Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1441/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Väinö Kirstinä on ollut naisten saunaosastolla?

Vierailija
1442/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivatko vanhemmat ilmoittaa lapsen sukupuoleksi minkä tahansa tai ei mitään?

Päiväkodissa piti tehdä kysely onko lapsi mitä sukupuolta.

Lisäksi vessoja ei saanut enää eritellä tyttöjen ja poikien vessoihin.. piti erikseen taistella, että 4 vessasta jäi kaksi, jotka sai jättää yhden tytöille ja yhden pojille. Tämä siis vaati asettumista ylemmällä taholta tulevia ohjeistuksia vastaan. Ja siis päiväkodissa..

Eli 99,9 prosenttia ihmisistä joutuu nyt siis muuttamaan koko maailman kuvaansa,jotta pieni vähemmistö ei kokisi itseään erilaiseksi. Jeih!

Ja olen täysin erilaisuuden hyväksynnän kannalla; tätä vain en ymmärrä. Kyseessä alle kouluikäiset lapset.

Asiallista keskustelua ei ole aiheesta käyty. Kukaan ei uskalla sanoa mitään, ettei saisi leimaa "suvaitsemattomuudesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tietää tilastoille? Nythän asioita tilastoidaan pitkälti sukupuolitetusti. Esim. nyt vaikka että miehet sairastavat koronan vakavammin, naiset masentuvat herkemmin jne.

Niinpä. Entä mitä tämä tekee urheilulle? Kaikki kilpailevat samassa sarjassa?

Eikö urheilussa mennä hormonitasojen mukaan.

Älä viitsi pilata hyvää pajatusta millään turhilla faktoilla.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/9bed386b-df53-4e92-95f3-ff591dbf4f…

Kansainvälinen Olympiakomitea antaa varsin vapaat kädet lajiliitoille. Saa tehdä rajoitteita, mutta eivät saa johtaa syrjintään. Hankalasti määriteltävä asia.

Kuinkahan moni lajiliitto oikeasti uskaltaa vastustaa juridista sukupuolta. "Olette muuten ihan täysiä naisia, paitsi naisten kilpasarjoissa."

Vierailija
1444/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Det är en lycka att bo utomlands då fosterlandet begår det ena misstaget efter det andra lånet om och om igen. Vad har ni för fel?

Mene tiehesi, trans-suomalainen joka et suomea osaa.

Vierailija
1445/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle toopelle, miksi on tarpeen sallia sukupuolen juridinen vaihto kerran vuoteen? Ketä se palvelee ja miksi?

Pervoja. Voi pervoilla mielin määrin, eikä kukaan voi syyttää itsensä paljastelusta jos vilauttelee tytöille mulkkuaan naisten pukkareissa.

Nyt puhutaan varmasti aika marginaalisesta ihmisjoukosta, joka tuollaista lähtisi toteuttamaan. Ja porttikiellot sekä tuomiot napsahtaa hyvin nopeasti. Puhutaan sentään valvotuista sisätiloista. Enemmän olen huolissani namusedistä, jotka houkuttelee jossain ulkona.

Miten annat porttikiellon ja tuomion juridiselle naiselle naisten tilassa olemisesta?

Miettiköhän yksikään kyllää äänestäneistä tätä kysymystä oikeasti?

Ei, kukaan ei tullut ajatelleeksi. Kyllä sinä vaan olet niin paljon fiksumpi.

Vierailija
1446/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle toopelle, miksi on tarpeen sallia sukupuolen juridinen vaihto kerran vuoteen? Ketä se palvelee ja miksi?

Pervoja. Voi pervoilla mielin määrin, eikä kukaan voi syyttää itsensä paljastelusta jos vilauttelee tytöille mulkkuaan naisten pukkareissa.

Nyt puhutaan varmasti aika marginaalisesta ihmisjoukosta, joka tuollaista lähtisi toteuttamaan. Ja porttikiellot sekä tuomiot napsahtaa hyvin nopeasti. Puhutaan sentään valvotuista sisätiloista. Enemmän olen huolissani namusedistä, jotka houkuttelee jossain ulkona.

Juridista naista ei voida poistaa naisten tiloista ellei penis ole erektiossa.

Erektoituminen on ihan luonnollista naispenikselle. Ei pitäisi syyttää ja syrjiä luonnollisen toiminnon takia.

Tuokin voi olla jonkun mielipide, mutta laki se ei ole.

Ei mikään laki vaadi poistamaan transnaista, jolla naispenis erektoituu huomaamatta, naisten tiloista.

Poistaisitko sinä cisnaisen, jos sinun mielestä hänellä on liian kiihottuneen näköisesti nöpöttävät nännit?

Ei kuule taida sellaista lakia olla. Kehon toiminnoille ei aina voi mitään.

Vierailija
1447/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten annat porttikiellon ja tuomion juridiselle naiselle naisten tilassa olemisesta?

Tietenkin häiriköivä ihminen saa porttarin ja tuomio oli mitä tahansa paikka ja sukupuoli. Jos käyttäytyy asiallisesti ja normaalisti, niin ei tietenkään tee mitään väärää.

Vierailija
1448/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Kysymys liittyen tähän. Jos on ulosotossa ja on velkoja, kun ilmoittamalla uuden sukupuolen saa uuden henkilötunnuksen sekä henkilökortin, tarkoittaako tämä että velat ja ulosotot ovat nyt sen vanhan sukupuolen minän ongelma ja koska tämä ihminen ei ole enää olemassa, minulla on puhdas pöytä ja olen nyt velaton? Jos tähän ei ole mietitty mitään logiikkaa vielä, tämähän kultainen lippu päästä eroon veloista ja ongelmista. Martti muuttuu Martaksi ja siinä meni velat. Jos ulosotto kyselee niin voi aina pyytää ottaa yhteyttä siihen Marttiin, itse en tiedä missä hän oleskelee enää nykyään.

Samalla logiikalla mietin että kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä jos jatkossa myös identifioidun mustaihoiseksi mieheksi? Jos joku kehtaa sanoa etten olen mustaihoinen, voin aina syyllistää ja kysyä olettiko tämä henkilö ihonvärini vain sen värin perusteella, koska sehän on nykyään virhe ja suvaitsematonta. Minulla tulee ihan uusi elämä tässä ja mustaihoisena uskon että onneni naismarkkinoilla muuttuu varsin positiiviseen suuntaan.

Ei tietenkään katoa velat ja rikosrekisterit. Et kai vain luule lainsäätäjiä vähän tyhmiksi?

Riski on ollut tiedossa ja itsemäärittelyn kannattajat vaativat, että tieto sukupuolen vaihtamisesta poistetaan rekistereistä. Mikä voisikaan mennä pieleen.

"Tämä saattaisi mahdollistaa myös tilanteita, joissa henkilö vahvistaisi sukupuolensa toistuvasti sillä ajatuksella, että pystyisi häivyttää todellisen henkilöllisyytensä. On kuitenkin vaikea nähdä, että tällaiset väärinkäytökset olisivat kovin yleistä, Jantunen sanoo."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6dcad115-626f-4474-b555-51c28eabf…

Minusta taas helppo nähdä. Uutta luottoa tilalle, kun vanha henkkari mennyt luottotiedottomaksi.

Kuulostaa siltä, että suurimmalle osalle palstalaisista juridisella sukupuolella ei ole mitään väliä ja jokainen on vaihtamassa sitä heti, milloin miatäkin syystä. Kuulostaa siltä, että koko konsepti on sinänsä merkityksetön jauhdentekevä. Mitäpä tuo lakimuutos sitten haittaa? Tekee vain helpommaksi sen, mitä näköjään jokainen toivoo muutenkin. Yhteiskunta ja sen käytännöt on kuitenkin ihmisiä varten, ei toisin päin.

Vierailija
1449/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Kysymys liittyen tähän. Jos on ulosotossa ja on velkoja, kun ilmoittamalla uuden sukupuolen saa uuden henkilötunnuksen sekä henkilökortin, tarkoittaako tämä että velat ja ulosotot ovat nyt sen vanhan sukupuolen minän ongelma ja koska tämä ihminen ei ole enää olemassa, minulla on puhdas pöytä ja olen nyt velaton? Jos tähän ei ole mietitty mitään logiikkaa vielä, tämähän kultainen lippu päästä eroon veloista ja ongelmista. Martti muuttuu Martaksi ja siinä meni velat. Jos ulosotto kyselee niin voi aina pyytää ottaa yhteyttä siihen Marttiin, itse en tiedä missä hän oleskelee enää nykyään.

Samalla logiikalla mietin että kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä jos jatkossa myös identifioidun mustaihoiseksi mieheksi? Jos joku kehtaa sanoa etten olen mustaihoinen, voin aina syyllistää ja kysyä olettiko tämä henkilö ihonvärini vain sen värin perusteella, koska sehän on nykyään virhe ja suvaitsematonta. Minulla tulee ihan uusi elämä tässä ja mustaihoisena uskon että onneni naismarkkinoilla muuttuu varsin positiiviseen suuntaan.

Ei tietenkään katoa velat ja rikosrekisterit. Et kai vain luule lainsäätäjiä vähän tyhmiksi?

Riski on ollut tiedossa ja itsemäärittelyn kannattajat vaativat, että tieto sukupuolen vaihtamisesta poistetaan rekistereistä. Mikä voisikaan mennä pieleen.

"Tämä saattaisi mahdollistaa myös tilanteita, joissa henkilö vahvistaisi sukupuolensa toistuvasti sillä ajatuksella, että pystyisi häivyttää todellisen henkilöllisyytensä. On kuitenkin vaikea nähdä, että tällaiset väärinkäytökset olisivat kovin yleistä, Jantunen sanoo."

Niin noi laatijat itsekin tietävät, että teoriassa esmes pedofiilit voivat tuolla puuhtaista rekisterinsä pois jos kouluissa tsekattais, mutta eivät vaan välitä vai?

Jos se on mahdollista - on aina ihmisiä jotka käyttävät tätä mahdollisuutta.

Eli tätä on 'pohdittu', mutta ei ole ajateltu että kukaan olisi niin hullu että oikeasti tekisi sen.

Omalta kohdaltani voin sanoa että minulle riittäisi jo se että velat katoaisivat tätä kautta, muuttaisin mielelläni sukupuoleni joka vuosi, kun se ei kerran ilmoitusta pidemmälle muuta vaadi. Uskon hyvin että enemmän rikollinen mieli ottaa heti tilaisuudesta kiinni ja pyrkii häivyttämään identiteettinsä - jos se on mitenkään mahdollista.

Vierailija
1450/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erektoituminen on ihan luonnollista naispenikselle. Ei pitäisi syyttää ja syrjiä luonnollisen toiminnon takia.

"Naispenis". Salli minun nauraa. Aikamoinen oxymoron. Ei ole nainen, jos on penis. Siitä peniksestä voi päästä eroon ja sen jälkeen saa tulla naisten tiloihin. Kyllä pistää miettimään kenen vuoksi niitä rintsikoita alunperin poltettiin...

Vierailija
1451/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tietää tilastoille? Nythän asioita tilastoidaan pitkälti sukupuolitetusti. Esim. nyt vaikka että miehet sairastavat koronan vakavammin, naiset masentuvat herkemmin jne.

Niinpä. Entä mitä tämä tekee urheilulle? Kaikki kilpailevat samassa sarjassa?

Eikö urheilussa mennä hormonitasojen mukaan.

Älä viitsi pilata hyvää pajatusta millään turhilla faktoilla.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/9bed386b-df53-4e92-95f3-ff591dbf4f…

Kansainvälinen Olympiakomitea antaa varsin vapaat kädet lajiliitoille. Saa tehdä rajoitteita, mutta eivät saa johtaa syrjintään. Hankalasti määriteltävä asia.

Kuinkahan moni lajiliitto oikeasti uskaltaa vastustaa juridista sukupuolta. "Olette muuten ihan täysiä naisia, paitsi naisten kilpasarjoissa."

Suurin osa.

Vierailija
1452/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistetaanko mies miesten tiloista, jos on erektio?

No ei poisteta, jos ei aiheuta häiriöitä. Samalla pitäisi alkaa poistamaan naisia, joilla nöpöttää nännit tai turpoaa alapää.

Eli ei poisteta sitten naisten tiloistakaan.

Vierailija
1454/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Niin, eihän ihmiset mitään väärinkäytöksiä tee, koska tämä laki on ajateltu transujen hyväksi, ja hehän eivät moista tee.

Eikö tässä oltukaan huolissaan heteromiesten perseilystä pukuhuoneissa?

Vierailija
1455/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi olla että oli.

Mitäs tekisitte, jos teillä olisi vaikka tyttö, joka on jo viisivuotiaasta kokenut olevansa poika. Murrosiässä rupeaa muuttumaan naiseksi ja inhoaa vartaloaan?

Itse ajattelen, että nämä lapsesta asti väärässä sukupuolessa olevat ovat kyllä sitä ihan oikeasti, eikä kyseessä ole mikään kehoviha, joka voi olla vanhemmilla muuttujilla.

Murrosiässä monilla tytöillä on vaikeuksia hyväksyä kehon muutoksia. Se on normaalia. Ja teinitytöille on suorastaan kuvailtavaa "inhota" omaa kroppaa saa jossain muodossa.

Netti on täynnä tarinoita näistä,jotka olivat täysin "varmoja" ja myöhemmin katuivat päätöksiään.

Etenkin kuukautisiin sopeutuminen on monille tytöille haastavaa. Joskus tyttönä tuli ajateltua, että olisimpa mielummin mies, kun inhotti menkat. Oli vaikeaa sopeutua niihin, miehenä olisi elämä tuntunut helpommalta.

Monet tytöt teini-iässä ajattelevat näin.

Se on monille ohimenevä vaihe.

Murrosikään kuuluu kaikenlaiset myllerrykset.

Vierailija
1456/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tämä laki tulee voimaan, lopetan täysin uimahallien, kuntosalien ja muiden tuollaisten tilojen käytön, koska niiden naisille varattuihin tiloihin pääsevät sitten myös miehet enkä tunne oloani turvalliseksi esim. pukeutumistiloissa, joissa on miehiä naisten seassa. Lopetan myös julkisten wc-tilojen käytön, käytän niitä muutenkin vain äärimmäisessä hädässä.

Kiitos, eduskunta, kiitos. Olette idio**ja!

Sulla on siihen täysi vapaus. Onneksi on paljon kivoja ulkoilureittejä, joissa voi käydä pusikossa pissalla ja kakalla. Hauskaa liikuntaa sulle kuitenkin. Kunnosta on hyvä pitää huolta, fobioista huolimatta!

En tee tarpeitani ulos ellen satu olemaan jossain erävaelluksella Lapissa. En minä fobiainen ole, jokainen vaihtakoon sukupuoltaan jos haluaa, mutta omalla ilmoituksella ei pidä päästä naisten ja lasten tiloihn missään olosuhteissa. Meillä naisilla on oikeus suojella itseämme. Näistä "naisiksi identifoituvista" raisk**sta ja lasten saalistajista on runsaasti esimerkkejä esim. USA:sta ja UK:sta ja tuskin Suomessakaan tuolta vältymme.

Vierailija
1457/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla

Minäkin olen pitänyt suomea sivistyneenä maana mutta usein tämä on viimeisenä kun päätetään vähemmistöjen oikeuksista. Asenteet ovat kuitenkin vähän vanhanaikaiset ja tunkkaiset. Teilläkin ollut niin pitkään jo voimassa.

Vierailija
1458/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla

Ei kun twitterissä oli mainittu joku ongelma. Kyllä siellä kuulemma on. Nyt tiedät sinäkin siellä varoa.

Ei murhia voi tapahtua, koska minuakaan ei ole murhattu.

Eikä voi olla pahoinpitelyjäkään olemassa, kun minua ei ole pahoinpidelty.

Enkä usko, että ketään on raiskattukaan, kun minuakaan ei ole raiskattu.

Vierailija
1459/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kukaan ei tullut ajatelleeksi. Kyllä sinä vaan olet niin paljon fiksumpi.

Ei kyse ole fiksuudesta, vaan ajatusten itsesensuurista. Oman maailmankuvan kyseenalaistavia asioita ei mieti.

Vierailija
1460/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien pukuhuoneet ovat olleet valvottuja tiloja? Niissä nimenomaan EI ole valvontaa.

Aulatiloissa on kameravalvonta, henkilökuntaa on talossa monessa tehtävässä ja kanssaihmisiä joka puolella. Sillä tavalla se on valvottu tila verrattuna vaikka puistoon, jossa voi pervoilla paljon vapaammin. Jos nuori huutaa uimahallin suihkussa tai pukutilassa apua, niin aika nopeasti sitä saa muilta aikuisilta.

Aulahenkilökunta ei voi tehdä mitään naisten suihkussa tyttöjen vieressä penistään pesevälle juridiselle naiselle.

Tytöt vain osoittivat olevansa transfobisia, eli paheksuntaa heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi