40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan
Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro
Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…
Kommentit (908)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi minullakaan pätkääkään kiinnostusta työhöni, mutta palkkapäivä tuntuu silti ihan ok:lta.
Olet kuitenkin itse vapaaehtoisesti hakeutunut työpaikkaasi?
Niin, siinäpä ne vaihtoehdot. Hakeudutaan itse valittuun työpaikkaan tai sitten mennään sinne minne joku muu käskee.
Ei sitä työpaikkaa noin vain "valita". Sinne on satoja hakijoita. Rekrytoija valitsee työntekijän, ei työntekijä päätä sitä tuleeko valituksi kyseiseen työpaikkaan vai ei ohi niiden satojen muidne hakijoiden.
Boomerit jotka eivät asiasta tajua mitään kommentoivat aina yhtä naurettavilla hokemilla.
Tytär haki siivoojan paikkaa vaikka sellaista ei ollut auki. Otti selvää työnjohtajan nimestä ja soitti suoraan. Sai heti nollatuntisopparin ja n. 30 tuntia viikkoduunia. Puoli vuotta sen jälkeen täydet tunnit. Vuosi sen jälkeen tarjottiin esimiestehtävää.
Tämä märinä siitä ettei töitä ole ja kuinka jokaista paikkaa kohti on satoja hakijoita on pelkkää elämäntapatyöttömän märinää siitä kuinka mieluisia ja hyväpalkkaisia töitä ei saa tuosta noin vaan. Ei niitä saakaan, ne ansaitaan. Niitä ei ansaita märisemällä nettifoorumilla, pommittamalla hakemuksia sokeasti sinne tänne ja toivomalla että joku tarjoaisi työtä.
vain joka neljännellä on noin paljon töitä loput on kaikki osa-aikaista nollatuntusopparia tms.
Se osa-aikainen nollatuntisoppari voi merkittävästi edistää työllistymistäsi myös ennen pitkää täysiaikaisesti ja avaa mahdollisuuksia parempaan tulotasoon jatkossa. Portaiden ylemmille askemmille ei yleensä pääse loikkaamalla, sinne pitää kiivetä ja se on aluksi raskasta. Kotona märisemällä ja uhriutumalla sinne ei nousta.
Portaiden ylemmille askelmille hypätään laskuvarjolla koulutuksen ja ennen kaikkea SUHTEIDEN avulla. Herrat ja rahvas ovat erikseen.
Suhteisiin vetoavat on yleensä niitä, joita ei ole millään tavalla kiinnostanut panostaa omaan koulutukseen tai muuhun osaamisen kasvattamiseen, jotta heillä olisi mitään edellytyksiä itse kiivetä niitä askelmia.
Osaaminenkaan ei auta, jos ei kykene verkostoitumaan.
Niin, se kuuluu siihen osaamiseen.
Sen pitäisi kuulua työvoimavirkailijan osaamiseen. Virkailijoille maksetaan verorahoista palkkaa työn välittämisestä, mutta mitään ei tapahdu.
Työttömälle työnhakijalle haetaan verorahoista tukea työn hakemiseksi, mutta mitään ei tapahdu.
Työnantaja on se joka päättää ketä ottaa töihin. Pitäisikö yritystukia vähentää.
Pitäisi.
Ja rikkaita verottaa enemmän, koska kukaan ei tarvitse niin paljon rahaa kuin rikkaimmilla on. Miksi he eivät auta heikompiaan vaan pitävät kaiken itsellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jos joutuisin kilometritehtaalle, niin mielenkiinnolla ottaisin työpaikkatarjouksia vastaan, jos ne vähänkään mätsäävät osaamiseeni. Onneksi hoitoalalle tarvitaan erityinen koulutus, joten siitä ei ole pelkoa. Mutta voisi olla hauskaa kokeilla välillä jotain muuta kuin mitä tässä nyt on jo neljännesvuosisata hommailtu. Toisaalta nykyinen tulotaso olisi kyllä kiva pitää, mutta ei se raha ole kaikki kaikessa.
Minulle lähetettiin työtarjous, mutta siihen oli 60 hakijaa ja osa-aikatyö 2 päivää viikossa, kyseinen työpaikka oli myös työkkärin sivuilla koko Suomen haettavissa.
Työtarjous paikkaa on pakko hakea tai tulee karenssi. Itse asun vuokralla joten pärjäisin ehkä osa-aikatyön palkalla, mutta niitä kenellä on isot asuntovelat ja irtisanotaan käy vähän sääliksi. Mutta paikka on pakko ottaa vastaan, jos sen saa.
Kokoomus, miksi leikkaatte huono-osaisilta jatkuvasti ja itse porskutatte rahoissanne?
Oletteko täysin irrallaan todellisuudesta?
Ei työnhakua kannata pelätä, ei sitä työpaikkaa kuitenkaan saa. Ei saa vaikka kuinka haluaisi jos on yli 50. Kituutteleehan noilla pätkätöilläkin. Itse olen kituutellut 15 vuotta putoamatta peruspäivärahalle tekemällä parin päivän pätkätöitä..työllistämistä olen pyytänyt sen sata kertaa mutta ei. Työllistystöihin lykätään yleensä kaiken maailman selkäsairaat ja työhaluttomat jotka oikeasti kuuluisivat sairaseläkkeelle. Hakemuksia on tullut tehtyä useita satoja, pari kertaa ollut haastattelussa kun mutta valinta ei kohdistunut minuun
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus, miksi leikkaatte huono-osaisilta jatkuvasti ja itse porskutatte rahoissanne?
Jokaisella on velvollisuus ansaita itse rahansa. Myös huono-osaisella.
Hyvä oikeustapaus. Osoittaa, miten tuomari uskoo aina virkamiestä, vaikkei todisteita olisi. Työtön on arvoton alamainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on velvollisuus ansaita itse rahansa. Myös huono-osaisella.
Työnantajan on palkattava töihin, myös huono-osaiset.
Minulle lähetettiin työtarjous, mutta siihen oli 60 hakijaa ja osa-aikatyö 2 päivää viikossa, kyseinen työpaikka oli myös työkkärin sivuilla koko Suomen haettavissa.