Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prinssi Harry ei taida olla penaalin terävin kynä

Vierailija
06.01.2023 |

Taitaa kulkea suvussa, setänsä Andrew on samanlainen neropatti.

Kommentit (46129)

Vierailija
36761/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli et taas tiedä yhtään mitään. No, tuli selväksi."

Senverran tiedan etta Suomen lait eivat pade Sussexien tapauksessa.

USAssa ei ole mitaan "kirjoilla" systeemia mutta tamahan on sinulle ylivpoimaisen vaikea konsepti siella Kontulassasi.

Ja sinä, aikanaan Suomesta muualle muuttanut et yhtään tiedä mitä kirjoilla olo Suomessa tarkoittaa? 70-luvulla taisi olla irtolaisuus jo kiellettyä, ikävää jos sinä rikkaan tehtaanpatruunan lapsenlapsi vai lapsenlapsenlapsiko olit olet joutunut toisten nurkissa ja paikkaa vaihtaen lapsuutesi/nuoruutesi elämään.

Mita Sussexeilla tai minun (oletetulla) historiallani on Suomen kaytantojen kanssa tekemista? Koeta nyt ymmartaa etta USAssa ei olla missaan "kirjoilla". Freedom of movement.

Vierailija
36762/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Petonia ja doorknopi."

Kukahan taas luulet minun olevan? Koskaan en ole noita kahta sanaa missaan kayttanyt, en puheessa enka  kirjoittaessani. Yrita nyt keksia jotain muuta ajattelemisen aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
36763/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa ei ole mitaan "kirjoilla" systeemia mutta tamahan on sinulle ylivpoimaisen vaikea konsepti siella Kontulassasi.

Ja sinä, aikanaan Suomesta muualle muuttanut et yhtään tiedä mitä kirjoilla olo Suomessa tarkoittaa? 70-luvulla taisi olla irtolaisuus jo kiellettyä, ikävää jos sinä rikkaan tehtaanpatruunan lapsenlapsi vai lapsenlapsenlapsiko olit olet joutunut toisten nurkissa ja paikkaa vaihtaen lapsuutesi/nuoruutesi elämään.

Mita Sussexeilla tai minun (oletetulla) historiallani on Suomen kaytantojen kanssa tekemista? Koeta nyt ymmartaa etta USAssa ei olla missaan "kirjoilla". Freedom of movement.

Noinko nopeasti taas unohdit mitä kirjoitit? Sinä kyselit ja ihmettelit mitä "kirjoilla oleminen" tarkoittaa. Se sun historia onkin tosi jännä kun välillä olette navettalasisukua joka ei ole käynyt kuin suurinpiirtein kierto/kansakoulun ja yhtäkkiä olittekin ihan mahtavan teollisuuspampun jälkeläisiä. Et itsekään osaa päättää mitä ja kuka ja missä olisit :D

Vierailija
36764/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Petonia ja doorknopi."

Kukahan taas luulet minun olevan? Koskaan en ole noita kahta sanaa missaan kayttanyt, en puheessa enka  kirjoittaessani. Yrita nyt keksia jotain muuta ajattelemisen aihetta.

Kyllä olet, silloin kun esiinnyit kielioppipuolisena Kate-ketjussa, ehkä täälläkin, sitä en nyt muista. Ja sehän sinä olit, turha ihmetellä kuka se on tai kiistää ettet olisi ollut se. Onneksi se persoona hiljeni vihdosta viimein.

Vierailija
36765/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä Saksa vai Espanjassa ollaan kirjoilla kun on vammainen seuralainen?

Vierailija
36766/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulenpa tähän keskustelun ulkopuolelta valaisemaan asiaa, kun näkyy olevan melkoista epätietoisuutta.

Eikö "domicile certificate" tosiaan ole tuttu paperi? Muitakin nimiä sillä on, mutta tuo nimi on läpinäkyvä eli selittää itsensä.

Suomessa on samaa tarkoittava "asuinpaikkatodistus", jonka saa väestötietojärjestelmästä. Ennen vanhaan ihmisistä pidettiin kirjaa kirkollisissa väestörekisteriasiakirjoissa eli kirkonkirjoissa, siis ihmiset ovat "kirjoilla" tietyllä paikkakunnalla.

Kun Harryn virallisesta kotipaikasta puhutaan, voidaan hyvin puhua hänen olemisestaan kirjoilla jossain tietyssä paikassa. Väestörekisterijärjestelmän ei tarvitse olla samanlainen, koska termi tarkoittaa yksiselitteisesti samaa asiaa. Selvensikö yhtään?

Vierailija
36767/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noinko nopeasti taas unohdit mitä kirjoitit? Sinä kyselit ja ihmettelit mitä "kirjoilla oleminen" tarkoittaa. Se sun historia onkin tosi jännä kun välillä olette navettalasisukua joka ei ole käynyt kuin suurinpiirtein kierto/kansakoulun ja yhtäkkiä olittekin ihan mahtavan teollisuuspampun jälkeläisiä. Et itsekään osaa päättää mitä ja kuka ja missä olisit :D"

Nyt kylla tarvitset apua. Mista ihmeesta sina nyt vauhkoat, ettet olisi sekoittanut ketjuja ja kirjoittajia? Kiertokoulu ja teollisuuspamppu?? Tuohan sopisi suomalaisen elokuvan nimeksi.

Kirjoilla olemis-kommentilla yritin kiinnittaa huomiota siihen etta nyt ei puhuttu suomalaisista. Ilmaisin sen kai epaselvasti, sorry.

Vierailija
36768/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Petonia ja doorknopi."

Kyllä olet, silloin kun esiinnyit kielioppipuolisena Kate-ketjussa, ehkä täälläkin, sitä en nyt muista. Ja sehän sinä olit, turha ihmetellä kuka se on tai kiistää ettet olisi ollut se. Onneksi se persoona hiljeni vihdosta viimein.

Koskaan en ole esiintynyt kielioppipuolisena yhtaan missaan. Kate ketjussa en muista kirjoittaneeni aikoihin. En tiennytkaan etta avun tarve olisi noin akuuttia ketjulaisten keskuudessa.

Vierailija
36769/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän oo Montecitossa kirjoilla missä asuu. 

Vierailija
36770/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulenpa tähän keskustelun ulkopuolelta valaisemaan asiaa, kun näkyy olevan melkoista epätietoisuutta.

Eikö "domicile certificate" tosiaan ole tuttu paperi? Muitakin nimiä sillä on, mutta tuo nimi on läpinäkyvä eli selittää itsensä.

Suomessa on samaa tarkoittava "asuinpaikkatodistus", jonka saa väestötietojärjestelmästä. Ennen vanhaan ihmisistä pidettiin kirjaa kirkollisissa väestörekisteriasiakirjoissa eli kirkonkirjoissa, siis ihmiset ovat "kirjoilla" tietyllä paikkakunnalla.

Kun Harryn virallisesta kotipaikasta puhutaan, voidaan hyvin puhua hänen olemisestaan kirjoilla jossain tietyssä paik

Google tiesi etta Domicile Cerificate on kaytossa Intiassa. USAssa sellaista ei ole, Ainoa rekisterointi mita tarvitaan on ajokortti/henkilotodistus ja aanestys rekisterointi. Miesten pitaa 18 vuotiaina ilmoittautua Selective Servicelle.

Tiukan paikan tullen tama kai kelpaisi: Form 6166 is a computer-generated letter printed on stationary bearing the U.S. Department of Treasury letterhead certifying that the individuals or entities listed are residents of the United States for purposes of the income tax laws of the United States.

Aanestaminen ei ole pakollista eika autolla tarvitse ajaa joten maahan voi havita ellei sitten tarvitse (osa)valtion palveluita.

Vierailija
36771/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, siella pappilassako? Ei ole Englannin valtionkirkolla kirkkoa Montecitossa.

Vierailija
36772/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pariskunnan eroavan. Diana kun kertoo Harrylle mitä pitää tehdä Meghanin kautta. 😂 Meghan ei luovu lompakostaan, jollei uutta maksajaa ole tiedossa.

Vierailija
36773/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Harryn virallisesta kotipaikasta puhutaan, voidaan hyvin puhua

"Google tiesi etta Domicile Cerificate on kaytossa Intiassa. USAssa sellaista ei ole, Ainoa rekisterointi mita tarvitaan on ajokortti/henkilotodistus ja aanestys rekisterointi. Miesten pitaa 18 vuotiaina ilmoittautua Selective Servicelle.

Tiukan paikan tullen tama kai kelpaisi: Form 6166 is a computer-generated letter printed on stationary bearing the U.S. Department of Treasury letterhead certifying that the individuals or entities listed are residents of the United States for purposes of the income tax laws of the United States.

Aanestaminen ei ole pakollista eika autolla tarvitse ajaa joten maahan voi havita ellei sitten tarvitse (osa)valtion palveluita."

Et siis ymmärrä koko asiakirjan tarkoitusta etkä sitä, mitä kielten välistä eroa ja yhtäläisyyttä minä sinulle juuri selvensin. Sinulla on niin vähäinen ymmärrys asuinmaasi järjestelmistä, että joko sinä olet maassa laittomasti tai joku muu on hoitanut kaiken sinua koskevan paperityön. Ehket ole tarvinnut todistusta kotipaikastasi, mutta kyllä sinun on ymmärrettävä, että sellainen on olemassa.

https://www.investopedia.com/terms/d/domicile.asp

Vierailija
36774/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinulla on niin vähäinen ymmärrys asuinmaasi järjestelmistä, että joko sinä olet maassa laittomasti tai joku muu on hoitanut kaiken sinua koskevan paperityön. Ehket ole tarvinnut todistusta kotipaikastasi, mutta kyllä sinun on ymmärrettävä, että sellainen on olemassa."

Olen maassa ihan laillisesti ja USAn kansalainen. Mista osavaltiosta sina kirjoitat?

Vierailija
36775/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei ole kirjoilla olemisessa mitään tekemistä minkään kirkon kanssa. Minä olen pelkästään väestörekisterissä, koska minua ei mikään kirkko tai lahko ole onnistunut huijaamaan, ja olen kirjoilla Turussa, olen ollut marraskuusta 1992 saakka. Turku on kotipaikkani ja saan äänestää kuntavaaleissa edustajaa Turun kaupunginvaltuustoon. 

Vierailija
36776/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry on #25 Harper's Bazaarin listalla " 50 kuuminta miesta KAUTTA AIKOJEN"

Vierailija
36777/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry on #25 Harper's Bazaarin listalla " 50 kuuminta miesta KAUTTA AIKOJEN"

Aikaisessa olevan aprillipilanko se lehti julkaisi ;D

Vierailija
36778/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Petonia ja doorknopi."

Lähde nyt jo viimeinkin menemään, ja pysy poissa. Päivästä toiseen esiinnyt ja jankkaat samoja juttujasi. Päsmäröit, intät, nimittelet ja yrität päteä, ja jopa kieltäkin olet tullut tänne suurilla luuloillasi epäpätevänä opettamaan. On sinulla raasulla hurjat kuvitelmat itsestäsi. Tulee jo Meghan Markle mieleen. Kuin sielunsiskot.

Vierailija
36779/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei ole kirjoilla olemisessa mitään tekemistä minkään kirkon kanssa. Minä olen pelkästään väestörekisterissä, koska minua ei mikään kirkko tai lahko ole onnistunut huijaamaan, ja olen kirjoilla Turussa, olen ollut marraskuusta 1992 saakka. Turku on kotipaikkani ja saan äänestää kuntavaaleissa edustajaa Turun kaupunginvaltuustoon. 

USAssa EI OLE vaestorekisteria. Mika tassa on niin vaikeata ymmartaa? 

So, while there is not yet a population register, it might be at Americas doorstep. In the meantime, however, please complete your census form it is your democratic duty.

Vaesto lasketaan joka kymmenes vuosi mutta siitakin voi luistaa.

Vierailija
36780/46129 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia ja mikäs siinä jos joku Harrysta tykkää - mutta kuninkaan näköä ja karismaa??

Kyllä. Juuri sitä. 

Harry on keski-ikäinen pikkupoika. Mikä on tyystin eri asia kuin poikamaisuus aikuisessa miehessä. Kiukutteleva, katkera, kateellinen, ahne, muiden ohjailtavissa oleva, mustavalkoisesti ajatteleva ihminen. Ei järin kuninkaallista karismaa. Ja ulkonäkö.. jääköön sanomatta.

Harryllä on kyllä Euroopassa vientiä. Williamilla voisi olla enkä Aasiassa. 

Tai Cholmondeleyn herttuattaren kanssa. 

Siinä meillä on yksi kirveellä v

On kyllä kolhonnäköinen akka. Huomaa hyvin, että on onnenonkija ja mennyt naimisiin vanhan rahan kanssa. Mulkosilmät ja iso nenä, divaanilla makoilee ja elää rikkaan ukkonsa siivellä. Ehkä näennäisesti tekee jotain hyväntekeväisyyttä, ja nekin ukko maksaa. Vai vielä english rose, ennemminkin ohdake.

Ketju on lukittu.