Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää minulle toopelle, miksi on tarpeen sallia sukupuolen juridinen vaihto kerran vuoteen? Ketä se palvelee ja miksi?
Pervoja. Voi pervoilla mielin määrin, eikä kukaan voi syyttää itsensä paljastelusta jos vilauttelee tytöille mulkkuaan naisten pukkareissa.
Nyt puhutaan varmasti aika marginaalisesta ihmisjoukosta, joka tuollaista lähtisi toteuttamaan. Ja porttikiellot sekä tuomiot napsahtaa hyvin nopeasti. Puhutaan sentään valvotuista sisätiloista. Enemmän olen huolissani namusedistä, jotka houkuttelee jossain ulkona.
Juridista naista ei voida poistaa naisten tiloista ellei penis ole erektiossa.
Erektoituminen on ihan luonnollista naispenikselle. Ei pitäisi syyttää ja syrjiä luonnollisen toiminnon takia.
Tuokin voi olla jonkun mielipide, mutta laki se ei ole.
Ei mikään laki vaadi poistamaan transnaista, jolla naispenis erektoituu huomaamatta, naisten tiloista.
Poistaisitko sinä cisnaisen, jos sinun mielestä hänellä on liian kiihottuneen näköisesti nöpöttävät nännit?
Ei kuule taida sellaista lakia olla. Kehon toiminnoille ei aina voi mitään.
En ole koskaan nähnyt erektiota miesten puolella. Jos näkisin, kehottaisin poistumaan. Eiköhän daamit osaa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttinen kirjoitti:
Kysymys liittyen tähän. Jos on ulosotossa ja on velkoja, kun ilmoittamalla uuden sukupuolen saa uuden henkilötunnuksen sekä henkilökortin, tarkoittaako tämä että velat ja ulosotot ovat nyt sen vanhan sukupuolen minän ongelma ja koska tämä ihminen ei ole enää olemassa, minulla on puhdas pöytä ja olen nyt velaton? Jos tähän ei ole mietitty mitään logiikkaa vielä, tämähän kultainen lippu päästä eroon veloista ja ongelmista. Martti muuttuu Martaksi ja siinä meni velat. Jos ulosotto kyselee niin voi aina pyytää ottaa yhteyttä siihen Marttiin, itse en tiedä missä hän oleskelee enää nykyään.
Samalla logiikalla mietin että kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä jos jatkossa myös identifioidun mustaihoiseksi mieheksi? Jos joku kehtaa sanoa etten olen mustaihoinen, voin aina syyllistää ja kysyä olettiko tämä henkilö ihonvärini vain sen värin perusteella, koska sehän on nykyään virhe ja suvaitsematonta. Minulla tulee ihan uusi elämä tässä ja mustaihoisena uskon että onneni naismarkkinoilla muuttuu varsin positiiviseen suuntaan.
Ei tietenkään katoa velat ja rikosrekisterit. Et kai vain luule lainsäätäjiä vähän tyhmiksi?
Riski on ollut tiedossa ja itsemäärittelyn kannattajat vaativat, että tieto sukupuolen vaihtamisesta poistetaan rekistereistä. Mikä voisikaan mennä pieleen.
"Tämä saattaisi mahdollistaa myös tilanteita, joissa henkilö vahvistaisi sukupuolensa toistuvasti sillä ajatuksella, että pystyisi häivyttää todellisen henkilöllisyytensä. On kuitenkin vaikea nähdä, että tällaiset väärinkäytökset olisivat kovin yleistä, Jantunen sanoo."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6dcad115-626f-4474-b555-51c28eabf…
Minusta taas helppo nähdä. Uutta luottoa tilalle, kun vanha henkkari mennyt luottotiedottomaksi.
Kuulostaa siltä, että suurimmalle osalle palstalaisista juridisella sukupuolella ei ole mitään väliä ja jokainen on vaihtamassa sitä heti, milloin miatäkin syystä. Kuulostaa siltä, että koko konsepti on sinänsä merkityksetön jauhdentekevä. Mitäpä tuo lakimuutos sitten haittaa? Tekee vain helpommaksi sen, mitä näköjään jokainen toivoo muutenkin. Yhteiskunta ja sen käytännöt on kuitenkin ihmisiä varten, ei toisin päin.
Ai mitä haittaa? Ootko oikeasti noin tyhmä. Täällähän niitä haittoja on tuotu esille vaikka kuin. Ihan tuossa yllä olevassa kommentissakin. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Marttinen kirjoitti:
Kysymys liittyen tähän. Jos on ulosotossa ja on velkoja, kun ilmoittamalla uuden sukupuolen saa uuden henkilötunnuksen sekä henkilökortin, tarkoittaako tämä että velat ja ulosotot ovat nyt sen vanhan sukupuolen minän ongelma ja koska tämä ihminen ei ole enää olemassa, minulla on puhdas pöytä ja olen nyt velaton? Jos tähän ei ole mietitty mitään logiikkaa vielä, tämähän kultainen lippu päästä eroon veloista ja ongelmista. Martti muuttuu Martaksi ja siinä meni velat. Jos ulosotto kyselee niin voi aina pyytää ottaa yhteyttä siihen Marttiin, itse en tiedä missä hän oleskelee enää nykyään.
Samalla logiikalla mietin että kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä jos jatkossa myös identifioidun mustaihoiseksi mieheksi? Jos joku kehtaa sanoa etten olen mustaihoinen, voin aina syyllistää ja kysyä olettiko tämä henkilö ihonvärini vain sen värin perusteella, koska sehän on nykyään virhe ja suvaitsematonta. Minulla tulee ihan uusi elämä tässä ja mustaihoisena uskon että onneni naismarkkinoilla muuttuu varsin positiiviseen suuntaan.
Ei tietenkään katoa velat ja rikosrekisterit. Et kai vain luule lainsäätäjiä vähän tyhmiksi?
Kysyy hän. Langalla, jossa keskustellaan yhdestä lainsäätäjien laatimasta tyhmästä ja vaarallisesta laista.
Tähän on oltu. Nyt on kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää minulle toopelle, miksi on tarpeen sallia sukupuolen juridinen vaihto kerran vuoteen? Ketä se palvelee ja miksi?
Pervoja. Voi pervoilla mielin määrin, eikä kukaan voi syyttää itsensä paljastelusta jos vilauttelee tytöille mulkkuaan naisten pukkareissa.
Nyt puhutaan varmasti aika marginaalisesta ihmisjoukosta, joka tuollaista lähtisi toteuttamaan. Ja porttikiellot sekä tuomiot napsahtaa hyvin nopeasti. Puhutaan sentään valvotuista sisätiloista. Enemmän olen huolissani namusedistä, jotka houkuttelee jossain ulkona.
Miksi normaalisti käyttäytyvää ihmistä pitäisi poistaa yhtään minnekään. Ei vastakkainen sukupuoli ole yhtä kuin häiriö. Tai silloin Saksan ja Hollannin yleisissä saunoissa olisi aikamoinen hässäkkä.
Ihan hyvin pärjäävät alasti yhdessä, miehet ja naiset siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivatko vanhemmat ilmoittaa lapsen sukupuoleksi minkä tahansa tai ei mitään?
Päiväkodissa piti tehdä kysely onko lapsi mitä sukupuolta.
Lisäksi vessoja ei saanut enää eritellä tyttöjen ja poikien vessoihin.. piti erikseen taistella, että 4 vessasta jäi kaksi, jotka sai jättää yhden tytöille ja yhden pojille. Tämä siis vaati asettumista ylemmällä taholta tulevia ohjeistuksia vastaan. Ja siis päiväkodissa..
Eli 99,9 prosenttia ihmisistä joutuu nyt siis muuttamaan koko maailman kuvaansa,jotta pieni vähemmistö ei kokisi itseään erilaiseksi. Jeih!
Ja olen täysin erilaisuuden hyväksynnän kannalla; tätä vain en ymmärrä. Kyseessä alle kouluikäiset lapset.
Asiallista keskustelua ei ole aiheesta käyty. Kukaan ei uskalla sanoa mitään, ettei saisi leimaa "suvaitsemattomuudesta".
Sun maailmankuvaan kuuluu erilliset vessat taaperoille ja pikkulapsille?
No ei ole ainakaan meidän pk:ssa erillisiä. Ohoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erektoituminen on ihan luonnollista naispenikselle. Ei pitäisi syyttää ja syrjiä luonnollisen toiminnon takia.
Ei mikään laki vaadi poistamaan transnaista, jolla naispenis erektoituu huomaamatta, naisten tiloista.
Poistaisitko sinä cisnaisen, jos sinun mielestä hänellä on liian kiihottuneen näköisesti nöpöttävät nännit?
En ole koskaan nähnyt erektiota miesten puolella. Jos näkisin, kehottaisin poistumaan. Eiköhän daamit osaa saman.
Kyllä siellä puolijöpöttöviä näkyy ainakin. Mutta ethän sinä mitään suostu myöntämään.
Mua hävettää nämä takapajuiset kommentit täällä. Annetaan jokaiselle oikeus elää omaa elämäänsä, siksi me olemme sivistysvaltio. Pliis muuttakaa vaikka Turkkiin, jos ei miellytä ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla
Ei kun twitterissä oli mainittu joku ongelma. Kyllä siellä kuulemma on. Nyt tiedät sinäkin siellä varoa.
Barbie Kardashian ja muut itsemäärittelijämiehet naisvankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on oltu. Nyt on kaikki hyvin?
Kaiken logiikan mukaan nyt sekopäiden pitäisi olla tyytyväisiä.
Tilannekatsaus:
Vastustava osapuoli haluaa biologisesti määriteltävät tilat, eli transnaiset miesten puolelle ja transmiehet naisten puolelle. Puolustava osapuoli transnaiset naisten puolelle ja transmiehet miesten puolelle. Molemille nyt järki. Päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sullakin fobiat. Olen aktiiviuimarina nähnyt vuosien varrella useammankin eri asteisen erektion, eikä kukaan ole ollut häiriöksi, vaan ihan tahattomia sattumuksia jossain peseytyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten annat porttikiellon ja tuomion juridiselle naiselle naisten tilassa olemisesta?
Miettiköhän yksikään kyllää äänestäneistä tätä kysymystä oikeasti?
Tietenkin häiriköivä ihminen saa porttarin ja tuomio oli mitä tahansa paikka ja sukupuoli. Jos käyttäytyy asiallisesti ja normaalisti, niin ei tietenkään tee mitään väärää.
Ketä transnainen "häiriköi" jos hänen naispeniksensä erektoituu ja hän vain on tilassa eikä tee muuten mitään? Eihän se tahdonalainen asia ole, vaan se vain voi tapahtua. Naisvartalot ovat niin erilaisia. Tuskin hän sillä erektoituneella naispeniksellään alkaa ketään tönimään kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla
Minäkin olen pitänyt suomea sivistyneenä maana mutta usein tämä on viimeisenä kun päätetään vähemmistöjen oikeuksista. Asenteet ovat kuitenkin vähän vanhanaikaiset ja tunkkaiset. Teilläkin ollut niin pitkään jo voimassa.
Tässä kyllä molemmat tahot ovat vähintäänkin yhtä väärässä. Merkintä paperissa ei ole eikä tule koskaan olemaan mikään ihmisoikeus. Laista eniten hyötyvätkin konkreettisella tasolla potentiaaliset opportunistit. Toisaalta hörhöt varoittelevat asioista, jotka voivat tapahtua jo tänä päivänä. Ei niihin tarvita lupaa ja valvonta on olematonta. Tähän kuuluvat häiriöt saniteettitiloissa, vankiloissa on jo erittäin korkea riski tulla raiskatuksi (naisen tai miehen toimesta) ja urheilu on ollut vuosikymmeniä epäpuhdasta kiellettyjen aineiden käytön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi normaalisti käyttäytyvää ihmistä pitäisi poistaa yhtään minnekään. Ei vastakkainen sukupuoli ole yhtä kuin häiriö. Tai silloin Saksan ja Hollannin yleisissä saunoissa olisi aikamoinen hässäkkä.
Ihan hyvin pärjäävät alasti yhdessä, miehet ja naiset siellä.
No sitten vain siirrytään unisex-tiloihin ja sillä selvä. Epäilen tosin, että monetkaan translain hehkuttajat eivät ole ajatelleet tai toivoneet tuollaista lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten annat porttikiellon ja tuomion juridiselle naiselle naisten tilassa olemisesta?
Miettiköhän yksikään kyllää äänestäneistä tätä kysymystä oikeasti?
Tietenkin häiriköivä ihminen saa porttarin ja tuomio oli mitä tahansa paikka ja sukupuoli. Jos käyttäytyy asiallisesti ja normaalisti, niin ei tietenkään tee mitään väärää.
Ketä transnainen "häiriköi" jos hänen naispeniksensä erektoituu ja hän vain on tilassa eikä tee muuten mitään? Eihän se tahdonalainen asia ole, vaan se vain voi tapahtua. Naisvartalot ovat niin erilaisia. Tuskin hän sillä erektoituneella naispeniksellään alkaa ketään tönimään kuitenkaan.
Kiihottumisen asteet peniksellä. Halu päällä ja touhutipat, penis jöpöttää vähän, penis jäykistyy täysin, pakonomainen tarve naida jotain reikää, mielellään hyvin nuorta naista. Siispä peruukki päähän ja naisten vessaan naimaan. Ja kukaan ei siinä vaiheessa kysy papereita.
Eipä tuon Valon argumentoinnista Huomenta Suomessa saanut edelleenkään mitään irti.
Tämän lain ei olisi pitänyt mennä läpi ollenkaan. Ei ole mikään ihmisoikeusasia saada vaihtaa sukupuolimerkintäänsä vuoden välein kun sattuu huvittamaan. Sukupuolikokemus voi ihmisellä olla, sellainen kuin haluaa, mutta se täytyy erottaa biologisesta oikeasta sukupuolesta ja siitä, miten sukupuolet tunnistetaan juridisesti. Ihmisoikeudet ovat suomessa olleet myös vähemmistöillä samalla tasolla kuin muilla, mutta nyt tämä laki heikentää huomattavasti enemmän naisten ja lasten oikeuksia (ehkä myös miesten, mutta vaikutukset naisiin näkyvät selkeämmin). Luojan kiitos, alaikäisten ei ole edelleenkään sallittua vaihtaa itse sukupuolimerkintäänsä. Se tästä olisikin vielä puuttunut.
Sun maailmankuvaan kuuluu erilliset vessat taaperoille ja pikkulapsille?