Minusta tehdään keskusteluja nettiin. Poliisi: "lakia ei rikottu"!
Minut on tahtomattani nostettu somessa pöydälle naureskelumielessä. Keskusteluja minusta löytyy Ylilaudalta, Facebookista ja vaikka mistä. En saa niitä mitenkään pois ja ne sisältävät pelkästään vääristeltyjä totuuksia ja lynkkausta. Ne näkyvät Googlen tuloksissa ja pitävät huolen etten saa enää töitä.
Soitin tästä paikalliselle poliisille ja poliisi töksäytti minulle että ne eivät välttämättä täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä jos keskustelussa ei ole varsinaista solvausta.
Mutta juuri äsken Suomi sai uuden seksuaalirikoslain missä esim. peppujen salakuvaus julkisella paikalla on nyt naisen yksityisyyttä loukkaava seksuaalirikos.
Eli siis jos joku laittaa mun perseen nettiin, ilman että minua voi tunnistaa kuvasta, niin sitten touhu on tuomittavaa. Mutta kun laitetaan nimi, naama ja pilataan koko henkilöllisyys, niin sit sanotaan että "mitäs oot laittanut itsesi nettiin" ja vedotaan sananvapauteen.
En pysty ymmärtämään.
Vaadin että Suomen rikoslakiin tehdään vihdoinkin laki, että yksityishenkilöistä öyhöttäminen somessa tehdään rikolliseksi jos myllyttämisen kohde kokee että se haittaa häntä. Minun pitäisi saada itse päättää mitä minusta näkyy netissä muille! Missä se kuuluisa itsemääräämisoikeus on tässä asiassa?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Ai ne vartijatko täällä kirjoittelee? Samanlainen asenne.
Siis mikä asenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stasilaiset kokoontuneet kouluttamaan että miten kuuluu olla, nih!
Onko valheessa eläminen ja epärehellisyys sitten sellaista miten sun mielestä kuuluu olla?
Tähän ei tainnut tulla vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko keskusteluissa mainittu nimesi ja julkaistu kuvasi? Itsensä voi tunnistaa keskusteluista, mutta se ei tarkoita että muut tunnistaisivat.
Omaa käytöstä kannattaa noin yleisestikin miettiä siltä kantilta, että se kestää päivänvalon. Valehtelusta jää nykyään kiinni helpommin kuin ennen someaikaa.
Semmoista sosiaalista kontrollia. Käyttäydy niin kuin "kuuluu" tai seuraa häpeärangaistus.
Ehanaa.Sivistynyt yhteiskunta toimii juuri noin. Emme ole eläimiä vaan sivistyneitä ihmisiä joilla on moraalikompassi kunnossa. Yhteiskunnassa vallitsevien arvojen vastaisesta käytöksestä seuraa juuri tuo mitä sanot. Onko tässä jotain ihmeellistä?
Aika hyvin sanottu. Olen jostain lukenut että Suomessa tiettyihin asioihin llittyvät moraaliset asenteet ovat tiukentuneet jatkuvasti viimeisen 30-40 vuoden aikana. Nuoremmat sukupolvet yleisesti ovat tässä moraalin tiukentumisessa murroksen tulenkantajia. Sitten on tietysti äänekäs mutta äärimmäisen marginaalinen reunalla oleva vähemmistö jota ap edustaa joka ei kykene ymmärtämään taikka hyväksymään tätä asennemuutosta yleisellä tasolla.
Buumerit ja tynnyrissä kasvaneet lähiöteinit kuvittelevat olevansa lakien yläpuolella. Kommentoivat täälläkin kun pelkäävät joutuvansa käräjille. Nyyh nyyh. Nyt tiedätte kuka persuja äänestää.
Yhyyy. Kaikki on taas persujen syytä. Yhyyyyy nyyyh! Ja lihansyöjät myös tuomittakoon. Buhuuuuu!
Onneksi kotinewkeri on isomunainen.
I can see now that the scientific community from theCDCto theWHOto theFDAand their representatives, repeatedly overstated the evidence and misled the public about its own views and policies, includingon naturalvs. artificial immunity,school closuresand disease transmission,aerosol spread,mask mandates, and vaccine effectivenessandsafety, especially among the young. All of these were scientific mistakesat the time, not in hindsight. Amazingly, some of these obfuscations continue to the present day.
https://www-newsweek-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.newsweek.com/its-ti…
Keskustellaan tästä!
Aika vainoharhaista on meno osalla tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yksityisyyttä loukkaavan materiaalin levittäminen on rikos. Myös kunnianloukkaus on rikos. Kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen tai oikeusaputoimistoon ja kysyä heidän mielipidettään.
Tästä saat ihan pro bono juridisen konsultaation OTM:ltä: aivan uskomatonta narsismia kuvitella että itsemääräämisoikeuteen sisältyy oikeus vaatia muilta pelkkää kivapuhetta koskien itseään. Aloittajan hakema itsemääräämisoikeus toteutuu siinä, että ihan itse valitsee piereskellä kaikkea typeryyttään nettiin. Voi luoja sentään mitä kaikkea se leipä elättää.
Ai ne vartijatko täällä kirjoittelee? Samanlainen asenne.