Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi käytäntö elokuvateattereihin on työn alla.

Vierailija
01.01.2023 |

Täysi kielto omille eväille ja laukut/taskut tarkistetaan ennen saliin menoa. Omat eväät voi jättää myös kassalle niin välttyy siltä tarkastukselta ja omat eväät saa takaisin elokuvan loputtua. Paikanpäältä saa eväät elokuvaa varten.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tästä lähteä johonkin kahvilaan syömään mun aamulla tekemät leivät. Keitetään töissä kahvit termariin ja juodaan nekin kahvilassa.

Vierailija
122/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muutenkaan enää käy leffateattereissa kun kotona saa katsoa mitä haluaa, milloin haluaa, kenen kanssa haluaa, pitää taukoja kun haluaa, ja ennen kaikkea: säätää äänenvoimakkuuden kuten haluaa!! n.95% kerroista kun olen leffateatterissa käynyt on pitänyt pitää sormia korvilla puolet ajasta ettei tärykalvot puhkea.

Kyllä todella monet käyvät vielä. Olen nyt käynyt paljon lomallani ja on ollut paljon porukkaa. On paljon ihmisiä jotka haluavat nähdä uutuuselokuvat tuoreeltaan eivätkä odotella kuukausia. Täällä moni väittää että monet leffat tulevat suoratoistopalveluihin samaan aikaan kuin elokuvateattereihin, mutta itse asiassa tuo on todella harvinainen poikkeus. Useimpia elokuvia ei todellakaan julkaista teattereihin ja suoratoistoihin samaan aikaan, ei edes samassa kuussa.

Alal on murrosvaiheessa ja sen vuoksi julkaisupolitiikka riippuu tällä hetkellä paljon levitysoikeuksien omistajasta. Hyvänä esimerkkinä Oscar voittaja Codaa - kahden maailman välissä ei saa levyversiona saada oikein mistään, koska Apple panttaa teosta. Silti kyseistä elokuvaa ei löydy edes Suomen AppleTV palvelusta.  Suomi elokuvien osalta teatterijulkaisut säilyttänevät hyvän aikaa tärkeytensä ja muut versiot seuraavat sitten joskus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne meni viimesetkin asiakkaat samalla.

Menetkö ravintolaan syömään omia ruokia?

Leffateatteri ei ole ravintola. Et taida olla kovin terävä paskasta analogiastasi päätellen.

Periaate on sama.

Periaate olisi sama jos ottaisit oman näytön ja elokuvan mukaan.

Vierailija
124/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Sinun mielestäsi siis ihmiset ovat käyneet elokuvissa vain sen takia jotta voisivat viedä sinne omat eväät..

Ohis, mutta ainakin minulle leffakarkit ovat iso osa leffakokemusta. Ostan ne elokuvateatterin viereisestä karkkikaupasta. Siellä on parempi valikoima ja alhaisempi hinta kuin teatterissa, ja haluan muutenkin tukea käyntini yhteydessä myös pienyrittäjää.

Jos omat eväät oikeasti kielletään niin jätän menemättä, ihan periaatteesta. Kävin leffassa viimeksi viime viikolla. Lipun hinta 21 e. En jaksa uskoa että noilla hinnoilla teatterilla on syytä kupata vielä lisää rahaa popparimyynnillä. Ts. toiminta on varmasti kannattavaa vaikka ihmiset toisivatkin omat eväät mukanaan.

Vierailija
125/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää elokuvateatterin valikoimasta 👎 viimeksi juuri mietittiin että hieman on oudonlainen valikoima valittu.

Vierailija
126/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lisää kiusaa :D itse lopetin leffassa käynnit jo usempi vuosi sitten. Ihan liian kallista pelkästään ne liput parille hengelle. Ei mitään järkeä maksaa, se ei todellakaan ole mikään elämys olla siellä vieraiden ihmisten keskellä ja haistella kun halutoosi-make hönkii henkeään siltä niskaan ja kaija kikattaja nauraa varmaan jossain siiderpäissään silloinkin kun mitään hauskaa ei tapahdu.

Vierailija
127/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Sinun mielestäsi siis ihmiset ovat käyneet elokuvissa vain sen takia jotta voisivat viedä sinne omat eväät..

Ohis, mutta ainakin minulle leffakarkit ovat iso osa leffakokemusta. Ostan ne elokuvateatterin viereisestä karkkikaupasta. Siellä on parempi valikoima ja alhaisempi hinta kuin teatterissa, ja haluan muutenkin tukea käyntini yhteydessä myös pienyrittäjää.

Jos omat eväät oikeasti kielletään niin jätän menemättä, ihan periaatteesta. Kävin leffassa viimeksi viime viikolla. Lipun hinta 21 e. En jaksa uskoa että noilla hinnoilla teatterilla on syytä kupata vielä lisää rahaa popparimyynnillä. Ts. toiminta on varmasti kannattavaa vaikka ihmiset toisivatkin omat eväät mukanaan.

Ostakaa hyvät ihmiset sarjalippuja, jos kertalipun hinta kirpaisee. Tulee paljon halvemmaksi. Myös hulluilta päiviltä saa sarjalippupaketteja.

Vierailija
128/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa finnkino olla ainoa joka niitä omia eväitä koittaa kieltää. Ja jolla ne liput maksaa noin paljon.

Finnkinolla ei ole mitään leffamonopolia vaikka se suurin toimija on. Voi käydä myös muualla ainakin pk-seudulla.

Vierailija
129/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa finnkino olla ainoa joka niitä omia eväitä koittaa kieltää. Ja jolla ne liput maksaa noin paljon.

Finnkinolla ei ole mitään leffamonopolia vaikka se suurin toimija on. Voi käydä myös muualla ainakin pk-seudulla.

Aivan. Itsellä Finnkinossa käynti loppui jo tuohon taannoiseen ei-omia-eväitä-kieltoon. Kyse on periaatteesta, en tykkää pakottamisesta. Paikkakunnalta kun onneksi löytyy toinenkin elokuvateatteri. Siellä saa vielä oikeasti ystävällistä palvelua, hinnat ovat huomattavasti kohtuullisemmat ja teatterissa on sellaista tunnelmaa, mitä ei Finnkinon halleista ole löytynyt enää aikoihin. Siellä myös herkkuvalikoima on pienempi, mutta paremmalla maulla valittu ja kohtuuhintainen, joten usein tekee mieli ostaa herkutkin sitten siitä tiskiltä. 

Vierailija
130/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, olenkin siirtynyt käyttämään enemmän toisen toimijan teattereita. Sinne vain on paljon pidempi matka, mutta Finnkinon pelleily alkaa olla jo nähty.

Vierailija
131/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi käytäntö maailmalla ettei saa viedä omia eväitä elokuvateatteriin.

Vierailija
132/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet kyllä ostaa herkut leffateatterista oman havaintoni mukaan. Itse ostan muualta kun oon aktiivinen leffassa kävijä. Saahan ne aika paljon muutenkin rahaa itseltäni pelkistä elokuvista. Viime vuonna kulutin rahaa Biorexiin 460 euroa ainaskin ja pelkistä näytöksistä maksoin.

Vierailija
133/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä tästä lähteä johonkin kahvilaan syömään mun aamulla tekemät leivät. Keitetään töissä kahvit termariin ja juodaan nekin kahvilassa.

Meidän lähimmässä on kahvio elokuvateatterissa, mutta niitä herkkuja taas ei saa viedä saliin edes mikä taas hieman sotii tuota ajatusta vastaan kuinka he on "kahvioihin ja ravintoloihin"-verrattava. Ehkä tässä on myös se ero lopulta ettei vastaavaa aikaisemmin ollut. Elokuvateatteriin sai viedä omia herkkuja tai ostaa siitä kassalta. Toisaalta kassoilla on tuolloin parempi valikoima.

Vierailija
134/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet kyllä ostaa herkut leffateatterista oman havaintoni mukaan. Itse ostan muualta kun oon aktiivinen leffassa kävijä. Saahan ne aika paljon muutenkin rahaa itseltäni pelkistä elokuvista. Viime vuonna kulutin rahaa Biorexiin 460 euroa ainaskin ja pelkistä näytöksistä maksoin.

Tämän saman havainnon tehnyt. Ehkä sitten meitä muita ei kaivata asiakkaaksi edes.

Vierailija
135/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnkinon omat karkit on pahoja

Ihan samoja myyvät kun kaupoissakin on. Ei niillä mitään omia ole.

Vierailija
136/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina elokuvateatterit ovat vaan korottaneet hintojaan.

Niimpä. Ei tuu enää käytyä muuten kun miehen töistä saamilla sarjalipuilla. Ihan poskettomat hinnat.

Vierailija
137/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina elokuvateatterit ovat vaan korottaneet hintojaan.

Niimpä. Ei tuu enää käytyä muuten kun miehen töistä saamilla sarjalipuilla. Ihan poskettomat hinnat.

Silloin nostivat, kun koronarajoitteet oli.

Sitten hinnat normalisoituivat.

Sähkökriisin iskettyä taas nostivat hintoja.

Vierailija
138/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta metsään on menty siinä, että liput on monissa paikoissa aivan liian kalliita. Olen keskituloinen, mutta ei minua kiinnostaa maksaa liki satasta nelihenkisen perheen elokuvissa käymisestä. Tähän pitäisi vielä ostaa päälle Finnkinon kalliit karkit.

Helpompi katsoa elokuva kotona. Saa tarvittaessa pidettyä tauon ja karkit saa valita vapaasti.

Vierailija
139/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit ja muu syöminen pitäisi kieltää kokonaan. Ällöttävää, kun vieressä joku syödä mässyttää löyhkääviä karkkeja tai poppareita ja törisyttää limsamukia. Aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin kakarat.

Vierailija
140/184 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta metsään on menty siinä, että liput on monissa paikoissa aivan liian kalliita. Olen keskituloinen, mutta ei minua kiinnostaa maksaa liki satasta nelihenkisen perheen elokuvissa käymisestä. Tähän pitäisi vielä ostaa päälle Finnkinon kalliit karkit.

Helpompi katsoa elokuva kotona. Saa tarvittaessa pidettyä tauon ja karkit saa valita vapaasti.

Lippujen hinnat nousevat ja mainosten määrä lisääntyy. Aikamoinen ristiriita mielestäni. Leffan pitäisi olla ilmainen jos sitä ennen joutuu katsomaan mainoksia 20 min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän