityishenkilöistä öyhöttäminen somessa tehdään rikolliseksi jos myllyttämisen kohde kokee että se haittaa häntä. Minun pitäisi saada itse päättää mitä minusta näkyy netissä muille! Missä se kuuluisa itsemääräämisoikeus on tässä asiassa?
Kommentit (109)
Stasilaiset kokoontuneet kouluttamaan että miten kuuluu olla, nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko keskusteluissa mainittu nimesi ja julkaistu kuvasi? Itsensä voi tunnistaa keskusteluista, mutta se ei tarkoita että muut tunnistaisivat.
Omaa käytöstä kannattaa noin yleisestikin miettiä siltä kantilta, että se kestää päivänvalon. Valehtelusta jää nykyään kiinni helpommin kuin ennen someaikaa.
Semmoista sosiaalista kontrollia. Käyttäydy niin kuin "kuuluu" tai seuraa häpeärangaistus.
Ehanaa.Sivistynyt yhteiskunta toimii juuri noin. Emme ole eläimiä vaan sivistyneitä ihmisiä joilla on moraalikompassi kunnossa. Yhteiskunnassa vallitsevien arvojen vastaisesta käytöksestä seuraa juuri tuo mitä sanot. Onko tässä jotain ihmeellistä?
Sun moraali ei ole yleistettävissä muille koska se on sysipa**a.
Vierailija kirjoitti:
Ap vois ottaa lääkeensä. Oot ihan liian mitätön jotta kukaan muu kuin sä ite viitsis susta nettiin kirjoitella.
Harhaluuloisuushäiriöön on olemassa lääkitys. Hankise.
No, mutta ainakaan minulla ei ole kikkeliä nenän tilalla!
Vierailija kirjoitti:
Niin. Enemmän sitä stasi-tyyppistä käytöstä esiintyy äärivihervasemmiston piirissä. Tolkun ihmiset ja keskitien kulkijat osaavat kyllä käyttäytyä. Keskitiellä on muuten todella elämyksellistä elää eikä lainkaa tylsää. Ei tarvii olla sosiaalisesti paitsiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vois ottaa lääkeensä. Oot ihan liian mitätön jotta kukaan muu kuin sä ite viitsis susta nettiin kirjoitella.
Harhaluuloisuushäiriöön on olemassa lääkitys. Hankise.No, mutta ainakaan minulla ei ole kikkeliä nenän tilalla!
Tuo on todella lapsellista, se ei ole aikuismaista puhua tuolla tavalla, ja osoittaa yksinkertaisesti, ettei sinulla ole mitään pätevää vastaväitettä vastustajasi argumenttiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko keskusteluissa mainittu nimesi ja julkaistu kuvasi? Itsensä voi tunnistaa keskusteluista, mutta se ei tarkoita että muut tunnistaisivat.
Omaa käytöstä kannattaa noin yleisestikin miettiä siltä kantilta, että se kestää päivänvalon. Valehtelusta jää nykyään kiinni helpommin kuin ennen someaikaa.
Semmoista sosiaalista kontrollia. Käyttäydy niin kuin "kuuluu" tai seuraa häpeärangaistus.
Ehanaa.Sivistynyt yhteiskunta toimii juuri noin. Emme ole eläimiä vaan sivistyneitä ihmisiä joilla on moraalikompassi kunnossa. Yhteiskunnassa vallitsevien arvojen vastaisesta käytöksestä seuraa juuri tuo mitä sanot. Onko tässä jotain ihmeellistä?
Sun moraali ei ole yleistettävissä muille koska se on sysipa**a.
Perusteleko miksi tuon kommentoijan moraali on mielestäsi sysipa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harhaluuloisuushäiriöön on olemassa lääkitys. Hankise.No, mutta ainakaan minulla ei ole kikkeliä nenän tilalla!
Tuo on todella lapsellista, se ei ole aikuismaista puhua tuolla tavalla, ja osoittaa yksinkertaisesti, ettei sinulla ole mitään pätevää vastaväitettä vastustajasi argumenttiin!
No se on vaan sinun mielipiteesi! Voit pitää sen homo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä hyvät käytöstavat tällä palstalla, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, jos keskustelun taso on tällainen, niin en näe mitään syytä jatkaa. Voit vapaasti etsiä itsellesi täällä ihmisiä, ketkä ovat lähempänä omaa henkistä ikääsi. Au revoir!
Vierailija kirjoitti:
Onko valheessa eläminen ja epärehellisyys sitten sellaista miten sun mielestä kuuluu olla?
Minusta ei ole netissä mitään. En ole facebookissa enkä instagramissa, vierailen vain vauva-palstalla ja luen uutisia, katson ohjelmia. Jos joku minusta juoruaisi, ei se haittaisi, koska en tietäisi.
Olen yksityishenkilö, enkä halua/tarvitse mainosta tai kunniaa. Sinullakin oli tähän sama mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, jos keskustelun taso on tällainen, niin en näe mitään syytä jatkaa. Voit vapaasti etsiä itsellesi täällä ihmisiä, ketkä ovat lähempänä omaa henkistä ikääsi. Au revoir!
Minä olen palstanvalvoja ja vaadin saada tietää, mitä täällä tapahtuu! Kuka aloitti tämän kiistan? Pahoittele heti käytöstäsi ja siisti kielenkäyttöäsi, tai joudumme poistamaan viestisi ja eväämään pääsysi tänne! Vauvapalstalla asioimiseen kuuluu hyvät käytöstavat ja nettietiketti, joita ei tule lainkaan unohtaa!
T. Moderaattori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen palstanvalvoja ja vaadin saada tietää, mitä täällä tapahtuu! Kuka aloitti tämän kiistan? Pahoittele heti käytöstäsi ja siisti kielenkäyttöäsi, tai joudumme poistamaan viestisi ja eväämään pääsysi tänne! Vauvapalstalla asioimiseen kuuluu hyvät käytöstavat ja nettietiketti, joita ei tule lainkaan unohtaa!
T. Moderaattori
Moderaattorina esiintyminen on rikos. Odota niin sinua tullaan noutamaan.
T. Oikea Moderaattori
MINÄ olen täydellisen ihmisen prototyyppi, kaikki jotka ovat eri mieltä kanssani ovat paitsi väärässä, myös vaarallisia.
MINUN moraalini tulisi toimia mittana kaikkien moraalille.
MINÄ tiedän mikä on parasta itse kullekin missä tahansa tilanteessa.
MINÄ olen ylivertainen.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ olen täydellisen ihmisen prototyyppi, kaikki jotka ovat eri mieltä kanssani ovat paitsi väärässä, myös vaarallisia.
MINÄ olen ylivertainen.
Voi sua hapsua. Otapa nyt rauhassa. Mene vaikka iltakävelylle kävelylle talvisäässä järven rantaan niin saat tuulettua. Ota sometauko koska tämähän on vain vapaa-ajan vietettä ei sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ olen ylivertainen.
Voi sua hapsua. Otapa nyt rauhassa. Mene vaikka iltakävelylle kävelylle talvisäässä järven rantaan niin saat tuulettua. Ota sometauko koska tämähän on vain vapaa-ajan vietettä ei sen enempää.
Vapaa-ajan vietettä? Ja minä kun käyn täällä työaikana. Kukaan muuko ei? T. Kaupan kassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ olen ylivertainen.
Vapaa-ajan vietettä? Ja minä kun käyn täällä työaikana. Kukaan muuko ei? T. Kaupan kassa
Ruokakuskina palvelutaloihin on vaikeampi käydä somessa. Mutta se on arvostettampaa kuin koko elämän kytkeminen somen ympärille. Siinä työssä näkee oikeita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksityisyyttä loukkaavan materiaalin levittäminen on rikos. Myös kunnianloukkaus on rikos. Kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen tai oikeusaputoimistoon ja kysyä heidän mielipidettään.
Jos Suomessa tuomitaan rikoksesta niin noita tuomitun rikospapereita saa alkaa levittelemään somessa ja pilata sen työnsaanti. Siihen sanotaan ettei se ole kunnianloukkaus koska siinä levitetään "faktaa". Todellisuudessa haitta yksilölle on kuitenkin suurin mahdollinen.
Jostain syystä persekuvia ei saa ottaa mutta jotain 20 vuotta vanhaa rikosrekisteriä saa tuputtaa somessa ettei toinen saa töitä koskaan.Eli sinä olet tehnyt rikoksen 20 vuotta sitten etkä sen vuoksi saa haluamaasi työtä ja nyt yrität syyttää siitä muita?
Kyllä. Sillon ku on päätetty että tuomiopaperit rikoksista on julkisia ei oo ollu vielä olemassa hakukoneita ja world wide webbiä. Sitä pitäs nyt päivittää että sit ku on tuomion kärsiny niin ei rankasta enää toista kertaa.
Se on 20 vuotta ja kaikki poistuu sun tiedoista. Eikä siellä tehtyä rikosta näy muutenkaan vaan pelkkä vankeus. Jos et saa työpaikkaa jonkun levitettyä vanhaa rikosrekisteriä netissä, voit itse tulostaa puhtaan rekisterin ja puhdistaa maineesi.
Tietenkin koko tämän säätämisen sijaan voisi miettiä sitä, että työnantajat haluavat säilyttää maineensa ja turvallisuutensa sekä sitä, että näitä asioita voi miettiä myös ennen kuin tekee rikoksia. Elämä on valintoja.Mutta nyt kiinnostaisi missä tuota vanhaa rekisteriä jaetaan ja miten mahdollinen työnantajasi sen näkee?
Ihanko oikeasti uskit, ettei rikosrekisteriä voi saada, jos ei päätä tehdä rikosta?
Etkö ole kuullut, että tuomarit eivät ole kaikkitietäviä, vaan voivat punnita väärin aihetodisteita ja uskoa valehtelevia todistajia?
Entä etkö tiennyt, että tahatonkin teko voi olla rikos? Esim kuolemantuottamus on määritelmällisesti tahaton.
Ei ole. Kuolemantuottamus on rikos, jota ilman uhri olisi elossa. Eli huolimattomuudella aiheuttaa vaaran ja kuoleman. Kännissä ajelu ja nakkikioskitappelu, jossa joku kuolee, on kuolemantuottamus. Ja säkin tiedät sen.
Kannattaa siis miettiä ennen kun lähtee humalassa hurjastelemaan tai provosoitumaan jonkun höpinöistä taksijonossa. Voi mennä se tulevakin työpaikka.
Mutta kerro nyt mistä näkee 20 vuotta vanhoja rekistereitä ja miten mahdollinen työnantajasi sen osasi hakea?
Sivistynyt yhteiskunta toimii juuri noin. Emme ole eläimiä vaan sivistyneitä ihmisiä joilla on moraalikompassi kunnossa. Yhteiskunnassa vallitsevien arvojen vastaisesta käytöksestä seuraa juuri tuo mitä sanot. Onko tässä jotain ihmeellistä?