Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2021/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan ainoastaan 1 - 2 laihduttajaa kymmenestä onnistuu projektissaan eli saa painoa tippumaan ja vielä pidettyä sen poissa. Eli ei niitä onnistujia täälläkään montaa valitettavasti ole. 

Tämä koskee niitä, jotka laihduttaa virallisen lautasmallin mukaan.

No ei koske 😂😂😂😂

On tutkittu kaikkea low cal, vähärasvanen, vähähiilarinen, keto, ENE eli niitä pusseja, sitten rauhallinen tahti. Ja kaikkea mahdollista.

Kaikkea mahdollista on tutkittu ja paino ei pysy alhaalla tai epäonnistutaan alkuunsa

Älä valehtele, vhh:ta ei ole edes tutkittu.

Vierailija
2022/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin omat läskikiloni hankkinut liikkumattomuudella, pizzalla, hampurilaisilla, kokiksella, karkilla, munkilla, pullilla ja kakuilla.

Ei joku kinkkukiusaus olisi minua ikinä saanut lihomaan 15kg

No minä en. Liikuntaa ja terveellistä kasvisruokaa olen rakastanut ja harrastanut 40 vuotta, jopa kouluttajaksi asti. Pizzeriassa olen käynyt viimeksi 90-luvulla, hampurilaista söin muistaakseni USAssa 1986, munkkeja leivon kerran 20 vuodessa, pullaa melkeinpä joka 5 vuosi. Kakku sentään tulee joka vuosi tehtyä, tummasta sokerista ja kesäkurpitsalla lantrattuna. Karkille ei kiitos.

40 kg tuli kun sairastuin alle vuodessa(lääkkeet, hoidot, leikkaukset mm. kilpirauhasen poisto, liikuntaeste).

Sitä se kasvisruoka teettää, siitä sairastuu.

Sinäkö luulet olevasi sairauksien yläpuolella? Sinulla voi juuri nyt olla kehittymässä rasvaklöntti valtimoon tai syöpäsoluja kasvamassa paksusuoleen.

Tuskin on kun on tutkittu viime vuoden lopulla. Vältän kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin omat läskikiloni hankkinut liikkumattomuudella, pizzalla, hampurilaisilla, kokiksella, karkilla, munkilla, pullilla ja kakuilla.

No minä en. Liikuntaa ja terveellistä kasvisruokaa olen rakastanut ja harrastanut 40 vuotta, jopa kouluttajaksi asti. Pizzeriassa olen käynyt viimeksi 90-luvulla, hampurilaista söin muistaakseni USAssa 1986, munkkeja leivon kerran 20 vuodessa, pullaa melkeinpä joka 5 vuosi. Kakku sentään tulee joka vuosi tehtyä, tummasta sokerista ja kesäkurpitsalla lantrattuna. Karkille ei kiitos.

40 kg tuli kun sairastuin alle vuodessa(lääkkeet, hoidot, leikkaukset mm. kilpirauhasen poisto, liikuntaeste).

Ei sairasta. Älä jaksa.

Pitääkö tollasille ilmiselville riidanhaastajille/trolleille edes vastata. Vähän ikäväähän se on että on tosiaan porukkaa, joka tuollaisille antaa ylänuolia. 

Vierailija
2024/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään hyvä päivä. Reipasta vesijuoksua 40 min, ruokasuunnitelman mukaiset ruokailut ja olo mainio. Keskustelusta työterveyslääkärin kanssa sain lisää kannustusta ja ohjeita. Terveystarkastuksesta positiivisia ja motivoivia tuloksia, verenpaine ja veriarvot erinomaiset. Omilla valinnoillani ja elämäntavoillani pystyn paljon pienentämään sairastumisen riskiä, esim. diabetekseen. Kiitos tuesta! AP

Onko sulle teetetty ruokailusuunnitelma? Ihan uteliaisuudesta kysyn kun tapaat työterveyslääkäriäkin.

Mitä te alapeukutatte ihan järkeviin kysymyksiin ja teksteihin? Eikö mitään saa kysyä, edes hyvässä hengessä?

Vierailija
2025/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan ainoastaan 1 - 2 laihduttajaa kymmenestä onnistuu projektissaan eli saa painoa tippumaan ja vielä pidettyä sen poissa. Eli ei niitä onnistujia täälläkään montaa valitettavasti ole. 

No ei koske 😂😂😂😂

On tutkittu kaikkea low cal, vähärasvanen, vähähiilarinen, keto, ENE eli niitä pusseja, sitten rauhallinen tahti. Ja kaikkea mahdollista.

Kaikkea mahdollista on tutkittu ja paino ei pysy alhaalla tai epäonnistutaan alkuunsa

Älä valehtele, vhh:ta ei ole edes tutkittu.

No kyllä on ja varsin paljonkin, mitä ihmettä sä selität?

Kannattaa vaikka laittaa se Google laulamaan:

Atkins and other low-carbohydrate diets: hoax or an effective tool for weight loss?

A Astrup, TM Larsen, A Harper - The Lancet, 2004

Effects of low-carbohydrate vs low-fat diets on weight loss and cardiovascular risk factors: a meta-analysis of randomized controlled trials

AJ Nordmann, A Nordmann...

The effect of low-fat and low-carbohydrate diets on weight loss and lipid levels: a systematic review and meta-analysis

S Chawla, F Tessarolo Silva, S Amaral Medeiros - Nutrients, 2020

Weight loss with a low-carbohydrate, Mediterranean, or low-fat diet

Ja niin edespäin. Löytyy tuhansia muitakin.

Vierailija
2026/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö luulet olevasi sairauksien yläpuolella? Sinulla voi juuri nyt olla kehittymässä rasvaklöntti valtimoon tai syöpäsoluja kasvamassa paksusuoleen.

Miksi niitä pitäisi välttää?

Vierailija
2027/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, tänään oli paino pudonnut kilon, nyt olen laihtunut viime kesän huippulukemasta 103 kg 10 kiloa!

Söin tässä pari päivää reilummin, noin 1600 - 2000 kcal ja eilen söin jopa jäätelöä mitä syön todella harvoin! Mutta viime yönä nukuin poikkkeuksellisesti 8 h(sairastan unettomuutta) ja se näkyy heti painossa.

Vierailija
2028/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko reseptit ja suoranaiset ruokavinkit laittaa johonkin toiseen ketjuun? Niin erilaisia ruokavalioita ihmisillä, että ei ole järkeä postata omia reseptejään tänne. Liian yksityiskohtaisia sepustuksia ruoka-ajoista jne. ei kukaan jaksa lukea. Netistä löytää paljon tietoa ravitsemuksesta ne, jotka siitä lisää haluavat tietää.

Olisi kivempi jos tämä ketjun aihe säilyisi vertaistuessa!

Vertsistukeen kuuluu myös ravinnosta keskustelu. 80% laihdutuksesta lähtee kuitenkin lautaselta joten onhan se nyt ihan merkittävä asia. Sinä voit ohittaa ruokavinkit jos ne eivät sinua kiinnosta - minua kiinnostaa.

Vierailija
2029/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis sunkin kannattanut syödä lihaa. Enkä lihalla tarkoita pizzaa ja hampurilaista.

Olisit pysynyt terveenä.

Voitko lopettaa trollaamisen, kiitos.

Vierailija
2030/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee ihan kaikkia. 

Vierailija
2031/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti positiivisesta kannustuksesta.

Harjoitteluahan painonhallinta usein hieman vaatii, tupakanpolton lopettamisessakaan harva onnistuu ensimmäisellä kerralla.

Totuus on hyvä tiedostaa ja ottaa oppia muiden virheistä eli laihdutuskuuri ei suinkaan lopu siihen kun paino on saatu alas.

Vierailija
2032/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin painonpudotuksen viime vuoden kesän jälkeen. 5,5kk paino tippunut 9kg. Vielä en ole tavoitteessa (6kg vielä pudotettavaa), mutta paino on mennyt koko ajan alas vaikka välillä jumittanut 3viikkoa putkeen. Minulla näyttää kuukautiset jumittavan painoa.

Olen pudottanut painoa sillä ajatuksella, että voin jatkaa samantyylistä ruokavaliota saavutettuani tavoitteeni eli tässä matkalla opitaan myös ne uudet elämäntavat. Enää ei ole tarvinnut olla niin herkkujen perään vaan vähäisempikin riittää. Järjestelmällisyyttä tämä vaatii ja jatkossakin ajatustyötä siitä mitä voin syödä lihoamatta uudestaan.

Vierailija
2033/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitäisi välttää?

Vältän siksi kun saan niistä vatsavaivoja. En tarkoita, että sinun tavitsisi välttää.

Vierailija
2034/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis sunkin kannattanut syödä lihaa. Enkä lihalla tarkoita pizzaa ja hampurilaista.

Olisit pysynyt terveenä.

Älä nyt jaksa enää. Lopeta ketjun lukeminen, jos noin ahdistaa muiden viestit.

Vierailija
2035/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin painonpudotuksen viime vuoden kesän jälkeen. 5,5kk paino tippunut 9kg. Vielä en ole tavoitteessa (6kg vielä pudotettavaa), mutta paino on mennyt koko ajan alas vaikka välillä jumittanut 3viikkoa putkeen. Minulla näyttää kuukautiset jumittavan painoa.

Olen pudottanut painoa sillä ajatuksella, että voin jatkaa samantyylistä ruokavaliota saavutettuani tavoitteeni eli tässä matkalla opitaan myös ne uudet elämäntavat. Enää ei ole tarvinnut olla niin herkkujen perään vaan vähäisempikin riittää. Järjestelmällisyyttä tämä vaatii ja jatkossakin ajatustyötä siitä mitä voin syödä lihoamatta uudestaan.

Melkein sanasta sanaan samat kokemukset ja tavoitteet kuin minulla! Aloitin heinä-elokuun vaihteessa ja vielä on kaksi kiloa matkaa ekaan tavoitteeseen ja kuusi kiloa seuraavaan. Syömis- ja liikuntatavat ovat muuttuneet paljon, mutta samalla olen yrittänyt tehdä tästä helppoa itselleni, jotta pystyn jatkamaan samaan malliin senkin jälkeen, kun olen tavoitepainossa. 

Kuukautiset kyllä vaikuttava painoon reilusti. Vaikka sen tietää, lannistaa punnita menkkojen aikaan ja niinpä en enää silloin vaa'alla käy vaan vasta sitten, kun tuntuu, että ylimääräinen neste on kehosta poistunut.

Vierailija
2036/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoitteluahan painonhallinta usein hieman vaatii, tupakanpolton lopettamisessakaan harva onnistuu ensimmäisellä kerralla.

Totuus on hyvä tiedostaa ja ottaa oppia muiden virheistä eli laihdutuskuuri ei suinkaan lopu siihen kun paino on saatu alas.

Totta, mutta siinä ei auta onelinerit siitä, kuinka suurin osa laihduttajista epäonnistuu.

Vierailija
2037/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta siinä ei auta onelinerit siitä, kuinka suurin osa laihduttajista epäonnistuu.

Mistä tiedät ketä se auttaa tai ei auta? 

Vierailija
2038/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette päässeet eroon sellaisesta pöhöttyneestä olosta? Nyt aineenvaihdunta on selkeästi vilkastunut, mutta olen edelleen paitsi vähän läski, myös turvonnut. Auttaisikohan aterioiden korvaaminen nutrauksella? Mitään erityisruokavaliota on turha tuputtaa, aion syödä samaa ruokaa kuin mies. Pitkän sairastelun jälkeen urheilu ei ihan vielä onnistu, hyvä kun jaksan työpäivät + kotityöt.

Vierailija
2039/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee ihan kaikkia. 

Ei koske

NO ketä se ei sitten mielestäsi koske? VHH-porukka, pätkäpaastoilijat vai ketkä laihtuvat kaikki pysyvästi

Vierailija
2040/3110 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit pysynyt terveenä.

Älä nyt jaksa enää. Lopeta ketjun lukeminen, jos noin ahdistaa muiden viestit.

Tässä keskustelussa on joitain ihan kivoja viestejä luettavaksi. Sitten on sun kaltaista porukkaa jotka v*ttuilevat ihmisille siitä että ovat sairastuneet.  Muta tosiaan kun täältä ei ketään voi ulos sulkea niin sinällään neuvosi on ihan hyvä.