Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet, tervetuloa Oodiin syömään!

Vierailija
05.02.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009359204.html

Miten meni haastattelu noin omasta mielestä, ravintolapäällikkö?

Kommentit (693)

Vierailija
181/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanhusiän kynnyksellä ja tottunut nuoruudessani tuimaan kirjastotätiin joka vie sormen huulilleen ja sihisee "hyyyssh" kuullessaan inahduksenkin.

Silti minun mielestäni ei Oodissa ole rahat menneet hukkaan. On hienoa, että pikkulapsiperheillä on kiva ja vaunuystävällinen tapaamispaikka kaupungin ytimessä.

Minä suon Oodin heille ja menen itse Rikhardinkadun vanhaan, hienoon, tunnelmalliseen ja hiljaiseen kirjastoon.

Monitoimitilat on ihan hyvä juttu, mutta itse erottaisin ne kirjaston yhteydestä. Olisi kaksi erillistä, selkeästi eri asiaan tarkoitettua tilaa. Rikhardinkadun kirjasto on aika kaukana ja ahdas.

Vierailija
182/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein rikkalapio varattuna sotkujen siivoamiseen lattialta mutta ei sitä kukaan käytä.😁

Mikä siis oli pointtisi, ei ihan käynyt selväksi?

Etkö tajunnut? Ravintolan hlökunta olettaa, että ei-maksavat asiakkaat siivoavat sotkunsa.

Eikö kuulu hyviin käytöstapoihin mielestäsi?

Tietysti olettaa ja saakin olettaa. Et vaan tunnu osaavan muodostaa ymmärrettävää lausetta joten on aika vaikea tietää mitä tarkoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellisiivoojana kaikista enemmän sotkee nimenomaan lapsiperheet jotka alle kouluikäisiä, jopa avonaisia vaippoja jätetään levälleen,on ruoantähteitä lattialle, karvoja (mikäli koira mukana ollut), hiekkaa ympäriinsä, pissaa vessan lattialla...edes kaikista kännisemmät ukot ei sotke niin paljon kuin jotkut lapsiperheet.

Tulipa tuosta mieleen, että nuo toisista täysin piittaamattomat vanhemmat käyttää taatusti ruokapöytiä vaipanvaihtoalustoinakin ja tuskinpa jaksavat niitä vaippojakaan mihinkään kiikuttaa kun muutkin sotkut jätetään täysin siivoamatta.

Kyseessä on jo todellinen hygieniariski kun vessaan kuuluvat roskat eksyy ruokaroskien seassa keittiöön.

Oletatkohan vähän liikaa?

Vierailija
184/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kirjastoista tuli hoploppeja? Eikö kirjasto ole nimenomaan rauhallinen tila missä ei melskata? Ennen ei kirjastoissa saanut kyllä syödäkään.

Silloin kun ihmiset lopettivat perinteisten kirjojen lukemisen ja kirjastojen oli pakko uudistua jotta niiden olemassaolo ei lakkaa kokonaan.

Vierailija
185/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein rikkalapio varattuna sotkujen siivoamiseen lattialta mutta ei sitä kukaan käytä.😁

Etkö tajunnut? Ravintolan hlökunta olettaa, että ei-maksavat asiakkaat siivoavat sotkunsa.

Tietysti olettaa ja saakin olettaa. Et vaan tunnu osaavan muodostaa ymmärrettävää lausetta joten on aika vaikea tietää mitä tarkoitat.

Ei voi mitään jollei aivokapasiteettisi riitä yksinkertaisen lauseen ymmärtämiseen.😂

Vierailija
186/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanhusiän kynnyksellä ja tottunut nuoruudessani tuimaan kirjastotätiin joka vie sormen huulilleen ja sihisee "hyyyssh" kuullessaan inahduksenkin.

Silti minun mielestäni ei Oodissa ole rahat menneet hukkaan. On hienoa, että pikkulapsiperheillä on kiva ja vaunuystävällinen tapaamispaikka kaupungin ytimessä.

Minä suon Oodin heille ja menen itse Rikhardinkadun vanhaan, hienoon, tunnelmalliseen ja hiljaiseen kirjastoon.

Monitoimitilat on ihan hyvä juttu, mutta itse erottaisin ne kirjaston yhteydestä. Olisi kaksi erillistä, selkeästi eri asiaan tarkoitettua tilaa. Rikhardinkadun kirjasto on aika kaukana ja ahdas.

En sitä kiistä, etteikö tuollaisille hoplopeillekin olisi oma tarpeensa, mutta itse inhoan sitä, että kirjastossa saa syödä eväitä ja lukea lehtiä. Sitten on lehdet ikävännäköisiä.

Vierailija
187/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ViinaMies kirjoitti:

Myydäänkö Oodissa viinaa.

T Viinamies.

Viinaa ei kai myydä, tai mistä minä tiedän. Miksei sitten järjestetä majoitusta kodittomille Oodin tiloihin? Enemmän he tarvitsevat suojaa kuin sottapyttyäidit ja heidän lapsensa, jotka voivat syödä lounaansa kotona tai toistensa luona. Totta puhuen, molemmat sopivat kirjastoon yhtä huonosti. Kirjasto on kirjasto ja sillä hyvä.

Vierailija
188/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on pakko olla, koska aikuiset ja lapset eivät voi olla tuntiakaan syömättä.

Vierailija
189/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tommoisessa julkisessa paikassa pitää saada lapsille saada ruokaa antaa, kai siellä on siivoojat sitä varten, on ihan tarpeeksi tekemistä kun puen lapset ja houkuttelen rattaisiin että pääsen jatkamaan matkaa ja ostoksille kun ottavat päikyt.

Pitäisikö sitten lapsille ostaa kallis ruoka ravintolasta jota ne ei kuitenkaan söisi.

Jos maksaisivat palkkaa niin voisin sen pöydän pyyhkiäkkin, mutta heillä on niitä liinoja valmiina tuskin on kovin suuri työ.

Vierailija
190/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaalla ollessani viereisessä pöydässä istui äiti 1-2 -vuotiaan lapsensa kanssa. Lapsi oli niin pieni, että olisi hyvin voinut käyttää vielä syöttötuolia, mutta istui tavallisella tuolilla äitiään vastapäätä. Kaksikko söi rauhassa ravintolan lounasta ja jutteli hiljakseen ruokailun lomassa - kuten muutkin lounaalla olijat. Kun äiti haki jälkiruokaa, jäi lapsi rauhassa odottamaan pöytään. Kun olivat syöneet, äiti siivosi pöydän ja antoivat paikkansa seuraaville syöjille.

Jäin miettimään:

- Miksi tämä hyväkäytöksinen lapsi ravintolassa on niin harvinainen näky, että siihen kiinnittää huomiota?

Kuulostaa siltä millaista meillä oli, kun lapsi oli pieni. Olen hyvä lasten kanssa ja tuttavapiirin vanhemmat kysyvät minulta usein kasvatusvinkkejä, lastenhoitoapua ym. Palstalla minut on toki haukuttu moneen kertaan aivan kauheaksi äidiksi. 

Vierailija
191/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormiruokailu on kätevä tapa eräille perheille opettaa lasta seuraavaan askeleeseen, joka on pizza, hampurilainen tai täytetty patonki, joka ahdetaan kaksin käsin naamaan.

Itse tietysti opetan syömään kauniisti ruokailuvälineillä,

Vierailija
192/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommoisessa julkisessa paikassa pitää saada lapsille saada ruokaa antaa, kai siellä on siivoojat sitä varten, on ihan tarpeeksi tekemistä kun puen lapset ja houkuttelen rattaisiin että pääsen jatkamaan matkaa ja ostoksille kun ottavat päikyt.

Pitäisikö sitten lapsille ostaa kallis ruoka ravintolasta jota ne ei kuitenkaan söisi.

Jos maksaisivat palkkaa niin voisin sen pöydän pyyhkiäkkin, mutta heillä on niitä liinoja valmiina tuskin on kovin suuri työ.

Hah hah, vai sulle pitäisi vielä maksaa palkkaa omien sotkujesi siivoamisesta! Mitä jos vaan pysyt kotona sotkemassa paikkoja.

Vierailija
193/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet urpo, ja esimerkilläsi kasvatat samanlaisen myös lapsestasi.

Vierailija
194/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mielestäsi mihin tahansa ravintolaan mennä syömään omia eväitä, sotkemaan ja vaatimaan tarjoilijoita vielä lämmittämään ne omat eväät? Ihan samanlaisia julkisia paikkoja nekin on kuin Oodin ravintolat.

Vierailija
195/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella millainen bakteeri- ja viruspesäke tuo paikka on.

Vierailija
196/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää kii vanhapiika.

No nyt tulikin niin hienosti muotoiltu lause että pyörrän oitis aiemmat puheeni!

Vierailija
197/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako mielestäsi mihin tahansa ravintolaan mennä syömään omia eväitä, sotkemaan ja vaatimaan tarjoilijoita vielä lämmittämään ne omat eväät? Ihan samanlaisia julkisia paikkoja nekin on kuin Oodin ravintolat.

Yksi kysymys on, saako niin tehdä, ja toinen, antaako se ihmisestä hyvän käsityksen ja minkälaisen mallin sillä siirtää seuraavalle polvelle.

Vierailija
198/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella millainen bakteeri- ja viruspesäke tuo paikka on.

No niin, itse kiertäisin kaukaa.

Vierailija
199/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Oikeastiko on olemassa mammoja jotka SORMIRUOKAILEVAT vauvojensa kanssa ravintoloissa?

Eikö heitä voi pyytää poistumaan? Ei todellakaan ole sallittua yhtään missään sotkea tarkoituksella.

Plus vielä mammat pyytävät henkilökuntaa lämmittämään niitä s aat anan soseita eivätkä itse edes tilaa mitään.

Ja meitä veloja sanotaan itsekkäiksi...

Vierailija
200/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoleilla vaihdellaan myös pissavaippoja. Oodi on vauvaperheiden hoplop.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi