Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan

Vierailija
31.12.2022 |

Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro

Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…

Kommentit (908)

Vierailija
561/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole asiasta isoa huolta, työkkäri järkkäilee nykyisillä säännöillä maksimimäärät ilmaistyövoimaa ja maksimimäärät työttömiä pois työttömyysturvalta viimesijaisen toimeentulotuen varaan.

Lopputulos tullee olemaan absoluuttisen maksimoitu epäonnistuminen, missään vaiheessa ei tule tuottavaa työtä ja lisäksi tärvellään järjettömän isolta kansanryhmältä sosiaaliturva ja ohessa mahdollisesti myös käynnistellään lukuisa määrä kunnianloukkauksia  (esim. levittelemällä väitteitä yhteiskuntaan vaikkapa työttömän sosiaalipalvelun tarpeesta, vaikka minkäänlaista palvelun tarvetta ei edes ole - paitsi virkailijan mielestä jolle on asiasta asetettu jokin kiintiö ja mahdollisesti bonusraha tmv)

Kun tämä tie on käyty, epäluottamus yhteiskunnassa ja työmarkkinoilla tullaan maksimoimaan täydellisesti, ja sitten ihmetellään myös miten valtava määrä koulutettua ja täysin tavallista asiansa hoitavaa kansaa on työnnetty viimesijaisen toimeentulotuen varaan, ja yhteistyöhalut on jotain ihan muuta kuin vielä niinä vuosikymmeninä jolloin työvoiman palvelut vielä toimikin jotenkin oikein.

Tämä kaikki vain siksi, että valtaan päässeet ryhmät kahmii kaikki työpaikkoihin tarvittavat rahoitukset omiin taskuihinsa, ja investoinnit ymv. ajettu Suomessa alas jo vuosikausia sitten, vastuu puuttuvasta työn kysynnästä ja puuttuvista investoinneista siirretään täysin järjestelmällisesti työttömien vastuulle ja työttömien vahingoksi.

Sä olet oikeasti tyhmä... Et taida ymmärtää että valtaan päässeet ryhmät pysyvät vallassa siksi että he pystyvät pyörittämään taloutta ja heille erityisen tärkeää on että on työntekijöitä tekemässä töitä. Yksikään rikas ihminen ei tee rahaa sillä että joku jää työttömäksi vaan nimenomaan sillä että töitä tekeviä riittää. Tilanne on eri silloin kun töitä on hyvinä aikoina annettu useammalle kuin on tarvetta. Niistä ylimääräiisistä pitää päästä eroon sitten kun menee huonosti että firma pysyy pystyssä ja edes osa työntekijöistä pystytään pitämään palkoissa. Mitä isompi firma sitä enemmän miljoonia sen pystyssä pitämiseen tarvitaan. Ja sijoittajat jotka saavat oman osansa ovat alunperin olleet antamassa rahaa yrityksille jotta ne voivat toimia ja työllistää. Tottakai on tärkeää että he saavat jossain vaiheessa sijoituksensa takaisin. Sijoitus on annettu laina jota ei aina tule saamaan takaisin. Joskus käy hyvin. Useammin sijoittajat häviävät kuin voittavat. 

Ei ole mitään työttömien vahinkoa. Paitsi työttömän itse tekemä typeryys itselleen. Hae niitä töitä niin sun ei tarvitse olla riippuvainen muiden antamista almuista. 

Palkanmaksu sivukuluineen on yritykselle iso menoerä. Työttömän työpanoksen saa yhteiskunnan veronmaksajien kustantamana ja yritys lisätuloa työttömän ottamisesta. Eräässä yrityksessä sanottiin, että kun yhteiskunta tämän mahdollistaa, niin miksi ihmeessä ei hyödyntäisi tätä. Saahan siinä tavallaan vastinetta yrityksen maksamille veroille.

Jos edelleen löytyy yrityksiä, joissa ei hyödynnetä lainkaan työttömiä, niin loistava juttu. Usein lähes jokaisessa työpaikassa on hanttihommia, joiden tekemiseen ei haluta palkata työntekijää... koska työn voi teettää ilman työnantajan velvollisuuksia työttömillä.  Olet varmaan kuullut tai lukenut valituksia siitä, kuinka kelvottomia työvoimatoimiston lähettämät työharjoittelijat ovat.

Vierailija
562/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Porissa.

Toivon silti tälle miehelle kaikkea hyvää. Tämä asia nostatti minussa kipeitä muistoja te-virkailijoista. Eivät itse ole puhtaita pulmusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei "työpaikkaa" vaan juuri joku tietty työpaikka. Menisitkö itse ihan millä tahansa palkalla (tai jopa ilman palkkaa) johonkin mielivaltaisesti osoitettuun hommaan johon sinulla ei ole pätkääkän kiinnostusta?

Olin akateeminen työtön 2 vuotta, ja naurettavaa pompottelua ja selittelyä se oli jatkuvasti työkkärin kanssa. En kaipaa puhelinkeskusteluja, holhoamista ja pakko-osoittamista työpajoille vaan palkallista työtä. Ymmärrän ihmisten turhautumisen.

Väkivalta ei ole mikään ratkaisu vaikka kuinka v-tuttaisi.

Tässähän ei vielä ole kyse väkivallasta vaan uhkailusta, joka on esitetyn väitteen mukaan sanottu puhelinkeskustelussa.

Koskaan ei pitäisi uhkailla, mutta pitäisi ymmärtää, mitä tuo työttömyyskorvausten menettäminen tarkoittaa työttömälle ihmiselle. Tietenkin hakuvelvollisuudesta pitää tiedottaa, mutta kyllähän tuo työttömyyskorvausten välitön katkaisu kuulostaa myös työttömän korvissa uhkailulta.

Itse asiassa minua kuovottaa kaikki näkemykset, joissa todetaan työvoimavirkailijoiden toimivat lakien ja työtehtäviensä edellyttämällä tavalla. Ei tarvitse tutkia kuin kuntouttavaa työtoimintaa, niin voidaan tehdä johtopäätös, että työttömiä on ohjattu kuntouttavaan työtoimintaan panostamalla ja ihan itse keksittyjä lakitulkintoja suoltaen.[/quote

Asiallisesti pitäisi selittää asiakkaalle että mistä seuraa karenssi. Mutta te-virkailijat hyökkäävät tällä asialla asiakkaan kimppuun uhkailemalla että jos et tee niin tai näin he antavat asiakkaalle rangaistukseksi karenssin. Tottakai vastareaktio seuraa nopeasti. Niin on saattanut käydä tässä Satakunnan te-toimiston virkailjan tapauksessa. Puhelinkeskustelua ei ole tallennettu, niin ei voi tietää millä sanavalintoja on käytetty. En usko, että tämä te-virkailija on ihan syytön siihen että tappouhkaus tuli. Se ei ihan tyhjästä tule.  Mutta ei tietenkään ole normaalia antaa tappouhkaus, mutta tässä tapauksessa hyvin inhimillistä. Koska pelkää tukien menetystä.

Ei karenssi ole rangaistus, se on lakisääteinen korvaukseton määräaika, joka seuraa tilanteissa, joissa työtön työnhakija ei noudata lakia. Pitäisikö meillä vaikka rattijuoppojen kanssa tehdä niin, että todetaan rauhallisesti, että ei sen nyt niin väliä, vaikka törmästi toiseen autoon, et varmaan muistanut, että kännissä ei saa ajaa.[/quote

Tuo rattijuoppovertaus on huono. Sinä et ymmärrä miten te-virkailijat käyttävät karenssia UHKAILUKEINONA käyttääkseen valtaansa asiakkaansa. Se on yhtä kuin asiakkaan KIRISTÄMINEN!!!!!

Ilmeisesti et ole asioinut te-toimistossa niin et tiedä minkälaisia K#SIPÄITÄ te-virkailijat voivat olla. 

Ei se virkailija karenssia anna, se tulee erillisestä työttömyysturvayksiköstä ja sen perusteet löytyvät asiakkaan tiedoista, niistä, jotka asiakas näkee itsekin ja joista suurimman osan hän on itse antanut (lausunnot antaa järjestelmä tai virkailija). Kun saa selvityspyynnön, siihen tulee vastata.

555 vastaa: tapauksessani se oli kyllä nimenomaan ihan itse tietty virkailija joka pitkitti prosessia. Ilman mitään syytä. Eli turha paeta minkään taakse, ihmiset siellä toimivat.

Tuo ei valitettavasti onnistu, vaikka miten moista väitetään. Yksittäinen virkailija ei omista asiakkaita.

Vierailija
564/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei "työpaikkaa" vaan juuri joku tietty työpaikka. Menisitkö itse ihan millä tahansa palkalla (tai jopa ilman palkkaa) johonkin mielivaltaisesti osoitettuun hommaan johon sinulla ei ole pätkääkän kiinnostusta?

Olin akateeminen työtön 2 vuotta, ja naurettavaa pompottelua ja selittelyä se oli jatkuvasti työkkärin kanssa. En kaipaa puhelinkeskusteluja, holhoamista ja pakko-osoittamista työpajoille vaan palkallista työtä. Ymmärrän ihmisten turhautumisen.

Ymmärrän turhautumisen, mutta en todellakaan ymmärrä tappouhkausta.

Vierailija
565/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillalta hyppääminen kielletty...(ei koske porilaisia)

Kuka on hyppäämässä?

Vierailija
566/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sitten tuet kuitenkin kiinnostivat. Tuet pois niin alkaa sinullakin duuni kiinnostaa

Vierailija
567/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Porissa.

Toivon silti tälle miehelle kaikkea hyvää. Tämä asia nostatti minussa kipeitä muistoja te-virkailijoista. Eivät itse ole puhtaita pulmusia.

Suljettuun hoitoon tuollainen mlkku kuuluu

Vierailija
568/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei vielä ole kyse väkivallasta vaan uhkailusta, joka on esitetyn väitteen mukaan sanottu puhelinkeskustelussa.

Koskaan ei pitäisi uhkailla, mutta pitäisi ymmärtää, mitä tuo työttömyyskorvausten menettäminen tarkoittaa työttömälle ihmiselle. Tietenkin hakuvelvollisuudesta pitää tiedottaa, mutta kyllähän tuo työttömyyskorvausten välitön katkaisu kuulostaa myös työttömän korvissa uhkailulta.

Itse asiassa minua kuovottaa kaikki näkemykset, joissa todetaan työvoimavirkailijoiden toimivat lakien ja työtehtäviensä edellyttämällä tavalla. Ei tarvitse tutkia kuin kuntouttavaa työtoimintaa, niin voidaan tehdä johtopäätös, että työttömiä on ohjattu kuntouttavaan työtoimintaan panostamalla ja ihan itse keksittyjä lakitulkintoja suoltaen.[/quote

Asiallisesti pitäisi selittää asiakkaalle että mistä seuraa karenssi. Mutta te-virkailijat hyökkäävät tällä asialla asiakkaan kimppuun uhkailemalla että jos et tee niin tai näin he antavat asiakkaalle rangaistukseksi karenssin. Tottakai vastareaktio seuraa nopeasti. Niin on saattanut käydä tässä Satakunnan te-toimiston virkailjan tapauksessa. Puhelinkeskustelua ei ole tallennettu, niin ei voi tietää millä sanavalintoja on käytetty. En usko, että tämä te-virkailija on ihan syytön siihen että tappouhkaus tuli. Se ei ihan tyhjästä tule.  Mutta ei tietenkään ole normaalia antaa tappouhkaus, mutta tässä tapauksessa hyvin inhimillistä. Koska pelkää tukien menetystä.

Ei karenssi ole rangaistus, se on lakisääteinen korvaukseton määräaika, joka seuraa tilanteissa, joissa työtön työnhakija ei noudata lakia. Pitäisikö meillä vaikka rattijuoppojen kanssa tehdä niin, että todetaan rauhallisesti, että ei sen nyt niin väliä, vaikka törmästi toiseen autoon, et varmaan muistanut, että kännissä ei saa ajaa.[/quote

Tuo rattijuoppovertaus on huono. Sinä et ymmärrä miten te-virkailijat käyttävät karenssia UHKAILUKEINONA käyttääkseen valtaansa asiakkaansa. Se on yhtä kuin asiakkaan KIRISTÄMINEN!!!!!

Ilmeisesti et ole asioinut te-toimistossa niin et tiedä minkälaisia K#SIPÄITÄ te-virkailijat voivat olla. 

Ei se virkailija karenssia anna, se tulee erillisestä työttömyysturvayksiköstä ja sen perusteet löytyvät asiakkaan tiedoista, niistä, jotka asiakas näkee itsekin ja joista suurimman osan hän on itse antanut (lausunnot antaa järjestelmä tai virkailija). Kun saa selvityspyynnön, siihen tulee vastata.

Tuollainen vastuun pakoilu on typerää. Työvoimavirkailija nimenomaan laatiin selvityspyynnön ja kirjaa perustee. Virallinenpäätös tulee myöhemmin kumileimasin käsittelyn tuloksena, mutta se ei millään muotoa kumoa työvoimavirkailijan käyttämää harkintavaltaa, joka mahdollistaa myös valehtelun. Mikäli työvoimavirkailija laatii paperit ammattitaidottomasti, niin saattaa olla ettei selityspyyntö johda muuhun kuin työttömyyskorvauksen maksatuksen viivästymiseen. Hyvin harva työvoimavirkailijan aloittama sanktiopäätös kumoutuu.

Vierailija
569/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä hieno maa. Ottaa valtavasti velkaa lapsillemme maksettavaksi, jotta kenenkään ei tarvitsisi tehdä epämiellyttävää työtä.

Vierailija
570/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sitä ns. "epämiellyttävää" työtä? vain joka neljännella suomalaisella on vakituinen työpaikka kyllä ne työt otettaisiin vastaan jos niitä oikeasti tarjolla olisi

Vierailija
571/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä toinen on ansaitsemassa, ei toiselle puoliskolle pitäisi mitään korvauksia maksaa.

Ei "kultaisella" 60-luvullakaan puolisko mitään korvauksia saanut, saati hakenutkaan. Silti perhe elätettiin ja lapset koulutettiin. Kotirouva-kulttuuri kukoisti.

Nykyäänkin lähes puolet korvausten saajista voitaisiin poistaa. Kyllä kunnon mies tai nainen aina yhden suun lasten lisäksi palkallaan elättää.

Vierailija
572/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä toinen on ansaitsemassa, ei toiselle puoliskolle pitäisi mitään korvauksia maksaa.

Ei "kultaisella" 60-luvullakaan puolisko mitään korvauksia saanut, saati hakenutkaan. Silti perhe elätettiin ja lapset koulutettiin. Kotirouva-kulttuuri kukoisti.

Nykyäänkin lähes puolet korvausten saajista voitaisiin poistaa. Kyllä kunnon mies tai nainen aina yhden suun lasten lisäksi palkallaan elättää.

joo ei enään nykyään, silloin oli paljon halvempaa elättää palkallaan perhettä ja töitä ihmisillä oli enemmän kuin joka neljännellä niin paljon että naisetkin työpaikkoihin alkoi menemään

Vierailija
573/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vastuun pakoilu on typerää. Työvoimavirkailija nimenomaan laatiin selvityspyynnön ja kirjaa perustee. Virallinenpäätös tulee myöhemmin kumileimasin käsittelyn tuloksena, mutta se ei millään muotoa kumoa työvoimavirkailijan käyttämää harkintavaltaa, joka mahdollistaa myös valehtelun. Mikäli työvoimavirkailija laatii paperit ammattitaidottomasti, niin saattaa olla ettei selityspyyntö johda muuhun kuin työttömyyskorvauksen maksatuksen viivästymiseen. Hyvin harva työvoimavirkailijan aloittama sanktiopäätös kumoutuu.

Selvityspyyntö tulee ihan suoraa järjestelmästä, ei siihen kirjata perusteluja erikseen. Selvityspyyntö kun perustellaan suoraa laista tulevalla perustelulla, se on jo koodattu järjestelmään. Vastaus menee työttömyysturvayksikköön, jossa päätös tehdään. Jos ei ole noudattanut suunnitelmaa, niin ei se alkuperäinen selvityksenalainen asia siitä muuksi muutu ja sanktio iskee.

Vierailija
574/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo ei enään nykyään, silloin oli paljon halvempaa elättää palkallaan perhettä ja töitä ihmisillä oli enemmän kuin joka neljännellä niin paljon että naisetkin työpaikkoihin alkoi menemään

Vaatimustaso on vaan kasvanut. Vaikka omat resurssit eivät riitä, silti pitäisi saada kaikki ja enemmänkin kuin älykkäämpien ja ahkerampien. Ahneus ja laiskuus käsi kädessä marssimaan mielenosoitukseen.

Vierailija
575/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä hieno maa. Ottaa valtavasti velkaa lapsillemme maksettavaksi, jotta kenenkään ei tarvitsisi tehdä epämiellyttävää työtä.

Näin työttömänä on ikävää, että palkkatyöpaikkoja on sellaisillakin ihmisillä, jotka eivät osaa siirtyä tukien autuaaksi tekevään elämään.  Mitä korkeampi palkka, niin sitä innokkaammin ihmiset haluaisivat  vapautuvan työpaikan. Kun työpaikkavaihtajien ketju nytkähtää, niin häntäpäässä joku työtönkin voisi päästä työuransa alkuun.

Idiooteilta palkkatyöt pois.

Vierailija
576/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatimustaso on vaan kasvanut. Vaikka omat resurssit eivät riitä, silti pitäisi saada kaikki ja enemmänkin kuin älykkäämpien ja ahkerampien. Ahneus ja laiskuus käsi kädessä marssimaan mielenosoitukseen.

kyllä kuule työttöminäkin on ahkerampia ja viisaampia ja koulutetumpia

Vierailija
577/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisista tapauksista lukiessa toivon hartaasti, että meillä olisi kuolemanrangaistus olemassa.

Totta. Niille kokoomuslaisille k-päille joiden mielestä voivat pakottaa muita ihmisiä tekemään palkatta hommia mistä aiemmin maksettiin palkkaa.

Jo Ranskassa tajuttiin 1700-luvulla että näitä k-päitä on pieni vähemmistö kansasta ja nämä laitettiin giljotiiniin. Tajuttiin ettei ole mitään järkeä pokkuroida pientä pääomaporukkaa, vaan helpompi on laittaa nämä lihoiksi perheineen ja lapsineen.

vatipäiltä tuet pois niin voi alkaa duuni kiinnostaa tai sitten olla tukifyrkkaa.

Olen kyllästynyt maksamaan verojen kautta noille luusereille

Vierailija
578/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas varsinainen isänmaan toivo.

Entinen toivo, jos on 40-vuotias.

No on siinä vielä pelkästään työttömyydestä yli 25v maksettavaa meillä muilla. Ja eläke, toimeentulotuki, asumistuki, yms, mitä niitä nyt on, toki siihen päälle. 

Vierailija
579/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät taitaa olla usein vaatimattomampiakin

Vierailija
580/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvityspyyntö tulee ihan suoraa järjestelmästä, ei siihen kirjata perusteluja erikseen. Selvityspyyntö kun perustellaan suoraa laista tulevalla perustelulla, se on jo koodattu järjestelmään. Vastaus menee työttömyysturvayksikköön, jossa päätös tehdään. Jos ei ole noudattanut suunnitelmaa, niin ei se alkuperäinen selvityksenalainen asia siitä muuksi muutu ja sanktio iskee.

Et sitten huomannut ideaa, että se järjestelmä ei toimi ilman, että se työvoimavirkailija näppäilee niitä järjestelmän toimimisen kannalta oleellisia tietoja.