Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1281/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuspersuleiden logiikalla kaikki asevelvollisuusikäiset muuttavat nyt sukupuolensa, rynnivät sitten uimahallin pukuhuoneeseen ja saunaan esittelemään siittimiään lapsille ja päätyvät lopulta naisvankilaan ra*skaamaan naisvankeja.

Onko Jani jo kutsunut eduskunnan isohätäkokoukseen?

Vierailija
1282/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ihmisiä pelottaa tämmöiset muutokset, jos ei saa konkreettisia esimerkkejä. Mun mielestä reaalimaailman esimerkeillä pitäis sivistää ihmisiä, vaikka jossain telkkarissa. Ei lähtisi niin lentoon nämä mielikuvitusten mielikuvat.

Olen kyllä katsonut Markus Kuotesahon ohjelmat, kiitos kuitenkin huolestasi. Ei pelottanut, tunne oli ihan joku muu.

Siinä ei varmasti ole ihan se tavallisin esimerkkitapaus suomalaisesta trans-henkilöstä. Hän on melko viihteellinen persoona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronika Honkasalo eduskunnassa: hormoniblokkereiden saatavuutta on helpotettava.

video: https://tinyurl.com/mr3yc4be

Siis Honkasalo vaatii niitä hormoneita lapsille tuossa. Oma lapsi on niin ilmastoahdistunut että on joutunut terapiaan, ja tämä kehtaa puhua mitä lapset tarvitsevat. Uskomatonta.

Apua, miksi oon pitänyt tota joskus ihan fiksuna poliitikkona?!

Vierailija
1284/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi alkaa pikku hiljaa erkaantua Venäjän arvomaailmasta kohti Yhdysvaltojen vapauden filosofiaa.

Olemme matkalla kohti länttä. Seuraavaksi tulisi vapauttaa kannabis lailliseksi.

Hyvällä matkalla kohti länsimaita osaksi Eurooppaa irti idän kahleista.

Hieno juttu. Harmi että osa ihmisistä ei käsitä mitä vapaus tarkoittaa ja vastustaa tätä ja samalla antaa kannatusta Venäjälle.

Amerikka sekaisin kuin seinäkello. Eihän valtamedia näistä puhu,idologia edellä mennään.

Vierailija
1285/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

STEAn myöntämiä järjestöavustuksia tälle vuodelle:

Seta ry ~ 615 000

Transfeminiinit ry 450 000

Pirkanmaan seta ry 210 000

Seta ry:n avustusten käyttötarkoituksissa puhutaan muuten pelkästään sukupuolivähemmistöistä. EI LAINKAAN seksuaalivähemmistöistä. LHB hylätty virallisesti? Pirkanmaan Setan kohdalla sentään muistettiin myös seksuaalivähemmistöt. Eniten ihmettelen tuota transfeminiinien avustusta, miten voi olla noin suuri!! Verraten siihen, millaisesta marginaaliryhmästä on kyse.

Avustus myönnettiin tarkoitukseen:

Transhenkilöiden, erityisesti transnaisten ja transfeminiineiksi itsensä mieltävien henkilöiden mielen hyvinvoinnin ja toimijuuden vahvistamiseen sekä yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden edistämiseen neuvonnan, yksilöllisen tuen ja ryhmätoiminnan, tiedon välittämisen sekä vapaaehtois- ja kokemusasiantuntijatoiminnan avulla (2023-2025)

Vertailun vuoksi Gynegologinen potilasjärjestö Korento ry sai avustusta ~ 430 000 euroa.

https://avustukset.stea.fi/

Vierailija
1286/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/1-50687259

Haluan olla taas Mira

" Elettyään vuosia transmiehenä 26-vuotias Mira haluaa olla jälleen nainen. Kun hän päätti teini-ikäisenä korjata sukupuolensa mieheksi, päätös tuntui oikealta, ja niin se aluksi olikin. Transmiehenä Mira tunsi olevansa vapaampi kuin naisena, ja hänen oli helpompaa ilmaista itseään. Nyt hän haluaa kuitenkin palata naiseksi. Dokumentti nuoresta ihmisestä, joka hakee sukupuoli-identiteettiään."

On se metkaa että meitä ihmisiä on tosiaan joka junaan. Suurimmalla osalla ei taida olla identiteetti ongelmia vaan ovat ihan vaan reiskoja tai liisoja

Vierailija
1287/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronika Honkasalo eduskunnassa: hormoniblokkereiden saatavuutta on helpotettava.

video: https://tinyurl.com/mr3yc4be

Siis Honkasalo vaatii niitä hormoneita lapsille tuossa. Oma lapsi on niin ilmastoahdistunut että on joutunut terapiaan, ja tämä kehtaa puhua mitä lapset tarvitsevat. Uskomatonta.

Apua, miksi oon pitänyt tota joskus ihan fiksuna poliitikkona?!

En todellakaan tiedä. Ehkä sinulle on valehdeltu tai jotain.

Vierailija
1288/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan jatkossa naisten siisteihin vessoihin. Ei naisten tilat ole biologisten naisten etuoikeus.

Oikein hyvin voit tulla. Meillä oli ennen töissä vessat erikseen naisille ja miehille. Kun on talossa 20-25 naista päivittäin ja vain 2-3 miestä, aina oli naisten vessoille ruuhkaa. Tosin nykyisin on vain henkilökunnan vessat. Menihän siinä kauan kun itse huomasin, wc-kyltit oli muutettu muotoon: henkilökunta-wc. Aiemmin oli naisoletetun hamekuva ja miesoletetun housukuva.

Vierailija
1289/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä translaki pitää kaataa sitten tämän vuoden eduskuntavaalien jälkeen. Ja pitää tehdä samanlainen laki kuin Unkarissa, jossa sukupuoli määritellään kromosomien perusteella.

Kuka tekee kansalaisaloitteen?

Vierailija
1290/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Penttilä on ilmoittanut olevansa nainen ja lesbo Wikipedian mukaan. Varmaan siis myös muuttaa sukupuolensa papereihin. Pääseekö hän nyt naisvankien puolelle? 

Vierailija
1291/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan jatkossa naisten siisteihin vessoihin. Ei naisten tilat ole biologisten naisten etuoikeus.

Oikein hyvin voit tulla. Meillä oli ennen töissä vessat erikseen naisille ja miehille. Kun on talossa 20-25 naista päivittäin ja vain 2-3 miestä, aina oli naisten vessoille ruuhkaa. Tosin nykyisin on vain henkilökunnan vessat. Menihän siinä kauan kun itse huomasin, wc-kyltit oli muutettu muotoon: henkilökunta-wc. Aiemmin oli naisoletetun hamekuva ja miesoletetun housukuva.

WC-huoneoletettu. Kysyitkö WC:ltä että onko kyseessä vessa vai sittenkin kylpyhuone? Menitkö olettamaan?

(Oletettu ja oletettu, voi helvetti tätä nykyajan hulluutta)

Vierailija
1292/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki saa varmaan aikaan paljon enemmän pahaa kuin hyvää. Vaikkapa niiden translasten perheissä.

Mitä pahaa? Ei tämä lapsia koske.

Vielä. Eduskunta hyväksyi lausuman, jossa edistetään lain ulottamista lapsiin. Vasemmistoliitto ja vihreät kannattavat sukupuolen vaihtamista myös lapsille.

Lisäksi vasemmistoliiton kansanedustaja Veronika Honkasalo vaati puheenvuorossaan tänään hormoniblokkereita lapsille. Tämä on sekä vihreiden että vasemmistoliiton periaateohjelmassakin.

Juridisen sukupuolen. Siinä ollaan hyvin kaukana kirurgiasta ja hormonihodoista.

Mitä hyötyä siitä pelkän juridisen sukupuolen muuttamisesta on? Siis ihan oikeasti.

Lue lain perusteet. Siellä ne on sanottu.

Tiivistäisitkö ne hyödyt omin sanoin? Mikä on uudistuksen suurin hyöty aidoille kehodysforisille transeille?

-eri

Ne lainsäädännön hyödyt on avattu lainsääsäntöprosessissa ja eduskuntakeskusteluissa kaikista parhaiten. Sieltä vaan lukemaan. Haluatte kai sen oikean ja alkuperäisen tiedon mille lainsäädäntö on perustunut? Täältä sitä ette saa.

Nyt halutaankin sun näkemys, vai onko sulla keskustelupalstan konsepti vielä hakusessa?

Minulla ei ole sen kummempia omia näkemyksiä hyödyistä. Transasioiden asiantuntijat ja sen itse kokeneet ihmiset ovat ne, joita kuuntelen. Heidän näkemyksensä löytyvöt lainvalmistelusta ja lainsäädännöstä, minun näkemyksilläni ei ole yhtään mitään väliä. Translain on tarkoitus hyödyttää transihmisiä, ei minua.

Mutta hyödyttääkö tämä? Oikeasti, mitä sukupuolen juridinen muuttaminen auttaa?

Ystäväni poikaa se on auttanut niin (muussa maassa), että hän sai nimen ja sukupuolen muutettua henkilöpapereihin helposti. Se oli iso helpotus hänelle, koska hän elää sosiaalisesti ja ulkoisesti naisen elämää, mutta pelkää kirurgisia operaatioita ja hormonihoitojen ikävämpiä vaikutuksia.

Mikä hänestä tekee sitten transin tai naisen? Mitä on eläminen sosiaalisesti naisena?

Vierailija
1293/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että ihmisiä pelottaa tämmöiset muutokset, jos ei saa konkreettisia esimerkkejä. Mun mielestä reaalimaailman esimerkeillä pitäis sivistää ihmisiä, vaikka jossain telkkarissa. Ei lähtisi niin lentoon nämä mielikuvitusten mielikuvat.

Olen kyllä katsonut Markus Kuotesahon ohjelmat, kiitos kuitenkin huolestasi. Ei pelottanut, tunne oli ihan joku muu.

Siinä ei varmasti ole ihan se tavallisin esimerkkitapaus suomalaisesta trans-henkilöstä. Hän on melko viihteellinen persoona.

Äläs nyt, eiköhän hän ole ihan kelpo esimerkki näille tietäjille. Toisin kuin ne kymmenet, joita jokainen on nähnyt huomaamatta heidän korjanneen sukupuoltaan.

Vierailija
1294/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Penttilä on ilmoittanut olevansa nainen ja lesbo Wikipedian mukaan. Varmaan siis myös muuttaa sukupuolensa papereihin. Pääseekö hän nyt naisvankien puolelle? 

On aika aloittaa somekampanja jos häntä aletaan sortamaan nyt kun laitkin on muutettu. Tasa-arvon pitää edetä ihan jokaisen kohdalla!

Vierailija
1295/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten kokoomuspersuja jaksaa kiihottaa toisten ihmisten sukupuoliasiat.

Niinpä. Vaikuttaa jotenkin pakkomielteiseltä. Mikseivät keskity omiinsa ja jätä muita rauhaan?

Ovat ehkä niin kiinnostuneita trans-asioista ja niihin liittyvistä fantasioista, ettei aika riitä muuhun.

Iso mies ja iso jäykistynyt penis, jotka yllättävät lapsen uimahallin suihkutiloissa on ollut heillä vahvasti mielen päällä viime päivät. Täälläkin ovat sitä hokeneet useammassa ketjussa. Miksiköhän.

Häpeäisit, groomaaja.

Vierailija
1296/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat, jos ei saa konkreettisia esimerkkejä? Siis mistä?

Vierailija
1297/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä translaki pitää kaataa sitten tämän vuoden eduskuntavaalien jälkeen. Ja pitää tehdä samanlainen laki kuin Unkarissa, jossa sukupuoli määritellään kromosomien perusteella.

Kuka tekee kansalaisaloitteen?

Sinä tietenkään et.

Vierailija
1298/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika aloittaa somekampanja jos häntä aletaan sortamaan nyt kun laitkin on muutettu. Tasa-arvon pitää edetä ihan jokaisen kohdalla!

Ei muitakaan vaarallisia naisvankeja laiteta miesvankilaan istumaan, sehän olisi epäinhimillistä! Kansainväliset sopimuksetkin kieltävät sekavankilat.

Vierailija
1299/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuin väittäisit ymmärtäväsi jotain homoista, kun olet nähnyt telkkarissa räikeimpiä tyrkky-homoja.

Vierailija
1300/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko jo monta kertaa jakanut sen hassun kuvan hänestä someen? On se niin nerokas oivallus, että. Ei se tähän lakiin liity, mutta hassu on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi