Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniän tarjoilut joulupäivänä, mitäs mieltä?

Vierailija
26.12.2022 |

Eilen olin käymässä puolison kanssa miniällä joulupäivän vierailulla, oltiin noin klo 12-20 välinen aika. Kutsuttuna tultiin, tosin poika joutunut vähän yllättäen töihin tuplavuoroon 25.12. ja miniäkin palaamassa huomenna töihin.

Olin etukäteen kysynyt miniältä, että tuodaanko jotain ruokaa tullesamme, kun tiedän että miniällä vaan 3 päivän joululoma, miehellään ei siis sitäkään. Vastaus oli ollut, ettei tarvitse tuoda mitään ruokia, pärjäävät kyllä. Tällainen oli tarjoilu.

Lounas:
- salaaatti, jossa pussi kaupan valmissalaattisekoitusta ja rucolaa, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, vuohenjuustoa, saksanpähkinöitä, kaupan valmis vinegrette erikseen tarjoiltuna
- valmista sienisalaattia, valmista mätimoussea, saaristolaisleipää, voita
- kaupan valmis punajuurigratiini
- kaupan valmis perunagratiini
- kypsä kinkkurulla, kasvissyöjä-miniällä valmis seitan-rulla
- valmis kermakastike

jälkiruoaksi vaniljajäätelöä, karpaloita, valmista kuumaa kinuskikastiketta, kahvia

Illemmalla juustotarjotin, jossa 4 eri juustoja, viinirypäleitä, mandariineja, kuivattuja viikunoita, kaupan valmiita keksejä keksejä, valmiita hilloa
leikkeleitä (vegaani ja tavallinen), valmista joululimppua
uunituoreita pakastekanelipullia
suklaakonvehteja
glögiä, viiniä, vissyä

Mitä mieltä tarjoiluista? Oma mielipiteeni: nerokasta! Olin etukäteen vähän stressannut, miten töissäkäyvät ihmiset olemattoman lyhyellä joululomalla jaksavat kokkailla ja valmistaa, mutta todella herkulliset ja hyvät tarjoilut tuli pienelläkin vaivalla. Netistä olivat kuulemma kaiken tilanneet.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siitä sädekehän, jos on itsetehtyä?

Niinpä, ehkä sitten. Ja arkun ääressä varmasti parhaiten muistetaan se, ettei koskaan käyttänyt mitään valmista.

Vierailija
22/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kipannut kaikki roskiin ja aloittanut kokkaamaan kunnon jouluruokia itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi maistunut!

Vierailija
24/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmismoskajoulu.

Vierailija
25/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä joulun tunnelmaa tuollaisessa tarjonnassa, johonkin ryyppyiltaan sopiva ehkä.

Vierailija
26/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa järkevä miniä, viittaa kintaalla sosiaalisille pakoille. Me like. Ehkä hän on kuin minä, kokkaa alusta saakka ympäri vuoden, mutta joulu on levon aikaa.

Vierailija
27/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi nousi kielelle. Fiksu miniä sulla!

Kyllä, ja oli myös todella herkullista :) 

Olen vuosien varrella ollut erinäisillä lounas/päivälliskutsuilla, joissa isäntä/emäntä on kireänä ja streessaa tarjottavia pöytään, ja oikein näkee miten ollaan tuntikausia huhkittu keittiössä, eikä kutsujen aikaan jakseta enää seurustella vieraiden kanssa. Eilen meillä oli oikein kiva ja leppoisa tunnelma, olen tosi tyytyväinen ja haluan muillekin vinkata lämpimästi, miten valmisruokia voi käyttää juhlavaankin tarjoiluun. 

ap 

Vierailija
28/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on julmettu kyylä. Ja miten voi muistaa nuo kaikki?

Vierailija
29/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta valmiina ja lämmitetään ruoka. Viittaa siihen että ei arvosteta vieraita.

Vierailija
30/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaarioisMiniä😂

Vierailija
31/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta juustolautanen lisukkeineen on yksi parhaista helpoimmista juhlallisista tarjottavista. Tänä vuonna perheessäni juustolautanen oli suorastaan yhtä kuin rennon jouluaaton illallinen. Aattona nukuttiin pitkään, brunssilla joululimppua, hedelmiä, yön yli uunissa hautunutta ohrapuuroa lisukkeineen, vastapaistettuja torttuja ja pipareita. Iltapäivällä kahvit. Illalla 19 eteenpäin runsas juustopöytä, sisältäen salaattia, hedelmiä, hillokkeita, suolaisia ja makeita keksejä, erilaisia leipiä, glögiä ja pipareita, jälkiruoaksi hedelmäsorbettia. Syödään tunnelmavalaistuksessa pyjamat päällä telkkarin ääressä koko perheen joululeffaa katsoen. Todella todella rentoa. Lasten mentyä nukkumaan aikuisille uusi kierros mutta alkoholipitoisen glögin kanssa. Täydellistä. 

Vierailija
32/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi anopintekele ei ole mikään turha nyrpistelijä ainakaan tuossa mielessä. Laittoi kaupasta ostettuja ruokia pojalleen lahjaksi. Oli itsekin keittiöalan ammattilainen aikoinaan.

Myös minun keittäjä-äitini tarjosi valmislaatikoita.

Hyvä että oli ruokaa.

Vierailija
33/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni näistä arvostelijoista kommentoi kieli poskessa? Tosissaan olijoiden kannattaa keskittyä nauttimaan omanlaisestaan täydellisestä joulusta. Sitä on vielä monta tuntia tapaninpäivää jäljellä.

Vierailija
34/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle ihmiselle joku seitanrulla? Tuosta kaikesta järjettömästä ruokamäärästä meni roskiin takuulla 90%.

Kyllä siitä seitanrullasta myös poikani syö, ja varmasti siitä syö useammankin päivän. 

ap 

Oliko tilattu Odasta?

Vierailija
35/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on jouluprovo.

Vierailija
36/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi anopintekele ei ole mikään turha nyrpistelijä ainakaan tuossa mielessä. Laittoi kaupasta ostettuja ruokia pojalleen lahjaksi. Oli itsekin keittiöalan ammattilainen aikoinaan.

Hyvä että oli ruokaa.

Ymmärrän tosi hyvin, ettei pienellä palkalla raatava keittäjä omina joulun lomapäivinään jaksa raivokokkailuun. Voidaan olla iloisia, että nykyään on niin laadukkaita valmisruokia tarjolla. Välillä ihan huvittaa, miten kohtuuttoman huono valmisruuilla on. Yksi kaveri kammoaa niitä, koska valmisruoat on "prosessoitu". Samaa pahaa "prosessointia" hän itsekin tekee omassa keittiössään, esim. kuormialla ja keittämällä porkkanat, kypsentämällä riisin, soseuttamalla porkkanat, lisäämällä muut aineiset ja mausteet porkkanasose- ja riisiseokseen ja kypsentämällä sen. Tuo kaikki on samaa prosessointia mitä esim. Saarioisten tehtaalla tehdään. Ja ei, esim. Saarioisten porkkanalaatikkoon ei lisätä mitään mystistä "lisäainetta", vaan se on juurikin ihan samoista aineista mitä kotonatehtyynkin laatikkoon laitettaisiin. 

Vierailija
37/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse muistaisi, mitä eilen olet syönyt? Erikoista. 

Vierailija
38/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullia en ymmärrä mutta muuten erittäin hyvät tarjoilut.

Vierailija
39/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vääntää hiki hatussa kotona, kun valmista saa kaupasta.

Vierailija
40/149 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että oli ruokaa.

Ymmärrän tosi hyvin, ettei pienellä palkalla raatava keittäjä omina joulun lomapäivinään jaksa raivokokkailuun. Voidaan olla iloisia, että nykyään on niin laadukkaita valmisruokia tarjolla. Välillä ihan huvittaa, miten kohtuuttoman huono valmisruuilla on. Yksi kaveri kammoaa niitä, koska valmisruoat on "prosessoitu". Samaa pahaa "prosessointia" hän itsekin tekee omassa keittiössään, esim. kuormialla ja keittämällä porkkanat, kypsentämällä riisin, soseuttamalla porkkanat, lisäämällä muut aineiset ja mausteet porkkanasose- ja riisiseokseen ja kypsentämällä sen. Tuo kaikki on samaa prosessointia mitä esim. Saarioisten tehtaalla tehdään. Ja ei, esim. Saarioisten porkkanalaatikkoon ei lisätä mitään mystistä "lisäainetta", vaan se on juurikin ihan samoista aineista mitä kotonatehtyynkin laatikkoon laitettaisiin. 

Hupsista, yksi olennainen sana jäi välistä. Piti kirjoittaa: Välillä ihan huvittaa, miten kohtuuttoman huono maine valmisruuilla on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi