Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä erikoisia järjestelyitä parisuhteessa ?

Miääässs.
29.01.2023 |

Toisesta ketjusta inspiroituneena. Omassa suhteessa puolisoni ei ole tavannut koskaan lapsiani ja tämä on sopinut itselleni paremmin kuin hyvin. Mites teillä?

Kommentit (249)

Vierailija
241/249 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onko jotenkin erityistä; meillä on omat kodit ja omat kesämökit.

ollaan 50+ pari, oltu yhdessä pari vuotta. asustan enemmän miehen luona, koska okt, omassa kerroastalokämpässä välillä työkuvioiden takia (eri paikkakunta, välimatkaa noin 60 km). 

vuorotellen ostetaan ruoat, kumpi ehtii ensin, mies maksaa kaikki talonsa kulut (ja minä oman kämpän). Olen tarjoutunut maksamaan sähkölaskusta osan, ei ole kelvannut :) omat autot.

kesät onkin ehkä se oudompi kuvio, eli vietetään lomat omilla mökeillä :D vieraillaan toki toisen luona, mutta kumpikin tykkää olla omalla mökillään (itsellä järvimökki, miehellä kuivanmaanmökki). 

kummallakaan ei halua naimisiin, kummallakaan ei lapsia.

Vierailija
242/249 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei exän kanssa sukuloitu yhdessä juuri koskaan. Toki jos oli suvussa häät tai hautajaiset niin mentiin pariskuntana. Mutta vierailut toisella paikkakunnalla mummolassa, joulun sukuloinnit yms. toteutettiin siten, että kumpikin sukuloi omiensa luona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miässss. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt ehkä vallan poikkeuksellista ole, mutta asumme omissa asunnoissamme ilman tarkoitusta muuttaa yhteen.

Huvittavaa sinänsä miten tätäkin pidetään erikoisena järjestelynä. Miksi muuttaa yhteen jos tietää että suhde on parempi noin.

Koska se kertoo siitä, että suhteessa on jotain vinossa, jos toisen kanssa ei halua jakaa kuin osan elämäänsä.

Arvostan niin kovasti, kun ihmiset ei pysty näkemään asioita kuin omasta rajoittuneesta näkökulmastaan; se tekee somesta paljon viihteellisempää!

Tässä tapauksessa saattaisiko selittävä tekijä olla niinkin villi asia kuin se, että ihmiset on erilaisia ja kaipaa elämältään ja parisuhteiltaan eri asioita?

Mun mielestä nää erikoisemmat ratkaisut on ongelmallisia vasta siinä vaiheessa, jos toinen haluaisi jotain muuta kuin toinen, mutta eikös tämä pääse ihan kaikkiin parisuhteisiin?

Vierailija
244/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miääässs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi eivät koskaan vieraile yhteisessä kodissanne? On kieltämättä aika erikoista.

Miksi tämä olisi erikoista. Minulla ja lapsillani on oma koti?

Ette ole ihan normaaleja, sori vaan siit.

Vierailija
245/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ollaan 50+ pari, oltu yhdessä pari vuotta. asustan enemmän miehen luona, koska okt, omassa kerroastalokämpässä välillä työkuvioiden takia (eri paikkakunta, välimatkaa noin 60 km). 

vuorotellen ostetaan ruoat, kumpi ehtii ensin, mies maksaa kaikki talonsa kulut (ja minä oman kämpän). Olen tarjoutunut maksamaan sähkölaskusta osan, ei ole kelvannut :) omat autot.

kesät onkin ehkä se oudompi kuvio, eli vietetään lomat omilla mökeillä :D vieraillaan toki toisen luona, mutta kumpikin tykkää olla omalla mökillään (itsellä järvimökki, miehellä kuivanmaanmökki). 

Ette siis rakasta toisianne, se on ihan Ok.

Vierailija
246/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän kuin meillä, mutta ollaan 60+, naimisissa, yhdessä 30v.

Pitkään asuttiin erillään, vajaa kilometri väliä, kaupungissa töiden takia. 8v jälkeen muutettiin yhteen. 8v sitten hommattiin maalta loma-asunto. Minä oon maalla 90%, puoliso 50%. Ruokia ostellaan vuorotellen, asuntokulut maksetaan puoliksi. Sopu säilyy, molemmat tykätään harrastaa omiaan, mies prätkäilee, avoautoilee, golfaa. Minä retkeilen, marjastan, leivon, teen käsitöitä, käyn leffoissa, lämmitän pihasaunaa...

Tää sopii meille, en tiedä toista tämmöstä paria

Vierailija
247/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän kuin meillä, mutta ollaan 60+, naimisissa, yhdessä 30v.

Pitkään asuttiin erillään, vajaa kilometri väliä,

Ai niin, vielä tämä: minä olen paljon yhteyksissä omiin sisaruksiini, mieheni myös, siis minun sisaruksiin. Hänen paras ystävänsä on veljeni

Vierailija
248/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän kyseltiin erikoisia tapoja, ja ihmiset kertoo.

Joku sit torppaa outona, että ei olisi rakkautta yms

Nyt vaan on ihmisillä omat tapansa, molemmille sopivat, rakastetaan kyllä puolisoa, mutta halutaan omaakin aikaa...

Yritä jankkaaja hyväksyä tämä

Vierailija
249/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mä kerään marjat metsästä, vaimo ei astu jalallaan mehtikköön. Putsaa marjat 100 litraa.

2. Ei aja autoa. Metriäkään.

3. Kun tulee joskus merelle mukaan kalaan, mä fileoin hänenkin saaliinsa ja reeraan hänen kalavehkeet kuntoon.

4. Välttelee loppuhuipennusta muuten aktiivisessa vaakamamboilussa, pitää liian rasittavana.