Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä painostaa juoksemaan :(

Vierailija
27.08.2023 |

Hän on itse niin innostunut juoksemisesta ja käy lenkeillä. Hyvä juttu, olen iloinen hänen puolestaan että on löytänyt harrastuksen.

Mutta hän puhuu koko ajan "sun kannattaisi myös aloittaa", "aloita sinäkin juokseminen" jne jne. Kuulen tätä todella usein.

Olen normaalipainoinen ja käyn koiran kanssa päivittäin kävelylenkeillä eli en vain makaa sohvalla. Mutta inhoan juoksemista. Olen aina inhonnut.

Tuntuu etten kuitenkaan riitä hänelle tällaisena kuin olen. Eikä minun tarvitse harrastaa mitää yhdessä. Tykkään tehdä itseksenikin asioita.

Pelkään että tästä tulee isompikin ongelma meidän suhteessa juuri siitä riittämättömyyden tunteesta joka minulla on.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja kuinka olette asian ratkaisseet?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että juokseminen vanhentaa ihoa.

Juoksun on todettu rikkovan ihomme kollageenia ja aiheuttavan siten kasvojen ihon roikkumista.

https://www.nainen.com/tama-urheilulaji-saa-kasvosi-vanhenemaan-nopeamm…

Vierailija
2/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin asian siten että aloin juoksemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tämä sama hänelle niin hän tietää

asiasi jos se kerran sinua painaa.

Vierailija
4/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota säkin tekemään jotain jota mies inhoaa.

Vierailija
5/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile juoksemista. Ei miehen vuoksi, vaan muuten. Minäkin kuvittelin inhoavani juoksua aiemmin, mutta joskus lähempänä 5-kymppiä tykästyin lajiin. En juokse vieläkään maratoneja, mutta joku 5 - 7 km menee helposti.

Vierailija
6/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virkkaat, teet ristisanoja, luet tai mitä tahansa, niin tuputa sitä omaa mielitekemistä miehelle samaan tapaan: käsitöissä pysyy näppäryyss tallella, ristisanat ja lukeminen kehittää aivoja jne.

Vierailija
7/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän nyt vaikka kuntosalille ja jätä ne herkkumässyt hetkeksi rauhaan. 

Vierailija
8/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehopositiivisuus=laiskuus kirjoitti:

Menehän nyt vaikka kuntosalille ja jätä ne herkkumässyt hetkeksi rauhaan. 

Lukutaidottomuus taas on ahaa henkistä laiskuutta...

Vierailija
9/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehesi haluaisi, että teillä olisi joku yhteinen harrastus? Hän on löytänyt mieleisen harrastuksen ja haluaisi käydä juoksemassa kanssasi.

Ei kaikki miesten sanomat asiat tarkoita, ettei nainen riittäisi sellaisena kuin on.

Vierailija
10/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies. Tee sille pari lasta. 

Vierailija
11/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juokseminen on mielestäni ihan normaalia aerobisen kunnon ylläpitoa, mitä melkein kaikki ystäväni tekevät. En ikinä itse voisi olla naisen kanssa, joka ei halua huolehtia fyysisestä kunnostaan. Se koiran kanssa ulkoilu on ihan hyvä juttu ja parempi kuin ei mitään, mutta kyllä aerobisesta kestävyyskunnosta tulee myös huolehtia. Vähentää sepelvaltimotaudin riskiä ja lisää toimintakykyä vanhuudessa.

Kyllä kannustaisin sinua ehdottomasti miehesi mukaan liikuntaharrastukseen, joka on sekä terveellistä että sosiaalista, jos voitte tehdä sitä yhdessä. Jokainen tarvitsee aikaa yksinkin, mutta silloin tällöin lenkkeily yhdessä on mitä parasta parisuhteen ylläpitoa.

Se, että olet jotakin aina inhonnut, ei tarkoita, etteikö siitä voisi alkaa pitää. Elämässä täytyy mennä välillä oman mukavuusalueen ulkopuolella; on näyttöä siitä, että omissa mukavissa ympyröissä pysyminen johtaa tylsistymiseen ja masentumiseen. 

Hienoa, että sinulla on tuollainen mies; paljon parempi kuin se, että pelaisi kotona ja ottaisi kuppia.

Vierailija
12/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa miehesi haluaisi, että teillä olisi joku yhteinen harrastus? Hän on löytänyt mieleisen harrastuksen ja haluaisi käydä juoksemassa kanssasi.

Tai sitten mies voisi kysyä, mikä on ap:lle mieluinen harrastus, koska haluaisi tehdä samaa asiaa yhdessä.

Vierailija
13/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät Suomen lihavuustilastot: yli puolet kansasta on ylipainoisia.

Pitäisi saada paljon enemmän sosiaalista painetta saada ihmisiä liikuntaharrastuksen pariin. Ei aina voi olla vain niin, että en tee sitä, koska en pidä.

Vierailija
14/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KElämässä täytyy mennä välillä oman mukavuusalueen ulkopuolella; on näyttöä siitä, että omissa mukavissa ympyröissä pysyminen johtaa tylsistymiseen ja masentumiseen. 

Mikä on se asia, jossa ap:n mies menee mukavuusalueensa ulkopuolelle ap:n innoitamana? 

Vierailija
15/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi patriarkaalisen sorron muoto, kun mies ei anna naisen tai muunsukupuolisen elää omaa elämäänsä vaan vaatii tätä mukautumaan miehen elintapoihin.

Vierailija
16/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KElämässä täytyy mennä välillä oman mukavuusalueen ulkopuolella; on näyttöä siitä, että omissa mukavissa ympyröissä pysyminen johtaa tylsistymiseen ja masentumiseen. 

Mikä on se asia, jossa ap:n mies menee mukavuusalueensa ulkopuolelle ap:n innoitamana? 

Mahdollisesti juuri juokseminen, jonka on juuri löytänyt, jos ap:n tekstiä oikein tulkitsin.

Vierailija
17/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa sen sijaan yhdessä joku muu liikuntaharrastus, joka kiinnostaa molempia. Kävelylenkit ovat ok:ta liikuntaa, mutta suosituksiin kuuluu myös jotain vähän raskaampaa muutaman kerran viikossa.

Vierailija
18/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittakaa sen sijaan yhdessä joku muu liikuntaharrastus, joka kiinnostaa molempia. Kävelylenkit ovat ok:ta liikuntaa, mutta suosituksiin kuuluu myös jotain vähän raskaampaa muutaman kerran viikossa.

Kävely koiran kanssa tuskin ainakaan on riittävää. Sivusta seurannut niin aika harvalla sitä voi edes liikunnaksi laskea, pääasiassa seisoskelua.

Kävely on tosi tehokasta jos menee ilman koiraa kunnon vauhdilla, tekee pitkiä lenkkejä ja suosii mäkisiä maastoja.

Vierailija
19/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita harrastuksia? Juokseminen nimittäin vie paljon aikaa, jos sitä harrastaa tavoitteellisesti eli tarkoitus osallistua juoksukisoihin.

Ehkä mies on niin hurahtanut juokseminen, että yrittää innostaa sinua myös mukaan tähän harrastukseen. Mitä tapahtuu, jos lähdet tässä vaiheessa mukaan hänen lenkille? Juoksetteko samaa vauhtia? Vai juokseeko hän nopeammin kuin sinä ja joutuu odottelemaan sinua? Tekeekö sen mielellään vai valittaako, että olet niin hidas?

Itse harrastin samaan aikaan juoksua ja tanssia ja harmitti aina, ettei aika riittänyt tasapainoisesti kummallekin. Juoksuni oli viime vuosina enemmän hyötyjuoksua: Juoksin työmatkat kotiin, ennen kuin työmatka muuttui nelinkertaiseksi. Lisäsi myös kuuntelin paljon äänikirjoja.

Vierailija
20/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juokseminen on mielestäni ihan normaalia aerobisen kunnon ylläpitoa, mitä melkein kaikki ystäväni tekevät. En ikinä itse voisi olla naisen kanssa, joka ei halua huolehtia fyysisestä kunnostaan. Se koiran kanssa ulkoilu on ihan hyvä juttu ja parempi kuin ei mitään, mutta kyllä aerobisesta kestävyyskunnosta tulee myös huolehtia. Vähentää sepelvaltimotaudin riskiä ja lisää toimintakykyä vanhuudessa.

Kyllä kannustaisin sinua ehdottomasti miehesi mukaan liikuntaharrastukseen, joka on sekä terveellistä että sosiaalista, jos voitte tehdä sitä yhdessä. Jokainen tarvitsee aikaa yksinkin, mutta silloin tällöin lenkkeily yhdessä on mitä parasta parisuhteen ylläpitoa.

Se, että olet jotakin aina inhonnut, ei tarkoita, etteikö siitä voisi alkaa pitää. Elämässä täytyy mennä välillä oman mukavuusalueen ulkopuolella; on näyttöä siitä, että omissa mukavissa ympyröissä pysyminen johtaa tylsistymiseen ja masentumiseen. 

Hienoa, että sinulla on tuollainen mies; paljon parempi kuin se, että pelaisi kotona ja ottaisi kuppia.

Ketkä tätä oikein alapeukuttaa :DD 

Minä kannustin vastahakoisen mieheni lenkille mukaan, ja nykyään meillä on todella mukavaa yhdessä, kun voimme samalla huolehtia kunnostamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän