Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1421/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin jo sukupuolta.

Vierailija
1422/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle toopelle, miksi on tarpeen sallia sukupuolen juridinen vaihto kerran vuoteen? Ketä se palvelee ja miksi?

Pervoja. Voi pervoilla mielin määrin, eikä kukaan voi syyttää itsensä paljastelusta jos vilauttelee tytöille mulkkuaan naisten pukkareissa.

Nyt puhutaan varmasti aika marginaalisesta ihmisjoukosta, joka tuollaista lähtisi toteuttamaan. Ja porttikiellot sekä tuomiot napsahtaa hyvin nopeasti. Puhutaan sentään valvotuista sisätiloista. Enemmän olen huolissani namusedistä, jotka houkuttelee jossain ulkona.

Mistä lähtien pukuhuoneet ovat olleet valvottuja tiloja? Niissä nimenomaan EI ole valvontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Kysymys liittyen tähän. Jos on ulosotossa ja on velkoja, kun ilmoittamalla uuden sukupuolen saa uuden henkilötunnuksen sekä henkilökortin, tarkoittaako tämä että velat ja ulosotot ovat nyt sen vanhan sukupuolen minän ongelma ja koska tämä ihminen ei ole enää olemassa, minulla on puhdas pöytä ja olen nyt velaton? Jos tähän ei ole mietitty mitään logiikkaa vielä, tämähän kultainen lippu päästä eroon veloista ja ongelmista. Martti muuttuu Martaksi ja siinä meni velat. Jos ulosotto kyselee niin voi aina pyytää ottaa yhteyttä siihen Marttiin, itse en tiedä missä hän oleskelee enää nykyään.

Samalla logiikalla mietin että kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä jos jatkossa myös identifioidun mustaihoiseksi mieheksi? Jos joku kehtaa sanoa etten olen mustaihoinen, voin aina syyllistää ja kysyä olettiko tämä henkilö ihonvärini vain sen värin perusteella, koska sehän on nykyään virhe ja suvaitsematonta. Minulla tulee ihan uusi elämä tässä ja mustaihoisena uskon että onneni naismarkkinoilla muuttuu varsin positiiviseen suuntaan.

Ei tietenkään katoa velat ja rikosrekisterit. Et kai vain luule lainsäätäjiä vähän tyhmiksi?

Minä ainakin TIEDÄN heidät tyhmiksi kuten tämä translain hyväksyminenkin osoittaa. He eivät käsitä, millaista vahinkoa tekevät naisille ja lapsille.

Vierailija
1424/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin surullinen. Niin surullinen tästä ihmiskunnan alennustilasta. Jumala tulee kostamaan tämän Suomelle. Sodom ja Gomorra on täällä.

On vissiin vielä se homoavioliittolakikin kostamatta? Noo, ehtiihän sitä vielä.

No miten hyvin Suomella tai Euroopalla, tai oikeastaan koko maailmalla pyyhkii? Tauteja, sotia, sairaita yksilöitä levittelemässä perveouksiaan Ylpeys-paraatissa, tuhottu terveydenhuolto ja koulut, tuhottu vanhustenhoito, tuhottu itsenäisyys ja itsemääräämisoikeus, tuhottu arvopohja jne jne. Miten pitkän listan haluat? Ps. Luuletko että tästä jotenkin noustaan ylös?

😂 Juu, kaikki nämä modernit pervoiluilmiöt kuten sodat, taudit, nälkä, köyhyys. Ennen oli kyllä hyveellisempää. 😂😂😂 Uskikset ei koskaan lakkaa naurattamasta.

Se onkin se pointti. Meidän pitäisi mennä lajina eteenpäin ja kehittyä. Mutta jotenkin jännästi menemme silti taaksepäin, paitsi tietysti teknologia. Vauvoja jo uhrataan kaikelle tälle. Ihan fyysisesti. Kohta siitä tulee normaalia julkisesti.

Se on kuule niin, että elämme liberaalissa yhteiskunnassa, jonka eteenpäin meno näyttää muulta kuin sinun ja viiteryhmäsi mielestä tulisi näyttää. Onneksi. Laki äänestettiin voimaan selkein luvuin. Olet vähemmistössä. On aika lopettaa satuihin uskominen.

Se ei ole satu. En uskoisi, jos en tietäisi sen olevan totta. Kuunteletko itseäsi yhtään? Liberalismi eli kaikki pimeätkin sairaat ajatukset hyväksytään, koska JOKU ajattelee niin. Vaikka se sotisi enemmistön oikeustajua vastaan. Oletko kenties pedofiili, koska lapsiin sekaantuminen on pian agendalistalla?

Vierailija
1425/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Kysymys liittyen tähän. Jos on ulosotossa ja on velkoja, kun ilmoittamalla uuden sukupuolen saa uuden henkilötunnuksen sekä henkilökortin, tarkoittaako tämä että velat ja ulosotot ovat nyt sen vanhan sukupuolen minän ongelma ja koska tämä ihminen ei ole enää olemassa, minulla on puhdas pöytä ja olen nyt velaton? Jos tähän ei ole mietitty mitään logiikkaa vielä, tämähän kultainen lippu päästä eroon veloista ja ongelmista. Martti muuttuu Martaksi ja siinä meni velat. Jos ulosotto kyselee niin voi aina pyytää ottaa yhteyttä siihen Marttiin, itse en tiedä missä hän oleskelee enää nykyään.

Samalla logiikalla mietin että kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä jos jatkossa myös identifioidun mustaihoiseksi mieheksi? Jos joku kehtaa sanoa etten olen mustaihoinen, voin aina syyllistää ja kysyä olettiko tämä henkilö ihonvärini vain sen värin perusteella, koska sehän on nykyään virhe ja suvaitsematonta. Minulla tulee ihan uusi elämä tässä ja mustaihoisena uskon että onneni naismarkkinoilla muuttuu varsin positiiviseen suuntaan.

Ei tietenkään katoa velat ja rikosrekisterit. Et kai vain luule lainsäätäjiä vähän tyhmiksi?

Riski on ollut tiedossa ja itsemäärittelyn kannattajat vaativat, että tieto sukupuolen vaihtamisesta poistetaan rekistereistä. Mikä voisikaan mennä pieleen.

"Tämä saattaisi mahdollistaa myös tilanteita, joissa henkilö vahvistaisi sukupuolensa toistuvasti sillä ajatuksella, että pystyisi häivyttää todellisen henkilöllisyytensä. On kuitenkin vaikea nähdä, että tällaiset väärinkäytökset olisivat kovin yleistä, Jantunen sanoo."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6dcad115-626f-4474-b555-51c28eabf…

Niin noi laatijat itsekin tietävät, että teoriassa esmes pedofiilit voivat tuolla puuhtaista rekisterinsä pois jos kouluissa tsekattais, mutta eivät vaan välitä vai?

Vierailija
1426/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla

Vierailija
1427/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä tilaisuus nuorille miehille vältellä asevelvollisuutta. Taaskaan ei mietitty loppuun asti.

No, se korvautunee sitten transmiesten varusmiespalveluksella.

Siitä tulee kuuluisa transhintti komppania. Ei haittaa vaikka sodan tullessa vihollinen motittaisi.

Vierailija
1428/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle toopelle, miksi on tarpeen sallia sukupuolen juridinen vaihto kerran vuoteen? Ketä se palvelee ja miksi?

Pervoja. Voi pervoilla mielin määrin, eikä kukaan voi syyttää itsensä paljastelusta jos vilauttelee tytöille mulkkuaan naisten pukkareissa.

Nyt puhutaan varmasti aika marginaalisesta ihmisjoukosta, joka tuollaista lähtisi toteuttamaan. Ja porttikiellot sekä tuomiot napsahtaa hyvin nopeasti. Puhutaan sentään valvotuista sisätiloista. Enemmän olen huolissani namusedistä, jotka houkuttelee jossain ulkona.

Juridista naista ei voida poistaa naisten tiloista ellei penis ole erektiossa.

Poistetaanko mies miesten tiloista, jos on erektio?

No ei poisteta, jos ei aiheuta häiriöitä. Samalla pitäisi alkaa poistamaan naisia, joilla nöpöttää nännit tai turpoaa alapää.

Vierailija
1429/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juridista naista ei voida poistaa naisten tiloista ellei penis ole erektiossa.

Erektoituminen on ihan luonnollista naispenikselle. Ei pitäisi syyttää ja syrjiä luonnollisen toiminnon takia.

Tuokin voi olla jonkun mielipide, mutta laki se ei ole.

Vierailija
1430/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi kun siinä istunnossa Kiurulta ja kumppaneilta tästä asiasta kyseltiin, kuului heidän vastaukset hyvin vaivautuneena ja paperin taakse piiloutuneina. Perusteluissa ei ollut järjen hiventäkään. Eivät selvästikään edes itse tiedä tai tunnusta asiaa, mutta suu käy silti. Etovaa. Teatteria.

Vierailija
1431/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain pahaa tapahtuu (varsinkin lapsille) tämän lain myötä (toivotaan että ei) entisissä naisten tiloissa, niin transit saa siitä kyllä vihat päälleen. Eipä siinä muuta. Toivottavasti on sen arvoista tämä toisten alueelle väkisin tunkeminen. 

Ja saa ne kyllä muutenkin nyt paljon vihaa, näin ison väestönosan oikeuksien ja turvallisuuden kavennus näin pienen miesvähemmistön takia on kammottavaa. Mutta viha synnyttää vihaa ja tuollainen toisen sukupuolenkin omiminen on vaan jotenkin niin creepya. Varsinkin on ihan järjestään kaikki tuntemani trans-ihmiset vihaa naisia tai on heille erittäin kateellinen tai pahantahtoinen. 

Vierailija
1432/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen uusi misogynian muoto. Ei mitään uutta, tästäkin selvitään.

Vierailija
1433/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Itse asiassa lähden siitä oletuksesta että lainsäätäjät ovat hieman tyhmiä. Siitä on vuosikymmenten ajalta konkreettisia todisteita ja käyttökelpoisia porsaanreikiä useissa laeissa. Vasta kun ongelma havaitaan, tehdään korjaus. Näyttää usein että kukaan ei käyttänyt viittä minuuttia ajatellakseen sitä miten jotain lakia voidaan käyttää väärin. Joten hyvinkin todennäköistä että kukaan ei ajatellut tällaista skenaariota ja järjestelmä ei tue sitä että vanhat synnit periytyisivät uudelle henkilötunnukselle. Hyvä jos niin, sitten joku on todella ajatellut jotain. En vain tahdo löytää tähän mitään viitteitä.

Vierailija
1434/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Riski on ollut tiedossa ja itsemäärittelyn kannattajat vaativat, että tieto sukupuolen vaihtamisesta poistetaan rekistereistä. Mikä voisikaan mennä pieleen.

"Tämä saattaisi mahdollistaa myös tilanteita, joissa henkilö vahvistaisi sukupuolensa toistuvasti sillä ajatuksella, että pystyisi häivyttää todellisen henkilöllisyytensä. On kuitenkin vaikea nähdä, että tällaiset väärinkäytökset olisivat kovin yleistä, Jantunen sanoo."

Minusta taas helppo nähdä. Uutta luottoa tilalle, kun vanha henkkari mennyt luottotiedottomaksi.

Vierailija
1435/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tämä laki tulee voimaan, lopetan täysin uimahallien, kuntosalien ja muiden tuollaisten tilojen käytön, koska niiden naisille varattuihin tiloihin pääsevät sitten myös miehet enkä tunne oloani turvalliseksi esim. pukeutumistiloissa, joissa on miehiä naisten seassa. Lopetan myös julkisten wc-tilojen käytön, käytän niitä muutenkin vain äärimmäisessä hädässä.

Kiitos, eduskunta, kiitos. Olette idio**ja!

Sulla on siihen täysi vapaus. Onneksi on paljon kivoja ulkoilureittejä, joissa voi käydä pusikossa pissalla ja kakalla. Hauskaa liikuntaa sulle kuitenkin. Kunnosta on hyvä pitää huolta, fobioista huolimatta!

Vierailija
1436/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Irlannissa tuo sama laki on ollut voimassa jo vuodesta 2015, eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia. Te olette kummallisia siellä Suomessa, en olisi uskonut. Aina olen pitänyt Suomea vapaampana maana, mutta eipä taida olla

Ei kun twitterissä oli mainittu joku ongelma. Kyllä siellä kuulemma on. Nyt tiedät sinäkin siellä varoa.

Vierailija
1437/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali menee aina vapauden edelle. Ei ole olemassa yhteiskuntaa ilman ihmisiä, jotka noudattavat yhteisiä HYVÄKSYTTYJÄ sääntöjä.

Vierailija
1438/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole huomannut eläväsi luokkayhteiskunnassa siellä, Sir?

Vierailija
1439/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttinen kirjoitti:

Niin, eihän ihmiset mitään väärinkäytöksiä tee, koska tämä laki on ajateltu transujen hyväksi, ja hehän eivät moista tee.

Vierailija
1440/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien pukuhuoneet ovat olleet valvottuja tiloja? Niissä nimenomaan EI ole valvontaa.

Aulatiloissa on kameravalvonta, henkilökuntaa on talossa monessa tehtävässä ja kanssaihmisiä joka puolella. Sillä tavalla se on valvottu tila verrattuna vaikka puistoon, jossa voi pervoilla paljon vapaammin. Jos nuori huutaa uimahallin suihkussa tai pukutilassa apua, niin aika nopeasti sitä saa muilta aikuisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi