Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
1941/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään muulla himo light-juomiin? Itse haluaisin jatkuvasti Pepsi Maxia. Välillä vastustelen, välillä en. Onkohan siitä haittaa kun kaloreita on kuitenkin 0? Mietin aina että vaikuttavatkohan makeutusaineet jotenkin negatiivisesti aineenvaihduntaan tms?

Paino on pudonnut nyt 7kg siitä kun aloitin ns. terveemmän elämän 12 vkoa sitten. Olen ihan tyytyväinen vaikka enemmänkin olisi voinut lähteä. Joulun aikaan otin melko rennosti, söin esim. joulutorttuja joita rakastan ja niissä on hirveästi rasvaa. Onneksi joulu on vain kerran vuodessa!

Tsemppiä kaikille! Mahtavaa kun täällä on niin kannustava ilmapiiri!

Hukkanen

Hei Hukkanen, yritin tuossa etsiskellä, mistä kirjasta luin näistä makeutusaineista ja niiden vaikutusesta kehoon, mutta en nyt tähän hätään löytänyt. Mulla on vain screenshotteja sivuista, mutta ei kirjan nimeä tallella. Lyhyttä koostetta näistä:

- Keinomakeutusaineista ei hyötyä painonhallinnassa ainakaan lyhyellä aikavälillä, vaan sen sijaan saattavat edistää merkittävästi tulehdusmuutoksia aivo-suoliakselilla, mikä puolestaan vahingoittaa koko elimistöä aina aivoista alkaen.

- Tutukimustuloksia siitä, että edistävät lihomista ja 2-tyypin diabeteksen syntyä.

- Eläinkokeissa havaittu, että esim. sakariini, sukraloosi ja aspartaami voivat aiheuttaa glukoosi-intoleranssia ja edistää metabolista oireyhtymää.

- Lihottavat vaikutuset perustuvat osaltaan siihen, miten makeutusaineet vaikuttavat suolistomikrobien aineenvaihduntaan: bakteerit tuottavat aiempaa enemmän lyhytketjuisia rasvahappoja, jotka imeytyvät paksusuolessa ja lisäävät siten ateriasta saatavien kalorien määrää.

Sori, tämä nyt ei kovin kannustavaa tietoa ole, mutta ajattelin jakaa, kun itsekin tukka pystyssä näistä luin. Yritän vielä löytää kirjan ja kirjailijan nimen, jos muitakin aihe kiinnostaa.

Älä tällaista soopaa levitä! Light-limut on täysin turvallisia ja auttaa laihtumaan, onhan ne kalorittomia.

Kaukana turvallisista

Vierailija
1942/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää leipää varsinkin jos ette syö puuroja, mutta syökää vain täysjyväleipää (painon pudotuksen aikana söin itse päivittäin 4 siivua 100 % ruisleipää ja 3 siivua täysjyväpaahtoleipää päälysteenä kasvisrasvalevite, vähärasvainen leikkele tai juusto). 

En noudattaisi tästä ohjeesta mitään. Leivän kanssa liikaa hiilihydraatteja, kasvisrasvalevite (eli siis margariini) on yliprosessoitua ja kaukana terveellisestä ja sama koskee näitä vähärasvaisia tuotteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähden mukaan! Nainen, Ikä 40+, pituus 170cm ja paino 73kg. Haluan pudottaa 10-13kg. Eniten haluan tämän turvotuksen pois ja elimistön/vatsan toimimaan kunnolla, nykyisellään aika huono ja tukkoinen olo. Lisäksi maha on ihan kauhea kumpu, näyttää kuin olisin 7:llä kuulla raskaana. Väärä ravinto, ei tule nälkä edes eli syömättömänä ja varsinkin jos istun päivällä, niin viimeistään illalla on ihan kauhea turvotus ja itseinho. Mitkään vaatteet eivät näytä hyviltä. Vatsa/selkälihaksetkin varmasti liian heikot. Olen täysin kyllästynyt tähän ulkomuotooni.

Sama tilanne täällä :( Olen N46. Normaalipainossa, mutta erilaiset terveyshaasteet parin viime vuoden aikana ja niiden aiheuttamat treenitauot tuppaavat tuomaan "tätimahaa". Olin marraskuun alussa ihan tyytyväinen ulkomuotooni ja olo oli hyvä, mutta sitten alkanut sairastelukierre toi turvotuksen ja mahaläskit takaisin. Töitä piti tehdä sairaanakin, joten pirteyttä toivat energiajuomat, cola ja herkut. Myös minusta tuntuu tosi tukkoiselta. Maha on tiellä, kun kumarrun ja pullottaa ikävästi, kun istun. Kyljissä on jenkkakahvat. Ällöttää katsoa itseä peilistä. Vyötäröltä pitäisi lähteä 5 cm, alavatsalta 10 cm ja lantiolta 5 cm.

Ihan vielä ei pysty aloittamaan urheilua, joten tyydyn kävelyyn ja annoskokojen pienentämiseen glukomannaanivalmisteen avulla

Vierailija
1944/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osallistuttu taustalla ja alkamassa päivä 14. Pudotus tänään tasan 2kg. Ja kaikki lautaselta, liikkumaan en ole pystynyt kun liukastumisen vuoksi käsi paketissa ja koko kehoa jäytää revähdysten aiheuttamat kivut. Mulla noin 30kg ylipainoa (joo, ihan järkyttävä määrä, sanaton itsekin. Syömishäiriö tämä ylensyöntikin.) Olisin tyytyväinen maltilliseen pudotukseen (500g/vko) että iho pysyisi perässä. Tuohon pudotukseenkin tarvitaan jo rutkasti kalorivajetta. Mutta ei kiire kunhan suunta olisi tasaisesti kevyempään päin. 30kg kuulostaa saavuttamattomalta mutta suunnittelin pitäväni ns. 3kg etappeja, ettei tulisi niin valtavaa painetta heti alkuun. Minusta ei ole pikadieeteille, paastoille eikä ihmekuureille vaan tällä painolla tarvitaan jo perusteellista elämäntapamuutosta. Jokainen tietysti valitsee oman tiensä ja keinonsa. Kun sitten joskun olen saan pudotettua nuo 30kg niin haluan pystyä pitämään ne myös pois, eli ei jojoilua. Aamukahvin kanssa syönyt palan tai kaksi tummaa (90%) suklaata mutta muuten ei makeisiin himoa ole, onneksi.

Vierailija
1945/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään muulla himo light-juomiin? Itse haluaisin jatkuvasti Pepsi Maxia. Välillä vastustelen, välillä en. Onkohan siitä haittaa kun kaloreita on kuitenkin 0? Mietin aina että vaikuttavatkohan makeutusaineet jotenkin negatiivisesti aineenvaihduntaan tms?

Paino on pudonnut nyt 7kg siitä kun aloitin ns. terveemmän elämän 12 vkoa sitten. Olen ihan tyytyväinen vaikka enemmänkin olisi voinut lähteä. Joulun aikaan otin melko rennosti, söin esim. joulutorttuja joita rakastan ja niissä on hirveästi rasvaa. Onneksi joulu on vain kerran vuodessa!

Tsemppiä kaikille! Mahtavaa kun täällä on niin kannustava ilmapiiri!

Hukkanen

Hei Hukkanen, yritin tuossa etsiskellä, mistä kirjasta luin näistä makeutusaineista ja niiden vaikutusesta kehoon, mutta en nyt tähän hätään löytänyt. Mulla on vain screenshotteja sivuista, mutta ei kirjan nimeä tallella. Lyhyttä koostetta näistä:

- Keinomakeutusaineista ei hyötyä painonhallinnassa ainakaan lyhyellä aikavälillä, vaan sen sijaan saattavat edistää merkittävästi tulehdusmuutoksia aivo-suoliakselilla, mikä puolestaan vahingoittaa koko elimistöä aina aivoista alkaen.

- Tutukimustuloksia siitä, että edistävät lihomista ja 2-tyypin diabeteksen syntyä.

- Eläinkokeissa havaittu, että esim. sakariini, sukraloosi ja aspartaami voivat aiheuttaa glukoosi-intoleranssia ja edistää metabolista oireyhtymää.

- Lihottavat vaikutuset perustuvat osaltaan siihen, miten makeutusaineet vaikuttavat suolistomikrobien aineenvaihduntaan: bakteerit tuottavat aiempaa enemmän lyhytketjuisia rasvahappoja, jotka imeytyvät paksusuolessa ja lisäävät siten ateriasta saatavien kalorien määrää.

Sori, tämä nyt ei kovin kannustavaa tietoa ole, mutta ajattelin jakaa, kun itsekin tukka pystyssä näistä luin. Yritän vielä löytää kirjan ja kirjailijan nimen, jos muitakin aihe kiinnostaa.

Älä tällaista soopaa levitä! Light-limut on täysin turvallisia ja auttaa laihtumaan, onhan ne kalorittomia.

Vierailija
1946/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä osallistuttu taustalla ja alkamassa päivä 14. Pudotus tänään tasan 2kg. Ja kaikki lautaselta, liikkumaan en ole pystynyt kun liukastumisen vuoksi käsi paketissa ja koko kehoa jäytää revähdysten aiheuttamat kivut. Mulla noin 30kg ylipainoa (joo, ihan järkyttävä määrä, sanaton itsekin. Syömishäiriö tämä ylensyöntikin.) Olisin tyytyväinen maltilliseen pudotukseen (500g/vko) että iho pysyisi perässä. Tuohon pudotukseenkin tarvitaan jo rutkasti kalorivajetta. Mutta ei kiire kunhan suunta olisi tasaisesti kevyempään päin. 30kg kuulostaa saavuttamattomalta mutta suunnittelin pitäväni ns. 3kg etappeja, ettei tulisi niin valtavaa painetta heti alkuun. Minusta ei ole pikadieeteille, paastoille eikä ihmekuureille vaan tällä painolla tarvitaan jo perusteellista elämäntapamuutosta. Jokainen tietysti valitsee oman tiensä ja keinonsa. Kun sitten joskun olen saan pudotettua nuo 30kg niin haluan pystyä pitämään ne myös pois, eli ei jojoilua. Aamukahvin kanssa syönyt palan tai kaksi tummaa (90%) suklaata mutta muuten ei makeisiin himoa ole, onneksi.

Paasto ei kyllä ole mitenkään rinnastettavissa pikadiettien tai ihmekuurien kanssa eikä se edes ole varsinaisesti mikään laihdutusmenetelmä. Paaston ensisijaiset hyödyt liittyvät kehon itseparannusprosessiin ja mahdollinen laihtuminen on sivutuote.

Vierailija
1947/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää leipää varsinkin jos ette syö puuroja, mutta syökää vain täysjyväleipää (painon pudotuksen aikana söin itse päivittäin 4 siivua 100 % ruisleipää ja 3 siivua täysjyväpaahtoleipää päälysteenä kasvisrasvalevite, vähärasvainen leikkele tai juusto). 

En noudattaisi tästä ohjeesta mitään. Leivän kanssa liikaa hiilihydraatteja, kasvisrasvalevite (eli siis margariini) on yliprosessoitua ja kaukana terveellisestä ja sama koskee näitä vähärasvaisia tuotteita. 

Et sinä pelle edes tiedä kuinka margariinit tehdään, tai että niitä on olemassa lukuisia erilaisia jotka voidaan valmistaa eri menetelmin. Tiestikö muuten että voikin on prosessoitua?

Vierailija
1948/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, minä etenen myös hitaasti ja yritän enemmän elämänmuutosta kuin pelkkää painonpudotusta. N60, alkupaino oli 82kg. pituus 162. Nyt vaaka näyttää 78, välissä joulu hidasti prosessia. Yritän syödä säännöllisesti, vähän pienempiä annoksia ja huomattavasti vähemmän sokerisia ja rasvaisia syötäviä. En ala mihinkään täyteen minimikalori ei hiilihydraattitouhuun, noita on hankala ylläpitää eikä ne istu minulle pidemmän päälle. Maha ei toimi, tarvitsee kuituja ja tarvitsen vitamiineja marjoista jne. Suvussa vahva suolistosyöpäriski, en ala kiusaamaan ruuansulatusta turhaan ja muutenkin haluan saada tarpeeksi vitamiineja ja antioksidantteja värikkäästä vitamiinirikkaasta ruuasta.

Olen kehitellyt makeanhimoon omanlaisia ratkaisuja: rasvaton jogurtti/rahka plus marjat, omena mikrossa haudutettuna plus marjat jne. Terveellistä eikä hirveä kaloripommi. Tässä iässä haluaa edetä terveellisyys, ei ulkonäkö edellä, kapeneva keho se bonus minkä saa terveellisemmästä olosta ruokavaliota rukkaamalla ja liikuntaa lisäämällä

Vierailija
1949/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mitä ihmettä nämä viestit taas on? Ei se painonhallinta näin vakava asia ole.

Vierailija
1950/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 20 kg 12 kuukaudessa painoaan pudottaneen vinkit: sanokaa hyvästit nakkikeitoille ja kinkkukiusauksille, vaihtakaa kovat rasvat pehmeisiin, lisätkää kasvisten syöntiä, pienentäkää annoskokoja (lautasmalli). Syökää leipää varsinkin jos ette syö puuroja, mutta syökää vain täysjyväleipää (painon pudotuksen aikana söin itse päivittäin 4 siivua 100 % ruisleipää ja 3 siivua täysjyväpaahtoleipää päälysteenä kasvisrasvalevite, vähärasvainen leikkele tai juusto). Kun olette saavuttaneet tavoitteenne älkää palatko entisiin tapoihinne ettei paino nouse takaisin. Jatkakaa tällä samalla ruokavaliolla millä pudotitte painoa, mutta lisäätte vain päivittäistä kalorimäärää niin teidän ei tarvitse enää koskaan ryhtyä laihdutuskuurille.

Jos söisin noin paljon leipää lihoisin kuin taikina tiinussa. Kaksi siivua riittää päivälle. 

Mulle nakkikeitto on arjen herkkua. Eihän siinä älyttömästi ole energiaakaan. Nitriittiä ehkä. Liialla leivällä mäkin kyllä lihoisin. Toinen on kermat ja juustot joita vältän.

Vierailija
1951/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mittaatte pudotusta? Itse en haluaisi puntaria kauheasti käyttää ja on tosi vaikea löytää sellainen luotettava ajankohta, koska esim. ma aamuna painan 89kg ja tiistaina 87kg, mutta pitkässä juoksussa se paino ei toden totta ole pudonnut kahta kiloa päivässä vaan nestevaihtelua on runsaasti. Esim kuukautisten aikana jopa 5 kg vaihtelut on tavallisia. 

Alanko siis mittaamaan ympäryksiä ja miltä kohdilta ottaisin mitat? Vyötärö, jenkkakahvat, lantio ja rinta? Onko nuo hyviä mittareita. Entä miten senteissä ajatellaan "hyvät tulokset"? 1cm vai 5cm viikossa? Vai katselenko paljonko vaikka on eroa nyt kun aloitin ja sitten vaikka kahden viikon päästä..

Mulla ongelmana on enempi sentit eikä kilot, joten mittaan. Vyötärö, vatsa isoimmalta kohdalta, lantio. Olen myös ottanut lähtötilannekuvan ja edistyskuvia.

Hyvästä vauhdista en osaa sanoa - pääasia, että kapenee. Yleensä on alkanut lähteä yli 1 cm viikossa.

Nyt pitäisi kehittää joku mittausrutiini, kun tavoite on saavutettu, että havahtuisi vähän aiemmin kuin että maha on tiellä.

Vierailija
1952/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Minulla on sikäli ihan tavattoman hyvin että ikä, hallitsematon verenpaine ja korkea kolesteroli aiheuttivat jo sisätautilääkärin puuttumisen, eli sain Victoza- lääkityksen. Victozaa eivät käytä diabeetikot, se pistetään kerran päivässä ihon alle, mutta vaikutus on sama kuin niillä suolistohormoneilla jotka antavat kylläisyyden kokemuksen.

Oma painoni nousi epilepsialääkkeen käytön seurauksena 30 kiloa, ja tämä jostain syystä lisäsi painoa vaikka lääke lopetettiin. En ole koskaan ollut ihannepainossa, opiskelija säästi ruokakuluissa eli söin makaronia ja tonnikalaa.... Ja olin aina väsynyt. Valmistuttuani paljo liikunta nosti painon yli 73 kiloon ( pituus 157) joten vaatekoko 34 ja " lievä lihavuus" ...

Nyt on tarkoitus ajatella, kuinka syötiin lapsuudessani ja varhaisessa nuoruudessani. Silloin ylipaino oli aika outo ilmiö. Ymmärrän jälkiruokien tarjoamiset, mutta en tarvitse sellaisia. Annoskoko oli pienempi. Mikään herkuttelu ei kuulunut arkeen, sillä juhlistettiin jouluja ja muita harvinaisia juhlia.

Olen miettinyt, mitä olen syönyt vain, koska sitä tarjottiin ja pidettiin selviönä ja mikä puolestaan riittäisi. Koska lapsuuden ruokavalio oli ihan ok palasin siihen. Paino on pudonnut nyt alle 100 kg. ( Lähtö 113,9) ja hinautuu verkkaan alle 96. Tavoitteena on parempi terveys, sen tähden kovat rasvat kuten juustot olen vaihtanut benecoliin. Aamiainen on puuro, lisäksi kasviksista pikku kulho salaattia ( teen itse. Koska kotimaiset kasvikset ovat hinnoissa, ostan espanjalaisia). Lounas on joku keitto joita voi tehdä kerralla paljon pakastimeen. En onneksi pidä makeasta enkä pizzasta kuin hyvin harvoin, enkä koskaan oppinut syömään chipsejä enkä juustonaksuja enkä välitä makeisista. Limsoja sai kun olin muksu mutten tykännyt. Alkoholi ei puolestaan sovellu tuon epilepsian tähden.

Pyrkimys on päästä tilanteeseen joka on terveellinen. Se edellyttää ainakin noin 40 kilon pudottamista, mutta moni asia on puolellani. Olen urheillut paljon. Nyt inhottaa tuo hiihtäjän painajaisunisää.

Kaverit löysivät kuntopyörän roskiksesta ja sain heiltä sen. Sisäliikuntaa voin harrastaa kun tauotan kirjoittamista tai muuta sillä tarvitsen lihakseni takaisin.

Olen lääkärinä ärtynyt m.iutaman kollegan asenteeseen ja alalla liikkuvaan läskibasimlikammoon ---. noh. Heille voi näyttää vaikka keskisormea ihan laihtumalla ja huom. Pysymällä painossa.

Ottakaa joukkoonne! Lämmin tervehdys jokaiselle ja tsempataan toisiamme. Ja huom. Mikään pistos ei laihduta. Se ainoastaan mahdollistaa ruokavalion korjauksen ja auttaa liikkumaan.

Vierailija
1953/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelmana syöminen tai syömättömyys. Syön lähes joka päivä samalla lailla (noudatan 16:8). Aamupala ihan nounou.

Lounas klo 12 - mitä vaan on ruuaksi, reilu annos. Esim makaronilaatikkoa. Mulla on tosi kiireinen ruokatunti, joten lapan vain suuhuni jotain mitä tarjolla on ja niin että nälkä lähtee.

Klo 17 pääsen töistä ja olen väsynyt enkä jaksa miettiä ruokaa, joten tosi usein syön vain pari ruisleipää juustolla. En edes kurkkua jaksa pilkkoa.

Klo 18 juoksen tunnin kuntomatolla ja nälkä on poissa. Kokonaan, kaikki ruoka etoo.

Klo 20 syön väkisin jotain ja se on yleensä desi-kaksi veteen keitettyä kaurapuuroa ilman lisukkeita.

Lauantaisin en liiku ja syön kaikkea ja ruoka ja herkut maistuu. Siis vaikka karkkia ja mäkkiruokaa.

Paino putoaa n 1kg viikossa. Nyt 84kg->75kg.

Mun ruokavaliosta puuttuu kasvikset kokonaan. En tiedä mihin väliin saan tungettua ne kun ei vaan tee mieli syödä enempää. Illalla voin syödä jotain lämmintä esim vaikka puuroa. Mitään smoothieita/kylmää en todellakaan. Keho palelee sisältä päin.

En tiedä pitäisikö vitamiinit ottaa purkista vai pitäisikö jonkun fiksumman rukata ruokavaliotani. Olen tosi säntillinen ja tapojani orja. Tosi vaikea muuttaa mitään.

Töissäkin saan askeleita sen 10k joten jotain terveellistä pitäisi kai napaan saada.

Vierailija
1954/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ongelmana syöminen tai syömättömyys. Syön lähes joka päivä samalla lailla (noudatan 16:8). Aamupala ihan nounou.

Lounas klo 12 - mitä vaan on ruuaksi, reilu annos. Esim makaronilaatikkoa. Mulla on tosi kiireinen ruokatunti, joten lapan vain suuhuni jotain mitä tarjolla on ja niin että nälkä lähtee.

Klo 17 pääsen töistä ja olen väsynyt enkä jaksa miettiä ruokaa, joten tosi usein syön vain pari ruisleipää juustolla. En edes kurkkua jaksa pilkkoa.

Klo 18 juoksen tunnin kuntomatolla ja nälkä on poissa. Kokonaan, kaikki ruoka etoo.

Klo 20 syön väkisin jotain ja se on yleensä desi-kaksi veteen keitettyä kaurapuuroa ilman lisukkeita.

Lauantaisin en liiku ja syön kaikkea ja ruoka ja herkut maistuu. Siis vaikka karkkia ja mäkkiruokaa.

Mun ruokavaliosta puuttuu kasvikset kokonaan. En tiedä mihin väliin saan tungettua ne kun ei vaan tee mieli syödä enempää. Illalla voin syödä jotain lämmintä esim vaikka puuroa. Mitään smoothieita/kylmää en todellakaan. Keho palelee sisältä päin.

En tiedä pitäisikö vitamiinit ottaa purkista vai pitäisikö jonkun fiksumman rukata ruokavaliotani. Olen tosi säntillinen ja tapojani orja. Tosi vaikea muuttaa mitään.

Töissäkin saan askeleita sen 10k joten jotain terveellistä pitäisi kai napaan saada.

Ruokahalu ja nälkäsignaalit palaa, kun vaan tiukasti syö säännöllisesti kuukauden tai pari. Ei purkista saa kasvisten ja vaikka kuidun terveyshyötyjä.

Vierailija
1955/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokahalu ja nälkäsignaalit palaa, kun vaan tiukasti syö säännöllisesti kuukauden tai pari. Ei purkista saa kasvisten ja vaikka kuidun terveyshyötyjä.

No näin olen tehnyt. Säännöllisesti syönyt tällä tavalla jo n syyskuusta asti.

Vierailija
1956/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ihmettelen, että syöt aika reilusti tuntia ennen juoksua. Eikö kannattaisi ennemmin syödä joku pieni välipala vaikka klo 15? Mulle ainakin tulee närästys jos treenaan heti syömisen jälkeen.

Vierailija
1957/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaspotilas N 36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ihmettelen, että syöt aika reilusti tuntia ennen juoksua. Eikö kannattaisi ennemmin syödä joku pieni välipala vaikka klo 15? Mulle ainakin tulee närästys jos treenaan heti syömisen jälkeen.

No saattaa se olla vaikka 16.30, kunhan pyöristelin aikoja. Ei ole mulla juurikaan haitannut juoksua. Huomaan vain ruokavalioni olevan todella yksipuolinen. Laihdutus sinäänsä onnistuu kun en juurikaan omaa mitään herkkuhimoja tms. Toisaalta en tunne taas stressiä siitä jos joku päivä herkkuja syönkin. Liikun sen verran paljon.

Olisi mielenkiintoista tarkistaa veriarvot yms arvot, jotta näkisi mistä kaikesta on puutosta vai onko missään. Voin kyllä ihan hyvin, lukuunottamatta töidenjälkeistä väsymystä.

Kiloni olen lähinnä kerännyt liikkumattomuudella. Aina sanotaan, että ruokavalio on se 90% ja loput liikuntaa. Itsellä alkoi paino putoamaan heti kun lisäsin reippaasti liikuntaa. Noin 6krt/1h/vko kunnon hikiliikuntaa.

Vierailija
1958/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää sinne lounaalle kasviksia joko salaattina tai jossain muussa muodossa. Saisitko lisättyä kaurapuuroon marjoja? Jos et tuoreena tai pakasteena, niin vaikka jauheena.

Vierailija
1959/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää sinne lounaalle kasviksia joko salaattina tai jossain muussa muodossa. Saisitko lisättyä kaurapuuroon marjoja? Jos et tuoreena tai pakasteena, niin vaikka jauheena.

En tosiaan karsasta kasviksia vaan voin syödä vaikka kasviswokkia lounaaksi (vaikka joka päivä), jos sitä on tarjolla. Toisaalta, eipä siitä mitään hyötyä ole jos sellaista syö kerran viikkoon.

Mustikoita olisi pakkanen pullollaan, mutta siellä ne olla möllöttää. Puurossa en pidä mustikoista.

En ymmärrä mihin väliin edes saisin sen puolikiloa kasviksia päivässä. Joskus yritän järsiä porkkanan iltapäivällä. 🤣 Siitä on varmasti hirveä hyöty.

Vierailija
1960/3110 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan karsasta kasviksia vaan voin syödä vaikka kasviswokkia lounaaksi (vaikka joka päivä), jos sitä on tarjolla. Toisaalta, eipä siitä mitään hyötyä ole jos sellaista syö kerran viikkoon.

Mustikoita olisi pakkanen pullollaan, mutta siellä ne olla möllöttää. Puurossa en pidä mustikoista.

En ymmärrä mihin väliin edes saisin sen puolikiloa kasviksia päivässä. Joskus yritän järsiä porkkanan iltapäivällä. 🤣 Siitä on varmasti hirveä hyöty.

Syöt siis jossain lounasravintolassa? Eikö siellä ole tarjolla salaattia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan