Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2001/3110 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin omat läskikiloni hankkinut liikkumattomuudella, pizzalla, hampurilaisilla, kokiksella, karkilla, munkilla, pullilla ja kakuilla.

Ei joku kinkkukiusaus olisi minua ikinä saanut lihomaan 15kg

No minä en. Liikuntaa ja terveellistä kasvisruokaa olen rakastanut ja harrastanut 40 vuotta, jopa kouluttajaksi asti. Pizzeriassa olen käynyt viimeksi 90-luvulla, hampurilaista söin muistaakseni USAssa 1986, munkkeja leivon kerran 20 vuodessa, pullaa melkeinpä joka 5 vuosi. Kakku sentään tulee joka vuosi tehtyä, tummasta sokerista ja kesäkurpitsalla lantrattuna. Karkille ei kiitos.

40 kg tuli kun sairastuin alle vuodessa(lääkkeet, hoidot, leikkaukset mm. kilpirauhasen poisto, liikuntaeste).

Vierailija
2002/3110 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä osallistuttu taustalla ja alkamassa päivä 14. Pudotus tänään tasan 2kg. Ja kaikki lautaselta, liikkumaan en ole pystynyt kun liukastumisen vuoksi käsi paketissa ja koko kehoa jäytää revähdysten aiheuttamat kivut. Mulla noin 30kg ylipainoa (joo, ihan järkyttävä määrä, sanaton itsekin. Syömishäiriö tämä ylensyöntikin.) Olisin tyytyväinen maltilliseen pudotukseen (500g/vko) että iho pysyisi perässä. Tuohon pudotukseenkin tarvitaan jo rutkasti kalorivajetta. Mutta ei kiire kunhan suunta olisi tasaisesti kevyempään päin. 30kg kuulostaa saavuttamattomalta mutta suunnittelin pitäväni ns. 3kg etappeja, ettei tulisi niin valtavaa painetta heti alkuun. Minusta ei ole pikadieeteille, paastoille eikä ihmekuureille vaan tällä painolla tarvitaan jo perusteellista elämäntapamuutosta. Jokainen tietysti valitsee oman tiensä ja keinonsa. Kun sitten joskun olen saan pudotettua nuo 30kg niin haluan pystyä pitämään ne myös pois, eli ei jojoilua. Aamukahvin kanssa syönyt palan tai kaksi tummaa (90%) suklaata mutta muuten ei makeisiin himoa ole, onneksi.

Paasto ei kyllä ole mitenkään rinnastettavissa pikadiettien tai ihmekuurien kanssa eikä se edes ole varsinaisesti mikään laihdutusmenetelmä. Paaston ensisijaiset hyödyt liittyvät kehon itseparannusprosessiin ja mahdollinen laihtuminen on sivutuote.

Ei ollut niin tarkoitus väittääkään että olisi rinnastettavissa. Totesin vain, että se on yksi tapa muiden joukossa, johon minusta ei ole sitoutumaan tai jota en koe omaksi, kuten ei muutama aiemmin mainitsemani metodikaan. Minä en väheksy paaston vaikutuksia tai paastoamista ylipäätänsäkään ja jokainen joka sen tuntee omakseen niin toki, siitä vaan.

Omasta laihdutusurakasta en halua tehdä "kärsimysnäytelmää" vaan niin mielekästä että se paino putoaisi ikäänkuin huomaamatta ja ilman hampaiden kiristelyä ja tuskastumista.

Jos sulla on paljon ylipainoa, kuten muistelen, että sulla on? Niin painonpudotus vaatii kaikissa tapauksissa muutoksia siihen elämäntyyliin mikä on saanut sen ylipainon aikaan eli saattaa olla aika vaikeata hoitaa homma ilman hampaiden kiristelyä ja tuskastumista.

Mutta, onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. 

Kyllä on ylipainoa, kymmeniä kiloja. Olen ylipainoinen ensimmäistä kertaa elämässäni ja siihen johtaneet syyt on monimuotoisia: menetystä, sairastelua, jaksamattomuutta, masennusta, luovuttamista ja niitä kuuluisia selityksiä. Asia kerrallaan olen koittanut edetä kohti mielekkäämpää elämää ja nyt ollaan siinä kohdassa että painonpudotus on muilta elämän osioilta mahdollinen ja minulla riittää siihen itsellä sitoutumista. Kyllä tiedostan että elämäntyyliin on tulossa paljonkin muutoksia ja on jo tullutkin. Kuten aiemmin mainitsin niin minulla ei ole kiire, mitä hitaammin paino putoaa, sen parempi ja oletan että myös pysyvämpi muutos. En tiedä miksi sivallat kommentilla "onnea valitsemallasi tiellä"? Ihan niin tyhmä en ole minäkään, ettenkö tietäisi mitä elämäntapamuutos vaatii. Toisaalta, ei se minua lannista. Minä en koe että olisin vastuussa tekemisistäni tai onnistumisista/epäonnistumisista kenellekään muulle ja ympärillä on kyllä muutama ihminen joka irvailee ihan samalla lailla: "ei se yksi pulla haittaa" (joo ei haittaakaan mutta kummasti se tuputus alkaa heti jos kuulee että toinen niitä yrittää liiaksi vältellä) tai "ei sun maltti riitä vuosien laihdutukseen". Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Minulle riittää tieto että itse haluan muutosta ja tiedän siihen pystyväni. Jos heti alkuunsa tulee tuskastumista ja hampaiden kiristelyä niin ehkäpä silloin ei ole vielä valmis koko urakkaan? Tarkoitus on myös löytää itselle miellyttävät liikuntamuodot ettei siitä tule pakkopullaa. Ok-talon asukkaana saa myös hyvää hyötyliikuntaa kun talvella pihan kolaamiseen on mennyt helposti 2 tuntia, siihen puiden pilkkomiset päälle. Vältän puhumasta laihduttamisesta sillä menetetyt kilot on todella helppo kerryttää takaisin. Painonpudotusrauhaa kaikille ja kunnioitetaan kanssaihmisten tapoja muuttaa terveyttään, se ei ole meiltä keneltäkään pois vaan päinvastoin.

Sivallat? :) Ei hyvää päivää

Sekö oli pitkässä tekstissä ainoa kosketuspinta johon piti tarttua? En tiedä oletko painonpudottaja itse mutta kerro toki näkemyksesi mikä se "oikea" tapa on laihduttaa? Selkeästi triggeröidyt teksteistäni joten oletan että sulla on enemmänkin asiaa?

En ole alkuperäinen kirjoittaja, jolle vastasit, mutta olisiko aika vähän chillata. Tulkitset kirjoituksia selvästikin liian tunteellisesti. Kukaan ei ole sivaltanut yhtään millään eikä selvästikään yrittänyt tarjota mitään oikeaa tapaa.  

En koe tulkitsevani liian tunteellisesti. Kirjoittaja epäili ettei minusta ole muutoksiin joten kai saan kyseenalaistaa mitä hän asialla tarkoitti? Kuten aiemmin kirjoitin niin minulle ei lopulta ole merkitystä vaikka joku lannistaisikin (ja niitähän löytyy, en tiedä miksi), pääasia että itse itseensä uskoo, eikö niin? Jos kommentointi on tyyliä "ymmärrätkö mitä elämäntapamuutos sinulta vaatii?" tai "mutta onnea valitsemallasi tiellä" -tyylisiä niin ihan mielelläni olisin kuullut perusteluja mitä hänen mielestään teen väärin. Oletan että hänellä olisi ollut jotain paeempaakin tietoa laihduttamisesta kuin itselläni ja ehkä olisin saanut uutta näkökantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/3110 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ongelmana syöminen tai syömättömyys. Syön lähes joka päivä samalla lailla (noudatan 16:8). Aamupala ihan nounou.

Lounas klo 12 - mitä vaan on ruuaksi, reilu annos. Esim makaronilaatikkoa. Mulla on tosi kiireinen ruokatunti, joten lapan vain suuhuni jotain mitä tarjolla on ja niin että nälkä lähtee.

Klo 17 pääsen töistä ja olen väsynyt enkä jaksa miettiä ruokaa, joten tosi usein syön vain pari ruisleipää juustolla. En edes kurkkua jaksa pilkkoa.

Klo 18 juoksen tunnin kuntomatolla ja nälkä on poissa. Kokonaan, kaikki ruoka etoo.

Klo 20 syön väkisin jotain ja se on yleensä desi-kaksi veteen keitettyä kaurapuuroa ilman lisukkeita.

Lauantaisin en liiku ja syön kaikkea ja ruoka ja herkut maistuu. Siis vaikka karkkia ja mäkkiruokaa.

Paino putoaa n 1kg viikossa. Nyt 84kg->75kg.

Mun ruokavaliosta puuttuu kasvikset kokonaan. En tiedä mihin väliin saan tungettua ne kun ei vaan tee mieli syödä enempää. Illalla voin syödä jotain lämmintä esim vaikka puuroa. Mitään smoothieita/kylmää en todellakaan. Keho palelee sisältä päin.

En tiedä pitäisikö vitamiinit ottaa purkista vai pitäisikö jonkun fiksumman rukata ruokavaliotani. Olen tosi säntillinen ja tapojani orja. Tosi vaikea muuttaa mitään.

Töissäkin saan askeleita sen 10k joten jotain terveellistä pitäisi kai napaan saada.

Saisitko aamulla juotua vaikka smoothien? Sellaisen voi tehdä vaikka rasvattomasta piimästä ja desistä lempimarjojasi tai vesipohjaisena esim. ananaksesta, pinaatista, omenasta. Tällä tavoin saat jo aika ison määrän vihreitä, vitamiineja ja antioksidantteja heti aamusta. Ota töihin mukaan jotain pientä välipalaa esim. pähkinöitä, tummaa (85% ylöspäin) suklaata, hedelmä, porkkanoita. Ruokailuvälit on sulla melkosen pitkät. Makaroonilaatikossa ei ole mitään pahaa mutta vihreää olisi hyvä saada kylkeen. Keitot, pata- ja laatikkoruoat on oivia lisätä kasviksia mukaan (munakoisoa, kesäkurpitsaa, porkkanaa, lanttua, tomaattia jne). Itselleni toimiva keino on myös tehdä ruokia valmiiksi pakastusrasioihin, lämmittää silloin kun ei huvita ruokaa työpäivän jälkeen enää tehdä. Myös sen iltapuuron sekaan voi lisätä pakkasesta suoraan marjoja tai vaikka omenan raasteena. Näin ehkä saisit tavallaan huomaamatta lisättyä kasvisten käyttöä päivittäin. Iso hatunnosto sinulle että jaksat kuitenkin ahkerasti liikkua.

Vierailija
2004/3110 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan ainoastaan 1 - 2 laihduttajaa kymmenestä onnistuu projektissaan eli saa painoa tippumaan ja vielä pidettyä sen poissa. Eli ei niitä onnistujia täälläkään montaa valitettavasti ole. 

Vierailija
2005/3110 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin tänään tilata kaksi tuumaa pienemmät farkut. Sovitin niitä kaupassa ja ne menivät jalkaan, mutta nappi ei mennyt kiinni. Seuraava koko eli nykyistä yksi pienempi meni pakottamalla kiinni, mutta eivät tuntuneet mukavilta. Vähän mietityttää, ovatko nuo tilatut ikuisesti liian pienet, mutta kun peiliin katsoo, pudottamisen varaa on vielä sekä vatsalla että reisissä. Jos oikein muistan, 12-13 kg oli kolme tuumaa farkun koossa ja kun nykyinen koko on hieman väljähkö, ehkä tavoite ei ole aivan toivoton. Kuutisen kiloa vielä haluaisin keventyä ihan vaan koska olisi hienoa saada 20 kg rikki (85,5 kilosta 65 kiloon).

Täällä oli muutamana päivänä kadut jo sulat ja aloin taas haaveilla juoksun aloittamisesta. Se on ollut koko aikuisikäni minulle saavuttamaton haave. Haluaisin olla ihminen, joka jaksaa juosta! Monesti olen jonkin juoksuohjelman aloittanut, mutta aina on tullut sairastuminen, lomamatka tai muu katkos, johon ohjelman suorittaminen on tyssännyt. Nyt kun olen puolisen vuotta parantanut aerobista kuntoa ryhmäliikunnoissa ja kävelyillä ja painoakin on vähemmän, ehkä tänä keväänä onnistun. Sitkeys ja motivaatiokin tässä ovat kunnon lisäksi kasvaneet. Hyvät lenkkitossut pitää vielä hankkia.

Vierailija
2006/3110 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 17 kirjoitti:

Uskalsin tänään tilata kaksi tuumaa pienemmät farkut. Sovitin niitä kaupassa ja ne menivät jalkaan, mutta nappi ei mennyt kiinni. Seuraava koko eli nykyistä yksi pienempi meni pakottamalla kiinni, mutta eivät tuntuneet mukavilta. Vähän mietityttää, ovatko nuo tilatut ikuisesti liian pienet, mutta kun peiliin katsoo, pudottamisen varaa on vielä sekä vatsalla että reisissä. Jos oikein muistan, 12-13 kg oli kolme tuumaa farkun koossa ja kun nykyinen koko on hieman väljähkö, ehkä tavoite ei ole aivan toivoton. Kuutisen kiloa vielä haluaisin keventyä ihan vaan koska olisi hienoa saada 20 kg rikki (85,5 kilosta 65 kiloon).

Täällä oli muutamana päivänä kadut jo sulat ja aloin taas haaveilla juoksun aloittamisesta. Se on ollut koko aikuisikäni minulle saavuttamaton haave. Haluaisin olla ihminen, joka jaksaa juosta! Monesti olen jonkin juoksuohjelman aloittanut, mutta aina on tullut sairastuminen, lomamatka tai muu katkos, johon ohjelman suorittaminen on tyssännyt. Nyt kun olen puolisen vuotta parantanut aerobista kuntoa ryhmäliikunnoissa ja kävelyillä ja painoakin on vähemmän, ehkä tänä keväänä onnistun. Sitkeys ja motivaatiokin tässä ovat kunnon lisäksi kasvaneet. Hyvät lenkkitossut pitää vielä hankkia.

Ne hyvät lenkkitossut on kyllä tosi tärkeät. Itse rikoin akillesjänteeni, kun juoksin huonoilla lenkkareilla, jotka painoivat kantapäästä. Siihen loppui se harrastus: aina kipeytyy uudelleen, jos aloittaa, vaikka aikaa olisi kuinka paljon välissä. 😔

Olisipa kyllä ihanaa taas juosta! Pitäiskö ensi kesänä yrittää vielä kerran uudelleen.

Vierailija
2007/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään hyvä päivä. Reipasta vesijuoksua 40 min, ruokasuunnitelman mukaiset ruokailut ja olo mainio. Keskustelusta työterveyslääkärin kanssa sain lisää kannustusta ja ohjeita. Terveystarkastuksesta positiivisia ja motivoivia tuloksia, verenpaine ja veriarvot erinomaiset. Omilla valinnoillani ja elämäntavoillani pystyn paljon pienentämään sairastumisen riskiä, esim. diabetekseen. Kiitos tuesta! AP

Onko sulle teetetty ruokailusuunnitelma? Ihan uteliaisuudesta kysyn kun tapaat työterveyslääkäriäkin.

Vierailija
2008/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mennyt usko vaakaan tämän projektin aikana. 😅 Viikonloppuna paino 90,1kg, tänä aamuna 84,8kg, joka aloitukseen -5,2kg.

Treenit sujuu edelleen erinomaisesti. Lisää painoja tai toistoja joka kerta eli nousujohteista on. Olisi siistiä saada jalkaprässissä tuplaten oma keho kevyesti kesään mennessä ja vuoden sisään vaikka ykkösmaksimina sama penkistä - ehkä kässäritkin alkaisi tällöin taas sujua.

Palautin leuanvedon treeneihin, vielä laitteella, mutta avustuksen määrän olen alkuperäiseen jo puolittanut. Kokeilen myös varovaisesti ja kevyillä kyykkyjä, koska tunsin tarvitsevani alakroppaan enemmän isoja liikkeitä. Itsellä siis yksi välilevy mennyt ja syön päivittäin kipulääkkeitä, mm. maven lääkäri kieltänyt.

Ruokailut pääasiassa ok, yritän opettaa armollisuutta itselle ja sitä, ettei kaikkea tarvitse punnita ja tietää grammalleen. Tähän tueksi se, että tein sekalaisen salaatin valmiiksi isoon kulhoon, jolloin en voi tietää esim. pinaatin, kaalin tai kukkakaalin tarkkaa grammamäärää lautasella vaan yleisesti, paljonko sekoitusta menee. Ellen ala nyppiä erilleen. Proteiinia edelleen suhteessa painokiloihin liian vähän useimpina päivinä.

Vierailija
2009/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli takareidet ja peppu niin kipeät, että sali vaihtui tunnin lenkkiin. Tänään salille vääntämään etureisitreeni ja vatsat.

Ruokailut on sujuneet ok, vatsasta huomaa, että tulosta alkaa pikkuhiljaa tulla.

🌞

Vierailija
2010/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

numero 17 kirjoitti:

Ne hyvät lenkkitossut on kyllä tosi tärkeät. Itse rikoin akillesjänteeni, kun juoksin huonoilla lenkkareilla, jotka painoivat kantapäästä. Siihen loppui se harrastus: aina kipeytyy uudelleen, jos aloittaa, vaikka aikaa olisi kuinka paljon välissä. 😔

Olisipa kyllä ihanaa taas juosta! Pitäiskö ensi kesänä yrittää vielä kerran uudelleen.

Kesällä paljasjalkakengät ja hiekkatiet tai metsäpolut on tosi jees kombo.

Vierailija
2011/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan ainoastaan 1 - 2 laihduttajaa kymmenestä onnistuu projektissaan eli saa painoa tippumaan ja vielä pidettyä sen poissa. Eli ei niitä onnistujia täälläkään montaa valitettavasti ole. 

Tämä koskee niitä, jotka laihduttaa virallisen lautasmallin mukaan.

Vierailija
2012/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti positiivisesta kannustuksesta.

Harjoitteluahan painonhallinta usein hieman vaatii, tupakanpolton lopettamisessakaan harva onnistuu ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
2013/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ongelmana syöminen tai syömättömyys. Syön lähes joka päivä samalla lailla (noudatan 16:8). Aamupala ihan nounou.

Lounas klo 12 - mitä vaan on ruuaksi, reilu annos. Esim makaronilaatikkoa. Mulla on tosi kiireinen ruokatunti, joten lapan vain suuhuni jotain mitä tarjolla on ja niin että nälkä lähtee.

Klo 17 pääsen töistä ja olen väsynyt enkä jaksa miettiä ruokaa, joten tosi usein syön vain pari ruisleipää juustolla. En edes kurkkua jaksa pilkkoa.

Klo 18 juoksen tunnin kuntomatolla ja nälkä on poissa. Kokonaan, kaikki ruoka etoo.

Klo 20 syön väkisin jotain ja se on yleensä desi-kaksi veteen keitettyä kaurapuuroa ilman lisukkeita.

Lauantaisin en liiku ja syön kaikkea ja ruoka ja herkut maistuu. Siis vaikka karkkia ja mäkkiruokaa.

Paino putoaa n 1kg viikossa. Nyt 84kg->75kg.

Mun ruokavaliosta puuttuu kasvikset kokonaan. En tiedä mihin väliin saan tungettua ne kun ei vaan tee mieli syödä enempää. Illalla voin syödä jotain lämmintä esim vaikka puuroa. Mitään smoothieita/kylmää en todellakaan. Keho palelee sisältä päin.

En tiedä pitäisikö vitamiinit ottaa purkista vai pitäisikö jonkun fiksumman rukata ruokavaliotani. Olen tosi säntillinen ja tapojani orja. Tosi vaikea muuttaa mitään.

Töissäkin saan askeleita sen 10k joten jotain terveellistä pitäisi kai napaan saada.

Saisitko aamulla juotua vaikka smoothien? Sellaisen voi tehdä vaikka rasvattomasta piimästä ja desistä lempimarjojasi tai vesipohjaisena esim. ananaksesta, pinaatista, omenasta. Tällä tavoin saat jo aika ison määrän vihreitä, vitamiineja ja antioksidantteja heti aamusta. Ota töihin mukaan jotain pientä välipalaa esim. pähkinöitä, tummaa (85% ylöspäin) suklaata, hedelmä, porkkanoita. Ruokailuvälit on sulla melkosen pitkät. Makaroonilaatikossa ei ole mitään pahaa mutta vihreää olisi hyvä saada kylkeen. Keitot, pata- ja laatikkoruoat on oivia lisätä kasviksia mukaan (munakoisoa, kesäkurpitsaa, porkkanaa, lanttua, tomaattia jne). Itselleni toimiva keino on myös tehdä ruokia valmiiksi pakastusrasioihin, lämmittää silloin kun ei huvita ruokaa työpäivän jälkeen enää tehdä. Myös sen iltapuuron sekaan voi lisätä pakkasesta suoraan marjoja tai vaikka omenan raasteena. Näin ehkä saisit tavallaan huomaamatta lisättyä kasvisten käyttöä päivittäin. Iso hatunnosto sinulle että jaksat kuitenkin ahkerasti liikkua.

Pientä syömistä pitkin päivää ja kasviksia huomaamatta. Johan on neuvot :D:D:D

Vierailija
2014/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko reseptit ja suoranaiset ruokavinkit laittaa johonkin toiseen ketjuun? Niin erilaisia ruokavalioita ihmisillä, että ei ole järkeä postata omia reseptejään tänne. Liian yksityiskohtaisia sepustuksia ruoka-ajoista jne. ei kukaan jaksa lukea. Netistä löytää paljon tietoa ravitsemuksesta ne, jotka siitä lisää haluavat tietää.

Olisi kivempi jos tämä ketjun aihe säilyisi vertaistuessa!

Vierailija
2015/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko reseptit ja suoranaiset ruokavinkit laittaa johonkin toiseen ketjuun? Niin erilaisia ruokavalioita ihmisillä, että ei ole järkeä postata omia reseptejään tänne. Liian yksityiskohtaisia sepustuksia ruoka-ajoista jne. ei kukaan jaksa lukea. Netistä löytää paljon tietoa ravitsemuksesta ne, jotka siitä lisää haluavat tietää.

Olisi kivempi jos tämä ketjun aihe säilyisi vertaistuessa!

Sinällään samaa mieltä, ruokavaliojutuista syntyy äkkiä tappelu. Vaikkei itseä henk. koht häiritse vaikka ihmiset syömisiään sepustaisivatkin.

Vierailija
2016/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on kuitenkin suurimmalla osalla merkittävimmässä roolissa painonpudotuksessa ja olisi vähän hassua jättää ruoka-aiheinen sisältö pois. Harmi vaan, että se niin usein johtaa jankkaamiseen.

Vierailija
2017/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin omat läskikiloni hankkinut liikkumattomuudella, pizzalla, hampurilaisilla, kokiksella, karkilla, munkilla, pullilla ja kakuilla.

Sä ymmärsit väärin.

Mä tarkoitin, että osa syö vaikka 6 kk päin peetä, mutta sitten tilanne tasaantuu ja palataan kinkkukiusaukseen. Ei se paino vaan häviä, vaikka lopetetasn pizzan syönti.

Vierailija
2018/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koskee niitä, jotka laihduttaa virallisen lautasmallin mukaan.

No ei koske 😂😂😂😂

On tutkittu kaikkea low cal, vähärasvanen, vähähiilarinen, keto, ENE eli niitä pusseja, sitten rauhallinen tahti. Ja kaikkea mahdollista.

Kaikkea mahdollista on tutkittu ja paino ei pysy alhaalla tai epäonnistutaan alkuunsa

Vierailija
2019/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en. Liikuntaa ja terveellistä kasvisruokaa olen rakastanut ja harrastanut 40 vuotta, jopa kouluttajaksi asti. Pizzeriassa olen käynyt viimeksi 90-luvulla, hampurilaista söin muistaakseni USAssa 1986, munkkeja leivon kerran 20 vuodessa, pullaa melkeinpä joka 5 vuosi. Kakku sentään tulee joka vuosi tehtyä, tummasta sokerista ja kesäkurpitsalla lantrattuna. Karkille ei kiitos.

40 kg tuli kun sairastuin alle vuodessa(lääkkeet, hoidot, leikkaukset mm. kilpirauhasen poisto, liikuntaeste).

Olis sunkin kannattanut syödä lihaa. Enkä lihalla tarkoita pizzaa ja hampurilaista.

Olisit pysynyt terveenä.

Vertaisryhmässä olen ainoa kasvissyöjä. Muut syövät lihaa ja silti sairastuivat.

Mene vaikka sairaalan keittiöön ja kysy mitä osastoilla oleville potilaille viedään ruoaksi. Liharuokia. Jos on kasvissyöjä osastolla niin se pitää erikseen vaatia ja se on niin harvinaista keittiölle että he eivät edes osaa tehdä sitä.

Vierailija
2020/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se kasvisruoka teettää, siitä sairastuu.

Ei sairasta. Älä jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi