Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan kaverit elää meillä kuin kotonaan. Ärsyttää mutta en halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Vierailija
02.02.2023 |

Syövät mitä löytävät ja joskus olen nähnyt, että kaverit ovat keskenään hakemassa ruokaa keittiostä, siis ilman omaa poikaani. Yksi tulee meille usein treeneistä ja käy meillä aina suihkussa. Välillä nämä kaverit on meillä yötäkin ja lähtevät meiltä kouluun. Saan sitten omani lisäksi patistella muidenkin muksuja ylös. Joskus olen poikani kanssa puhunut tästä ja hän on sanonut että yhdellä kaverilla on paha olo eikä hän haluais olla himassa. Olen sitten ajatellut, että en halua ketään meiltä häätää ja etenkin kun olen itsekin sanonut että meille saa aina tulla. En vain aina jaksaisi tätä. Nytkin kuuluu sellainen pulina ja naurunremakka että en ollenkaan jaksaisi..

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjaise niille sitten että painuvat hiiteen.

Vierailija
2/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on sun, kun menit sanomaan, että teille saa aina tulla.

Nyt sitä käytetään hyväksi.

Voisit sopia sen poikaporukan kanssa, että tästä lähtien vain kerran viikossa sopii tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojilla olla sosiaalista elämää. Kyllähän nyt valitat vähän turhasta. Kun eivät mitään ylimääräistä ongelmaa aiheuta esim rahan menoa, sotke, riitele jne niin missä vika? Ei se nuoruus iäti kestä ja sinä voit antaa poikies elää ja kokea. Hyvähän se on, että on edes yksi hyvä paikka heillekin. Tosin jossain vaiheessa voisi miettiä sitä, että mikä siellä kotona kiikastaa jos ei siellä viihdy.

Vierailija
4/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä poikia he ovat?

Vierailija
5/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellisiin käytöstapoihin kuuluu se, että kyläpaikassa ei mene vieraat omin nokkineen ruokakaapeille.

Sun on syytä tehdä asia selväksi pojille, niin yksi harmittava asia on sitten jo hoidettu.

Vierailija
6/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon hyvin, että voi välillä johtaa tosi rasittaviin tilanteisiin. Toisaalta herättäisi varmasti kuitenkin hyvin ristiriitaisia tunteita, jos lapsen kaveri kokisi olonsa paremmaksi ja turvallisemmaksi meillä kuin omassa kodissaan. Ennen kuin rupeaa häätämään pois, niin olisi varmaan kuitenkin vähintään yritettävä selvittää mitä ne ongelmat siellä ovat ja voisiko niille tehdä jotain.

Vierailija
7/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna pojilla olla sosiaalista elämää. Kyllähän nyt valitat vähän turhasta. Kun eivät mitään ylimääräistä ongelmaa aiheuta esim rahan menoa, sotke, riitele jne niin missä vika? Ei se nuoruus iäti kestä ja sinä voit antaa poikies elää ja kokea. Hyvähän se on, että on edes yksi hyvä paikka heillekin. Tosin jossain vaiheessa voisi miettiä sitä, että mikä siellä kotona kiikastaa jos ei siellä viihdy.

Kyllä nuo aika paljon syövät eli siinä mielessä rahaa kuluu ruokaan aika paljonkin enemmän nyt. Toisaalta kyse on vain rahasta. Mitä väliä silläkään loppujen lopuksi on, kun se ei niin tiukassa meillä ole. Ja just tuota olenkin miettinyt, että haluan että mun lasten kavereillakin olisi turvallinen paikka missä olla, jos tuntuu että kotona on niin paha olla. Ennemmin niin että ovat täällä kuin pahoilla teillä jossakin missä lie. En mä silti voi kiistää etteikö tää väsytä jotenkin super paljon. En edes tiedä miksi. Kai haluaisin nauttia töiden jälkeen enemmän hiljaisuudesta ja ajasta vain oman perheen kanssa... Ap

Vierailija
8/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeneistä ja koulusta on tapana mennä omaan kotiin. Omassa kodissa syödään ja tehdään läksyt. Vasta sen jälkeen mennään sovitusti kavereille. Ensin tietenkin pitää kysyä, kun mennään toisen kotiin, että sopiiko teille tulla nyt.

Mun kotona kävi silloin lankapuhelin aikana lasten koulukaveri aina suoraan koulusta. Hän tarrasi ensitöikseen puhelimeen kiinni, ja soitti vanhemmilleen töihin. Hän tuli joka päivä.

Jonkin ajan kuluttua sanoin tuolle lapselle, että sun pitää mennä koulusta kotiin soittamaan, ja sen jälkeen voit tulla meille. Muutenhan se touhu olisi jatkunut hamaan tulevaisuuteen, jos ei aseta sääntöjä.

Vierailija
9/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kykene mitään rajoja laittamaan poikien mesomiselle? Nehän talloo sut jalkoihinsa. Vaan sulle taitaa tärkeintä esiintyä hyväsydämisenä ihmisenä. Ei sitten olekkaan kivaa kun käytetään hyväksi. Niin makaat kuin petaat.

Vierailija
10/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa tämä asia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
11/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun kans. Laita sauna päälle ja pötyä pöytään. Herätä sit, et ehin huomen töihin.

Vierailija
12/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä poikia he ovat?

Ysillä ovat.

Ap

Vierailija
13/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko pojat esimerkiksi kokata ruokaa koko porukalle, jos kerran keittiötä käyttävät ja etsivät nälkäänsä taltuttajaa?

Vierailija
14/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa tämä asia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Höpö höpö, ei mulla ole mitään hätää.

Ap

Vierailija
15/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo aika paljon syövät eli siinä mielessä rahaa kuluu ruokaan aika paljonkin enemmän nyt. Toisaalta kyse on vain rahasta. Mitä väliä silläkään loppujen lopuksi on, kun se ei niin tiukassa meillä ole. Ja just tuota olenkin miettinyt, että haluan että mun lasten kavereillakin olisi turvallinen paikka missä olla, jos tuntuu että kotona on niin paha olla. Ennemmin niin että ovat täällä kuin pahoilla teillä jossakin missä lie. En mä silti voi kiistää etteikö tää väsytä jotenkin super paljon. En edes tiedä miksi. Kai haluaisin nauttia töiden jälkeen enemmän hiljaisuudesta ja ajasta vain oman perheen kanssa... Ap

Eikö sun omalle pojalle järjesty mitään harrastusta. Ei kai kukaan anna lapsensa kulkea pahoilla teillä. 

Meillä koulusta tullessa lapset tekee läksynsä , syö ja sen jälkeen mieluiseen harrastukseen. Kauppakeskuksissa hengailu ei kuulu koskaan kuvioon.

Minkä ikäisistä on kyse?

Vierailija
16/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niiden kavereiden vanhemmat ihmettele, missä lapsi on?

Vierailija
17/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako oma lapsesi mitään? Läksyjäkin on varmasti ysiluokkalaisilla paljon. Ei kai läksyjen teosta tule mitään, kun hässäkkää kotona kokoajan.

Vierailija
18/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu niille vanhemmille.

Vierailija
19/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks toisen ruokia syömällä ja suihkussa käymällä , ole just sitä rahanmenoa? Toi ruoka tuppaa olemaan nykyään ihan hyvissä hinnoissa. Toki joku säästää ( näden muiden lasten vanhemmat)

Vierailija
20/108 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajaantuvat jo syksyllä, kun alkaa jatko-opinnot. Se parveilu loppuu näihin aikoihin yleensä.