Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet, tervetuloa Oodiin syömään!

Vierailija
05.02.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009359204.html

Miten meni haastattelu noin omasta mielestä, ravintolapäällikkö?

Kommentit (693)

Vierailija
201/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei lapsiperheet häiritsr. Nehän on omissa oloissa. Itse en harrasta Oodissa syömistä. Tietenkin täytyy omat jäljet siivota. Eihän kahvilan puolella omia eväitä syödä, ainoastaan vauvat ja vähän isommat. Kielto ettei aikuiset syöbomia eväitä ja info että siivotkaa omat jäljet.

Missä muualla voit viedä vauvan syömään kahvilaan tai ravintolaan ilman, että itse ruokailut siellä? Noloa käytöstä vanhemmilta etenkin jos toisaalla on käytettävissä mikro, jossa ruuan voi itse lämmittää.

Kahvila voisi alkaa myydä vauvanruokia kovaan hintaan, että saisi edes osan siivouskuluista katettua.

Vierailija
202/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi ajoittaa käynti niin, että on syöty kotona ensin joko aamupala tai lounas?

Pitääkö sinne änkeä sormiruokailemaan. Itselle ei tulis mieleenkään. Kyllä se olis korkeintaan sitten se sose purkista tai maito pullosta.

T. Itsekin äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi ajoittaa käynti niin, että on syöty kotona ensin joko aamupala tai lounas?

Pitääkö sinne änkeä sormiruokailemaan. Itselle ei tulis mieleenkään. Kyllä se olis korkeintaan sitten se sose purkista tai maito pullosta.

T. Itsekin äiti

Koska minulla on tähän oikeus. Minä minä minä.

Vierailija
204/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommoisessa julkisessa paikassa pitää saada lapsille saada ruokaa antaa, kai siellä on siivoojat sitä varten, on ihan tarpeeksi tekemistä kun puen lapset ja houkuttelen rattaisiin että pääsen jatkamaan matkaa ja ostoksille kun ottavat päikyt.

Pitäisikö sitten lapsille ostaa kallis ruoka ravintolasta jota ne ei kuitenkaan söisi.

Jos maksaisivat palkkaa niin voisin sen pöydän pyyhkiäkkin, mutta heillä on niitä liinoja valmiina tuskin on kovin suuri työ.

:D

Vierailija
205/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommoisessa julkisessa paikassa pitää saada lapsille saada ruokaa antaa, kai siellä on siivoojat sitä varten, on ihan tarpeeksi tekemistä kun puen lapset ja houkuttelen rattaisiin että pääsen jatkamaan matkaa ja ostoksille kun ottavat päikyt.

Pitäisikö sitten lapsille ostaa kallis ruoka ravintolasta jota ne ei kuitenkaan söisi.

Jos maksaisivat palkkaa niin voisin sen pöydän pyyhkiäkkin, mutta heillä on niitä liinoja valmiina tuskin on kovin suuri työ.

Parempi pysyä kotona ja olla hankkimatta ainakaan lisää lapsia jos ei ole varaa ostaa heille ruokaa ravintolasta.

Vierailija
206/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi pysyä kotona ja olla hankkimatta ainakaan lisää lapsia jos ei ole varaa ostaa heille ruokaa ravintolasta.

Tai siivota omia jälkiään kun lapset pitää pukea. :D

Kaikenlainen aines sitä lisääntyykin.

Vierailija
207/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olisi reaktio, jos siivottoman porukan poistuessa kävisi ottamassa roskat ja ruuantähteet pöydästä ja lätkäisisi ne heidän lastenvaunuun kommentilla, että teiltä jäi nämä.

Vierailija
208/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Juuri nämä äidit pilaavat kaikkien maineen. Olisi ehkä pitänyt sinunkin miettiä kahdesti, ennen kuin lisäännyit. Vai kävikö niin kuin tietyn kansanosan ihmisille käy: Oho, mä oon raskaana!

Vierailija
209/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole Oodissa käynyt vielä lainkaan, mutta juuri lounastaminen yläkerran kahvilassa tai kesällä terassilla kiinnostaisi. Toivottavasti nämä sotkevat vauvaperheet käyvät ennen klo 12, jotta myöhemmin asioilla olisi rauha! Espoossa tällainen vastaava, iso meluisa paikka on ollut Weegeen ravintola, jossa äidit ensin syövät itse ja sitten imettävät. En ole lapsivihamielinen, mutta jo kylpylöissä ym. paikoissa missä on paljon lapsiperheitä tulee sama fiilis - voisiko homman hoitaa siistimmin, vähemmällä äläkällä ja lapsia vahtien (vauvoja toki ei edes pysty "hiljentämään")

Vierailija
210/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Oodin nykyinen ravintola lopettaa kannattavuusongelmien takia, voi olla vaikeaa saada uutta tilalle.

Vauvaperheasiakkaat, jotka lämmittävät pilttipurkin ja valtaavat asiakaspaikat, eivät ole niitä halutuimpia asiakkaita.

Vierailija
211/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siltä varalta että oletkin tosissasi, niin ei, siivoojat ei ole olemassa sitä varten että he siivoaisivat sinun ja jälkikasvusi sotkuja. He pitävät yllä yleistä siisteyttä, sinun pitää korjata omat jälkesi. Jos sinulla ei ole varaa maksaa jonkun ravintolan kallista ruokaa niin sitten pysyt sieltä poissa.

Vierailija
212/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötä pentus ja odota paskomista ennen kuin lähdet jonnekkin. Vai eikö kotona ole ketään joka purkkiruoan lämmittäisi?

Vierailija
213/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks Porvoossakin Oodi 😮?

Vierailija
214/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein rikkalapio varattuna sotkujen siivoamiseen lattialta mutta ei sitä kukaan käytä.😁

Mikä siis oli pointtisi, ei ihan käynyt selväksi?

Etkö tajunnut? Ravintolan hlökunta olettaa, että ei-maksavat asiakkaat siivoavat sotkunsa.

Eikö kuulu hyviin käytöstapoihin mielestäsi?

Tietysti olettaa ja saakin olettaa. Et vaan tunnu osaavan muodostaa ymmärrettävää lausetta joten on aika vaikea tietää mitä tarkoitat.

Pää kii vanhapiika.

No nyt tulikin niin hienosti muotoiltu lause että pyörrän oitis aiemmat puheeni!

Taitaa sulla olla pitkät piuhat?😂

Vierailija
215/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella millainen bakteeri- ja viruspesäke tuo paikka on.

Kerronko missä sulla on bakteeripesäke?

Vierailija
216/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset vauvaperheet ovat aktiivisia ja käyvät ulkona tapaamassa toisiaan. Siitä seuraa väistämättä melua ja sotkua, kun joukossa on monenlaista ihmistä. Kun löytyy joku lapsiystävälliseksi koettu paikka, niin sana liikkuu yllättävän nopeasti. Olen kyllä todistanut tätä ilmiötä muissakin paikoissa kuin Oodissa. Oodin julkisena paikkana aika hankala kieltää tätä rallia. Toisaalta jos sotku on se ongelma, niin siihen varmaan on ratkaisuja olemassa. Ikävää jos tämä asiakasryhmä on pelkästään ei-toivottu.

Ei varmasti ole ei-toivottu, heidäthän on päinvastoin haluttu toivottaa tervetulleiksi.

Ongelma vaan on, ettei kaikki ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja vaan sotkee minkä kykenee ja pitää henkilökuntaa palvelijoinaan siivoamaan jälkensä.

Juuri näin! Kotona joutuisi itse siivoamaan ja siksi on kiva mennä sotkemaan muualle ..minusta ylimielisyys paistaa läpi! Sitä ilmenee muuallakin...vaunukansa kävelyreiteillä ajavat toisia ihmisiä ihan suoraan päin, ylimielinen virne naamalla. Itse ovat aiheuttaneet ei-toivotun aseman!

Vierailija
217/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oodi on kaikille, olohuone. Itse käyn välillä lukemassa lehtiä ja wessassa.

Hgissä on paljon ruokapaikkoja, lounastan välillä Pla..... Kampissa ja saa syödä vattansa täyteen.

Vierailija
218/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormiruokaijoiden äidit jättävät sotkunsa henkilökunnan sii kirjoitti:

Sormiruokaijoiden äidit jättävät sotkunsa henkilökunnan siivottavaksi. Voi jumalauta 🙄

En tiedä mutta niin se vaan ihmiskunta tyhmenee ja kehitys kulkee taaksepäin, lusikat ja haarukat on keksitty juuri siksi että on siistimpää syödä. Kuinka tyhmä pitää olla että vie pienen lapsen sormiruokailemaan yleiseen lounasruokalaan ? Seuraavaksi varmaan valloittavat nämä fine dining ravintolat, muut pysykööt kotona jos eivät kestä.

Vierailija
219/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, nämä mammat eivät itse osta mitään syötävää, mutta ravintolan henkilökunta joutuu lämmittämään mammojen penskoille soseita ja siivota sotkut??

Juurikin näin. Varaavat lapsineen sekä vaunuineen ja muine tavaroineen ravintolasta valtavasti tilaa käyttöönsä mitään ostamatta eli ihan vain syöttääkseen lapsiaan omilla kotoa tuoduilla tai muualta hankituilla eväillä. Pitäen lisäksi itsestään selvänä, että henkilökunta ilmaiseksi ne ruoat lämmittää ja vielä siivoaa kaiken jälkeen jätetyn sotkunkin.

Miksi ihmeessä tällainen toiminta sallitaan Oodin ravintolassa? Tampereen pääkirjasto Metsossa on kahvila-ravintolassa kyltti, jossa kerrotaan, että pöydät omien eväiden syömiseksi ovat kirjaston alakerrassa. On täysin ymmärrettävää, että kahvila-ravintolan pöydät on tarkoitettu maksaville asiakkaille, koska kahvila on yksityistä liiketoimintaa ja sen omistajan pitää saada toiminnasta sen verran tuottoa, että kahvilaa kannattaa pyörittää. Kaupunki ja kirjasto eivät tarjoa kahvilalle kuin tilat, vuokraa vastaan.

Ei ole kenenkään etu, jos Oodissa joudutaan laittamaan ravintolassa lappu luukulle sen vuoksi, että maksavia asiakkaita ei enää ole riittävästi, koska lapsien kanssa kävijät karkottavat ne joko melulla, sotkemisella tai pöytien valtaamisella,

Ja ei, en ole lastenvihaaja, vaan äiti itsekin,

Vierailija
220/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole koskaan käynyt mielessä että menisin johonkin lounasravintolaan lasten kanssa ja heille tietenkin omat eväät. Ei kyllä muutenkaan kävisi mielessä että ns yleisellä lounastunnilla lähtisin lasten kanssa edes lounasravintolaan, sen verran olen ikäni kunnioittanut työssäkäyviä ihmisiä, että saavat syödä rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä