Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2541/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneton kirjoitti:

Mä en enää oikeasti tiedä mitä mä teen. Mulla on 80-100 kg ylipainoa. Siis 80-100 kiloa ylipainoa. Olen yrittänyt laihduttaa koko elämäni 13-vuotiaasta lähtien, sillä seurauksella että olen vain lihonut entisestään. 

Olen testannut painonvartijat, kaalikeittodieetit, lentoemäntädieetit, karppauksen, ketoilun, vhh:n, virallisterveelliset, lautasmallit, kämmenmallit, ened:it, pussikeitot, paastot, pätkäpaastot, paleon, ravitsemusterapeutit, verkkovalmennukset, Jutta-dieetit, personal trainerit, hyvinvointivalmentajat. Olen lopettanut kaikki dieetit ja aloittanut kokonaisvaltaisen elämäntaparempan. Monta kertaa. 

Olen jo niin lihava, että en pysty elämään ns. normaalia elämää. En pysty menemään lattialle, kun en pääse sieltä enää ylös. En pysty käyttämään kenkiä joiden nauhat pitää solmia tai vetoketjut sulkea. En jaksa seistä kauaa, en pysty kävelemään kuin ehkä 100 metriä kerrallaan. Polvet on rikki, selkä on kipeä. Olen vankina omassa kehossani. 

Olen etsinyt apua, olen lukenut miljoona elämäntaparemontti-/syömishäiriö-/lihavuuskirjaa. Osaan varmasti ravitsemuksesta vähintään yhtäpaljon, kuin sitä yliopistossa opiskellut. Olen opiskellut hormonitoiminnat ja ihmisen elimistön ja sairaudet ja kaiken, tiedän ihmisen fysiologian ja kaiken sen tieteellisen mikä siihen liittyy. Olen opiskellut psykologiaa ja muutoksen tekoon liittyviä asioita. Olen aloittanut pienin askelin, isoin askelin, hitaasti, nopeasti. Olen testannut kaikki variantit. 

Ja silti. En ikinä onnistu. Olen ihan oikeasti niin epätoivoinen, että tekisi mieli vain itkeä. Haluaisin olla normaalipainoinen, pystyä liikkumaan ja elämään kuten tavalliset ihmiset. En halua olla näin lihava! En enää ymmärrä, miksi en onnistu, miksi en pääse lähellekään normaalipainoa, vaikka se on ainoa asia jota haluan. En enää edes tiedä, mikä tai kuka voisi mua auttaa. En tiedä, mitä hyötyä on tännekään tätä kirjoittaa. Olen vain niin totaalisen loppu. 

Ainoat asiat, joita en ole testannut on lihavuusleikkaus ja lääkkeet. Lileen en halua, pelkään nukutusta ja leikkausta ja kaikkia niitä negatiivisia leikkauksen seurauksia: olen seurannut leikattujen ryhmiä somessa pitkään, eikä se ole saanut mua muuttamaan mieltäni. Lääkkeitä haluaisin kokeilla, mutta en ole valmis piikittämään itseäni reilun sadan euron lääkettä loppuelämääni, etenkään kun kukaan ei tiedä mitä vaikutuksia sen pitkäaikaisella käytöllä on. Jos lääkettä voisi käyttää vain vuoden tai kaksi, niin sopii mulle. Mutta kun paino tulee takaisin lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen, huolimatta siitä miten syöt, niin en halua sellaista. 

Olen valmis työstämään kaikki mahdolliset syyt ja viat itsessäni, kun joku vain osaisi kertoa mulle, mikä on se juttu miksi mä en vaan onnistu. Olen itse sitä koettanut etsiä vuosikausia, mutta en vain löydä vastausta. 

Oiskohan sulle apua Terveyskylän vuoden mittaisesta elämäntaparemontista? Se vaatii lääkärin lausunnon ja suosituksen. Osittain siinä noudatetaan myös ene-metodia. Olet seurannassa vuoden ja saat henkilökohtaisen tsempparin.

Vierailija
2542/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mieli, viides peräkkäinen pudotusviikko. Nyt paino 130,1 ja pudotusta 1,8. Lähtöpaino 139,7 joten pudotusta 9,6kg. Viikon sisällä siis uudelle kymmenluvulle ja sekin kannustaa. Tänään lihaskuntoharjoitus kuntosalilla. Olen huolehtinut eritoten monipuolisesta ravinnosta. Erittäin reipas olo. Huono kolesteroli oli aiemmin huolestuttava, nyt laskenut reippaasti. Tuntuu että valinnat on oikeita. Paljon tsemppiä alkaneeseen viikkoon. Kiitos tuesta! AP

Sanon tämän pelkästään vain positiivisella sävyllä: sun matka on ollut pelkkää onnistumista viikosta toiseen. Paino pudonnut ihan valtavasti ja liikuntasuoritukset todella kiitettävällä tasolla. Kertoisitko, mikä on saanut aikaan ihan kokonaisvaltaisen (asenne)muutoksen? Siitä olisi tsemppiä ja apua meille muillekin. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Ozempic on auttanut minulla , tammikuun alusta tippunut paino jo 9 kg. Tosin olen huomattavan ylipainoinen joten alussa lähteekin helpommin. Mutta olen niin iloinen tuosta lääkkeestä. Harmi että sitä saa metsästää autolla eestakasii silloin kun sitä erä taas tulee apteekkeihin.

Miten muutit ruokailujasi?

Syön nykyään paljon vähemmän kun ei maistu mikään.

Etkö tosiaan muuta muutosta tehnyt? Syöt sitä samaa ruokaa, joka sut lihottikin. Ei kuulosta kovin järkevältä touhulta.

Riippuu siitä, mikä ruoka on lihottanut. Jos on syönyt ns. normaalia ruokaa mutta liian suuria annoksia, niin pelkkä annosten pienentäminen riittää.

Mikä sitten lieneekään se "normaali"

Se voi olla esimerkiksi suositusruokavalio, suosituksia mukaileva tai jotain muuta. Mutta sellaista, mikä hallituissa määrissä pitää painon aisoissa.

Suositusruokavaliot ja ravitsemusterapeutithan on täällä manattu jo pohjakuiluihin monet kerrat. Kunpa vaan ihmiset ymmärtäväisivät että mitä vain voi syödä mutta määristä se on kiinni onko niillä vaikutusta vai ei.

Tottakai mitä vaan voi syödä, mutta kannattaakohan silti syödä ihan kaikkea.  Kyllä se enemmän on ruuan sisällöstä kiinni. Se sisältö vaikuttaa myös määrään. Kunpa vaan sinäkin tämän ymmärtäisit.

Hoh hoijaa, pakko tarttua joka lillukanvarteen taas? Eiköhän jokainen muu tajunnut mitä tekstissäni tarkoitin?

Mitä ihmeen lillukanvarteen tarttumista on todeta, että kaikkea ei todellakaan kannata syödä?

Vierailija
2544/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Ozempic on auttanut minulla , tammikuun alusta tippunut paino jo 9 kg. Tosin olen huomattavan ylipainoinen joten alussa lähteekin helpommin. Mutta olen niin iloinen tuosta lääkkeestä. Harmi että sitä saa metsästää autolla eestakasii silloin kun sitä erä taas tulee apteekkeihin.

Etkö tosiaan muuta muutosta tehnyt? Syöt sitä samaa ruokaa, joka sut lihottikin. Ei kuulosta kovin järkevältä touhulta.

Riippuu siitä, mikä ruoka on lihottanut. Jos on syönyt ns. normaalia ruokaa mutta liian suuria annoksia, niin pelkkä annosten pienentäminen riittää.

Se voi olla esimerkiksi suositusruokavalio, suosituksia mukaileva tai jotain muuta. Mutta sellaista, mikä hallituissa määrissä pitää painon aisoissa.

Suositusruokavaliot ja ravitsemusterapeutithan on täällä manattu jo pohjakuiluihin monet kerrat. Kunpa vaan ihmiset ymmärtäväisivät että mitä vain voi syödä mutta määristä se on kiinni onko niillä vaikutusta vai ei.

Tottakai mitä vaan voi syödä, mutta kannattaakohan silti syödä ihan kaikkea.  Kyllä se enemmän on ruuan sisällöstä kiinni. Se sisältö vaikuttaa myös määrään. Kunpa vaan sinäkin tämän ymmärtäisit.

Hoh hoijaa, pakko tarttua joka lillukanvarteen taas? Eiköhän jokainen muu tajunnut mitä tekstissäni tarkoitin?

Onko teillä alapeukuttajilla parempia neuvoja? Kyseistä metodia käytetään myös ennen lihavuusleikkausta lääkärin valvonnassa. Kommentit ois hedelmällisempiä kuin peukutus.

Vierailija
2545/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Mitä ihmeen lillukanvarteen tarttumista on todeta, että kaikkea ei todellakaan kannata syödä?

MÄÄRISTÄ kaikki on kiinni. Kukaan ei käske syödä koko sipsipussia, kourallinenkin riittää eikä tule näkymään painossa mitenkään jos ruokailu on muuten hyvää ja tasapainossa.

2546/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtäjä kirjoitti:

Hei, te jotka käytätte maksullista Yaziota. Onko silmiinne sattunut rahkasta ja mustikoista tehtyä uunissa paistettavaa vanukasta/kohokasta? Mikäli resepti on sattunut silmiinne, niin olisi upea saada se lyhykäisyydessään tälle sivustolle. Kalorit olivat kohtuulliset, hyvää lämpimänä tai kylmänä esim. aamiaisella tai välipalaksi. tein sitä ennen usein, mutta kun lopetin Yazion, niin resepti meni siliän tien enkä enää muista mitä ainesosia siinä oli. Mutta hyvää oli ja proteiinipaukku tarvittaessa. On hyvä olla jotain varastossa, kun iskee huiko tai hiuka ja hakuaa tehdä jotain hyvää. Kiitos jo etukäteen jos jollekin tämä oli tuttu välipala.

Löytyy kohokas rasvattomasta maitorahkasta ja mustikoista. Olisiko tämä?

500g maitorahkaa

2 kananmunaa

38g vanukasjauhetta

250ml maitoa (rasvaa 1,5%)

75g mustikoita

makeutusainetta maun mukaan

Vatkaa rahka, kananmuna, vanukasjauhe ja maito yhteen sähkövatkaimella, kunnes seos on tasainen.

Sekoita mustikat joukkoon lusikalla.

Lisää makeutusainetta makusi mukaan ja kaada seos kohokasvuokaan. Paistetaan 160 asteessa noin 60 minuuttia.

Ihanaa, kiitos, se oli just tämä!! Tämä oli jostain kumman syystä ihan himo herkku :) Kokeilkaa, jos yhtään sopii teidän pirtaan. 

Vierailija
2547/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

MÄÄRISTÄ kaikki on kiinni. Kukaan ei käske syödä koko sipsipussia, kourallinenkin riittää eikä tule näkymään painossa mitenkään jos ruokailu on muuten hyvää ja tasapainossa.

Ok, toki olet oikeassa, että määristä kaikki riippuu. Siihen määrään voi vaikuttaa ruuan sisällöllä, joten ihan kaikkea ei kannata syödä.

Vierailija
2548/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M53 painoa 112.2 kg, mukana. Selailen ketjua silloin tällöin ja päivitän jos saan painoa järjellisesti alas.

Onnea kaikille ja laskevia painolukemia. 

Tänä aamuna 111.6. Tämän kokoisessa ihmisessä paino heittelee aika paljon, mutta uskon että tuo maltillinen lasku on totta. Ja mieluummin otankin sen näin, hitaasti. Yhdet 50-vuotisjuhlat olivat välissä jotka olivat mässäilyä ja seuraavana päivänä oli tukkakin kipeä, "pilasivat" mokomat synttärit tyystin hyvän alun. Ja metodina on ollut vähennetty sokeri ja iltasyömiset pois klo 18 jälkeen. Tsemppiä, löytäköön kukin itselleen sopivan tavan laskea painoa ja pitää sen haluamallaan tasolla!

2549/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mieli, viides peräkkäinen pudotusviikko. Nyt paino 130,1 ja pudotusta 1,8. Lähtöpaino 139,7 joten pudotusta 9,6kg. Viikon sisällä siis uudelle kymmenluvulle ja sekin kannustaa. Tänään lihaskuntoharjoitus kuntosalilla. Olen huolehtinut eritoten monipuolisesta ravinnosta. Erittäin reipas olo. Huono kolesteroli oli aiemmin huolestuttava, nyt laskenut reippaasti. Tuntuu että valinnat on oikeita. Paljon tsemppiä alkaneeseen viikkoon. Kiitos tuesta! AP

Sanon tämän pelkästään vain positiivisella sävyllä: sun matka on ollut pelkkää onnistumista viikosta toiseen. Paino pudonnut ihan valtavasti ja liikuntasuoritukset todella kiitettävällä tasolla. Kertoisitko, mikä on saanut aikaan ihan kokonaisvaltaisen (asenne)muutoksen? Siitä olisi tsemppiä ja apua meille muillekin. 😊

Saako muutkin kommentoida :)

AP on havahtunut ja varmaan hoksannut, mistä homma on aiemmin kiikastanut. Ja nyt sitten etenee kuin juna lumimyrskyssä, kun alkaa juttu pelittämään ja tuloksia syntyy. Siihen voi tulla positiivinen himo, tuohon onnistumiseen siis. 

Minä olen lähes aina liikkunut paljon, enemmän kuin tarpeeksi. Ja tiedän ravinnosta riittävästi, jotta osaan tarvittaessa toimia itseni ja kroppani eduksi. No, mikäs minulla sitten on mättänyt, että joudun tuikkaamaan itseni tämmöiseen laidutushaaste-ketjuun vuoden aluksi. Eikös homman pitänyt olla hanskassa? 

Rupesin tuota kerran oikein tosissaan pohtimaan. Kyllä, liikun säännöllisesti: juoksen, treeniä salilla noin puolet vuodesta, hiihtoa toinen vuosipuolisko. Ja paino aina siinä noin 7-10 kiloa liikaa. Mutta niinpä vain on tullut nollattua viikon aherrukset viikonlopun illallisilla ja viineillä. Olen siis tietoisesti pilannut ja tehnyt tyhjäksi kunnon kehittymisen ja kalorivajauksen. Kyllä säännöllisillä viikonloppuövereillä saa oikeasti nollattua sen hyvän, minkä viikon aikana keräsi. 

Jätin siis alkoholin. Oli sitten paremmat mahikset hyviin lenkkeihin koko viikon ajan, kun ei tarvinnut palautua perjantaista ja tai jopa lauantaista. Kunto kehittyy eri tavalla ja se lisää haluan entisestään tehdä uusia parempia juttuja. Ruokaa ajattelee enemmän ravinnon kannalta, että mitä tarvitsen ja milloin tarvitsen. 

Sen lisäksi minulla on kasakaupalla mukavia ja parempia vaatteita kaapit pullollaan odottamassa käyttöä. Se, jos mikä, on motivoivaa, kun pikkuhiljaa ne alkavat taas istumaan. Mä tajusin, että kovakaan aherrus ei riitä, jos ottaa viikonloppuisin kaiken takasin. Olen pitänyt itseäni aina urheilullisena, mutta sudenkuoppa oli ilmeinen. Ajattelin aina, ettei mun tartte niin tosissaan vetää, olenhan yli 50v. ja sopii nautiskellakin. Joopati joo. Nyt muokkaan itselleni sisäistä fiilistä niin, että salaa pidän itseäni oman elämäni "huippu-urheilijana". 

Oi, tsemppiä teille kaikille ja erityisesti AP:lle! Hän tulee onnistumaan, katsokaapa hänen simppelit ja toteavat viestit - niistä huokuu voima ja päättäväisyys. 

Vierailija
2550/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lumitöitä ja kävelyä, kului 1300 kcal. Ostin kaikenlaista värikästä heviosastolta. Huomenna pyöräyttelen viher-a, marjaproteiini- ja porkkana-appelsiinismoothieta valmiiksi jääkaappiin. Säilyvät muutamia päiviä. Tuntuu että tarvitsee vitamiineja lisää kun väsyttelee. Nuo on hyviä, appiukkokin laihtui noilla ja aloitti 75-vuotiaana kuntosalin kun sai virtaa.

Vierailija
2551/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on havahtunut ja varmaan hoksannut, mistä homma on aiemmin kiikastanut. Ja nyt sitten etenee kuin juna lumimyrskyssä, kun alkaa juttu pelittämään ja tuloksia syntyy. Siihen voi tulla positiivinen himo, tuohon onnistumiseen siis. 

Minä olen lähes aina liikkunut paljon, enemmän kuin tarpeeksi. Ja tiedän ravinnosta riittävästi, jotta osaan tarvittaessa toimia itseni ja kroppani eduksi. No, mikäs minulla sitten on mättänyt, että joudun tuikkaamaan itseni tämmöiseen laidutushaaste-ketjuun vuoden aluksi. Eikös homman pitänyt olla hanskassa? 

Rupesin tuota kerran oikein tosissaan pohtimaan. Kyllä, liikun säännöllisesti: juoksen, treeniä salilla noin puolet vuodesta, hiihtoa toinen vuosipuolisko. Ja paino aina siinä noin 7-10 kiloa liikaa. Mutta niinpä vain on tullut nollattua viikon aherrukset viikonlopun illallisilla ja viineillä. Olen siis tietoisesti pilannut ja tehnyt tyhjäksi kunnon kehittymisen ja kalorivajauksen. Kyllä säännöllisillä viikonloppuövereillä saa oikeasti nollattua sen hyvän, minkä viikon aikana keräsi. 

Jätin siis alkoholin. Oli sitten paremmat mahikset hyviin lenkkeihin koko viikon ajan, kun ei tarvinnut palautua perjantaista ja tai jopa lauantaista. Kunto kehittyy eri tavalla ja se lisää haluan entisestään tehdä uusia parempia juttuja. Ruokaa ajattelee enemmän ravinnon kannalta, että mitä tarvitsen ja milloin tarvitsen. 

Sen lisäksi minulla on kasakaupalla mukavia ja parempia vaatteita kaapit pullollaan odottamassa käyttöä. Se, jos mikä, on motivoivaa, kun pikkuhiljaa ne alkavat taas istumaan. Mä tajusin, että kovakaan aherrus ei riitä, jos ottaa viikonloppuisin kaiken takasin. Olen pitänyt itseäni aina urheilullisena, mutta sudenkuoppa oli ilmeinen. Ajattelin aina, ettei mun tartte niin tosissaan vetää, olenhan yli 50v. ja sopii nautiskellakin. Joopati joo. Nyt muokkaan itselleni sisäistä fiilistä niin, että salaa pidän itseäni oman elämäni "huippu-urheilijana". 

Oi, tsemppiä teille kaikille ja erityisesti AP:lle! Hän tulee onnistumaan, katsokaapa hänen simppelit ja toteavat viestit - niistä huokuu voima ja päättäväisyys. 

Hyvä sulle että sait jätettyä alkoholin. Minusta olisi kiva joskus ottaa viiniä mutta en vain pysty, mulla on sellainen kestokrapula jäänyt sytostaataista vaikka ne loppuikin jo muutama vuosi sitten.

Minullakin on tsemppi päällä. Ja ihania ja kauniita S- ja M-koon vaatteita kaapeissa odottamassa. 2-3 vuotta sitten vielä mahduin niihin. Nyt koko on pienentynyt XXLstä XLlään, kohta L. Tukassakin alkaa olla jo pituutta sytojen jälkeen ja kauniit sytokiharat joten kohta puolin voi jo ulkonäköäkin alkaa ajattelemaan.

Vuosi sitten olin niin kipeä että en pystynyt jumppaamaan tai joogaamaan, jos menin jumppamatolle niin en päässyt sieltä ylös. Pystyin harrastamaan vain seisten tehtävää liikuntaa. Nyt pystyn tekemään lattialiikkeitä, ihan mahtavaa! Katselen jo uusia liikunta-alan koulutuksia, nyt minulla on yksi koulutus käynnissä,  mutta ahnehdin vain lisää ja lisää!

Vierailija
2552/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaaka näytti 69 kiloa eli eka tavoite saavutettu! Kuusi kuukautta ja kolme päivää meni pudottaa 16,5 kiloa painoa. Salilla teen liikkeitä 16 kilon kahvakuulalla eikä se ole kevyt liikutella. Hassua ajatella, että sen kuulan verran on massaa lähtenyt. BMI oli 28,2 ja nyt se on 22,8 eli lievästä ylipainosta pudotin tukevasti normaalipainon puolelle. Olen ylpeä itsestäni ja tavasta, jolla tämä tapahtui: parempaa ruokaa ja enemmän liikuntaa. Olo on niin hyvä, että haluan jatkaa samaan malliin.

Vielä jos saisi neljä kiloa pois, olisin supertyytyväinen, koska 20 kilon pudotus olisi mukava tasaluku. Olen silti tähänkin tosi tyytyväinen ja keskityn kestävyyskunnon kasvattamiseen ja lihaskuntotreeniin salin puolella. Rasvaa on vielä siellä täällä liikaa omaan makuuni, mutta se on pieni yksityiskohta tässä kokonaisuudessa. Juoksuharrastuksen aloittaminen houkuttelee ja sekin lienee nyt paljon helpompaa, kun painoa on vähemmän.

Huh. En olisi kesällä uskonut tähän pystyväni. Illalla varaan sen suunnittelemani hieronnan palkinnoksi urakasta.

Vierailija
2553/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Kieltäminen ei ole menestyksen avain elämäntapamuutoksessa. Herkut on ihan sallittuja satunnaisesti eikä ne laihdutusta kaada ellei sille tielle jää. Mitä enemmän itseltään kieltää asioita, sitä enemmän ne kiusaa.

Vierailija
2554/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Kieltäminen ei ole menestyksen avain elämäntapamuutoksessa. Herkut on ihan sallittuja satunnaisesti eikä ne laihdutusta kaada ellei sille tielle jää. Mitä enemmän itseltään kieltää asioita, sitä enemmän ne kiusaa.

Kieltäminen on tosiaan typerää. Syömisten valinta onnistuu ilman kieltojakin.

Vierailija
2555/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taukoa pienen nuhan alun takia mutta tänään tempaistu jo selkätreeni viikon alkuun. Painoja saa edelleen lisäillä, kunto on kasvanut kivasti

Tän päivän ruoat:

-aamupalalla kananmuna, pari kauraleipää, voita, kalkkunaa, kasviksia, kahvia

-lounaaksi jauhelihan jämät ja salaattia

-päivälliseksi tulossa kanaa, pastaa ja salaattia

-iltapalaksi munakas, leipää ja vihreää teetä

Hyvää viikonalkua!

🌞

Vierailija
2556/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa muutkin kommentoida. Onnistumiset tsemppaa itseänikin eteenpäin. Mulla tahti on ollut 2-3kg/kk ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen, etenkin kun liikkuminen on ollut vähäistä kun jalka kipsissä. Käsipainoja olen nostellut mutta siinäpä se toistaiseksi. Painoa on peräti 40kg liikaa tai kyt sen reilu 30kg. Tänään mulla oli käsissä 10kg paino ja teki hyvää tajuta ja tuntea kuinka valtava määrä sekin on ja pois taakasra jota olen kantanut mukanani päivittäin. Odotan kovasti että saan jalan kuntoon ja pääsen uimahalliin ja kävelylenkeille. Unirytmit pitäisi myös saada kuntoon, niilläkin varmasti paljon vaikutusta painoon.

Kiitos kannustavasta viestistä, muiden onnistumisia on mukava lukea.

Vierailija
2557/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, kannattaako itseltään kieltää sellaista mitä kuitenkin haluaisi syödä. Jokaisella meistä on sellaisia herkkuja, mistä ei halua luopua kokonaan, ja mistä joku toinen taas ei tykkää ollenkaan.

Vierailija
2558/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oze kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, kannattaako itseltään kieltää sellaista mitä kuitenkin haluaisi syödä. Jokaisella meistä on sellaisia herkkuja, mistä ei halua luopua kokonaan, ja mistä joku toinen taas ei tykkää ollenkaan.

Johan tuossa sanottiin, että ei kannata kieltää, vaan tehdä valintoja.

Vierailija
2559/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä jalan takia ja samalla pyysin nostoa tyroksiiniin. Sain sen! Eli kahtena päivänä viikossa otan nyt hieman enemmän tyroksiinia. Noin muuten on elämässä nyt sellaista, että otan treenit ja syömiset vähemmän vakavasti. Kunhan voin suht hyvin ja siinä se. Ja kunhan saan jalan toipumaan.

Vierailija
2560/3110 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneton kirjoitti:

Mä en enää oikeasti tiedä mitä mä teen. Mulla on 80-100 kg ylipainoa. Siis 80-100 kiloa ylipainoa. Olen yrittänyt laihduttaa koko elämäni 13-vuotiaasta lähtien, sillä seurauksella että olen vain lihonut entisestään. 

Olen testannut painonvartijat, kaalikeittodieetit, lentoemäntädieetit, karppauksen, ketoilun, vhh:n, virallisterveelliset, lautasmallit, kämmenmallit, ened:it, pussikeitot, paastot, pätkäpaastot, paleon, ravitsemusterapeutit, verkkovalmennukset, Jutta-dieetit, personal trainerit, hyvinvointivalmentajat. Olen lopettanut kaikki dieetit ja aloittanut kokonaisvaltaisen elämäntaparempan. Monta kertaa. 

Olen jo niin lihava, että en pysty elämään ns. normaalia elämää. En pysty menemään lattialle, kun en pääse sieltä enää ylös. En pysty käyttämään kenkiä joiden nauhat pitää solmia tai vetoketjut sulkea. En jaksa seistä kauaa, en pysty kävelemään kuin ehkä 100 metriä kerrallaan. Polvet on rikki, selkä on kipeä. Olen vankina omassa kehossani. 

Olen etsinyt apua, olen lukenut miljoona elämäntaparemontti-/syömishäiriö-/lihavuuskirjaa. Osaan varmasti ravitsemuksesta vähintään yhtäpaljon, kuin sitä yliopistossa opiskellut. Olen opiskellut hormonitoiminnat ja ihmisen elimistön ja sairaudet ja kaiken, tiedän ihmisen fysiologian ja kaiken sen tieteellisen mikä siihen liittyy. Olen opiskellut psykologiaa ja muutoksen tekoon liittyviä asioita. Olen aloittanut pienin askelin, isoin askelin, hitaasti, nopeasti. Olen testannut kaikki variantit. 

Ja silti. En ikinä onnistu. Olen ihan oikeasti niin epätoivoinen, että tekisi mieli vain itkeä. Haluaisin olla normaalipainoinen, pystyä liikkumaan ja elämään kuten tavalliset ihmiset. En halua olla näin lihava! En enää ymmärrä, miksi en onnistu, miksi en pääse lähellekään normaalipainoa, vaikka se on ainoa asia jota haluan. En enää edes tiedä, mikä tai kuka voisi mua auttaa. En tiedä, mitä hyötyä on tännekään tätä kirjoittaa. Olen vain niin totaalisen loppu. 

Ainoat asiat, joita en ole testannut on lihavuusleikkaus ja lääkkeet. Lileen en halua, pelkään nukutusta ja leikkausta ja kaikkia niitä negatiivisia leikkauksen seurauksia: olen seurannut leikattujen ryhmiä somessa pitkään, eikä se ole saanut mua muuttamaan mieltäni. Lääkkeitä haluaisin kokeilla, mutta en ole valmis piikittämään itseäni reilun sadan euron lääkettä loppuelämääni, etenkään kun kukaan ei tiedä mitä vaikutuksia sen pitkäaikaisella käytöllä on. Jos lääkettä voisi käyttää vain vuoden tai kaksi, niin sopii mulle. Mutta kun paino tulee takaisin lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen, huolimatta siitä miten syöt, niin en halua sellaista. 

Olen valmis työstämään kaikki mahdolliset syyt ja viat itsessäni, kun joku vain osaisi kertoa mulle, mikä on se juttu miksi mä en vaan onnistu. Olen itse sitä koettanut etsiä vuosikausia, mutta en vain löydä vastausta. 

Mä olen siis se jolla lääkkeet eivät tehonneet mut silti kannustan kokeilemaan. Jos nyt ajattelet et joudut käyttämään loppuelämän mut lääketiede kehittyy vauhdilla joten todennäköisesti 10v sisällä kehitetään parempia ja turvallisempia laihdutuslääkkeitä joilla voit sit jatkaa. On vaan tärkeää et saat ennen sitä painos pois jotta elät sinne ja polviasi jaksavat sua kantaa. Sulla ei ole enää mitään menetettävää. Hali, ei varmasti ole helppoa.