Miniän tarjoilut joulupäivänä, mitäs mieltä?
Eilen olin käymässä puolison kanssa miniällä joulupäivän vierailulla, oltiin noin klo 12-20 välinen aika. Kutsuttuna tultiin, tosin poika joutunut vähän yllättäen töihin tuplavuoroon 25.12. ja miniäkin palaamassa huomenna töihin.
Olin etukäteen kysynyt miniältä, että tuodaanko jotain ruokaa tullesamme, kun tiedän että miniällä vaan 3 päivän joululoma, miehellään ei siis sitäkään. Vastaus oli ollut, ettei tarvitse tuoda mitään ruokia, pärjäävät kyllä. Tällainen oli tarjoilu.
Lounas:
- salaaatti, jossa pussi kaupan valmissalaattisekoitusta ja rucolaa, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, vuohenjuustoa, saksanpähkinöitä, kaupan valmis vinegrette erikseen tarjoiltuna
- valmista sienisalaattia, valmista mätimoussea, saaristolaisleipää, voita
- kaupan valmis punajuurigratiini
- kaupan valmis perunagratiini
- kypsä kinkkurulla, kasvissyöjä-miniällä valmis seitan-rulla
- valmis kermakastike
jälkiruoaksi vaniljajäätelöä, karpaloita, valmista kuumaa kinuskikastiketta, kahvia
Illemmalla juustotarjotin, jossa 4 eri juustoja, viinirypäleitä, mandariineja, kuivattuja viikunoita, kaupan valmiita keksejä keksejä, valmiita hilloa
leikkeleitä (vegaani ja tavallinen), valmista joululimppua
uunituoreita pakastekanelipullia
suklaakonvehteja
glögiä, viiniä, vissyä
Mitä mieltä tarjoiluista? Oma mielipiteeni: nerokasta! Olin etukäteen vähän stressannut, miten töissäkäyvät ihmiset olemattoman lyhyellä joululomalla jaksavat kokkailla ja valmistaa, mutta todella herkulliset ja hyvät tarjoilut tuli pienelläkin vaivalla. Netistä olivat kuulemma kaiken tilanneet.
Kommentit (149)
Se on menneen ajan jäänne, että kaiken pitää olla itse tehtyä. Valmisruokia on ollut saatavilla vielä aika vähän aikaa. Niiden laatu on kyllä parantunut huimasti.
Pusseissa myytävät salaattisekoitukset on kuivaa kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on julmettu kyylä. Ja miten voi muistaa nuo kaikki?
Taisi olla oma menu, tai sitten keksittyä taas kerran.
Todella ihania herkkuja miniälläsi oli tarjolla. Söisin hyvällä ruokahalulla ja kiittäisin kauniisti.
Mistä saa valmiiksi paistettuja, tuoreita gratiineja? Pakasteita kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Pusseissa myytävät salaattisekoitukset on kuivaa kuraa.
Eron huomaa, kun kesällä saa syödä tuoretta, itsekasvatettua salaattia, suoraan penkistä lautaselle.
Kuulostaa ihanalta. Olen kasvissyöjä ja menisin tosi mielelläni tuollaiseen pöytään missä on monella tapaa huomioitu myös kasvisruokailijat, heillekin juhlavaa ja maistuvaa ja muun ruoan kaltaista ruokaa.
Näennäisen helppoa, kun kaikki on muka valmista. Kuten uunituoreet pakastepullat.
Kylläpä kuulosti hyvältä tarjoilulta. Varmaan maistui.
Minä olen aikuisille, perheellisille lapsilleni kehunut ja kannustanut käyttämään valmisruokia helpottamaan arkea. Toinen perhe tykkää tehdä mahdollisimman paljon itse, toinen taas on enempi valmisruoka-perhe.
Tietenkin kannattaa tutkia tuoteselosteita, suolan, rasvan ja lisäaineiden määrää, jos hyvin paljon valmiina ostaa.
Eläköön valmisruoka ja puolivalmisteet.
Miniän ruokatarjoilulle sanon aina kauniisti kiitos, koska hän on poikani puoliso ja molemmat ovat rakkaita mulle.
Miten niin miniän tarjoilu? Eikö poikasi asu miniäsi kanssa? Tarjoilu on yhtä paljon poikasi vastuulla kuin miniän.
En kestä sitä, että perheen ruokailut sysätään muka yhden henkilön vastuulle, jos talossa on kaksi aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Miniän ruokatarjoilulle sanon aina kauniisti kiitos, koska hän on poikani puoliso ja molemmat ovat rakkaita mulle.
Miten niin miniän tarjoilu? Mikä on poikasi rooli niissä tarjoiluissa? Laittaako hän vaimonsa tekemään tarjoilut omille vanhemmilleen?
Vierailija kirjoitti:
Musta juustolautanen lisukkeineen on yksi parhaista helpoimmista juhlallisista tarjottavista. Tänä vuonna perheessäni juustolautanen oli suorastaan yhtä kuin rennon jouluaaton illallinen. Aattona nukuttiin pitkään, brunssilla joululimppua, hedelmiä, yön yli uunissa hautunutta ohrapuuroa lisukkeineen, vastapaistettuja torttuja ja pipareita. Iltapäivällä kahvit. Illalla 19 eteenpäin runsas juustopöytä, sisältäen salaattia, hedelmiä, hillokkeita, suolaisia ja makeita keksejä, erilaisia leipiä, glögiä ja pipareita, jälkiruoaksi hedelmäsorbettia. Syödään tunnelmavalaistuksessa pyjamat päällä telkkarin ääressä koko perheen joululeffaa katsoen. Todella todella rentoa. Lasten mentyä nukkumaan aikuisille uusi kierros mutta alkoholipitoisen glögin kanssa. Täydellistä.
En yleensä arvostele kenenkään syömisiä, mutta eikö teillä siis ollut mitään varsinaista ateriaa (päivällistä, illallista tmv. miten sitä kukin haluaa nimittää).ä? Minulla olisi todella heikko olo tuollaisen teidän päivän tarjoilujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En kelpuuttaisi tuollaista naista pojalleni. Ihan kuin miniä olisi jo luovuttanut.
Emmminäkään!
😳😳😩😱
Miksi anoppi luettelee noin huolimattomasti ruokalistan? Jumqkauta mitä listaamista.
Mitä oli mausteina? Tarkenna nyt hyvänen aika!
Mitä oli päällä?
Mitä on päässä? Onko pään sisällä mitään?
Jaa. Onhan siellä! Siellä siintää ja loistaa mikä?
No, kinkku ja lanttuloota!
Tärkeätä on- niin kovin tärkeetä!
Jos mun anoppi pistäisi luetteloa tarjottavasta niin avot.
Kyllähän tuo arvomaailmasta tai tyhmyyden(tyhjyyden täyttymisen) määrästä kertoo jotain.
Oikeesti itkettää. Surullista luettavaa. Mulla oli kerran tuollainen anoppiehdokas. Tajusin, että näin pinnallisen asioinnin perheeseen en vaan istu. En halua.
🤢🤮🤮oksettava menu, itsetehty paljon parempaa.
Jotenkin järkyttävän vanhoillisia naisia tällä palstalla. Jos mennään syömään oman pojan luokse, puhutaan kuitenkin "miniän pöydästä". Miksi ette suoraan sano, että poika tarjosi sitä ja tätä.
Hyvältä kuullostaa. Aika kauan olitte siellä. Mun äidillä oli vain valmisruokia.