Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniän tarjoilut joulupäivänä, mitäs mieltä?

Vierailija
26.12.2022 |

Eilen olin käymässä puolison kanssa miniällä joulupäivän vierailulla, oltiin noin klo 12-20 välinen aika. Kutsuttuna tultiin, tosin poika joutunut vähän yllättäen töihin tuplavuoroon 25.12. ja miniäkin palaamassa huomenna töihin.

Olin etukäteen kysynyt miniältä, että tuodaanko jotain ruokaa tullesamme, kun tiedän että miniällä vaan 3 päivän joululoma, miehellään ei siis sitäkään. Vastaus oli ollut, ettei tarvitse tuoda mitään ruokia, pärjäävät kyllä. Tällainen oli tarjoilu.

Lounas:
- salaaatti, jossa pussi kaupan valmissalaattisekoitusta ja rucolaa, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, vuohenjuustoa, saksanpähkinöitä, kaupan valmis vinegrette erikseen tarjoiltuna
- valmista sienisalaattia, valmista mätimoussea, saaristolaisleipää, voita
- kaupan valmis punajuurigratiini
- kaupan valmis perunagratiini
- kypsä kinkkurulla, kasvissyöjä-miniällä valmis seitan-rulla
- valmis kermakastike

jälkiruoaksi vaniljajäätelöä, karpaloita, valmista kuumaa kinuskikastiketta, kahvia

Illemmalla juustotarjotin, jossa 4 eri juustoja, viinirypäleitä, mandariineja, kuivattuja viikunoita, kaupan valmiita keksejä keksejä, valmiita hilloa
leikkeleitä (vegaani ja tavallinen), valmista joululimppua
uunituoreita pakastekanelipullia
suklaakonvehteja
glögiä, viiniä, vissyä

Mitä mieltä tarjoiluista? Oma mielipiteeni: nerokasta! Olin etukäteen vähän stressannut, miten töissäkäyvät ihmiset olemattoman lyhyellä joululomalla jaksavat kokkailla ja valmistaa, mutta todella herkulliset ja hyvät tarjoilut tuli pienelläkin vaivalla. Netistä olivat kuulemma kaiken tilanneet.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atriajoulupöytä😂😂

Vierailija
62/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että, valmismoskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kelpuuttaisi tuollaista naista pojalleni. Ihan kuin miniä olisi jo luovuttanut.

Oletko sinä niitä jotka raivon ja kyynelten vallassa kokkaa niitä iänikuisia laatikoita joista kukaan ei tykkää? Ja koska sinä teet itsestäsi marttyyrin niin muidenkin pitää kärsiä? Tuo on muuten aika yleistä. Ei ihme että pettämistä tapahtuu niin paljon jos nainen riehuu turhaan keittiössä itsensä näännöksiin ka on loppujoulun naama änveellä ja epäkohtelias niitä kohtaan joilla on tolkku päässä.

Meidän joulussa sekä minä että vaimo osallistuu jouluvalmisteluun ja siivouksiin, mutta ei raivota turhasta ja tehdä asioita liian vaikeiksi. Ja jos kyläillään muualla niin arvostetaan muidenkin joulunviettotapaa.

Vierailija
64/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi! Tuohon kun vielä jotain kalaa, niin avot.

Vierailija
65/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniän ruokatarjoilulle sanon aina kauniisti kiitos, koska hän on poikani puoliso ja molemmat ovat rakkaita mulle.

Miten niin miniän tarjoilu? Mikä on poikasi rooli niissä tarjoiluissa? Laittaako hän vaimonsa tekemään tarjoilut omille vanhemmilleen?

Mitä väliä sillä nyt on? Etkö saanut kullia jouluna vai mikä päätä kiristää? Onko krapula?

Vierailija
66/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tykännyt. Eikö edes keitettyjä perunoita ollut? En syö noita valmissalaatteja ja laatikoita kun niistä tulee aina vatsa kipeäksi.

Vierailija
67/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas näköjään valittaja-anoppien kokoontumisajot käynnissä. Oliko tylsä ja ankea joulu?

Vierailija
68/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan muu aloitusta odottaen koko ajan, milloin ap alkaa haukkua miniää ruokatarjoiluineen? Hauskaa, että kerrankin miniän kokkailut kelpaa.

Vierailija
69/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilut kuulostivat hyvältä ja ihanaa, että kerrankin anoppi kehuu miniän tarjoiluja, mikä ei niin tyypillistä tällä palstalla. Kuulosta kivalta anopilta. 😍 Oispa itsellänikin.

Vierailija
70/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin rakennettu ruokatarjoilu antimeiltaan.

Vierailija
71/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tuli mieleen että anopintekele oli ostanut jostain sokoksen herkusta mm. sienisalaatin, se ei ollut hyvää, (mutta hänhän ei sitä tiedä, kun ei itse syö nähtävästi sieniä), piti vähän tuunata sitä.

Kaupan majoneesisalaatti olisi ollut parempaa.

Jotkuthan arvostavat enemmän niitä herkkutiskistä ostettuja, tai jostain myyjäisistä hankittuja, kun on olevinaan jonkun omatekemää, mutta eines voi voittaa ne kyllä täysin.

Pakko sanoa, etten lanttulootaa ole itse ikinä tehnyt, se mahtaisi olla kamalaa tekemänäni. Muita laatikoita en edes syö, joten vielä vähemmän kokemusta että miltä niiden tulisi maistua.

Mitä tyhjää värkkäämään, kun niitä menee niin vähän.

Vierailija
72/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi! Tuohon kun vielä jotain kalaa, niin avot.

Jotain limaista valmiskalaa🤮 itsehän se lohi savustetaan joulupöytään.

Vierailija
73/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kipannut kaikki roskiin ja aloittanut kokkaamaan kunnon jouluruokia itse.

Oletko joku autisti joka ei tajua sosiaalisista tilanteista mitään? Haluatko tahallasi polttaa välit lapsesi ja miniän kanssa?

Vierailija
74/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miniä tehnyt kaikki itse vaikka mies töissä ja miniälläkin töitä torstaihin asti ja lapset vielä hoisi samalla. Kuullostaa vähän että menty siitä mistä aita on taas ollut matalin.

Vierailija
75/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä oli puolukkahyyde?

Vierailija
76/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli miniä tehnyt kaikki itse vaikka mies töissä ja miniälläkin töitä torstaihin asti ja lapset vielä hoisi samalla. Kuullostaa vähän että menty siitä mistä aita on taas ollut matalin.

Kuullosta toimeliaalta miniältä tähän Ap:n miniään verrattuna.

Vierailija
77/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko kukaan muu aloitusta odottaen koko ajan, milloin ap alkaa haukkua miniää ruokatarjoiluineen? Hauskaa, että kerrankin miniän kokkailut kelpaa.

Minä luin, ja on täällä aika monta sosiaalisesti vammaista anoppiakin. Ei mitään hajua käytöstavoista, tai miten ihmisten kanssa kuuluu olla. Ei ihme että näiden anoppien lasten puolisot lähtee menemään. Lapset varmaan kiittelee äitejään avioeroista.

Vierailija
78/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö ne jouluruoat sitten pitääkin tehdä itse vaikka täällä monessa ketjussa jo sanottu että kaupasta saa valmiita ruokia ettei kenenkään tarvitse polttaa itseään loppuun jouluna keittiössä :D

Mutta joo, hyviltä tarjoiluilta kuulostaa.

Vierailija
79/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani jättäisi tuommoisen miniän hetkessä. Varmaan antaa vauvallekin korviketta.

Vierailija
80/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis koko joulu pilalle tuommoisesta kattauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä