Uusi käytäntö elokuvateattereihin on työn alla.
Täysi kielto omille eväille ja laukut/taskut tarkistetaan ennen saliin menoa. Omat eväät voi jättää myös kassalle niin välttyy siltä tarkastukselta ja omat eväät saa takaisin elokuvan loputtua. Paikanpäältä saa eväät elokuvaa varten.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta Finnkinon hävyttömän hintaisia herkkuherkkuja.
Mitähän tästä namipussin ja limun salakuljetuksesta seuraa rangaistukseksi 😂?
Varmaan et pääse katsomaan elokuvaa ollenkaan tai ainakin joudut luopumaan herkuistasi ja henkilökunta syö ja juo ne.
Ei tule onnistumaan. Jos olet unohtanut kaksi päivää sitten ostamasi suklaapatukan reppuusi ja et pääse tämän takia katsomaan elokuvaa, jonne olet ostanut lipun, niin kyllä aika monelle tulee kuluttajaritalautakunnalle paljon asiaa.
Toivottavasti kehitys alkaa kulkea toiseen suuntaan ja pienet teatterit tulee takas. Harmi kun vanhat kotoiset salit on ehditty jo hävittämään.
Hienoa. Joko nyt saa katsoa elokuvat ilman rapinan ja mässytyksen kuuntelemista?
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt enää käy elokuvissa muutenkaan? Maksaa järkyttävää ylihintaa kaikesta siitä että saa kuunnella muiden karkkipapereiden rapistelua ja yskimistä?
Kotona on 75 ruutu ja huippuluokan äänentoisto. Miksi rikastuttaisin jotain lihavia sijoittajia ja hengittelisin bakteereja ja tuhnuja leffaa katsoessani?
Ai onko kaikilla huippuluokan kotiteatteri?
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Pitääpä mennä huomenna elokuviin ja kokeilla miten vaikeaa on ostaa paikanpäältä herkut.
Ihan sama. Katson elokuvat muutenkin paljon mieluummin kotona.
Kannattaa tyhjentää pari lääkepurkkia ja laittaa karkit niihin.
Ei lääkkeitä voi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan et pääse katsomaan elokuvaa ollenkaan tai ainakin joudut luopumaan herkuistasi ja henkilökunta syö ja juo ne.
Olen menossa ystävien luo illanviettoon katsottuani elokuvan elokuvateatterissa. Olen ostanut pullon viiniä ja sipsejä vietäväksi mukanani illanviettoon. En voi ostaa niitä elokuvan jälkeen, koska alko ja kaupat ovat jo kiinni. Finnkinon henkilö saa takavarikoida tuliaiseni, juoda viinini ja syödä sipsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He voivat kieltää omien herkkujen viemisen saliin, mutta eivät voi kieltää asiakasta tulemaan katsomaan elokuvaa tai viedä hänen omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne meni viimesetkin asiakkaat samalla.
Menetkö ravintolaan syömään omia ruokia?
Elokuvateatteri ei ole ravintola.
Hmm, helppoa. Ostaa kaupasta samoja limuja ja karkkeja kuin mitä Finnkinossa myydään. Ei tarvitse salakuljettaa, tuskin alkavat kuitteja syynäämään tai voi olla että pudotin jo kuittini jonnekin.
Mua ei sinänsä haittaisi ostaa eväät aina teatterista, mutta olen nirso karkkieni suhteen, joten teatterin valikoima ei aina täysin miellytä. Käyn usein ostamassa kaupasta lempikarkkini etukäteen ja pakkaan ne kotona vieläpä sellaiseen pehmeään, ei-rapisevaan muovipussiin. ;)
Mä en ole bisnesalalla, mutta en ihan ymmärrä tätä nykyään vallitsevaa logiikkaa leffateatterien osalta:
Mattia ja Maijaa houkuttaa leffailta. Matille ja Maijalle olennaisena osana leffailtaan kuuluvat herkut.
1. Matti ja Maija lähtevät elokuviin, liput maksavat 15 e per hlö, mikä on heille jo kipurajalla. Matti ja Maija päättävät kuitenkin käydä elokuvissa ja ottavat kotoa joululta jääneitä suklaakonvehteja mukaan. Leffateatteri saa Matilta ja Maijalta 30 e.
2. Matti ja Maija lähtevät elokuviin, liput maksavat 15 e per hlö, mikä on heille jo kipurajalla. Matti ja Maija päättävät kuitenkin käydä elokuvissa ja ostavat tarjouspoppareita leffateatterista 5 eurolla. Leffateatteri saa Matilta ja Maijalta 35 e.
vai sittenkin...
3. Matti ja Maija lähtevät elokuviin, liput maksavat 15 e per hlö, mikä on heille jo kipurajalla. Matti ja Maija haluavat ehdottomasti syödä leffassa herkkuja, mutta omien herkkujen tuonti on kielletty. Leffateatterista saisi limun ja poppareita kympillä, mikä on pariskunnan budjetille liikaa. Matti ja Maija päättävät palata kotiin katsomaan Yle Areenaa. Leffateatteri saa Matilta ja Maijalta 0 e.
Eikö olisi parempi leffateatterilla tienata 30-35 e Matilta ja Maijalta kuin 0 e?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tyhjentää pari lääkepurkkia ja laittaa karkit niihin.
Ei lääkkeitä voi kieltää.
No ihan vaikka johonkin pieneen tyhjään laatikkoon. Tuskin alkavat reppuja läpivalaisemaan 😂.
Itsellä myös jäänyt elokuvissa käynti, jäi viime vuonna yhdet lahjaliputkin käyttämättä kun ei kerta kaikkiaan tullut mitään mielenkiintoista. Esitysaikojakin usein vähän ja vaikeisiin aikoihin, liian aikaisin tai liian myöhään, ja leffat tuntuvat pyörivän ehkä kaksi viikkoa - just kun ajattelee, että no tuon voisi käydä katsomassa, on näytökset jo lopetettu. Popparia en ole viitsinyt ostaa sitten 2010, sehän on halpaa kuin mikä valmistaa niin 6€ pienestä kupista ei oikein nappaa. Irtokarkkeja jos erehtyy ottamaan pienen pussin niin sekin maksaa maltaita. Ja salissa tosiaan aina äänet kivuliaan kovalla! Kyllä kotona on vaan mukavampaa. Näin koronan jälkeen leffateattereiden pitäisi panostaa juuri asiakkaan viihtyvyyteen ja kilpailukykyisiin hintoihin, jotta kävijät saataisiin houkuteltua takaisin. Leffa ja jotain herkkua pitäisi olla tyyliin 15€, eikä 25€ kuten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja sitten keksi aloituksen ihan omasta päästään, ja elokuvissa käymätön jengi täällä hälle vastailee...
Finnkinon teattereissahan on jo pitkään ollut EI omia eväitä
Muutaman kerran kävin viime vuonna elokuvissa ja omia eväitä söin. Jos lipun tarkastaja olisi halunnut tutkia taskuni, niin en olisi antanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama sallitaanko eväät tai ei, mutta kun olisi jotakin katsottavaa. Eihän elokuvateattereissa ole vuosiin enää näytetty elokuvia aikuisille ihmisille. Supersankarielokuvia ja muita lastenelokuvia, mutta missä on laadukkaat aikuisten elokuvat?
Riippuu tietysti missä asut, mutta kyllä ainakin Helsingissä elokuvateattereissa pyörii jatkuvasti erittäin laadukkaita aikuisille suunnattuja elokuvia. Juuri tänään kävin katsomassa elokuvan The Menun joka oli loistava. Olen nyt lomallani käynyt elokuvissa melkein joka päivä, ja on löytynyt katsottavaa. Tosin minulla on hyvin laaja maku, vaikka olen 55 kävin katsomassa jopa Saapasjalkakissan (toki alkuperäisenä englanninkielisenä versiona) ja se oli hupaisa.
Vien elokuvateatteriin oman vesipullon ja jonkun suklaapatukan. Joskus ostan myös teatterista jos erityisesti haluan tukea Finnkinoa, mutta aika usein kyllä kaupasta kun se on niin paljon halvempaa.
En halua maksaa ylihintaisista popcorneista!
Ellen saa oman irtissäkkini ja limsani kanssa mennä saliin, niin pitäkää tunkkinne. Katson leffat kotona Netflixistä ja syön mitä tahdon .
Ei ihme että elokuvateatterit näivettyvät...
Vierailija kirjoitti:
Mua ei sinänsä haittaisi ostaa eväät aina teatterista, mutta olen nirso karkkieni suhteen, joten teatterin valikoima ei aina täysin miellytä. Käyn usein ostamassa kaupasta lempikarkkini etukäteen ja pakkaan ne kotona vieläpä sellaiseen pehmeään, ei-rapisevaan muovipussiin. ;)
Mä en esimerkiksi syö karkkia ollenkaan, mutta on kiva syödä jotain herkkuja elokuvaa katsoessa. Usein käyn hakemassa pähkinöitä tai jogurttirusinoita tms kaupasta elokuviin mennessä.
Leffateatterit on tehty puolikuuroille, tai tuleville puolikuuroille. Se meteli on ihan hirveä, korvatulpat kun laittaa syvälle korviin kuuluu ääni normaalilla kovuudella. Naurettavaa!