Miksi työnantajan pitäisi hoitaa työntekijän ammattiyhdistyksen maksut??
YTK on Suomen suurin ja halvin työttömyyskassa. Sinne kun maksaa 100e vuodessa, ei muita maksuja kysellä.
Kommentit (20)
Laskepa huviksesi kuinka paljon sinun maksusi ovat esim 1,5% bruttotulosta.
Kun maksu menee suoraan tilistä, et vaan huomaa että liitto vie sinulta satoja vuodessa.
Olen usein ihmetellyt, miksi työnantajat suostuvat perimään työntekijöiltä kirkollisveron ja tilittämään sen kirkoille. Miksi ihmeessä. Kuinka moni maksaisi kirkollisveron, jos se pitäisi itse hoitaa tilisiirtona joka palkasta?
Hos oss betalar de intresserade själva sina medlemsavgifter och precis som avgifterna för Scoutkåren, Lions eller Frimurarna är de inte avdragbara i beskattningen. Skönt att bo i ett i-land.
Asiasta voidaan tehdä sopimus. Yleensä sopimus tehdään silloin kun työntekijä tulee töihin, hän ilmoittaa palkkatoimistoon, että palkanlaskija saa laittaa ay-maksun palkasta suoraan menemään työttömyyskassaan.
Voi toki myös jättää sopimuksen tekemättä ja hoitaa itse ay-maksun maksamisen kassaan.
Ei ole pakko sopimusta tehdä.
Mutta kun palkasta tehdään erilaisia sosiaaliturvaan liittyviä maksuja muutenkin niin siinähän se menee se ay-maksukin ja menee sitten oikeasta bruttopalkasta...
Näin tämä menee. Sinä, kysyjä, et taida työelämässä vielä ollakaan, kun et tätäkään tiedä!
:D. Luetun ymmärtäminen :D
quote=Vierailija]Asiasta voidaan tehdä sopimus. Yleensä sopimus tehdään silloin kun työntekijä tulee töihin, hän ilmoittaa palkkatoimistoon, että palkanlaskija saa laittaa ay-maksun palkasta suoraan menemään työttömyyskassaan.
Voi toki myös jättää sopimuksen tekemättä ja hoitaa itse ay-maksun maksamisen kassaan.
Ei ole pakko sopimusta tehdä.
Mutta kun palkasta tehdään erilaisia sosiaaliturvaan liittyviä maksuja muutenkin niin siinähän se menee se ay-maksukin ja menee sitten oikeasta bruttopalkasta...
Näin tämä menee. Sinä, kysyjä, et taida työelämässä vielä ollakaan, kun et tätäkään tiedä![/quote]
niin, meinaatko että otat lafkassa jostain bananaanivaltiosta mallia ettei sosiaaliturvaa tarvitsisi osinkojen lisäksi huomioida? onko se ainoa tapa jolla osaamista yrität esittää?
sitä paitsi miksi et jätä osinkoja lafkaan sisään eikä vuodattaa niitä sirkushuveihin jopa rajojen toiselle puolen?
työlainsäädännössä ei kannata huijata niitä jotka organisaatioon yritetään sitouttaa.
huomaa että siellä riistäjän puolella on paljon osaamattomutta ja leikitään kovista. sovelletaan väärää kohtaa vääriin asioihin.
kyllä kommarit ovat läpytelleet ruuasta rasvaisia kämmeniään kun tämäkin ideotismi ehdotus on mennyt läpi kuka ja koska sen on hyväksynyt. hoitakoot ihan itse toverien korruptio maksut.
Pelkkiä kassajäsenyyksiä saa halvemmallakin. Itse olen Koko-kassassa ja alle 70 euroa vuosimaksu
Olen aina halunnut maksaa nuo työttömyyskassan jäsenmaksut ihan itse.
Veronpalautuksina saa maksuja takaisin, ellei kaikkea niin ihan hyvin kuitenkin.
Parempi vaan työnantajan kiltisti hoitaa ne maksut ja tilitykset liitolle. Saadaan sitten lakkoavustusta, kun käydään lakkoon työnantajaa vastaan.
Suomalaisen ammattiyhdistysliikkeen saavutuksia ovat muun muassa kesä- ja talvilomat, perhevapaat, irtisanomissuoja ja viisipäiväinen työviikko. Mistä haluatte luopua?
Mistä tuli mieleesi, että työnantajan pitää ne maksaa? Ei tarvitse, minä olen maksanut ne aina itse.
Koska muuten duunarit ryyppää ne rahat.
Se vaan on yksinkertaisempaa kun ei itse tarvitse laskea oikeaa summaa ja käydä erikseen maksamassa joka kuukausi.
Työnantaja vähentää ay liikkeen maksun palkastasi, ei se työnantajan omista rahoista mene.
Koska maksu on osa työntekijän palkkaa ja työnantajalla on palkanmaksuvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen ammattiyhdistysliikkeen saavutuksia ovat muun muassa kesä- ja talvilomat, perhevapaat, irtisanomissuoja ja viisipäiväinen työviikko. Mistä haluatte luopua?
Mutta miksei ay-liikkeen jäsenmaksuja voi jokainen jäsen hoitaa kuten hoitavat muitakin maksuja? Ei minun urheiluseuran jäsenmaksua peritä palkasta tai työttömyyskassan jäsenmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on yksinkertaisempaa kun ei itse tarvitse laskea oikeaa summaa ja käydä erikseen maksamassa joka kuukausi.
Omassa liitossani on tasasumma 29e/kk
Vierailija kirjoitti:
Koska maksu on osa työntekijän palkkaa ja työnantajalla on palkanmaksuvelvollisuus.
Ei tietenkään ole osa palkkaa. Tsiisus.
Mulla Aaria maksaa 84 €/vuosi.