Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1741/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin mennä ja vaihtaa sukupuoleni naiseksi tuosta vaan ja sitten marssia naisten pukuhuoneeseen ilman ongelmia. Joopa joo ja mitähän seuraavaksi, saa eläinten kanssa... ainiin mutta se onkin jo ollut sallittua.

Joku raja nyt.

Vierailija
1742/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoin koko yön aivan ahdistuneena tämän ongelman parissa. Kysyin postilaatikoilla huomenien jälkeen naapurilta, että milloin sinä aiot vaihtaa sukupuolesi. Arvelin myös, että toinen naapuri on varmaan jo asiassa edistynyt, kun oli leikannut tukkansa. Pohdin, että kumpaan lenkkisaunaan nyt sitten jatkossa pitäisi pyrkiä. Tyyppi vain tuijotti minua kuin vähäjärkistä.

Onkohan tuolla ulkona vielä muitakin ihmisiä, jotka eivä ymmärrä mitään tästä kauheudesta? Lähtevät vaan töihin kuin ei mitään. Itkettää.

Otin kolme päivää (omalla ilmoituksella) saikkua, kun ahdistaa tosi kovaa. Astmapiippu tulisi tarpeeseen, mutta pelkään apteekissa käyntiä, jos vaikka tulee matkalla pissahätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei voi raiskata blaablaa, mut nytpä voi! Tilastot tulee muuttumaan.

Vierailija
1744/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voin mennä ja vaihtaa sukupuoleni naiseksi tuosta vaan ja sitten marssia naisten pukuhuoneeseen ilman ongelmia. Joopa joo ja mitähän seuraavaksi, saa eläinten kanssa... ainiin mutta se onkin jo ollut sallittua.

Joku raja nyt.

No osaatko selittää, mikset voisi?

Vierailija
1745/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla

Minäkin olen pitänyt suomea sivistyneenä maana mutta usein tämä on viimeisenä kun päätetään vähemmistöjen oikeuksista. Asenteet ovat kuitenkin vähän vanhanaikaiset ja tunkkaiset. Teilläkin ollut niin pitkään jo voimassa.

Tässä kyllä molemmat tahot ovat vähintäänkin yhtä väärässä. Merkintä paperissa ei ole eikä tule koskaan olemaan mikään ihmisoikeus. Laista eniten hyötyvätkin konkreettisella tasolla potentiaaliset opportunistit. Toisaalta hörhöt varoittelevat asioista, jotka voivat tapahtua jo tänä päivänä. Ei niihin tarvita lupaa ja valvonta on olematonta. Tähän kuuluvat häiriöt saniteettitiloissa, vankiloissa on jo erittäin korkea riski tulla raiskatuksi (naisen tai miehen toimesta) ja urheilu on ollut vuosikymmeniä epäpuhdasta kiellettyjen aineiden käytön vuoksi.

Olet vissiin katsellut jotain amerikkalaisia TV-sarjoja, sillä naistenvankiloissa ei ole muuallakaan kuin Suomessa todellakaan ole mikään korkea riski tulla raiskatuksi. Yli 99% seksuaalirikollisista on miehiä. Se että sattuisi samaan vankilaan seksuaalirikoksista tuomitun naisen kanssa on itsessään harvinaisuus, ja nainen jolla olisi niin vahva vietti käyttää seksuaalisesti hyväkseen muita naisia että hyökkäisi jonkun muun vangin kimppuun on jo yhtä harvinainen tapaus kuin lumimies tai yksisarvinen.

Saniteettitiloista yms. on sosiaalinen paine pitänyt miehet poissa. Nyt sitä sosiaalista painetta ei "saa" enää käyttää. Urheiluasiaan en edes jaksa vastata, argumenttisi on sen verran typerä.

Sinulla tässä on lukihäiriö. Totta hitossa vankilassa on paljon suurempi riski tulla raiskatuksi kuin vapaalla jalalla. Ota myös huomioon, että raiskauksen määritelmä on laajetunut huomattavasti.

Miesten vankiloiden riskeistä en tiedä, mutta miehissä on seksuaalirikollisia tyyliin yksi parista tuhannesta vs. naisissa tyyliin yksi oliko se peräti kolmesta miljoonasta. Valtaosa naispuolisista seksuaalirikollisista - joita on myös valmiiksi noin vähän - on myös toiminut jonkun seksuaalirikollisen miehen "partnerina", tyyliin ihmishirviöt jotka auttavat miehiään käyttämään lapsia hyväksi.

Ihanko oikeasti nämä kaksi populaatiota muodostavat sinusta yhtäläisen riskin kanssavangeilleen?

UK:n tuoreen tilaston perusteella transvangeist 1 : 565 oli seksirikostuomio, kun muiden miesvankien suhdeluku oli 1 : 2500-3000. Toisen tilaston mukaan transvangeista 60 prosentilla oli seksirikostuomio, kun muiden miesvankien 19 prosenttiin verrattuna. Kanadassa transvangeista 44 prosentilla on seksirikostuomio. Raiskailevatko transnaiset noin paljon enemmän, vai käyttävätkö pervot opportunistit itsemäärittelyä hyväksi? Kumpikaan vaihtoehto ei mairittele itsemäärittelyn kannattajia.

Ja yhtä transvankia kohden on 10 000 vai 100 000 kehonsa kanssa sinut olevaa. Vale, emävale ja tilasto pitää edelleenkin paikkaansa. Mutta teillehän tässä riitely on tärkeämpää kuin itse ongelma.

Kuinka monta kehot kanssa sinut olevaa kansalaista Suomessa on vs transihmiset? Ja silti, niin mitättömän pienen osuuden takia piti tällainenkin älyttömyys saada eduskunnassa läpi?

Tilastot ei valehtele todellisista olemassa olevista ongelmista. Muuten voitaisiin heittää romukoppaan kaikki tilastot tuolla logiikallasi, myös ne, jotka koskee tätä pikkuruisen transväjemmistön kokemia ongelmia ja syrjintää yhteiskunnassa.

Vierailija
1746/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoin koko yön aivan ahdistuneena tämän ongelman parissa. Kysyin postilaatikoilla huomenien jälkeen naapurilta, että milloin sinä aiot vaihtaa sukupuolesi. Arvelin myös, että toinen naapuri on varmaan jo asiassa edistynyt, kun oli leikannut tukkansa. Pohdin, että kumpaan lenkkisaunaan nyt sitten jatkossa pitäisi pyrkiä. Tyyppi vain tuijotti minua kuin vähäjärkistä.

Onkohan tuolla ulkona vielä muitakin ihmisiä, jotka eivä ymmärrä mitään tästä kauheudesta? Lähtevät vaan töihin kuin ei mitään. Itkettää.

Tämä ei onneksi koske minua. Mä ilmoitan että vastedes mua katsotaan lain edessä naisena ja sitten voin valita ihan kumman puolen tahansa. Miesten puolella multa ei todellakaan tulla kysymään mitään papereita jos karvaisena ja kulli roikkuen lauteilla istun ja jos naisten puolella tullaan kysymään, niin voin näyttää paperia "sukupuolestani".

Ei tullut yön aikana mitään huonoa puolta mieleen siitä että vaihtaisin juridiseksi naiseksi. Näen vain positiivisia asioita, joista nyt tietysti enää kaikki ei minua koske. Mutta mikään asia ei menisi huonommaksi jos vaihdan.

Vierailija
1747/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni toivoi niin kovasti viidennen tyttären jälkeen minusta poikaa. Hienoa, nyt tämäkin asia voidaan korjata ja isukki saa vihdoinkin kaipaamansa pojan.

Vierailija
1748/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei onneksi koske minua. Mä ilmoitan että vastedes mua katsotaan lain edessä naisena ja sitten voin valita ihan kumman puolen tahansa. Miesten puolella multa ei todellakaan tulla kysymään mitään papereita jos karvaisena ja kulli roikkuen lauteilla istun ja jos naisten puolella tullaan kysymään, niin voin näyttää paperia "sukupuolestani".

Ei tullut yön aikana mitään huonoa puolta mieleen siitä että vaihtaisin juridiseksi naiseksi. Näen vain positiivisia asioita, joista nyt tietysti enää kaikki ei minua koske. Mutta mikään asia ei menisi huonommaksi jos vaihdan.

Miehestä naiseksi on kannattavampaa kuin naisesta mieheksi. Kuka voitti? Ja ketkä tätä halusivat, hah.

Vierailija
1749/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jakaa ahdistuksenne, jos ensin tuntisin yhdenkään transihmisen elävästä elämästä. Mediaa ei lasketa, enkä heitä sielläkään seuraa silmä kovana kuten hysteerikot, vaan vaihdan kanavaa.

Vieläkö luulet, että laissa on oikeasti kyse ransuista? Nyt hei valot päälle!

Vierailija
1750/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni toivoi niin kovasti viidennen tyttären jälkeen minusta poikaa. Hienoa, nyt tämäkin asia voidaan korjata ja isukki saa vihdoinkin kaipaamansa pojan.

Voi ei, ihan liikutun. Sä oot hyvä ihminen, juuri tällaisia positiivisia uutisia men tämän asian ympäriltä kaivataankin.

Vierailija
1751/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyytyykö nauru sitten kun nämä riksastetut pääsee uimahalleissa ja vessoissa r a is kaamaan teinejä eikä kukaan kuule? Mihin sitten vedotaan? Siihenkö, että mikään laki ei ole pitävä.

Voin kertoa, että jos meidän lapselle kävisi noin niin aion ihan itse kuohita puutarhasaksilla syyllisen. Apuvoimia varmasti saan siihen jostain.

Ei nyt ehkä kannata lietsoa itseään noin kovaan raivoon asiasta, jota tuskin tulee koskaan tapahtumaan. Naisten puolella uimahallissa on ainakin wc-tilat hyvin avoimet suihkujen puolella, siellä kyllä kuulee kaiken mitä tapahtuu, että ei tule tällaista tapahtumaan. Suurin riski uimahalleissa on edelleen ne pervot, jotka porealtaissa istuvat ihan kylkeen kiinni, tulevat kuntoutusaltaassa iholle, höyrysaunassa vemppaavat tai tuijottavat pikkutyttöjä kuola suunpielistä valuen ja välillä "eksyvät vahingossa" naisten suihkutiloihin .

Vierailija
1752/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jakaa ahdistuksenne, jos ensin tuntisin yhdenkään transihmisen elävästä elämästä. Mediaa ei lasketa, enkä heitä sielläkään seuraa silmä kovana kuten hysteerikot, vaan vaihdan kanavaa.

Tajusin nyt yhtäkkiä, että en tiedä yhden tutun sukupuolta. Hän on hyvin sukupuolineutraalin näköinen ja nimikin on sellainen. Vuosia ollaan tavattu harrastuksen parissa (paikoissa missä on vain yksi unisex-vessa), juteltu ja viestitelty, mutta en ole huomannut edes ajatella asiaa. Tällaista se sitten on, kun lähtee ote lipsumaan perusasioiden ääreltä.

Vierailija
1753/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista puhuhuoneista nyt niin suurta väliä, mutta jotenin tuntuu, että naisurheilun tämä homma nyt pilasi. Mitään sukupuolierottelujahan ei nyt enää voi olla, koska joku voi vaihtaa naiseksi vaikka yksien kisojen ajaksi. Ja juu, useimmat eivät vaihda, mutta kuudessa miljoonassa ihmisessä on monia, jotka tekevät sen vaikka huvikseen. Ja sitten muka selostajien ja kisajärjestäjien pitää pokkana tämä hyväksyä, vaikka kaikki tietää, että homma on pelkkää pelleilyä ja lain porsaanreiän käyttämistä.

Vastaavia tilanteita syntyy moneen muuhunkin asiaan, mikä on jaettu sukupuolien kesken.  Lisäksi laki on aivan epälooginen: miksi sukupuoli on otettu itse päätettäväksi asiaksi, mutta ihonväri tai silmien väri tai rotu tai ikä tai paino tai mikä tahansa muu ominaisuus? Tässä ei ole tieteeseen perustuvaa logiikkaa takana, ja siksi tällaisia lakeja ei saisi tehdä. Jollain lailla maailmassa hallitsee nykyään hirveä lapsellisuus ja tyhmyys ja tunteella eläminen kaikkialla. Järki ja harkinta on hävinnyt.

Urheilukisoissa on nykyisinkin tiukat testosteronirajat, jotka ovat johtaneet mm. Maija-Liisa Kirvesniemen biologian perusteellisiin tutkimuksiin.

Transnaisille sallitaan moninkertainen testoarvo naisurheilijoihin nähden. Naisurheilija saisi dopingtuomion ja kilpailukiellon transnaiselle sallituilla arvoilla. Naiseus ei myöskään ole pelkkä testoarvo, vaan naiskehot ovat erilaisia kuin mieskehot. Mikään testoesto ei poista miestyyppisen puberteetin läpikäymisen antamaa kilpailuetua.

Vierailija
1754/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehestä naiseksi on kannattavampaa kuin naisesta mieheksi. Kuka voitti? Ja ketkä tätä halusivat, hah.

Kaikki voittivat ja tätähän halusivat mm. YK ja Euroopan ihmisoikeussopimus.

Vierailija
1755/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi tytärtä ja tämä lakimuutos aiheuttaa suurta ahdistusta. Transihmisiä vastaan minulla ei ole mitään, pelottaa juuri tämä lain mahdollistama ahdistelu ja vakavampikin rikollisuus.

Miten meillä voi olla noin järjettömiä päättäjiä???

Moni syyttää, että nyt on saatu sitä mitä on äänestetty mutta eihän äänestäjilläkään ole ollut kristallipalloa josta katsoa, että tällainenkin älyttömyys on tulossa.

Toivon sydämestäni, että päätös vielä jollakin keinolla kumotaan.

Eilen mietin nimenomaan tuota, että eikö noissa mätäpuolueiden edustajissa ole yhtään tyttöjen vanhempia? Meilläkin on 2 tyttöä, teini ja esiteini. Itse sain kokea ahdistelua yläasteikäisestä lähtien, joten todellakin haluan estää tyttöjäni, ja muitakin nuoria tyttöjä/naisia kokemasta samaa. Tuo päätös ei pidä tyttöjen puolia, vaan äärimmäisen marginaalisen itserakkaan porukan sekä seksuaalirikollisten puolia.

Meillä 3 tytärtä. Heidät on kasvatettu kunnioittamaan paitsi kaikkia muita sukupuoleen, ikään tai alkuperään katsomatta, niin ennen kaikkea itseään.

Heidän takiaan olen yhä enemmän huolissani vihasta, pahasta olosta, syrjinnästä, kiusaamisesta ja ennakkoluuloista, en pukuhuoneista tai suihkutiloista.

Siinä tapauksessa olen pahoillani, että lapsillasi on noin tyhmät ja naiivit vanhemmat. Elätte varmaan jossain omassa pikku kuplassanne ajaen Teslalla kuskaten lapsia joka paikkaan, tai vaihtoehtoisesti maaseudulla keskellä ei mitään. Usko pois, että tyttäriäsi tullaan seksuaalisesti ahdistelemaan viimeistään nuorina aikuisina. Tilastollisesti 1 heistä tullaan **iskaamaan. Kannattaisi nyt alkaa valmistaa lapsiasi aikuisen elämää varten ja lopettaa se pumpulissa eläminen ja sädekehäsi kiillottaminen. Sinun vastuullasi on huolehtia lastesi turvallisuudesta ja pärjäämisestä. Ei toistella väsyneitä fraaseja puolueellisen median artikkeleista.

Juuri näin. Täytyy olla todella sokea ja typerä nainen, jos ei ymmärrä, miten paljon pervoja miehiä tuolla tyttöjä ahdistelee.

Etenkin tytöt viattomina ja epävarmoina ovat vaarassa jo ihan ilman mitään miehiä pukuhuoneissa, mutta myös aikuisille naisille tämä on kammottavan väheksyvä viesti. Hävetä sietäisivät ylimieliset naiset (ja miehet - tosin kannattajissa tuntuu olevan enemmän naisia), jotka haluavat pakottaa tytöt kokemaan vielä suurempaa epämukavuutta tämän lain myötä.

Jos joku väittää, ettei muka tyttöjen ja naisten ahdistelu mitä moninaisimmin (yllättävin) keinoin ole yleistä, niin sitten on ollut silmät ja korvat kiinni omina lapsuus- ja teinivuosina.

Vierailija
1756/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan ihmisoikeussopimus on vaatinut lisääntymiskyvyttömyyden poistoa ehtona sukupuolen vaihtamiselle. Tämä olisi ollut toteutettavissa paremmin sen sijaan että tästä tehtiin käsittämätön "musta tuntuu" -pellelaki.

Vierailija
1757/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki "voittivat", mutta mainitse nyt edes yksi aivan konkreettinen, arkielämässä näkyvä hyöty, jonka edes joku on saavuttanut tämän lain myötä.

Vierailija
1758/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäsmoukka kirjoitti:

Vaan mitteepä se Tyyne tykkää kun uimahallin naisten saunassa ylälauteilla istuu seitsemän volttikuskia jormat tanassa.

Tämähän se ongelma juuri on. Tuota lupaa sukupuolen vaihdokselle ei tulisi myöntää, ennen kuin ne jormat on saksittu sieltä haaroista pois. Sitten kun siellä on pimpula, niin sitten voidaan myöntää naisen identiteetti. Ei misäänn nimessä ennen tätä, vaikka kuinka tykkäisi meikata pikkumustassa.

Olihan se sarjakuristajakin omasta mielestään nainen miehen kehossa, käytti naisten alusvaatteita ja meikkasi, mutta niin vaan pätkähti miesten puolelle vankilaan ja hyvä näin. Entä jos tämä tyyppi nyt hakee tuota muutosta ja saa naisen sukupuolen, siirretäänkö hänet sitten naisten vankilaan?

Vierailija
1759/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan ihmisoikeussopimus on vaatinut lisääntymiskyvyttömyyden poistoa ehtona sukupuolen vaihtamiselle. Tämä olisi ollut toteutettavissa paremmin sen sijaan että tästä tehtiin käsittämätön "musta tuntuu" -pellelaki.

En usko että tällaista haloota olisi tullut, jos aikaisemmasta laista olisi poistanut tuon kirjauksen lisääntymiskyvyttömyydestä. Sitä varmaan moni meistä jota asia ei koske, olisi kannattanutkin.

Mutta sen sijaan että nyt tehtiin tällainen laki, jossa kuka tahansa voi ilmoituksella päättää kumpanako sukupuolena häntä käsitellään lain edessä, on huono.

Vierailija
1760/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP