Onko teillä erikoisia järjestelyitä parisuhteessa ?
Toisesta ketjusta inspiroituneena. Omassa suhteessa puolisoni ei ole tavannut koskaan lapsiani ja tämä on sopinut itselleni paremmin kuin hyvin. Mites teillä?
Kommentit (249)
Asumme yhdessä, mutta omat makuuhuoneet. Emme ole koskaan nukkuneet yhdessä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Omat asunnot. Henkilön pidän erillä sukuni ja omillaan olevat aikuiset lapset. En siedä viestitelyjä,en turhia soittoja.Kun kumallakin aikaa,sovitaan kohtaminen.Lounaallaa, tanssimassa, ymm.Kesällä kaupatorilla, ymm
Ei tuo ole oikea parisuhde, on tapailusuhde. Montaako te tapailette ?
Asutaan erillään, vaikka meillä on yhteiset lapset. Koirani ovat myös suurimmaksi osaksi hänen luonaan. Lapset vuoroviikoin, mutta hän maksaa silti elareita. Ja välillä muitakin laskujani. Emme näe kovin usein.
Ollaan reilu kolmekymppinen,lapseton pariskunta. Yhdessä ollaan oltu 12 vuotta, mutta ikinä ei olla vietetty koko joulua yhdessä. Mies haluaa mennä oman äitinsä luo, jonne tulee myös hänen veli lapsineen. Heillä on siellä enemmän perinteitä ja runsas joulupöytä. Mä en tykkää hössötyksestä, joten menen oman äitini luo. Löhötään rennoissa vaatteissa sohvalla ja katsellaan jouluohjelmia. Ei välitetä jouluruuista joten syödään lähinnä kinkkua ruisleivällä ja jälkkäriks suklaakonvehteja. Ollaan yleensä ihan kahdestaan koska muut sisarukset asuu kauempana.
Sit illasta palataan oman kotiin, katsotaan yhdessä joku leffa ja ehkä juodaan pari mukillista punaviiniglögiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ehkä vallan poikkeuksellista ole, mutta asumme omissa asunnoissamme ilman tarkoitusta muuttaa yhteen.
En pidä tuota nykyisin ollenkaan erikoisena.
Ei tuo ole koskaan ollut erikoista, ei ainakaan viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.
Meillä samoin ja myös avioehto.
Vierailija kirjoitti:
Omat asunnot. Henkilön pidän erillä sukuni ja omillaan olevat aikuiset lapset. En siedä viestitelyjä,en turhia soittoja.Kun kumallakin aikaa,sovitaan kohtaminen.Lounaallaa, tanssimassa, ymm.Kesällä kaupatorilla, ymm
Ja sitten seuraavalla kerralla voisit olla hiukan selväpäisempi.
Toinen miessss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen miessss. kirjoitti:
Kaikella rakkaudella olen ihmisenä täysi mulkku.
Jotenkin armoton, mutta samalla lempeä itsereflektio.
Olen ollut parisuhteessa ja asunutkin 2 eri naisen kanssa. Pakko se on vaan uskoa ettei minusta ole siihen. Ja vika on yksin minussa. Vaikka rakastaisin ihmistä alan jossain vaiheessa tuntea vihaa mikäli en saa omaa aikaa.
Kuitenkin haluan saada rakkautta ja antaa sitä omien voimavarojen mukaan ja onneksi nyt löytyi nainen kelle järjestely sopii.
Homo sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökki, joka on mahdollista puolison isompien tulojen vuoksi. Sitä ei olisi, jos hän olisi maksanut siitä suurempaa osaa. Hän halusi mökin.
Häh? Mahtoikohan sinulta tuosta joitakin sanoja?
Mahtoiko sinulta sanoja?
Vierailija kirjoitti:
Asutaan erillään, vaikka meillä on yhteiset lapset. Koirani ovat myös suurimmaksi osaksi hänen luonaan. Lapset vuoroviikoin, mutta hän maksaa silti elareita. Ja välillä muitakin laskujani. Emme näe kovin usein.
Eli olette eronneet. Todella erikoista.
You are lying, but keep talking bitch...
Tunnistajat tunnistaa mutta meillä oli aiemmin järjestely että asuttiin omissa asunnoissamme ja suhde oli sangen sellainen "kevyt", nykykielellä jopa enemmänkin tapailusuhde, MUTTA meillä oli yhteinen monen tonnin vene. Nyt ollaan muutettu yhteen ja menty kihloihin joten vene ei enää ole outous.
Vierailija kirjoitti:
You are lying, but keep talking bitch...
Oho, tää oli ihan eri ketjuun tarkoitettu... Siihen mitä sanoisit ystävällesi...
Vierailija kirjoitti:
Eri rahat. Meillä on iso ero palkoissa ja tästä syystä täysin erilliset rahat. Tämä herättää monessa ihmettelyä ja usein saankin kuulla, että onhan sulla rahaa blaa blaa. No kun itseasiassa ei ole, miehelläni on. Kaikki meillä myös maksetaan puoliksi.
Meillä on ihan sama. ollaan asuttu yhdessä yli 20 vuotta, mutta elämme täysin eri elintasoissa.
Me kutenkin päätimme näin jo alun alkaen ja tämä on meidän tapa olla. kaikki muut parisuhteiden erilaisuudet voidaan hyväksyä, mutta tätä ihmetellään negatiivisesti monesti ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miässss. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ehkä vallan poikkeuksellista ole, mutta asumme omissa asunnoissamme ilman tarkoitusta muuttaa yhteen.
Huvittavaa sinänsä miten tätäkin pidetään erikoisena järjestelynä. Miksi muuttaa yhteen jos tietää että suhde on parempi noin.
Monelle se on erikoista. Minun naisystävät eivät pidä minun ja mieheni parisuhdetta oikeana parisuhteena, koska emme asu yhdessä. Ei me naimisissa olla, mutta nyt lähti 11 vuosi yhdessä. Molemmat ollaan edellisissä suhteissamme asuttu kumppanin kanssa ja molemmat, kun eros, niin kumpikin oli päättänyt ettei enää muuta yhteen. Me ei riidellä turhista asioista, kuten voisitko tiskata, imuroida, pestä pyykkiä ja miksi minä aina sitä ja tätä. Ei ole rahasta riitaa. Kaikki tämä on poistunut elämistämme, kun on omat kodit. Suhde pysyy hyvänä koko aika ja on omaa aikaa eikä tarvitse 24h katsoa toista. Perus arkiriidat mitä kaikissa suhteissa on, kun asuu yhdessä, niin se johtaa siihen eroon.
Monta kertaa on tehnyt mieli sanoa ystävilleni, että onko teidän parisuhteet nyt sitten sitä oikeaa, kun aina riitaa joka asiasta ja korona, kun tuli, niin moni erosi. Osa löytänyt uudet kumppani ja taas muutto yhteen ja samat ongelmat jatkuu. Tiskivuorot, raha-asiat, siivous jne jne ja kun ei saa omaa aikaa ja vois mies lähteä, vaikka viikoksi mökille. Ystävät toistaa tota kehää ja moni on sanonut minulle, että miten teidän suhde oikein toimii, kun teillä on aina kivaa yhdessä.. No, me ei asuta yhdessä. Silti he eivät pidä minun suhdetta oikeana suhteena, kun en asu yhdessä.
Nyt ollu koko vklopun yksin. Olen lenkkeillyt, katsonu pari elokuvaa ja lukenut kirjaa. Miehen kanssa soiteltiin perjantaina. Huomenna menen hänen luokse pariksi päiväksi ja on kiva nähdä ja ikävä on. Hän tuntuu taas tuoreelta mieheltä huomenna. Välimatka meillä on noin 2km pyöreästi. Eli matkakin on lyhyt.
Eikö sua ajatuta jos mies tapaileekin muita kun sä oot viikonlopun yksin?
En minä ainakaan, ollaan samanlaisessa suhteessa. Exän kanssa asuttiin yhdessä, ja hän onnistui tapailemaan muita silti. Oli yksinäisintä aikaa elämässäni. Nykyisen kanssa on aivan erilainen yhteys ja luottamus.
Vierailija kirjoitti:
Mun korvaan monet täällä ilmiannetut suhteet eivät kuulosta kumppani-suhteilta vaan ennemminkin friends with benefits -ratkaisuilta. Kumppanuuteen ei kuulu täysin eriytetyt elämät. Siinä kohtaa kun aletaan ruuatkin jo jakamaan mun ja sun ruokiin, niin voi tuon friends -osankin jättää pois.
Mikä sä olet sanomaan milloin on oikea suhde?
Eikös friends with benefits ole sitä, että ei olla sitouduttu parisuhteeseen keskenään, vaan harrastetaan seksiä välillä.
Nämä ihmiset on sitoutuneet parisuhteeseen, joten ero ole fwb.
Monessa parisuhteessa on vähemmän yhteistä ja vähemmän sitoutumista kun näissä mainituissa.
Olemme naimisissa, mutta asumme omissa talouksissa. Tämä ei ole tänä päivänä tietysti mitenkään erikoista.
Erikoisempaa on ehkä se, että olemme myös exiemme kanssa ihan hyvissä väleissä edelleen. Olemme myös tavanneet toistemme exät, ja tulemme kaikki hyvin toimeen. Mitään mustasukkaisuutta ei ole, eikä ole aihettakaan.
Ei koskaan riidellä, eikä arvostella toista. Ratkaistaan asiat, muttei haukuta toista.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan riidellä, eikä arvostella toista. Ratkaistaan asiat, muttei haukuta toista.
Arvostan!
Asuimme yli 30v yhdessä, nykyisin erillään 10km välimatkalla.