Uusi käytäntö elokuvateattereihin on työn alla.
Täysi kielto omille eväille ja laukut/taskut tarkistetaan ennen saliin menoa. Omat eväät voi jättää myös kassalle niin välttyy siltä tarkastukselta ja omat eväät saa takaisin elokuvan loputtua. Paikanpäältä saa eväät elokuvaa varten.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei sinänsä haittaisi ostaa eväät aina teatterista, mutta olen nirso karkkieni suhteen, joten teatterin valikoima ei aina täysin miellytä. Käyn usein ostamassa kaupasta lempikarkkini etukäteen ja pakkaan ne kotona vieläpä sellaiseen pehmeään, ei-rapisevaan muovipussiin. ;)
Mies voi laittaa namit kalsareihin suurentamaan kikulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne meni viimesetkin asiakkaat samalla.
Menetkö kahvilaan termarin ja oman pullan kanssa? Mieti vähän.
Ei oikein vertailtavissa, elokuvateatterihan ei ole mikään ravitsemusliike.
Kieltäkööt kaikenlaisen syömisen ja juomisen teattereissaan, mitä sitä nyt turhaan sallimaan vain tietyiltä tahoilta (heiltä itseltään) ostetut ylihintaiset ruuat ja juomat.
Niinpä. Ois pitänyt kirjoittaa, menetkö elokuvateatteriin oma elokuva mukana.
Kuka jää kaipaamaan kun k iinalainen Finnkino romahtaa?
Kuka muutenkaan enää käy leffateattereissa kun kotona saa katsoa mitä haluaa, milloin haluaa, kenen kanssa haluaa, pitää taukoja kun haluaa, ja ennen kaikkea: säätää äänenvoimakkuuden kuten haluaa!! n.95% kerroista kun olen leffateatterissa käynyt on pitänyt pitää sormia korvilla puolet ajasta ettei tärykalvot puhkea.
Entä jos haluaa meetvurstivoileivän? Ei ole teatterissa tätä herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole bisnesalalla, mutta en ihan ymmärrä tätä nykyään vallitsevaa logiikkaa leffateatterien osalta:
Mattia ja Maijaa houkuttaa leffailta. Matille ja Maijalle olennaisena osana leffailtaan kuuluvat herkut.
1. Matti ja Maija lähtevät elokuviin, liput maksavat 15 e per hlö, mikä on heille jo kipurajalla. Matti ja Maija päättävät kuitenkin käydä elokuvissa ja ottavat kotoa joululta jääneitä suklaakonvehteja mukaan. Leffateatteri saa Matilta ja Maijalta 30 e.
2. Matti ja Maija lähtevät elokuviin, liput maksavat 15 e per hlö, mikä on heille jo kipurajalla. Matti ja Maija päättävät kuitenkin käydä elokuvissa ja ostavat tarjouspoppareita leffateatterista 5 eurolla. Leffateatteri saa Matilta ja Maijalta 35 e.
vai sittenkin...
3. Matti ja Maija lähtevät elokuviin, liput maksavat 15 e per hlö, mikä on heille jo kipurajalla. Matti ja Maija haluavat ehdottomasti syödä leffassa herkkuja, mutta omien herkkujen tuonti on kielletty. Leffateatterista saisi limun ja poppareita kympillä, mikä on pariskunnan budjetille liikaa. Matti ja Maija päättävät palata kotiin katsomaan Yle Areenaa. Leffateatteri saa Matilta ja Maijalta 0 e.
Eikö olisi parempi leffateatterilla tienata 30-35 e Matilta ja Maijalta kuin 0 e?
Totta. Turha ahnehtiminen kostautuu. Voisin ostaa mielelläni herkkuni elokuvateatterista, ja hinnat voisivat olla vähän kalliimmat kuin kaupassa, se ei vielä haittaisi.
Mutta se haittaa jo paljon, että tuotteet ovat tupla- tai triplahintaisia normaaleihin kaupan hintoihin verrattuna.
Heiltä jää se vähäkin voitto minulta saamatta, koska ostan herkkuni muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muutenkaan enää käy leffateattereissa kun kotona saa katsoa mitä haluaa, milloin haluaa, kenen kanssa haluaa, pitää taukoja kun haluaa, ja ennen kaikkea: säätää äänenvoimakkuuden kuten haluaa!! n.95% kerroista kun olen leffateatterissa käynyt on pitänyt pitää sormia korvilla puolet ajasta ettei tärykalvot puhkea.
Kyllä todella monet käyvät vielä. Olen nyt käynyt paljon lomallani ja on ollut paljon porukkaa. On paljon ihmisiä jotka haluavat nähdä uutuuselokuvat tuoreeltaan eivätkä odotella kuukausia. Täällä moni väittää että monet leffat tulevat suoratoistopalveluihin samaan aikaan kuin elokuvateattereihin, mutta itse asiassa tuo on todella harvinainen poikkeus. Useimpia elokuvia ei todellakaan julkaista teattereihin ja suoratoistoihin samaan aikaan, ei edes samassa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Sinun mielestäsi siis ihmiset ovat käyneet elokuvissa vain sen takia jotta voisivat viedä sinne omat eväät..
Tää on vähän sama kuin Porin jatsit ennen. Oli mukava piknik. Kielsivät sitten omat eväät ja saavat pitää jatsinsa ja kiskurihintaiset tarjoilunsa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluaa meetvurstivoileivän? Ei ole teatterissa tätä herkkua.
No kuule, kun se elokuvateatterin työntekijä ottaa sulta sen meetvurtsivoileivän ja hieroo sitä pari kertaa hartaasti hikistä karvaista takamustaan vasten. Sitten se ojentaa sen sulle takaisin ja toivottaa hyvää elokuvakokemusta. Tekeekö sun vielä mieli sitä meetvurstivoileipää?
Luulisi että Elokuvateatterit nimenomaan antaisivat enemmän vapauksia ja parempia hintoja, jotta sinne saisi asiakkaita ylipäätään! Leffateatterithan alkaa sen verran turhia, ottaen huomioon että kaikki on saatavilla netistä. Jokatoisella kaverilla on läppäri josta voi katsoa vaikka mitä ja kaikenlaiset viritykset kotiseinillekin on mahdollisia ihan järkevään hintaankin jos leffojen katsominen suurilta screeneiltä kiinnostaa.
Se että elokuvista saa pulittaa nykyään kolmekymppiä kun käy lapsen kanssa katsomassa jonkun uuden Minions leffan, poppareiden kanssa, ei vaan enää ole järkeä.
Ymmärrän periaatteen sen takana että koittavat saada kauppaa taloon, mutta nyt alettiin taas repimään väärästä paikasta. Hinnat kannattaisi laittaa sellaiseen malliin että sinne kipittää kaikki koululaiset kerran viikossa, kaikki vanhemmat lapsineen keskellä viikkoa ja nuoret parit treffeille viikonloppuiltaisin. Volyymi takaisi myös sen että joku ostaa sieltä joskus jotain. Eikä niin että karkoitetaan viimeisetkin asiakkaat koska tuntuu ryöstöltä käydä Elokuvissa, sen lisäksi ettei saa omaa karkkipussia tai edes vesipulloa ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Leffateattereita kivaa hyvin nykyään yksi sana: ahneus.
Eivät ymmärrä sitä, että jos leffassa käymisen kulttuuri 'unohtuu' niin samalla koko bisnes häviää.
Useimmilla on kotona pelit ja vehkeet millä katsella elokuvia kotona. Enkä tarkoita nyt hifistelyä, vaan sitä että esim. perhe voi omasta telkkarista suoratoisto- tmv. palvelun kautta vuokrata leffan, ja luoda sen 'kokemuksen' kotona.
Lapsille jää ns. muistijälki leffaillasta (kotona) mitä aikanaan siortävät omille lapsilleen, sen leffateatterissa käymisen sijasta (joka unohtuu kokonaan).Jos ajatellaan leffateatterin perustarjottavaa limua&popcornia pahvikupeista, niin niiden kustannukset eivät ole isot. Jos olisivat fiksuja, tekisivät sitä katetta ennemmin määrällä ei kalliilla hinnalla. Esim. 5e popcorni+limu setistä on ihan ok hinta --> suurin osa ostaisi.
Vuonna 2022 elokuvissa käytiin 5,5 miljoonaa kertaa (tilanne 19.12., luku nousee koska joululomalla käydään paljon elokuvissa) Vuonna 2021 3,4 miljonaa kertaa (koronarajoitusten takia). Kyllä lapset saavat ihan hyvin esimerkkiä ja muistoja elokuvateatterikäynneistä.
Vierailija kirjoitti:
I wanna dance- Whitney Houston movie oli viime viikon tiistaina myynyt kaikki paikat lähielokuvateatteristani niin mä jouduin torstain näytökseen sitten ostamaan liput ja silloinkin porukkaa oli paljon. Jotkut elokuvat eivät myy, mutta jotkut sitten niidenkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä leffateatteri ketju?
Lähde?Mä oon elokuvateattereiden suurkuluttaja, mutta taidanpa sitten lopettaa niissä käymisen, jos aletaan yksityisyyttä loukkaamaan.
Mulla on paikasta paikkaan reppu mukana ja sisältö on aina sen mukainen mitä oon tehnyt päivän aikana. Fillari on ajoneuvoni niin tämä on paikasta paikkaan ajoittamista minulta ja sen takia mulla on reppu mukana.
Ahdistaa, jos multa aina tarkistetaan reppuni sisältö, sillä sisältö paljastaa yksityisasioitani.
Älä nyt usko aloittajan typerää provoa. Mitään tuollaista käytäntöä ei tietenkään ole tulossa, koska kaikkien asiakkaiden reppujen tutkiminen olisi täysin laitonta paitsi jos saavat paikalle poliisin sen tekemään, ja veikkaanpa että eivät saa.
Mä oon kuullut tällä palstalla aikaisemmin, että toiset eivät ole saaneet vietyä omia ostamiaan karkkeja näytökseen, joten hätä kyselin ettei omille lähiteattereilleni käy samoin.
Lisäksi, jos joku pistäisikin aloitteen tälle asialle niin parempi etukäteen kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffateattereita kivaa hyvin nykyään yksi sana: ahneus.
Eivät ymmärrä sitä, että jos leffassa käymisen kulttuuri 'unohtuu' niin samalla koko bisnes häviää.
Useimmilla on kotona pelit ja vehkeet millä katsella elokuvia kotona. Enkä tarkoita nyt hifistelyä, vaan sitä että esim. perhe voi omasta telkkarista suoratoisto- tmv. palvelun kautta vuokrata leffan, ja luoda sen 'kokemuksen' kotona.
Lapsille jää ns. muistijälki leffaillasta (kotona) mitä aikanaan siortävät omille lapsilleen, sen leffateatterissa käymisen sijasta (joka unohtuu kokonaan).Jos ajatellaan leffateatterin perustarjottavaa limua&popcornia pahvikupeista, niin niiden kustannukset eivät ole isot. Jos olisivat fiksuja, tekisivät sitä katetta ennemmin määrällä ei kalliilla hinnalla. Esim. 5e popcorni+limu setistä on ihan ok hinta --> suurin osa ostaisi.
Vuonna 2022 elokuvissa käytiin 5,5 miljoonaa kertaa (tilanne 19.12., luku nousee koska joululomalla käydään paljon elokuvissa) Vuonna 2021 3,4 miljonaa kertaa (koronarajoitusten takia). Kyllä lapset saavat ihan hyvin esimerkkiä ja muistoja elokuvateatterikäynneistä.
Joista 53 käyntiä on minulta viime vuodelta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö ravintolaan syömään omia ruokia?
Elokuvateatteri ei ole ravintola.
No kun se nyt tavallaan on, ainakin Finnkino, on ollut jo muutaman vuoden. On K-18 anniskelunäytöksiä, tosin ruuat ja juomat pitää itse kanniskella saliin, mutta ne voi tilata samalla kun liputkin. Ja korostavat sitä, että kate tulee juuri tästä oheismyynnistä. Toki saa ilman ruokia tai juomia mennä enkä itse ole mihinkään tuputukseen törmännyt. Eikä mitään tarkistuksia ole.
Leffat on myös aika suosittuja, aiemmin tällä viikolla yritin mennä Finnkinon sivuille ja sinne oli jono. Ehkä minuutin piti odottaa.
Kävin aikoinaan n. 10 v sitten elokuvissa suunnilleen kerran kuussa, vaikka olin opiskelija. Miksi en enää käy?
-liput oli tuolloin noin kympin luokkaa, nykyisin monessa paikassa jo tuplat
-ei kiinnosta maksaa kallista leffalippua, kun leffateatterissa voi olla häiriötekijöitä (meluisia katsojia, voimakasta hajuvettä jollakin, leffan äänet liian kovalla jne)
-leffan alussa on mainosten lisäksi nykyään lyhyt leffan esittely, ainakin viimeksi oli, kun Finnkinolla kävin (ei mua kiinnosta ne esittelyt, vaan leffa)
-ei huvita ostaa kalliita leffaeväitä teatterista, haluan itse valita mieluisat eväät muualta
Ai että tuli ikävä 2010-luvulta muutamien pikkupaikkakuntien elokuvateattereita. Liput oli halvat, salit pienet ja mainoksia ei ollut.<3
Viime aikoina elokuvateatterit ovat vaan korottaneet hintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö ravintolaan syömään omia ruokia?
Elokuvateatteri ei ole ravintola.
No kun se nyt tavallaan on, ainakin Finnkino, on ollut jo muutaman vuoden. On K-18 anniskelunäytöksiä, tosin ruuat ja juomat pitää itse kanniskella saliin, mutta ne voi tilata samalla kun liputkin. Ja korostavat sitä, että kate tulee juuri tästä oheismyynnistä. Toki saa ilman ruokia tai juomia mennä enkä itse ole mihinkään tuputukseen törmännyt. Eikä mitään tarkistuksia ole.
Leffat on myös aika suosittuja, aiemmin tällä viikolla yritin mennä Finnkinon sivuille ja sinne oli jono. Ehkä minuutin piti odottaa.
Perjantaina itse selailin finnkinon sivuja kun mietin käytänkö sinne viimeiset e-passiin jääneet eurot. Kerran tuli tuo jonotus juttu. Mutta kun katseli näytöksiä tälle viikolle niin saleissa oli paria penkkiä lukuun-ottamatta vapaata vaikka olisi luullut että torstaista eteen päin olisi ollut varattuna.
Voisin veikata että ruuhka johtui siitä että muutama muukin oli miettimässä mihin kulttuurisetelit käyttäisi jos hiluja jäljellä.
Älä nyt usko aloittajan typerää provoa. Mitään tuollaista käytäntöä ei tietenkään ole tulossa, koska kaikkien asiakkaiden reppujen tutkiminen olisi täysin laitonta paitsi jos saavat paikalle poliisin sen tekemään, ja veikkaanpa että eivät saa.