Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä erikoisia järjestelyitä parisuhteessa ?

Miääässs.
29.01.2023 |

Toisesta ketjusta inspiroituneena. Omassa suhteessa puolisoni ei ole tavannut koskaan lapsiani ja tämä on sopinut itselleni paremmin kuin hyvin. Mites teillä?

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun korvaan monet täällä ilmiannetut suhteet eivät kuulosta kumppani-suhteilta vaan ennemminkin friends with benefits -ratkaisuilta. Kumppanuuteen ei kuulu täysin eriytetyt elämät. Siinä kohtaa kun aletaan ruuatkin jo jakamaan mun ja sun ruokiin, niin voi tuon friends -osankin jättää pois.

Miten se mitä minä syön ja mitä kumppani syö muka vaikuttaa suhteen laatuun? Me ollaan oikein onnellisia, vaikka meillä onkin 90% ajasta omat ruoat. Haluamme syödä ihan eri asioita ja eri aikoihin, joten tämä toimii ihan loistavasti. Ruoka on vain ruokaa, sillä täytetään maha, se mitä mieheni syö ei vaikuta meidän suhteeseen.

No jep. Lisäksi mun mielestä kumppanuus on kuin onkin kuin seurustelua parhaan kaverin kanssa - kumppanin tulee olla sellainen, jonka kanssa voi keskustella aivan kaikesta ja johon luottaa täysillä. Mut silti, ei mulla ole kaverin kanssa samat rahat. Tai aina edes ruuatkaan.

Vierailija
162/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme elä avoimessa suhteessa, mutta olemme sopineet, että joku kännipusu tai peräti pano ei ole pettämistä. Jos homma siitä jatkuu eli yhteyttä pidetään yms niin sitten tarvii kertoa toiselle ja pohditaan mitä tehdään. Ehkäisyä tulee käyttää aina, myös suuseksissä. Itse en ole paneskellut muita, koska ei ole siihen tarve, mutta suudellut olen paria tyyppiä hetken huumassa. Mukavaa, kun ei tarvitse tuntea morkkista. Miehen jutuista en tiedä mutta en edes mieti niitä. Yhdessä olemme olleet ikuisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

anaaliseksi hoidetaan muualla, puolin ja toisin

Vierailija
164/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla myös seurustelusuhde avioliiton ohella. Olemme tosi tyytyväisiä näin.

Keskenään olemme noin 75 prosenttia ajasta perheemme kanssa.

Seurustelukumppanimme ovat naimisissa tahoillaan avoimessa suhteessa.

Vierailija
165/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehelläni on raidi ilta wowissa en häiritse häntä, kun minulla on raid ilta ffxivssä hän ei häiritse minua

Sama paitsi itse en raidaa mut pelaan samaa aikaan muita pelejä. 

Vierailija
166/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa 14 000 e/kk ja itse 550 e työttömyyskorvausta. Mies käy lounaalla ravintoloissa ja tilaa Woltista ruokaa kotiin, itse syön lähinnä riisiä, pakastevihanneksia ja nuudeleita. Lisäksi mies tykkää panostaa kodin elektroniikkaan, ja koska itsekin katson elokuvia, niin maksan tietenkin puolet noista hankinnoista, kuten 70 tuuman tv:stä tai uusimmasta videotykkimallista. Siihen ne rahani sitten menevätkin. Mutta ainakaan ei tarvitse loisia miehen lompakolla, vaan olen itsellinen, arvoni säilyttänyt nainen.

Jos tämä viesti on totta niin tämähän on tosi sääli.

Vierailija
167/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tämä erikoista, mutta minä olen jo yli 30 vuoden ajan huolehtinut perheemme kaikista raha-asioista, vaikka kaikki omaisuus on miehen, ja aiemmin mies toimi yrittäjänäkin. Käytännössä hän ei monestikaan tiedä, millainen rahatilanteemme on. Kyselee, onko varaa johonkin. Hän on todella toivoton hoitamaan raha-asioita, mutta käytännön toimissa todella tarkka ja järjestelmällinen. Tietenkin tarvitaan hänen allekirjoituksensa moniin virallisiin papereihin. Myös verotusasiat ym.hoidan minä. Silti yhdessä välissä minulla ei ollut vuosiin omaa pankkitiliäkään, ei ollut kuin pankkikortti mieheni tilille. Meillä on ollut koko ajan yhteiset rahat siitä riippumatta, kumpi on tienannut tai kumman menoihin rahaa on mennyt.

Vierailija
168/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Jos molemmat haluavat sitä harrastaa, miksi sitä ei harrasteta yhdessä?

Vierailija
169/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jdjdkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.

Tätäkin mä olen usein miettinyt. Se varakkaampi puoliso yleisesti kuitenkin nostaa köyhemmän elintasoa. Mun mielestä todella hienoa toi tyyli.

Ei vaan pakottaa köyhemmän maksamaan osan korkeammasta elintasostaan vaikka ei ole varaa, ja siten köyhemmän elintaso laskee entisestään kun rahaa ei jää yhtään mihinkään pakollisten menojen takia, kun pakolliset menot määrittelee se rikkaampi puoliso. Se on taloudellista väkivaltaa.

Siihen ei pidä suostua. Joko eletään köyhemmän tason mukaan tai sitten rikkaampi kustantaa isomman osan kaikesta.

Meillä on mökki, joka on mahdollista puolison isompien tulojen vuoksi. Sitä ei olisi, jos hän olisi maksanut siitä suurempaa osaa. Hän halusi mökin.

Vierailija
170/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh mitä tarinoita. Ilmeisesti minun parisuhteeni on poikkeava, kun meillä on yhteinen koti ja lapsemme tapaavat meitä ja vuoroviikoin asuvat luonamme. Meillä on omat pankkitilit, mutta maksamme menoja varallisuuden mukaan. Itse olen se hyvätuloisempi, joten maksan kaiken ruoan ja valtaosan polttoaineista. Laskut jaetaan suunnilleen puoliksi, niin että maksan joka kuukausi niitä vastaavan summan rahaa miehelleni, joka hoitaa laskujen maksun. 

Miten teillä menee asumiskulut vs kummankin lapsien määrään?

Meillä ainakin fifty-fifty vaikka lapsi on yksin mun. Ruokakuluja makselen näppituntumalla vähän enemmän ja tällaisen pienemmän kodintavaran kuten lakanoiden tai kodinkoneiden hankintaanhan mies ei osallistu ollenkaan.  Ostan miehelle melkein kaikki vaatteet, hän taas maksaa useimmiten ravintolassa. Ei oo tosiaan laskettu niin tarkkaan, hänellä on pääomatuloja niin, että tienaa yhteensä vähän enemmän kuin minä.

Kolmio meillä ois joka tapauksessa oli lasta tai ei, joten ajattelisin että lapsen lisäkustannus on aika marginaalinen jossain sähkössä ja vedessä

Vierailija
171/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökki, joka on mahdollista puolison isompien tulojen vuoksi. Sitä ei olisi, jos hän olisi maksanut siitä suurempaa osaa. Hän halusi mökin.

Häh? Mahtoikohan sinulta tuosta joitakin sanoja?

Vierailija
172/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyse järjestelystä varsinaisesti, mutta me eletään päivä kerrallaan ja molemmat tietää sen. Suurempia sitoumuksia ei tehdä. Tää johtuu siitä, että kun alettiin tapailla oli mies eroamassa entisestä suhteestaan ja valehteli mulle sen laadusta. Pyöri siis käytännössä kaksissa lakanoissa jokusen kuukauden. Tapasivat harvakseltaan, mutta säälistä piti kuulemma koittaa pitää kaikki mahdollisimman normaalina, ettei nainen epäile mitään, siihen saakka kunnes se itsekin ymmärtää ja hyväksyy, että kyllä tässä nyt kannattaa panna suhteelle piste. Ihan hirveän varovaisesti piti edetä erossa kun toinen oli niin hauras jne shittii.

Nämä tuli mulle ilmi kun oltiin jo ihan oikeastikin oltu yhdessä pian vuoden.

Vaikka kuinka yritän, en aina oikein osaa unohtaa ja antaa anteeksi. Mieli muuttuu kuukauden-parin syklissä optimistisesta synkäksi. Harmi sinänsä kun olemme oikeinkin yhteensopivt muuten, mutta ain välistä en vaan usko tähän suhteeseen yhtään. Oudoin ihmissuhde mitä mulla on koskaan ollut.

Vierailija
173/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vaimolla ei ole penistä enkä halua muovista

Vierailija
174/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

eikös niitä ole olemassa aika luonnollisen oloisia dildoja/strappeja?

ja miksi vaimonpitää hakea anaaliseksiä muualta, miksi et voi siinä olla toisena osapuolena?

Vierailija
175/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

eikös niitä ole olemassa aika luonnollisen oloisia dildoja/strappeja?

ja miksi vaimonpitää hakea anaaliseksiä muualta, miksi et voi siinä olla toisena osapuolena?

Minä haluan elävää kalua ja vaimo vaaleaa, en ole kantasuomalainen

Vierailija
176/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omat rahat. Minä tienaan hieman enemmän. Yhteiset laskut menee yhteiseltä tililtä. Asuntoa ostettaessa käytiin läpi molempien rahatilanteet, mutta pääosin molemmat vastaa omistaan.

Syödään eri ruokaa ja eri aikaan.

Ei oikeastaan käydä missään yhdessä, tämä on ihan sovittu juttu. Joskus ehkä leffassa tai ulkona syömässä. Tykätään eri asioista, joten molemmat saa tehdä omia juttujaan omalla ajalla. Juhlapyhät ollaan yleensä yhdessä, mutta ei sekään mikään pakko ole.

Ylipäätään yksin oleminen ja oma rauha on sallittua. Voi vain sanoa toiselle, että kaipaa omaa rauhaa, se on ok. Ollaan molemmat vähän introvertteja.

Parisuhdeasiat on sovittu: riitelemisen ja sopimisen pelisäännöt, kodinhoito, yhteinen aika, jopa seksi (joka on siis ihan mahtavaa!). Ei tarvii arvuutella tai arpoa, kun reunaehdoista ja turvasanoista on sovittu. Riiteleminen ei koskaan karkaa käsistä.

Meidän suhteessa on aika vähän yllätyksiä. Yllätystä tuo se, että ollaan toisillemme kiinnostavimmat ihmiset maailmassa. On turvallista, kun kaikesta voi sopia ilman riitelyä.

Sait tuon kuulostamaan niin kauniilta. Olen iloinen puolestanne. Itsekin onnellisessa parisuhteessa jo 42 vuotta - 11 vuotta asuimme eri kaupungeissa ja välimatkaa oli satoja kilometrejä. Ihanaa aikaa oli sekin. Itselleni henkinen vapaus on onnen tae.

Vierailija
177/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteltiin vuosia ennen yhteenmuuttoa. Muutettiin yhteen vasta kun lähdettiin pois kotipaikkakunnalta, eli kumpikaan ei koskaan muuttanut toisen kämppään.

Meillä on aika lailla omat rahat, mutta joka sentistä ei nillitetä. Laskut maksellaan kutakuinkin puoliksi, mies vähän enemmän, koska tienaa enemmän. Kumpikin on tarkkoja rahankäyttäjiä, joten elintaso on sama, miehellä jää vain enemmän rahaa säästöön kuin minulla.

Kummallakin on oma auto, jota toinen saa lainata luvalla, ei ominpäin. Kumpikin maksaa oman autonsa kulut. Yhteiset reissut ajetaan sillä uudemmalla autolla.

Katsellaan kumpikin eri leffoja ja sarjoja suoratoistopalvelusta. Joskus harvoin löydetään jotain, joka miellyttää kumpaakin, mutta yhteiseen katseluaikaan ei tahdo löytyä aina sopivaa aikaa. Mennään myös eri aikoihin nukkumaan, ja mun kello saattaa soida useita tunteja ennen puolisoa, vaikka kumpikin tekee päivätyötä.

Miestäni ei saa koskaan herättää uniltaan ilman todella hyvää syytä.

Vierailija
178/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on selkeästi isommat tulot kuin mulla. Käyn kyllä töissä mutta palkka aika pieni. Yhteistä taivalta lähes 30 vuotta. Kyllä mä olen selkeästi hyötynyt miehen isoista tuloista. Mies käytännössä maksaa kaiken. Käyn kyllä ruokakaupassa viikolla ja maksan itse mutta kalliimmat ruokaostokset viikonlopuksi maksaa mies. En mä mun palkalla olisi ikinä pystynyt matkustelemaan niin paljoa kuin nyt. Tuskin olisi niin kalliitta vaatteita.

Mies on tehnyt onaisuusjärjestelyjä vuosien mittaan juristin kanssa joten mullakin on omaisuutta.

Ai niin, mies on 23 v mua vanhempi.

Melkoinen kullankaivaja. Oletan, että olet melkoisen kaunis.

Vierailija
179/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen traumajumi tai muuten seko(sen verran jumi että ei voi tietää mikä) ja toinen henkisesti "jähmettynyt kauhusta lähestyvän rekan valoihin"  eli lamaannuksissa elämän paskaröörin voimasta.  

Vierailija
180/249 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikenlaisii mm. kondomia käytetään eri väri eri viikonpäivänä. Vaihtelua olla..