Onko asuntovälittäjä maailman turhin ja haitallisin ammatti?
Minä myin asunnon ilman välistävetäjää ja hyvin meni. Mihin näitä syöpäläisiä oikein tarvitaan?
Kommentit (64)
Minä käyn katsomassa vain sellaisia kohteita joita omistaja itse myy.
Kun myy ilman välittäjää niin pystyy myymään halvemmalla ja saa kaupaksi.
Minä olen myynyt kaksi ok-taloa itse, mutta viimeisimmän kohdalla käytin kiinteistövälittäjää koska muutettiin toiselle paikkakunnalle enkä olisi jaksanut rampata esittelemässä taloa kaikille kiinnostuneille. Oli kyllä hyvä ja asiansa osaava välittäjä, välityssopimuksen allekirjoituksesta kauppakirjan allekirjoitukseen kului alle kaksi kuukautta vaikka nyt on huono aika myydä.
Asunnon myyminen ja ostaminen on iso pelottava asia. Voin kuvitella että jos tekisin paljon asuntokauppoja tekisin ne ilman välittäjää mutta nykyisellään ei. Minua ei kiinnosta opiskella lakeja ja sääntöjä jotka liittyvät asuntokauppoihin.
Jep. Samaan kategoriaan menee kansanedustajat sekä pysäköintivalvojat.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon myyminen ja ostaminen on iso pelottava asia. Voin kuvitella että jos tekisin paljon asuntokauppoja tekisin ne ilman välittäjää mutta nykyisellään ei. Minua ei kiinnosta opiskella lakeja ja sääntöjä jotka liittyvät asuntokauppoihin.
Välittäjällä ei ole yhtään mitään vastuusta myymästään talosta. He eivät tee mitään muuta kuin laittavat ilmoituksen nettiin ja kuittaavat sen järkyttävän suuren osan sitten välistä "palkkiona" tehtyään ei mitään.
Jo nimikin sanoo, että välittäjän tehtävä on olla rikkinäinen puhelin myyjän ja ostajan välillä. Täällä Hervantajärvellä on ollut jotkut uudet talot yli vuoden myynnissä eikä siihen välittäjät näytä auttavan mitään. Tuskin edes yrittävät mitenkään aktiivisesti myydä niitä.
Minä osaan itsekin laittaa myynti-ilmoituksen nettiin.
Ap:lla on hyvin mustavalkoinen katsantokanta. Ihmisillä on varsin erilaisia elämäntilanteita eivätkä läheskään kaikki pysty hoitamaan asuntokauppaa itse. Esim riitaisat kuolinpesät tai avioerotilanne, ulkomaille muuttaminen jne. Jonain päivänä ap itsekin on monisairas vanhus muuttamassa hoivakotiin ja tarvitsee jonkun myymään asuntonsa kun ei itse enää kykene.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko kiinteistövälittäjän olevan vastuussa? Kyllä sinun täytyy ne lait ja säännöt osata joka tapauksessa. Jos jotain menee pieleen ja syntyy riita niin ei kiinteistövälittäjä siinä ole osapuolena vaan ostaja ja myyjä. Kiinteistövälittäjä on vastuussa vain jos on itse tehnyt virheen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on hyvin mustavalkoinen katsantokanta. Ihmisillä on varsin erilaisia elämäntilanteita eivätkä läheskään kaikki pysty hoitamaan asuntokauppaa itse. Esim riitaisat kuolinpesät tai avioerotilanne, ulkomaille muuttaminen jne. Jonain päivänä ap itsekin on monisairas vanhus muuttamassa hoivakotiin ja tarvitsee jonkun myymään asuntonsa kun ei itse enää kykene.
Kuinka moni uusista ja asumattomista ok-taloista mielestäsi ovat kuolinpesiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko kiinteistövälittäjän olevan vastuussa? Kyllä sinun täytyy ne lait ja säännöt osata joka tapauksessa. Jos jotain menee pieleen ja syntyy riita niin ei kiinteistövälittäjä siinä ole osapuolena vaan ostaja ja myyjä. Kiinteistövälittäjä on vastuussa vain jos on itse tehnyt virheen.
Juuri näin. Porukalla on kyllä ihan käsittämättömiä harhaluuloja asuntokaupoista. Välittäjä pesee kätensä siitä aivan totaalisesti eikä liity mahdollisiin riita-asioihin millään tavalla.
Asioiden laillisuus ja yksityiskohdat kyllä varmistetaan pankissa sitten kun papereita allekirjoitetaan ja varoja siirrellään.
Onko tässä elämäsi suurin ja kaunein sijoitus? Nyt myynnissä asuntomarkkinoiden kruununjalokivi, joka hakee vertaistaan! Tämä ei ole vain talo – tämä on elämäntapa.
Tervetuloa kotiin, jossa arkikin tuntuu jatkuvalta luksushotellilomalta.
Heti sisään astuessasi sinut vastaanottaa valon sinfonia ja henkeäsalpaava tilan tuntu. Tässä kodissa neliöt eivät vain täyty, ne hengittävät.
Olohuone: Korkea huonekorkeus ja lattiasta kattoon ulottuvat panoraamaikkunat suorastaan tulvittavat luonnonvaloa sisään. Täällä voit nauttia aamukahvisi samalla, kun skandinaavinen design ja ympäröivä luonto sulautuvat saumattomaksi taideteokseksi.
Gourmet-keittiö: Jokaisen kotikokin märkä uni! Tyylikkäät saarekkeet, integroidut premium-kodinkoneet ja kvartsitasot, jotka suorastaan kerjäävät päästä osaksi seuraavia illanistujaisiasi. Täällä loihdit vaivattomasti niin arjen pikanuudelit kuin viiden ruokalajin illalliset laatuviinien kera.
Spa-osasto: Unohda arjen stressi omassa kotispassasi. Sadesuihkut, tyylikäs lasiseinäinen sauna ja hotellitason materiaalivalinnat luovat täydelliset puitteet rauhoittumiselle.
Tämä upea kokonaisuus sijaitsee erittäin halutulla, arvostetulla ja lapsiystävällisellä pientaloalueella. Täällä asut omassa rauhan tyynessä keitaassasi, mutta silti urbaanit palvelut, trendikkäät kahvilat ja liikenneyhteydet ovat vain "kivenheiton" (tai sähköpyöräilyn) päässä!
Välittäjän vinkki: Tämän kodin kruunaa upea, suuri aurinkoterassi, joka suorastaan kutsuu viettämään unohtumattomia kesäiltoja poreammeen poreissa, hyvän seuran ja kuplivan parissa. Täällä luodaan elämänmittaisia muistoja.
Key Features – Miksi rakastut tähän kotiin:
Arjen luksusta: Integroitu äänentoistojärjestelmä ja älykotiratkaisut (ohjaa valaistusta suoraan puhelimestasi!).
Harmoninen värimaailma: Seesteiset, maansävyiset pintamateriaalit, jotka henkivät quiet luxury -estetiikkaa.
Arjen sujuvuus: Erillinen, tilava kodinhoitohuone omalla sisäänkäynnillä – koska tiedämme, mitä kuratassujen ja harrastusvälineiden kanssa eläminen vaatii.
Ekologisuus & taloudellisuus: Moderni, energiatehokas poistoilmalämpöpumppu pitää asumiskustannukset kurissa.
Tämä unelmakoti ei odota katsojiaan – se myydään nopeasti. Sopii täydellisesti laatutietoiselle perheelle, joka vaatii kodiltaan vain parasta ja haluaa astua suoraan valmiiseen pöytään.
Ota yhteyttä ja varaa oma, eksklusiivinen yksityisesittelysi jo tänään! Tehdään unelmistasi totta.
Lisätiedot ja esittelyvaraukset: LKV, Partner, Top Seller, MDI (Moneen Diiliin Pystyvä Itsenäinen) Kalle "Kulta-Sormi" Kiinteistökuningas Puh: 050-LUKSUSKOTI ”Myyn vain koteja, joissa itsekin asuisin – tai ainakin joissa haluaisin näyttäytyä.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni uusista ja asumattomista ok-taloista mielestäsi ovat kuolinpesiä?
Jos kiinteistömvalittäjällä on myynnissä uusi ja asumaton ok-talo, myyjänä on todennäköisesti rakennusliike jolla ei ole aikaa ja kiinnostusta hoitaa myyntiä itse vaan on ulkoistanut homman välittäjälle. Samoin kuin he eivät esim siivoa itse omaa toimistoaan vaan käyttävät siivousyrittäjää. Kiva kun löysit itse vielä yhden hyvän esimerkin välittäjän käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Asioiden laillisuus ja yksityiskohdat kyllä varmistetaan pankissa sitten kun papereita allekirjoitetaan ja varoja siirrellään.
Tuo riippuu ihan siitä onko kaupassa jonkunlaisia asuntolaina kuvioita mukana. Eihän siinä kaupassa sinänsä pankkia tarvita yhtään mihinkään.
Niin ja pankkia kiinnostaa ensisijaisesti turvata oma etunsa. Jos kiinteistö on asuntolainan vakuutena niin pankki haluaa varmistaa, että varmasti saa omat rahansa takaisin jos niin sanotusta uloste osuu tuulettimeen. Ei pankki sinänsä asiakkaan etua ole ajamassa muuta kuin välillisesti.
Kaikista eniten raivostuttaa ne kliseiset myyntiteksit unelmakodista ja arjen luksuksesta...hyi hitto!
Meidän olisi ollut hieman hankalaa järjestää asuntonäyttöjä, kun asuimme jo 1100 km päässä. Toki ap varmasti senkin olisi hoitanut helposti. Voihan avaimet jättää ulko-oveen ja sanoa kiinnostuneille, että käykää katsomassa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten raivostuttaa ne kliseiset myyntiteksit unelmakodista ja arjen luksuksesta...hyi hitto!
Kämppä on ahdas ja epäkäytännöllinen = tehoneliöt!
Kaikista ärsyttävintä on kun haluaisi kysyä jotain niin eihän välittäjä tiedä eikä suostu antamaan myyjän yhteystietojakaan, koska sitten putaisi koko hommalta pohja pois.