Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä erikoisia järjestelyitä parisuhteessa ?

Miääässs.
29.01.2023 |

Toisesta ketjusta inspiroituneena. Omassa suhteessa puolisoni ei ole tavannut koskaan lapsiani ja tämä on sopinut itselleni paremmin kuin hyvin. Mites teillä?

Kommentit (249)

Vierailija
141/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli keskustelun alussa kommentti ettei ole tavannut puolison lapsia. Pidän sitä outona. Lapset ovat iso osa jokaisen henkilön elämää mielestäni monella tasolla. Käytöstavattomuutta ettei esitellä.

Olen itse kolmekymppinen, vanhempani erosivat 20v sitten. Isä ei ole koskaan esitellyt tuoreinta seurustelukumppaniaan. Ovat olleet yhdessä ainakin 5v. Kuitenkin ilmeisesti naisen lapset ovat isälleni tuttuja kun on puhunut kiertäneensä kaupoilla heidän kanssaan. 

Meillä on käsittääkseni ollut isän kanssa ihan hyvät välit. Riipii kun puolison lasten kanssa voi hengailla (lastenlapsia ei ole) ja mun ja siskoni, joilla on lapset, tapaamiset ovat vähäisiä.

Vierailija
142/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muut varmaan pitävät tätä ehkä erikoisena, itse en:

Mies tekee ruoat kun on kotona, eli lähes aina.

Vain minä pesen meillä pyykit.

Meillä on yhteinen tili, vaikka mies tienaa 5 kertaa enemmän kuin itse.

Meillä käy siivooja kaksi kertaa viikossa, koska molemmat inhoamme siivoamista.

Kumpikaan meistä ei ole somessa (esim. facebook, instagram).

Olemme hyvin onnellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ketju. Mitä kummallisempia kuvioita, sitä enemmän yläpeukkuja!

144/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesserkku ensi hankki lapsen melko lyhyen seurustelun jälkeen, sitten he erosivat, sitten palasivat yhteen ja menivät naimisiin ja sitten vasta muuttivat yhteen.

145/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kolmekymppinen, vanhempani erosivat 20v sitten. Isä ei ole koskaan esitellyt tuoreinta seurustelukumppaniaan. Ovat olleet yhdessä ainakin 5v. Kuitenkin ilmeisesti naisen lapset ovat isälleni tuttuja kun on puhunut kiertäneensä kaupoilla heidän kanssaan. 

Meillä on käsittääkseni ollut isän kanssa ihan hyvät välit. Riipii kun puolison lasten kanssa voi hengailla (lastenlapsia ei ole) ja mun ja siskoni, joilla on lapset, tapaamiset ovat vähäisiä.

Asitteko sitten sinä ja siskosi eri paikkakunnilla kuin isänne ja siksi isäsi ei vietå paljoa aikaa teidän kanssa?

Vierailija
146/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porholiinisl kirjoitti:

Djdjjekkdjdj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jdjdkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.

Tämäpä se. Ex oli lähäri tienasi n1800€/kk käteen. Oltiin 4v yhdessä ja meillä oli hänen käsityksensä mukaan suhde jossa maksetaan kaikki puoliksi.

Erotessa hän otti autonsa 38k€ ja osan kodinkoneista yms mukaansa. Yhteensä n60-70k€ arvosta.

Jos nyt leikitään ajatuksella et hän olisi asunut vuokralla 1800-500€= olisi käyttöön jäänyt vuodessa n 15000€. Ei huono saavutus että posimuuttaessa kk kulut oli olleet viimeisen 4 v 500€/kk. Varsinkin kun käytiin reissuissa, syötiin usein ulkona yms.

Huomasitko, että raha ei riitä rakkauteen? Ihme, että emäntä kuitenkin lähti ja jätti rahasammon.

147/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin Tinder-treffeillä 4-kymppisen miehen kanssa, joka sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä. Minusta tuo kuulosti siltä, että naiset sanovat noin.

Vierailija
148/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mieheni kanssa ollenkaan seksiä. Miehellä on lääkitys joka on hänelle tärkeä, mutta se vie kokonaan seksihalut. Monia lääkkeitä on kokeiltu mutta mikään muu ei sovi. Minulla on ystävä, nainen ( olen bi-nainen) jonka kanssa harrastamme välillä seksiä. Tämä sopii miehelleni, mitään ei tehdä salassa eikä ketään riistetä. Mies ja tämä ystäväni ovat hyviä kavereita keskenään. Muiden kanssa en tietenkään ole. En voi elää ilman seksiä ja koska mieheni ei sitä halua niin tämä on ainut toimiva vaihtoehto, ettei tarvitsisi erota. Suhteemme mieheni kanssa on muuten todella hyvä ja meillä on suhteessa paljon hellyyttä ja läheisyyttä. <3

Vierailija
149/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jdjdkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.

Tätäkin mä olen usein miettinyt. Se varakkaampi puoliso yleisesti kuitenkin nostaa köyhemmän elintasoa. Mun mielestä todella hienoa toi tyyli.

Ei vaan pakottaa köyhemmän maksamaan osan korkeammasta elintasostaan vaikka ei ole varaa, ja siten köyhemmän elintaso laskee entisestään kun rahaa ei jää yhtään mihinkään pakollisten menojen takia, kun pakolliset menot määrittelee se rikkaampi puoliso. Se on taloudellista väkivaltaa.

Riippuu varmaan aika paljon siitä millaisia pariskunnan osapuolet ovat ihmisenä. Minulle on aina ollut itsestäänselvää, että parisuhteessa annetaan omastaan, koska sitä toista ihmistä rakastaa. Siis jos minulla on korkeampi elintaso kuin puolisollani ja esim. asumme yhdessä, niin tietysti itse maksaisin hieman enemmän joistain yhteisistä kuluista. Tällä hetkellä tilanne on toisinpäin, ja puolisoni maksaa suuremman osan vuokrasta kuin minä. Tulevaisuudessa tilanne kuitenkin todennäköisesti jossain vaiheessa muuttuu. Kumpikaan meistä ei tosin elä mitään luksuselämää, ehkä jos jompikumpi meistä olisi oikeasti varakas, niin voisi olla suurempia näkemyseroja siitä, mikä nähdään pakollisena menona. Meidän tilanne on enemmän se, että on köyhä ja köyhempi, ja elämäntapa ja kulutustottumukset ovat melko samanlaiset. Itselleni on silti tärkeää, että parisuhteessa on läsnä tietty solidaarisuus ja ollaan yhdessä tiiminä. On meillä siis silti eri rahat ja sekin on mielestäni tärkeää. Kuitenkin puhalletaan yhteen hiileen eikä nähdä oleellisena laskea, että kulut menisivät sentilleen puoliksi.

Vierailija
150/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun korvaan monet täällä ilmiannetut suhteet eivät kuulosta kumppani-suhteilta vaan ennemminkin friends with benefits -ratkaisuilta. Kumppanuuteen ei kuulu täysin eriytetyt elämät. Siinä kohtaa kun aletaan ruuatkin jo jakamaan mun ja sun ruokiin, niin voi tuon friends -osankin jättää pois.

Miten se mitä minä syön ja mitä kumppani syö muka vaikuttaa suhteen laatuun? Me ollaan oikein onnellisia, vaikka meillä onkin 90% ajasta omat ruoat. Haluamme syödä ihan eri asioita ja eri aikoihin, joten tämä toimii ihan loistavasti. Ruoka on vain ruokaa, sillä täytetään maha, se mitä mieheni syö ei vaikuta meidän suhteeseen.

Vierailija
151/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nukkuu työhuoneen sohvalla lähes joka yö, paitsi jos haluaa seksiä.

Vanhempani ja sukulaiseni eivät tiedä, että olen avoliitossa.

Käyn monta kertaa vuodessa lomalla miehestäni.

????

Vierailija
152/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakastelemme joka päivä. Vaikka olisi riitoja. 

Vierailija
153/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä 23 vuotta ja asutaan ja tullaan aina asumaan eri osoitteissa 😌

Vierailija
154/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään iso asia,mutta on hämmästyttänyt kaikkia meidän tuttuja. Meillä on kummallakin omat pyykkikorit ja pyykätään aina vaan omamme (ja tietysti yhteiset lakanapyykit tms se kuka jaksaa ja kerkiää)

Vierailija
155/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme puolisoni kanssa eri maissa, tapaamme pari kertaa vuodessa. Suhde on kuitenkin eksklusiivinen ja kestänyt yli 20 vuotta. Lapsia ei ole kummallakaan.

Olisi kiintoisaa tietää lisää. Oletteko joskus asuneet tiiviimmin? Miten muuten pidätte yhteyttä?

Tutustuttiin, kun opiskelin miehen kotimaassa. Silloinkaan ei virallisesti asuttu yhdessä, mutta käytännössä vietin miehen asunnolla paljon aikaa. Suhde muuttui kuitenkin vakavammaksi vasta palattuani Suomeen.

Lähinnä soitellaan, sähköpostiviestit kulkee myös. Mies on vanhanaikainen, eikä omista älypuhelinta. 

Vierailija
156/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään omat ruokamme. Monesta tämä on outoa, mutta meille ihan arkipäivää. Punnitaan ja purkitetaan ateriat jääkaappiin.

Vierailija
157/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun korvaan monet täällä ilmiannetut suhteet eivät kuulosta kumppani-suhteilta vaan ennemminkin friends with benefits -ratkaisuilta. Kumppanuuteen ei kuulu täysin eriytetyt elämät. Siinä kohtaa kun aletaan ruuatkin jo jakamaan mun ja sun ruokiin, niin voi tuon friends -osankin jättää pois.

Sinäkö sen päätät mitä itsekunkin kumppanuuteen kuuluu tai ei kuulu?  Jos asianosaiset ovat itse järjestelyihinsä tyytyväisiä, niin siihenpä ei ulkopuolisilla ole nokan koputtamista, vaikka kuinka englanninkielisiä termejä käyttäisi pätevyyttään korostamaan.

Vierailija
158/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porholiinisl kirjoitti:

Djdjjekkdjdj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jdjdkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se. Ex oli lähäri tienasi n1800€/kk käteen. Oltiin 4v yhdessä ja meillä oli hänen käsityksensä mukaan suhde jossa maksetaan kaikki puoliksi.

Erotessa hän otti autonsa 38k€ ja osan kodinkoneista yms mukaansa. Yhteensä n60-70k€ arvosta.

Jos nyt leikitään ajatuksella et hän olisi asunut vuokralla 1800-500€= olisi käyttöön jäänyt vuodessa n 15000€. Ei huono saavutus että posimuuttaessa kk kulut oli olleet viimeisen 4 v 500€/kk. Varsinkin kun käytiin reissuissa, syötiin usein ulkona yms.

Huomasitko, että raha ei riitä rakkauteen? Ihme, että emäntä kuitenkin lähti ja jätti rahasammon.

Mae Westin kerrotaan lausahtaneen että: "En ole vihannut yhtäkään ex-miehistäni niin paljon että olisin palauttanut hänen lahjoittamansa timantit".

Vierailija
159/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaiset tulot, mut toinen käyttää holtittomammin rahansa ja siksi joudun tai maksan yhteisiä menoja.

Ei haittaa kun tehdään paljon yhdessä asioita vaikka asutaankin eri osoitteissa.

Vierailija
160/249 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään iso asia,mutta on hämmästyttänyt kaikkia meidän tuttuja. Meillä on kummallakin omat pyykkikorit ja pyykätään aina vaan omamme (ja tietysti yhteiset lakanapyykit tms se kuka jaksaa ja kerkiää)

Niin meilläkin. En edes ajatellut, että se olisi erikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi