Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?
Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!
Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.
Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.
Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.
Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!
Kommentit (3110)
Vierailija kirjoitti:
Ihrapossu kirjoitti:
Mittanauhapäivä ja kaikissa ollaan kavennettu, esim. vyötärö -3cm, lantio -2cm ja rintakehä -1cm. Paino aamulla 89,7kg eli eiliseen +2,6kg. Isoa on vuorokauden heitot. Eilen oli todella hyvät treenit, joten ehkä osa nestettä.
Käytiin myös isoäidilläni, missä poikkeuksellisesti perunamuusia ruokana, enkä yhtä ateriaa voinut punnita (keitettyjä kasviksia eniten lautaselle, veteen tehtyä perunamuusia n. 1dl sekä uunissa kypsennetty pihvi), joten näistä myös mahdollisesti extraa. Nyt kuitenkin syytä olla taas tarkempana ruokien suhteen, ettei vain yhtään tästä enää nouse. Tänään myös kevyempi päivä, nyt juotuna vain yksi kupillinen kahvia. Varmaan vielä toinen ja sitten vaihto teehen (en makeita, menee sellaisenaan) ja illalla kevyt salaatti paahdetulla tofulla.
Tähän asti en ole pätkäpaastoillut, koska migreeni iskee helposti ja kestää lääkkeilläkin monta päivää. Nyt kuitenkin pohdinnassa, pitäisikö työpäivien aikana (yleensä 7-16, kuljen pyörällä) yrittää paastota niin, että söisinkin vasta illalla kotona tai jos menen suoraan töistä salille, söisin eväät ennen sinne lähtöä? Työ ei ole varsinaisesti fyysisesti raskasta, mutta pääasiassa jalkojen päällä ja paljon liikettä, myös läsnäoloa vaaditaan paljon. Yleensä iskee nälkä n. klo 11 ja tällöin syöty lounas, millä olen kotiin/salille/illan harjoitteluun jaksanut, mutta pitäisi saada paino nopeammin tippumaan.
Pro@nan kulta-aikoina ligh-juomat olivat hitti ja jokaisessa blogissa/höyhenen kevyt foorumilla jne sillä korvattiin ruokia sekä pidettiin nälkää poissa, varsinkin Pepsi Max oli suosiossa. Ei tervettä, mutta jos saisin vanhasta taudista taas pontta tähän projektiin. Ennen keitin myös pannullisen vihreää teetä, mitä hörpin pitkin päivää ja tällä sai nälkää siirrettyä/pidettyä poissa, tarvittaessa muutama hippu suolaa kielelle. Vihreä tee terveellistä ja sen väitetään (isoissa määrin) tehostavan aineenvaihduntaa.
Tolla painolla kaikki keinot käyttöön! Koita pari päivää olla syömättä, siten palauta tee ruokavalioon ja tästä helppo samalla siirtyä suunnittelemaasi pätkäpaastoon. Muista samalla treenata, ettei paino lähde lihaksista vaan rasvasta. Ja läski on vaarallisempaa, kuin light juomat.
Läskit alapeukuttaa, ku ei kestä totuutta. 😂
Laihduin 9 kg kuukaudessa kun jätin masennuslääkkeen pois. En tajunnut että se lääke aiheutti järjettömän ruokahalun klo 18-22. Vedin silloin sipsipussin ja irtokarkkeja kaksinkäsin. Nyt ei tulisi mielenkään syödä tuollaisia määriä.
Ihrapossu kirjoitti:
Pro@nan kulta-aikoina ligh-juomat olivat hitti ja jokaisessa blogissa/höyhenen kevyt foorumilla jne sillä korvattiin ruokia sekä pidettiin nälkää poissa, varsinkin Pepsi Max oli suosiossa. Ei tervettä, mutta jos saisin vanhasta taudista taas pontta tähän projektiin. Ennen keitin myös pannullisen vihreää teetä, mitä hörpin pitkin päivää ja tällä sai nälkää siirrettyä/pidettyä poissa, tarvittaessa muutama hippu suolaa kielelle. Vihreä tee terveellistä ja sen väitetään (isoissa määrin) tehostavan aineenvaihduntaa.
Silloin olisin kyllä tosi varovainen noiden paastojen kanssa, ja ehkä psykologin tuki olisi myös tarpeen tässä laihdutusprojektissa, että ei karkaa käsistä?
Noita keinomakeutusaineita kannattaa vähän tutkailla ja lueskella, mitä niistä on uutta tutkimustietoa saatavilla. Itse luottaisin ihan veteen, teehen ja kahviin tässä kohtaa.
Ja jos kevyesti pitää vatsaa saada täyteen, kannattaa testailla konjack-nuudeleita. Kalliitahan ne ovat, mutta energiaa ei käytännössä yhtään (8 kcal/ 100 g).
Vierailija kirjoitti:
Ihrapossu kirjoitti:
Onko sinulla syömishäiriötaustaa?
Silloin olisin kyllä tosi varovainen noiden paastojen kanssa, ja ehkä psykologin tuki olisi myös tarpeen tässä laihdutusprojektissa, että ei karkaa käsistä?
Noita keinomakeutusaineita kannattaa vähän tutkailla ja lueskella, mitä niistä on uutta tutkimustietoa saatavilla. Itse luottaisin ihan veteen, teehen ja kahviin tässä kohtaa.
Ja jos kevyesti pitää vatsaa saada täyteen, kannattaa testailla konjack-nuudeleita. Kalliitahan ne ovat, mutta energiaa ei käytännössä yhtään (8 kcal/ 100 g).
Eka rivi viestistä oli häipynyt huitsin kuuseen. Muokkasin.
Mutta siis jos kenellä syömishäiriötä taustalla, olkaa kiltit nyt tosi varovaisia ja järki päässä tämän painonhallinnan kanssa. Älkää leikkikö hengellänne. 😕
Ihrapossu kirjoitti:
Mittanauhapäivä ja kaikissa ollaan kavennettu, esim. vyötärö -3cm, lantio -2cm ja rintakehä -1cm. Paino aamulla 89,7kg eli eiliseen +2,6kg. Isoa on vuorokauden heitot. Eilen oli todella hyvät treenit, joten ehkä osa nestettä.
Käytiin myös isoäidilläni, missä poikkeuksellisesti perunamuusia ruokana, enkä yhtä ateriaa voinut punnita (keitettyjä kasviksia eniten lautaselle, veteen tehtyä perunamuusia n. 1dl sekä uunissa kypsennetty pihvi), joten näistä myös mahdollisesti extraa. Nyt kuitenkin syytä olla taas tarkempana ruokien suhteen, ettei vain yhtään tästä enää nouse. Tänään myös kevyempi päivä, nyt juotuna vain yksi kupillinen kahvia. Varmaan vielä toinen ja sitten vaihto teehen (en makeita, menee sellaisenaan) ja illalla kevyt salaatti paahdetulla tofulla.
Tähän asti en ole pätkäpaastoillut, koska migreeni iskee helposti ja kestää lääkkeilläkin monta päivää. Nyt kuitenkin pohdinnassa, pitäisikö työpäivien aikana (yleensä 7-16, kuljen pyörällä) yrittää paastota niin, että söisinkin vasta illalla kotona tai jos menen suoraan töistä salille, söisin eväät ennen sinne lähtöä? Työ ei ole varsinaisesti fyysisesti raskasta, mutta pääasiassa jalkojen päällä ja paljon liikettä, myös läsnäoloa vaaditaan paljon. Yleensä iskee nälkä n. klo 11 ja tällöin syöty lounas, millä olen kotiin/salille/illan harjoitteluun jaksanut, mutta pitäisi saada paino nopeammin tippumaan.
Kuulostaa vähän huolestuttavalta. Jos olet ollut anorektikko, kuten ymmärsin, sinun on oltava varovainen, ettei syöminen ja nopea painonpudotus ala hallita elämää liikaa.Jos pätkäpaasto kiinnostaa, niin kokeile ihmeessä. Ja jos se ei onnistu, niin älä jatka väkisin vaan kokeile jotain muuta. Pätkäpaasto on tehokas menetelmä, mutta jos se alkaa aiheuttaa pakkomiellettä, niin syömishäiriöhistorialla ollaan vaarallisella tiellä.
Tuo painon heilahdus ylöspäin näyttää ja tuntuu varmasti pahalta, mutta oikeasti siitä ei kannata vielä stressata. Sitten, jos seuraavassakin punnituksessa menee ylöspäin, kannattaa miettiä mitä voisi tehdä toisin.
Eilisen ruokailussa ei ole mitään pahaa, suurin osa annoksesta kasviksia. Jos kotona punnitset ruokasi, sinun on vain totuttava siihen, että aina ei voi, vaan on opittava arvioimaan silmämääräisesti. Ja vaikuttaa siltä, että olet pystynyt siihen oikein hyvin. Älä ajattele, että olet nyt tehnyt jotain, mistä tarvitset jonkinlaisen rangaistuksen.
Jos kaipaat Pepsi Maxia, juo sitä järkeviä määriä, mutta älä korvaa sillä ruokaa. Sama teen suhteen. Ja tsemppiä tosi paljon jatkoon.
Itselläni on 10 kg ylipainoa, eniten ärsyttää vetämättömyys ja kiristävät vaatteet. En saanut itekseni panoa pois. Mietin mitä söin 15 vuotta sitten kun olin sutjakampi (aina omat eväät, ei noutoruokaa , eikä usein ulkonasyömustä, paitsi lomilla) karkkia vain vkl. Treeniä joka päivä ja kesällä pyörällä töihin.
Ostin vuodenvaihteessa 8 viikkoa ohjelman, 28 päivää kerrottu ruuat mitä syödään. Hyvään alkuun olen päässyt, olen vain niin pahassa leipä ja sokerikoukussa. Viikon jälkeen housut tuntuu heti paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on 10 kg ylipainoa, eniten ärsyttää vetämättömyys ja kiristävät vaatteet. En saanut itekseni panoa pois. Mietin mitä söin 15 vuotta sitten kun olin sutjakampi (aina omat eväät, ei noutoruokaa , eikä usein ulkonasyömustä, paitsi lomilla) karkkia vain vkl. Treeniä joka päivä ja kesällä pyörällä töihin.
Ostin vuodenvaihteessa 8 viikkoa ohjelman, 28 päivää kerrottu ruuat mitä syödään. Hyvään alkuun olen päässyt, olen vain niin pahassa leipä ja sokerikoukussa. Viikon jälkeen housut tuntuu heti paremmalta.
Joku taisi tuolla aiemmin jo tästä vinkata, mutta sullekin tiedoksi: kannattaa tsekata sellainen opus kuin Leeni Viion Eroon makeanhimosta.
Kiitos paljon keinomakeutusaineisiin liittyvistä tiedoista! Muistelin että olen jotain niihin viittaavaa kuullut ja siksi yrittänyt välttää Pepsi Maxia. Ettei ihan joka päivä menisi. En tiedä miksi se koukuttaa niin pahasti.
Söin eilen ulkona ihanaa thaimaalaista kasvisruokaa. Annos oli iso ja maistui todella hyvältä. Tämän lisäksi vain viinirypäleitä kotona. Ensi viikolla taas tarkempaa suunnittelua syömisten kanssa että paino jatkaisi laskuaan.
Jos painonpudotus tuntuu hankalalta, hakekaa apua. Työterveys, terveysasema, lääkäriltä voi saada lähetteen nettiohjelmaan josta saa neuvoja ja tukea. Toivon ettei kukaan sairastu tämän vuoksi, terveellisempää elämäähän tällä tavoitellaan.
Hukkanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään muulla himo light-juomiin? Itse haluaisin jatkuvasti Pepsi Maxia. Välillä vastustelen, välillä en. Onkohan siitä haittaa kun kaloreita on kuitenkin 0? Mietin aina että vaikuttavatkohan makeutusaineet jotenkin negatiivisesti aineenvaihduntaan tms?
Paino on pudonnut nyt 7kg siitä kun aloitin ns. terveemmän elämän 12 vkoa sitten. Olen ihan tyytyväinen vaikka enemmänkin olisi voinut lähteä. Joulun aikaan otin melko rennosti, söin esim. joulutorttuja joita rakastan ja niissä on hirveästi rasvaa. Onneksi joulu on vain kerran vuodessa!
Tsemppiä kaikille! Mahtavaa kun täällä on niin kannustava ilmapiiri!
Hukkanen
Hei Hukkanen, yritin tuossa etsiskellä, mistä kirjasta luin näistä makeutusaineista ja niiden vaikutusesta kehoon, mutta en nyt tähän hätään löytänyt. Mulla on vain screenshotteja sivuista, mutta ei kirjan nimeä tallella. Lyhyttä koostetta näistä:
- Keinomakeutusaineista ei hyötyä painonhallinnassa ainakaan lyhyellä aikavälillä, vaan sen sijaan saattavat edistää merkittävästi tulehdusmuutoksia aivo-suoliakselilla, mikä puolestaan vahingoittaa koko elimistöä aina aivoista alkaen.
- Tutukimustuloksia siitä, että edistävät lihomista ja 2-tyypin diabeteksen syntyä.
- Eläinkokeissa havaittu, että esim. sakariini, sukraloosi ja aspartaami voivat aiheuttaa glukoosi-intoleranssia ja edistää metabolista oireyhtymää.
- Lihottavat vaikutuset perustuvat osaltaan siihen, miten makeutusaineet vaikuttavat suolistomikrobien aineenvaihduntaan: bakteerit tuottavat aiempaa enemmän lyhytketjuisia rasvahappoja, jotka imeytyvät paksusuolessa ja lisäävät siten ateriasta saatavien kalorien määrää.Sori, tämä nyt ei kovin kannustavaa tietoa ole, mutta ajattelin jakaa, kun itsekin tukka pystyssä näistä luin. Yritän vielä löytää kirjan ja kirjailijan nimen, jos muitakin aihe kiinnostaa.
Älä tällaista soopaa levitä! Light-limut on täysin turvallisia ja auttaa laihtumaan, onhan ne kalorittomia.
Makeutusaineet yleisesti tuhoaa aivoja, luustoa, hampaita ja suolistoa. Lisäävöt myös näläntunnetta ja metabolista oireyhtymää. Light-juomat myös lisää veritulppa ja sydäntautiriskiä jopa 20%. Lisäksi näissä juomissa ei ole mitään terveydelle hyödyllistä ainesosaa miksi niitä kannattaisi juoda. Maustakaa vesiä marjoilla ja yrteillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihrapossu kirjoitti:
Tolla painolla kaikki keinot käyttöön! Koita pari päivää olla syömättä, siten palauta tee ruokavalioon ja tästä helppo samalla siirtyä suunnittelemaasi pätkäpaastoon. Muista samalla treenata, ettei paino lähde lihaksista vaan rasvasta. Ja läski on vaarallisempaa, kuin light juomat.
Tää on kyllä väärä ketju tulla suosittelemaan nälkäkuuria ja syömättömyyttä. Totaalikielloilla ei saa kuin lisää vahinkoa aikaiseksi. Treenistäkään ei ole mitään hyötyä jos kehossa ei ole "polttoainetta".
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon keinomakeutusaineisiin liittyvistä tiedoista! Muistelin että olen jotain niihin viittaavaa kuullut ja siksi yrittänyt välttää Pepsi Maxia. Ettei ihan joka päivä menisi. En tiedä miksi se koukuttaa niin pahasti.
Söin eilen ulkona ihanaa thaimaalaista kasvisruokaa. Annos oli iso ja maistui todella hyvältä. Tämän lisäksi vain viinirypäleitä kotona. Ensi viikolla taas tarkempaa suunnittelua syömisten kanssa että paino jatkaisi laskuaan.
Jos painonpudotus tuntuu hankalalta, hakekaa apua. Työterveys, terveysasema, lääkäriltä voi saada lähetteen nettiohjelmaan josta saa neuvoja ja tukea. Toivon ettei kukaan sairastu tämän vuoksi, terveellisempää elämäähän tällä tavoitellaan.
Hukkanen
Totta, apua kannattaa hakea jos ei selviä itse. Terveyskylän itsehoitovinkitkin ovat hyödyllisiä, apua löytyy nimenoman painonhallintaan, mutta syömishäiriöosuuksista voi löytyä hyviä vinkkejä
Vierailija kirjoitti:
Oikeita valintoja ja voimia vastustaa houkutuksia viikonloppuun kaikille! Minun on nyt helpompi olla kun kotona ei ole mitään mikä ei kuulu ruokasuunnitelmaan. Mieliteot ovat pysyneet poissa pian kolme viikkoa. Päättäväisyys on yllättävän vahva. Sekä fyysisesti että henkisesti olo loistava. Jalat maassa kuitenkin, maltilla. Kiitos tuesta! AP
Huippua - päättäväisesti eteenpäin. :)
Oma matkani sujunut mukavasti myös: -1 kg/vko, juuri sopiva ja suunniteltu tahti. Kasvisruokaa, eväät töihin, ei puputusta työmatkalla, vaan sopivasti nälkäisenä (erittäin vähän nälkäisenä ;) kotiruoan pariin illaksi.
Vitamiinitarve hallintaan ja hoitoa niin iholle kuin hiuksillekin. Pitkät lenkit koiran kanssa säällä kuin säällä, kuntosali- ja uimahallikortit käytössä. Muutamassa viikossa huomaan jo voimien lisääntyneen: vastuksia laitteissa saa lisätä ja kuntopyörällä jaksaa pidempään. Olo koko kropassa voimaantunut ja hyvä.
Tähän ikään mennessä on tullut kokeiltua jo kaikenlaista painonhallintaa. Paino on ollut pääosin elämässäni normaali, mutta ylipainoakin on keräilty stressin, huolten ja surujen vallatessa elämän. Eri keinoin ne on saatu pois - nyt on jälleen yhden skarppauksen aika. ;)
Rauhallista mieltä ja huimasti stemppiä ja motivaatiota kaikille!
Vierailija kirjoitti:
N. 20 kg 12 kuukaudessa painoaan pudottaneen vinkit: sanokaa hyvästit nakkikeitoille ja kinkkukiusauksille, vaihtakaa kovat rasvat pehmeisiin, lisätkää kasvisten syöntiä, pienentäkää annoskokoja (lautasmalli). Syökää leipää varsinkin jos ette syö puuroja, mutta syökää vain täysjyväleipää (painon pudotuksen aikana söin itse päivittäin 4 siivua 100 % ruisleipää ja 3 siivua täysjyväpaahtoleipää päälysteenä kasvisrasvalevite, vähärasvainen leikkele tai juusto). Kun olette saavuttaneet tavoitteenne älkää palatko entisiin tapoihinne ettei paino nouse takaisin. Jatkakaa tällä samalla ruokavaliolla millä pudotitte painoa, mutta lisäätte vain päivittäistä kalorimäärää niin teidän ei tarvitse enää koskaan ryhtyä laihdutuskuurille.
Jos söisin noin paljon leipää lihoisin kuin taikina tiinussa. Kaksi siivua riittää päivälle.
Omia kuulumisia taas. Viikonloppu on mennyt syömisen ja liikunnan suhteen suunnitelmien mukaan: eilen ja tänään puuroaamiainen, lounaaksi tofukastiketta ja täysjyväriisi ja iltasella kikhernelätty salaattitäytteellä ja lorauksella vegemajoneesia. Eilen päivä venyi myöhään ja söin vielä pari porkkanaa ja hummusta. Eilen tuli vain hyötyliikuntaa, kun keho ei perjantain treenissä tuntunut olevan ihan kunnossa ja tänään tein salilla jo normaalin lihaskuntoharjoituksen. Salilta palatessa kävin tunnin kävelyllä ja kotona tein pitkät venyttelyt.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ketju, tässä iltalukemiset parille illalle. Varmasti on jo kokemuksia täällä jaettu mutta näin nopeasti kysyttynä onko joku onnistunut pudottamaan 10+kg? Mulla semmonen 30-40kg pudotettavaa (nyt 100 ja alle 70 tavoitteena). Kirjoitan jossain vaiheessa pidemmin kun ehdin.
Olen tiputtanut noin -63.5kg helmikuussa 2023 tulee 3 vuotta aloituksesta. Olin sairaanloisen lihava tiputettavaa on noin 10-15kg vielä. Jouluna tuli takapakkia noin +3kg. Nyt on vaikeaa, mieli tekisi vain syödä, koko ajan. Kuntoilen vkossa n. 4-5krt 1 1/2 tuntia kuntopyörällä ja käsipainoilla. Paino tuntuu nyt minusta vaan nousevan. Olen N50v ja tiputus on vaikeampaan kuin koskaan. En ole syönyt suklaata tai herkkuja yli 1 vuoteen ja 7kk. Ja nyt tekee typeriä valmisruokia tai juustoa mieli. Apua! Millä saa loput pois ja pysyvästi??!! Olen jojoillut aina, nyt kesä on tulossa ja yritän miettiä sitä. Lisäksi mulla on ikivanhat levikset jotka menee jo napeista kiinni, mutta mahamakkara tulee yli. Ne housut on mun tavoite. Kohta voi alkaa ne menopaussi ajat, joten minun on lisättävä liikuntaa ja ajatella nyt tai ei koskaan. Voimia kaikille pudotukseen! :)
Kiva kuulla muiden kuulumisia 🙂 yhdessä me tässä onnistumme!
Minullakin viikonlopun syömiset mennyt suunnitelmien mukaan, liikunta jäänyt vähän vähemmälle. On ihan outoa että makeanhimo on hävinnyt pätkäpaaston myötä kokonaan. Ei tee mieli mitään herkkuja tai epäterveellistä. Varmasti sekin vaihe tulee jossain vaiheessa. Huomenna taas punnitus. Onko muilla jotain tiettyä päivää jolloin käytte vaa'alla? Itse en halua joka päivä punnita kun paino kuitenkin heittelee jonkin verran.
Tsemppiä alkavaan viikkoon!
Pullervo2023
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alotin elämäntapamuutoksen 2021 keväällä, mutta yhä jatkuu, N 178 cm ja 100 kg.
Viime vuonna putosi 8 kiloa ja ylläpidin uutta painoa siinä välissä 4-5 kk, eli hyvin sujuu.
Mä en ole enkä aio jättää herkkuja, en laske kaloreita tai rajoita ruokavaliota (vhh tms.), mutta onneksi paino hitaasti laskee ilmankin näitä.
Eka viikko mennyt hyvin, olen syönyt säännöllisesti ja käynyt salilla 3 kertaa + 2 kertaa vesijuoksua ja palauttava jooga. Tänään taas uimahalliin ja ehkä salille 30 min.
Pieni päivitys! Viidessä päivässä 1,2 kg jotain lomapöhöjä tippunut. Se on helpotus, koska tarkoittaa ettei paino jouluna ja loman/reissun aikana noussut.
Liikuntaa oli viime viikolla paljon (8 kertaa, 5 h), reissun jälkeen teki mieli liikkua pitkästä aikaa.
Olen syönyt pari patukkaa suklaata, vähän karkkia ja muutaman keksin, myös kaakaota. Salliminen toimii, koska sillon herkut ei himota jumalattomasti vaan ovat varsin neutraaleja.
Viime viikko oli tosin hormoonikierron kannalta se kriittisin viikko, mikä selittää suklaan syönnin (yleensä maistuu suolaiset herkut) 😅
Tästä on hyvä jatkaa.
Viime viikolla nukuin tooodella huonosti melkein joka päivä, joten loppuviikosta söin sinällään perusruokaani, mutta vähän raskaammin ja makeaa teki mieli (mikä on toki OK fiksuissa määrin!).
Mitään överi hiilarihimoja tai muuta ei onneksi tullut, siltä osin sujui.
Pienistä kevyistä treeneistä en palautunut millään, vieläkin lihakset kipeät, mikä ei ole normaalia.
Uni siis vaikuttaa paljon, panostakaa siihen! 💪
Nukuin taas ihan surkeasti, joten ei mitenkään hyvä startti viikolle. Nyt pidän taukoa kovasta treenistä, kunnes kroppa saa lepoa.
Kolmas peräkkäinen laskuviikko! (-0,8kg, yhteensä tähän mennessä - 6,7kg). Arkipäivien ruokarytmi on nyt säännöllinen. Olen pysynyt hyvissä valinnoissa. On helpompaa kun ne muuttuvat rutiineiksi ja tavoiksi. Myös kuntosalilla käynti on nyt tutumpaa, tavoitteena 3 käyntiä tälläkin viikolla, 2xlihaskunto + 1xaerobinen. Kiitos tuesta! AP
Mulla on mennyt kirjaimellisesti läskiksi pari päivää sekä on tullut juopoteltua. Toisaalta sain nukuttua viime yönä 11 tuntia. Kohta pitäisi postissa tulla kuntopyörä alesta joten pääsee sitä kokeilemaan. Jalassa on edelleen plantaarifaskiitti ja kantapää on edelleen todella kipeä.
En jaksa seurata kaloreita tällä hetkellä kun monena yönä nukuin viime viikolla todella huonosti. Tuntuu että jos nipistän kaloreista niin univaikeudet on taattu asia. Toisaalta olen normaalipainossa joten lähinnä täytyy katsoa ettei painoa kerry.