Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1241/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on hyvä tilaisuus nuorille miehille vältellä asevelvollisuutta. Taaskaan ei mietitty loppuun asti.

Vierailija
1242/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei enää ole puolustamisen arvoinen maa.

Jos sota tulee, mä laittaisin transihmiset eturintamaan.

Naurista pedopersujen kyyneleille!

Mä vähän luulen että transihmiset olisivat innokkaimpia maanpuolustajia, koska miksi ei puolustaa maata, jossa toteutuu ihmisoikeudet, tasa-arvo ja liiberaali politiikka. Vaihtoehtona olisi Venäjän malli, enkä usko sen olevan kovin transmyönteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu liittyen lasten hormoniblokkereihin, josta ei puhuta: jos murrosikää ei käy läpi, myös henkinen kasvu stoppaa.

Murrosiässä tehdään pikkuhiljaa pesäeroa vanhempiin, pohditaan omia arvoja ja kehitytään ajattelussa muutenkin. Lisäksi hommaan kuuluu seksuaaliset vietit ym.

Jos murrosikä jää välistä, niin jää kaikki yllämainittukin- ihminen jää ikuisesti lapseksi ajattelultaan.

Jep. Menetettyjä kehitysvaiheita ei saa takaisin. Jazz Jennings on esimerkki tästä henkisesti lapsen tasolle jäämisestä ja riippuvuudesta perheeseen. Jenningsille ei koskaan kehity aikuisuuden seksuaalisuutta eikä hän ole koskaan kokenut orgasmia.

Vierailija
1244/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin lapsena välillä pojaksi. Onneksi ei ollut nykykäytännöt päällä, joten en joutunut "sukupuolenkorjaushoitoihin".

Sama. Varsinkin kun oli sukupuoli-identiteetin etsintää teini-iässäkin, mutta onneks ysärillä ei mainostettu, että voit vetää hormoneja ja leikata tissisi irti. Olisin tehnyt niin ja katunut myöhemmin. 

Vierailija
1245/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki saa varmaan aikaan paljon enemmän pahaa kuin hyvää. Vaikkapa niiden translasten perheissä.

Mitä pahaa? Ei tämä lapsia koske.

Vielä. Eduskunta hyväksyi lausuman, jossa edistetään lain ulottamista lapsiin. Vasemmistoliitto ja vihreät kannattavat sukupuolen vaihtamista myös lapsille.

Lisäksi vasemmistoliiton kansanedustaja Veronika Honkasalo vaati puheenvuorossaan tänään hormoniblokkereita lapsille. Tämä on sekä vihreiden että vasemmistoliiton periaateohjelmassakin.

Juridisen sukupuolen. Siinä ollaan hyvin kaukana kirurgiasta ja hormonihodoista.

Mitä hyötyä siitä pelkän juridisen sukupuolen muuttamisesta on? Siis ihan oikeasti.

Lue lain perusteet. Siellä ne on sanottu.

Tiivistäisitkö ne hyödyt omin sanoin? Mikä on uudistuksen suurin hyöty aidoille kehodysforisille transeille?

-eri

Ne lainsäädännön hyödyt on avattu lainsääsäntöprosessissa ja eduskuntakeskusteluissa kaikista parhaiten. Sieltä vaan lukemaan. Haluatte kai sen oikean ja alkuperäisen tiedon mille lainsäädäntö on perustunut? Täältä sitä ette saa.

Nyt halutaankin sun näkemys, vai onko sulla keskustelupalstan konsepti vielä hakusessa?

Minulla ei ole sen kummempia omia näkemyksiä hyödyistä. Transasioiden asiantuntijat ja sen itse kokeneet ihmiset ovat ne, joita kuuntelen. Heidän näkemyksensä löytyvöt lainvalmistelusta ja lainsäädännöstä, minun näkemyksilläni ei ole yhtään mitään väliä. Translain on tarkoitus hyödyttää transihmisiä, ei minua.

Mutta hyödyttääkö tämä? Oikeasti, mitä sukupuolen juridinen muuttaminen auttaa?

Ystäväni poikaa se on auttanut niin (muussa maassa), että hän sai nimen ja sukupuolen muutettua henkilöpapereihin helposti. Se oli iso helpotus hänelle, koska hän elää sosiaalisesti ja ulkoisesti naisen elämää, mutta pelkää kirurgisia operaatioita ja hormonihoitojen ikävämpiä vaikutuksia.

Vierailija
1246/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko vanhemmat ilmoittaa lapsen sukupuoleksi minkä tahansa tai ei mitään?

Vierailija
1247/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html

Suomi 2023: Asiantuntijoita ei kuunnella lainkaan. Tähän on tultu vihervasemmiston vuoksi. Ja Kokoomuksen tottakai.

Vierailija
1248/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä tilaisuus nuorille miehille vältellä asevelvollisuutta. Taaskaan ei mietitty loppuun asti.

Meinaatko tosissasi, että nuoret miehet haluu vapaaehtoisesti muuttaa virallista sukupuoltaan? 😂 Tämmöset kommentit on aina niin irrallaan todellisuudesta.

Vierailija
1249/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu liittyen lasten hormoniblokkereihin, josta ei puhuta: jos murrosikää ei käy läpi, myös henkinen kasvu stoppaa.

Murrosiässä tehdään pikkuhiljaa pesäeroa vanhempiin, pohditaan omia arvoja ja kehitytään ajattelussa muutenkin. Lisäksi hommaan kuuluu seksuaaliset vietit ym.

Jos murrosikä jää välistä, niin jää kaikki yllämainittukin- ihminen jää ikuisesti lapseksi ajattelultaan.

Jep. Menetettyjä kehitysvaiheita ei saa takaisin. Jazz Jennings on esimerkki tästä henkisesti lapsen tasolle jäämisestä ja riippuvuudesta perheeseen. Jenningsille ei koskaan kehity aikuisuuden seksuaalisuutta eikä hän ole koskaan kokenut orgasmia.

No voisko johtua siitä, että,pippeli leikattu?

Vierailija
1250/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Muutan sukupuoleni naiseksi ja vältän asevelvollisuuden, kuten olen jo aiemmin kertonut tekeväni.

Vierailija
1251/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronika Honkasalo eduskunnassa: hormoniblokkereiden saatavuutta on helpotettava.

video: https://tinyurl.com/mr3yc4be

Vierailija
1252/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se korvautunee sitten transmiesten varusmiespalveluksella.

Vierailija
1253/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki saa varmaan aikaan paljon enemmän pahaa kuin hyvää. Vaikkapa niiden translasten perheissä.

Vielä. Eduskunta hyväksyi lausuman, jossa edistetään lain ulottamista lapsiin. Vasemmistoliitto ja vihreät kannattavat sukupuolen vaihtamista myös lapsille.

Lisäksi vasemmistoliiton kansanedustaja Veronika Honkasalo vaati puheenvuorossaan tänään hormoniblokkereita lapsille. Tämä on sekä vihreiden että vasemmistoliiton periaateohjelmassakin.

Juridisen sukupuolen. Siinä ollaan hyvin kaukana kirurgiasta ja hormonihodoista.

Mitä hyötyä siitä pelkän juridisen sukupuolen muuttamisesta on? Siis ihan oikeasti.

Tiivistäisitkö ne hyödyt omin sanoin? Mikä on uudistuksen suurin hyöty aidoille kehodysforisille transeille?

-eri

Ne lainsäädännön hyödyt on avattu lainsääsäntöprosessissa ja eduskuntakeskusteluissa kaikista parhaiten. Sieltä vaan lukemaan. Haluatte kai sen oikean ja alkuperäisen tiedon mille lainsäädäntö on perustunut? Täältä sitä ette saa.

Nyt halutaankin sun näkemys, vai onko sulla keskustelupalstan konsepti vielä hakusessa?

Minulla ei ole sen kummempia omia näkemyksiä hyödyistä. Transasioiden asiantuntijat ja sen itse kokeneet ihmiset ovat ne, joita kuuntelen. Heidän näkemyksensä löytyvöt lainvalmistelusta ja lainsäädännöstä, minun näkemyksilläni ei ole yhtään mitään väliä. Translain on tarkoitus hyödyttää transihmisiä, ei minua.

Ystäväni poikaa se on auttanut niin (muussa maassa), että hän sai nimen ja sukupuolen muutettua henkilöpapereihin helposti. Se oli iso helpotus hänelle, koska hän elää sosiaalisesti ja ulkoisesti naisen elämää, mutta pelkää kirurgisia operaatioita ja hormonihoitojen ikävämpiä vaikutuksia.

Huoh....

Vierailija
1254/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole yhtään perehtynyt koko asiaan, mutta se tiedetään varmasti, että pervopenat valtaavat naisten pukutilat ja naisvankilat. Niin juu ja rai5kaavat ihan laillisesti kenenkään puuttumatta mitenkään.

Av on jopa hauskempi kuin ylis.

Vierailija
1255/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivatko vanhemmat ilmoittaa lapsen sukupuoleksi minkä tahansa tai ei mitään?

Tämä ei koske lapsia.

Vierailija
1256/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Translaki ei hyödytä transihmisiä yhtään mitenkään. Mikään todellinen muutos ei tällä nopeudu millään tavalla. Ja jokainen oikea trans ymmärtää, ettei noilla asioilla ole mitään kiirettä, ja mielenterveyden syynäys muutoksen yhteydessä on lopulta kaikkien etu. Edelleenkin: tuon syynäämisen haaviin jäi mm. Michael Penttilä. Nyt ei ole enää ketään syynäämässä. Hurraa ihmisoikeudet seetana!

Vierailija
1257/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miksi se pitäisi kuitenkin sallia myös ei-transeille, jotka hyödyntävät juridista sukupuolta opportunistisesti tai pervoilumielessä? Miksi edes transdiagnoosia ei saisi vaatia?

Vierailija
1258/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi alkaa pikku hiljaa erkaantua Venäjän arvomaailmasta kohti Yhdysvaltojen vapauden filosofiaa.

Olemme matkalla kohti länttä. Seuraavaksi tulisi vapauttaa kannabis lailliseksi.

Hyvällä matkalla kohti länsimaita osaksi Eurooppaa irti idän kahleista.

Hieno juttu. Harmi että osa ihmisistä ei käsitä mitä vapaus tarkoittaa ja vastustaa tätä ja samalla antaa kannatusta Venäjälle.

Vierailija
1259/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronika Honkasalo eduskunnassa: hormoniblokkereiden saatavuutta on helpotettava.

video: https://tinyurl.com/mr3yc4be

Siis Honkasalo vaatii niitä hormoneita lapsille tuossa. Oma lapsi on niin ilmastoahdistunut että on joutunut terapiaan, ja tämä kehtaa puhua mitä lapset tarvitsevat. Uskomatonta.

Vierailija
1260/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko tosissasi, että nuoret miehet haluu vapaaehtoisesti muuttaa virallista sukupuoltaan? 😂 Tämmöset kommentit on aina niin irrallaan todellisuudesta.

Eihän sitä tarvitse kertoa kenellekään, joten mitä ongelmia tuossa olisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi