Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet, tervetuloa Oodiin syömään!

Vierailija
05.02.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009359204.html

Miten meni haastattelu noin omasta mielestä, ravintolapäällikkö?

Kommentit (693)

Vierailija
161/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen sallitaan? Eivät maksa mistään, vaativat palvelua, sotkevat ja möykkäävät, sen lisäksi karkottavat normaalit maksavat asiakkaat? Eikö se ravintola ole bisnes, eikä mikään ilmainen lorvimispaikka?

Siksi koska nousisi hirveä myrsky mikäli lapsiperheiltä yritettäisiin kieltää jotain. Heillähän on tunnetusti ainoastaan oikeuksia.

Huonosti käyttäytyvät raivotkoon rauhassa, muut huomioon ottavia ja jälkensä siivoaviahan tämä asia ei edes koske.

Vierailija
162/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola voisi luopua kokonaan omien eväiden lämmittämisestä tai ainakin tehdä siitä maksullisen palvelun. Miksi pitäisi saada ilmaiseksi vallata asiakaspaikka ravintolasta?

Totta. Sähkönhintojen paljon puhuttu nousuhan olisi jo hyvä syy hinnoitella ystävällinen omien lastenruokien lämmityspalvelu. Vähintään 2-3 euroa, joka sekin jää ravintolalle tappiolliseksi kokonaisuus huomioiden, mutta rajoittaa ehkä suurimman hyväksikäyttäjäryhmän toimintaa.

Sanoisin hinnaksi ennemminkin jotain 5-6 euroa, sillä sen pitää kattaa energian hinta, työvoimakustannukset, tilakustannukset ja laitekustannukset. Ihan hyvin voisi olla vaikka 10 euroa per lämmitetty purkki.

Kymmenen euroa kuulostaa jo liioittelulta, mutta 5 euroa voisi olla sopiva tasahinta. Kokonaisuuden huomioiden ravintoloitsija jäisi edelleen miinukselle, mutta kattaisi ainakin paremmin kustannuksia ja karsisi pahimpia ravintolan tilojen ja työntekijöiden hyväksikäyttäjiä.

Ilmaiselle lämmitykselle joku minimiostosraja, siihen voisi sopia se edellä ehdotettu 10 euroa ainakin lounasaikaan ottaen huomioon, että lounaatkin maksaa nykyisin jo lähemmäs 15 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalle kuulostaa tuo Helsinki taas. Ensin ongelmana narkkarit, nyt sikailevat lapsiperheet. Eikö siellä ole mitään normaaleita ihmisiä joilla normaalit käytöstavat?

Vierailija
164/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaalla ollessani viereisessä pöydässä istui äiti 1-2 -vuotiaan lapsensa kanssa. Lapsi oli niin pieni, että olisi hyvin voinut käyttää vielä syöttötuolia, mutta istui tavallisella tuolilla äitiään vastapäätä. Kaksikko söi rauhassa ravintolan lounasta ja jutteli hiljakseen ruokailun lomassa - kuten muutkin lounaalla olijat. Kun äiti haki jälkiruokaa, jäi lapsi rauhassa odottamaan pöytään. Kun olivat syöneet, äiti siivosi pöydän ja antoivat paikkansa seuraaville syöjille.

Jäin miettimään:

- Miksi tämä hyväkäytöksinen lapsi ravintolassa on niin harvinainen näky, että siihen kiinnittää huomiota?

Vierailija
165/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sotkeminen on oikeasti ihan hirveää allergisten lasten kannalta. Mun lapsella oli pienenä anafylaktinen allergia vehnälle ja oli ihan kauheaa olla jossain murusten keskellä, kun piti seurata, ettei lattialla liikkuva ja pinsettiotteen oppinut vedä mitään kiellettyä. Murusestakin olisi seurannut sairaalareissu. Kerran käännyttiin suosiolla Stockan leikkihuoneesta, kun siellä oli joku viskonut couscousit lattialle. Ällöttävää kyllä muidenkin puolesta.

Vierailija
166/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoihin pitäisi laittaa joku hälytysjärjestelmä joka laukeaa kun tietty melutaso ylittyy. Sireenit ja valot vaan vilkkumaan.

Oppiipahan olemaan minäitsekäs porukka.

Vierailija
167/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä aina noin paljon vauvoja ja vaunuja, vai vain silloin, kun vauvoille järjestetty tuokio on juuri loppunut?

Vierailija
168/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sikoja nämä nykypäivän kotiäidit oikein on? Lapsuudenkodistako on jäänyt sikailu? En astu jalallani tuonne kirkuvien kakaroiden ja läskiperzeiden akkojen sekaan.

Vierailija
169/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vi**u. En ikinä menisi tommoseen paikkaan.

Vierailija
170/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on, vaikka jutusta puuttuivatkin muiden Oodin käyttäjien kommentit. Itse en käy Oodissa enää lainkaan, koska paikasta tulee mieleen enemmän Hoplop kuin kirjasto. Metelitasot ovat aivan infernaaliset, niinkuin monessa muussakin kirjastossa nykyään.

Veronmaksajain rahat ei ole menneet hukkaan Oodissa. Jokaiselle jotakin. Itse luen kun käyn Hesarit jne sekä aikakauslehtiä. Saatanpa istahtaa vähän kirjaakin lukemaan.

Perinteisen kirjastonkäyttäjän näkökulmasta verorahat on menneet kankkulan kaivoon, kerta palvelua ei pysty edes käyttämään. Saisipa edes yhden hiljaisen kirjaston, jossa pääosaa näyttelisivät kirjat ja lukeminen ja työskentely kaikessa rauhassa, eikä yleinen hilluminen ja mekkalointi. Toinen yleistynyt ilmiö on etäpalaverien pitäminen kovaan ääneen kirjaston tiloissa, omasta mielestäni kirjasto ei ole oikea paikka niidenkään pitämiseen.

Totta. Kansalaisena haluaisi, että kirjastoille osoitetut varat menisi perinteiseen kirjastotoimintaan eikä tähän olohuoneiluun. Monet kaipaisivat kai sitä paitsi nimenomaan hiljaisia työskentelytiloja. Hiljaisuus on muutenkin nykyään kortilla.

Vierailija
171/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein rikkalapio varattuna sotkujen siivoamiseen lattialta mutta ei sitä kukaan käytä.😁

Vierailija
172/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäruokailussa leikkipuistossa tämä vaunukansa käy syömässä vallaten kaikki pöydät penkkeineen. Pienet koululaiset istuvat lautastensa kanssa esim. kivien päällä tai keinussa.

Vierailija
173/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanhusiän kynnyksellä ja tottunut nuoruudessani tuimaan kirjastotätiin joka vie sormen huulilleen ja sihisee "hyyyssh" kuullessaan inahduksenkin.

Silti minun mielestäni ei Oodissa ole rahat menneet hukkaan. On hienoa, että pikkulapsiperheillä on kiva ja vaunuystävällinen tapaamispaikka kaupungin ytimessä.

Minä suon Oodin heille ja menen itse Rikhardinkadun vanhaan, hienoon, tunnelmalliseen ja hiljaiseen kirjastoon.

Vierailija
174/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta ei voi edes kirjastona puhua. Aivan ihmeellinen hurlumheipaikka. Tuolla en kyllä ikinä kävis, tosin en asukaan Helsingissä.

Eikä tarvi taaskaan ihmetellä miksi Suomessa ollaan niin lapsivihamielisiä.

Vierailija
175/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein rikkalapio varattuna sotkujen siivoamiseen lattialta mutta ei sitä kukaan käytä.😁

Mikä siis oli pointtisi, ei ihan käynyt selväksi?

Vierailija
176/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siis oli pointtisi, ei ihan käynyt selväksi?

Etkö tajunnut? Ravintolan hlökunta olettaa, että ei-maksavat asiakkaat siivoavat sotkunsa.

Eikö kuulu hyviin käytöstapoihin mielestäsi?

Vierailija
177/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisivät sotkut kotonaan. Jos lähtee lasten kanssa julkiselle paikalle, pitää korjata myös ne sotkut. Seuraavaksi jättävät sinne ne käytetyt vaipatkin. Koska mä voin!

Vierailija
178/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ihan kaikessa. Annetaan esimerkiksi ostoskeskuksessa pienten juoksennella ihan kuinka sattuu, kävellä suoraan päin ihmisten jalkoja jne. Pentuja saa väistellä sydän kurkussa, eivätkä vahingossakaan väistä vastaantulevia. Ei toki ole heidän syynsä vaan tollojen vanhempien. Kertokaapa vanhemmat jotka näin toimitte, että mikä siihen on syynä, kun ette ohjaa lastanne parempaan käytökseen? Turvallisuudesta huolehtimisesta puhumattakaan.

Vierailija
179/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanhusiän kynnyksellä ja tottunut nuoruudessani tuimaan kirjastotätiin joka vie sormen huulilleen ja sihisee "hyyyssh" kuullessaan inahduksenkin.

Silti minun mielestäni ei Oodissa ole rahat menneet hukkaan. On hienoa, että pikkulapsiperheillä on kiva ja vaunuystävällinen tapaamispaikka kaupungin ytimessä.

Minä suon Oodin heille ja menen itse Rikhardinkadun vanhaan, hienoon, tunnelmalliseen ja hiljaiseen kirjastoon.

No miksi ihmeessä siitä piti kirjasto tehdä? Kävin kerran ja se riitti. Kirjasto on kirjasto ja koko kansan olohuone ja sottapyttykerho on eri asia.

Vierailija
180/693 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kirjastoista tuli hoploppeja? Eikö kirjasto ole nimenomaan rauhallinen tila missä ei melskata? Ennen ei kirjastoissa saanut kyllä syödäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan