Haiseeko teidän napa pahalle??
Käyn normaalisti päivittäin suihkussa, mutta ei ole koskaan tullut erikseen mieleen, että napaa tarvitsisi erikseen pestä. Raskauden jälkeen ja painonnousun jälkeen navasta tuli syvempi kuin aikaisemmin enkä tykkää sen takia edes koskea siihen. Nyt oon kuitenkin kaksi kertaa ajatuksissani kaivanut napaa ja huomannut sen jälkeen, että siitä tarttuu sormeen hirveä haju. Sen jälkeen olen tietenkin pessyt sen ja unohtanut taas asian.
Onko tää normaalia vai onko muilla samaa ongelmaa vai pesettekö napanne suihkussa aina erikseen?
Kommentit (13)
Joskus huomannut saman ja miettinyt näitä "juodaan tequilaa navasta" -biisejä. Yöks.
Ehdottomasti pesen. Olen sairaanhoitana ollut töissä kirurgisella osastolla, jossa aina puhdistettiin potilaiden navat ennen leikkausta. Törkynapoja oli.
Syvempi innienapa alkaa helposti haista pesemättömille urheilusukille, jos sitä ei erikseen pese viemällä sormea sisälle. Huomasin saman omalla kohdalla teini-ikäisenä. Sinne kertyy kuollutta ihosolukkoa, ihon rasvaa ja hikeä, joka hautuu ja alkaa haista pahalle. Pesen suihkugeelillä tai pelkällä vedellä.
Ei varmaankaan. Itse en ylety haistamaan mutta koira näkyy tykkäävän napani hajusta Maustakin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus huomannut saman ja miettinyt näitä "juodaan tequilaa navasta" -biisejä. Yöks.
Tequila tappaa kyllä bakteerit jne niin huoli pois. Etkö ole edes kenenkään navasta sitä juomassa, miehet voi tehdä niin.
Kyllä pesen navan aina erikseen ja ihan kunnolla. Napa todellakin kerää likaa poimuihinsa!
Ei se välttämättä puhdistu, jos saippuavesi vaan valuu siitä ohi, tarttisi vähän rapsutellakin. Oma napa on aika kosketusarka, enkä sen takia tykkää kaivella siellä, joten usein se vaan huuhtoutuu suihkussa. Välillä sitten suihkautan sinne Reformicaren antiseptistä haavanpuhdistusainetta, mitä saa ihan tavarataloista, annan vähän aikaa vaikuttaa ja pyyhin vanulapulla. Vanutikulla voi koittaa poimuja putsailla.
Mulla on syvä ja ahdas napa, joka alkaa haisemaan jos sitä ei puhdista. Sormea sinne ei saa alas asti mahtimaan. Laitan pumpulipuikkoon kosteusvoidetta, ja rassaan sillä.
Hyi yök, voin vaan kuvitella miltä ap:n napa haisee... tottakai se pitää pestä siinä missä muutkin ihon poimut ja välit.
Oikein labyrinttimäinen napa ei suihkussa puhdistu. Tapaan hammaslääkärissä käydessä lainata sitä huuhtelupainepesuria. Sillä lähtee.