Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
2861/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks sä sitten vastaat? Ei mulla ole tapana vastata kommentteihin, jos ne eivät minua edes kosketa. Minä olen tehnyt tämän maan tulevaisuuden eteen jotain, sinä et. Se sua taitaa hiertää.

Koska mua kiinnostaa ruotia sun raivo-ongelmia lapsivapaiden naisten suhteen :) Jospa sä nyt kuitenkin avautuisit, miksi mun olemassaolo on sulle ongelma, joka aiheuttaa näin suuren tarpeen yrittää loukata.

Uskon että netissä tuntemattomille räyhäämiselle on aina joku henkilökohtainen syy. Yleensä käsittelemättömät traumat. Mulla ei tän asian suhteen ole mitään traumoja, koska olen saanut vapaasti tehdä valintani ja olen täysin sinut niiden, itseni ja elämäni kanssa. Sun solvausyritykset kertoo että kalikka kalahti. Mihin se kalahti? Voitais saada jotain käsittelemättömiä traumasolmuja auki jos kertoisit?

Vierailija
2862/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä huomaa, että vanhempasi eivät tosiaankaan ole muuta tehneet kasvatuksesi eteen, kuin saattaneet alulle. Lasten kasvatus ei ole helppo rasti, jotkut pystyvät, toiset eivät.

Tajuatko, että joka viestillä vaan todistat mun olevan oikeassa?

Että tää on sulle syvästi henkilökohtaista jostain meille tuntemattomasta syystä ja sen takia yrität loukata, et edes onnistu, ja jatkat vaan samaa epäonnistunutta yritystä solvata ihmistä, joka ei edes pätkääkään piittaa.

Tää ei kerro yhtään mitään minusta. Ainoastaan sinusta. Eikä se ole mitään positiivista.

Sun pitäis selvittää tää asia itsesi kanssa, mua sun raivo-ongelma lapsivapaan elämän kohdatessasi ei koske. Miksi tää on sulle niin vaikea asia? Näin paljon negatiivisia tunteita herättävä asia on varmaan joku iso käsittelemätön traumamöykky elämässäsi.

Miks sä sitten vastaat? Ei mulla ole tapana vastata kommentteihin, jos ne eivät minua edes kosketa. Minä olen tehnyt tämän maan tulevaisuuden eteen jotain, sinä et. Se sua taitaa hiertää.

Kuule, sä et ole tehnyt tämän maan tulevaisuuden eteen yhtään mitään tällä vauva-palstatrollailullasi.

Eihän kukaan oikeasti valintaansa tyytyväinen perheellinen vietä päivätolkulla provoilmessa vapaaehtoista lapsettomuutta käsittelevässä ketjussa. Syynä toimintaasi on yksinäisyys ja paha olo. Täällä saat huomiota ja juttuseuraa, vaikkakin päätät sen hakea negatiivisella tavalla.

Ei siinä mitään, harmiton tapahan tuo on omaa kurjuutta purkaa. Enemmän ihmettelen, että joku ottaa puheesi tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole halunnut lapsia tähän maailmaan kärsimään. Mielestäni on melko tyly paikka nykyään. Köyhyys ja yksinäisyys ovat melko raskaita asioita, joita olen kohdannut. En olisi kyennyt antamaan riittäviä eväitä elämää varten, jotta heillä olisi ollut toisin. Luultavasti vastuu perheestä olisi rikkonut niitä vähäisiä ehjiä ja toimivia asioita elämässäni. Lapsesta olisi ollut kova työ ja huoli.

Joku edes tunnustaa, että lapsista on työ ja huoli, tottakai on. Toiset siis pystyvät, toiset eivät.

Tämä kommentti huvitti mua hitusen. Otetaan vapaaehtoisesti kova työ ja huoli vain koska siihen pystyy. 

Vähän sama kuin leuhkisi sillä kuinka on kovalla työllä ja huolella remontoinut jonkun toisen taloa ilmaiseksi vain koska pystyy siihen.

Kovat on traumat "pakko olla in ja hyödyllinen lypsettävä yhteiskunnalle ja kotimaalle" -myrkynkylväjällä.

2864/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan elämältäni asioita joihin ei kuulu perhe tai lapset. En myöskään halua vastuuta toisesta ihmisestä enkä ketään rajoittamaan elämääni.

Vanhempieni ainut kommentti tähän asiaan joskus kun olemme asiasta jutelleet on ollut että ei tämä asia edes heille kuulu ja kaikki tekevät elämässä omat valintansa. He toivovat että teen valintoja jotka tekevät minut onnelliseksi ja näin aion tehdäkkin.

2865/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen myös että tässä ylikansoittuneessa maailmassa on äärimmäisen itsekästä lisääntyä.

Vierailija
2866/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään sen syvällisempää syytä kuin etten yksinkertaisesti vain halua omia lapsia, vaikka lapsista kovasti pidänkin.

Vierailija
2867/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole halunnut lapsia tähän maailmaan kärsimään. Mielestäni on melko tyly paikka nykyään. Köyhyys ja yksinäisyys ovat melko raskaita asioita, joita olen kohdannut. En olisi kyennyt antamaan riittäviä eväitä elämää varten, jotta heillä olisi ollut toisin. Luultavasti vastuu perheestä olisi rikkonut niitä vähäisiä ehjiä ja toimivia asioita elämässäni. Lapsesta olisi ollut kova työ ja huoli.

Joku edes tunnustaa, että lapsista on työ ja huoli, tottakai on. Toiset siis pystyvät, toiset eivät.

Tämä kommentti huvitti mua hitusen. Otetaan vapaaehtoisesti kova työ ja huoli vain koska siihen pystyy. 

Vähän sama kuin leuhkisi sillä kuinka on kovalla työllä ja huolella remontoinut jonkun toisen taloa ilmaiseksi vain koska pystyy siihen.

Meillä muilla saattaa olla muitakin arvoja kuin oma napa ja minulla se on maamme tulevaisuus.

_Sinä yksin_ et ole "me" ja mikset sitten ole tyytyväinen omiin valintoihisi ja nälvit muiden erilaisia arvoja?

Vierailija
2868/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut kiva. Esille on tullut hyviä seikkoja. Tietenkin täällä on myös perusjankkaajat, mutta silti. 

Moni on tarkastellut rehellisesti esimerkiksi omaa perimäänsä ja perhehistoriaansa. Moni oikeasti haluaa näin.

Vierailija
2869/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.

Olet oikeassa ainakin minun suhteen, en ole koskaan halunnut lapsia tai puolisoa tai pidempää suhdetta koska naiset ovat olleet epärehellisiä minua kohtaan lukuunottamatta maksullisia joita siirryin käyttämään 100% noin 28vuotiaana, nyt 47v olen tyytyväinen omaan ratkaisuuni.

Vierailija
2870/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee olemaan yksinäistä porukkaa suomi täynnä 20-30v sisään. Ei perhettä, ei sukua, ei mitään.

Kyllä siinä merkkilaukku ja hieno asunto sitten kovasti lohduttaa kun elämässä ei ole muuta.

Kyllä se on perhe mikä onnelliseksi oikeasti tekee. Ei materia, raha tai muu turhuus.

Kyllä on ihmiset ja varsinkin naiset hienosti aivopesty uskomaan että ura olisi ihmisen ilon ja onnen lähde.

Sääliksi käy...

Mahdoton varmaan sinun jästipään uskoa, mutta ei kiinnosta lapset, eikä ura, raha, materia tai muu turhuus. On kuitenkin karu fakta, että niin kauan kuin ihmisyksilö elää - se maksaa. Lapsetkin maksavat paljon rahaa.

Vierailija
2871/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee olemaan yksinäistä porukkaa suomi täynnä 20-30v sisään. Ei perhettä, ei sukua, ei mitään.

Kyllä siinä merkkilaukku ja hieno asunto sitten kovasti lohduttaa kun elämässä ei ole muuta.

Kyllä se on perhe mikä onnelliseksi oikeasti tekee. Ei materia, raha tai muu turhuus.

Kyllä on ihmiset ja varsinkin naiset hienosti aivopesty uskomaan että ura olisi ihmisen ilon ja onnen lähde.

Sääliksi käy...

on onnellinen parisuhde ja paljon ystäviä, myös niitä lapsettomia. Merkityksellinen työ, mukavia harrastuksia ja elämällä tarkoitus, joka ei ole lisääntyminen. Mitä säälimistä siinä muka on, sääli vaikka sotien uhreja tai jotain, mitä on aihetta sääliä.

Vierailija
2872/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy...

on onnellinen parisuhde ja paljon ystäviä, myös niitä lapsettomia. Merkityksellinen työ, mukavia harrastuksia ja elämällä tarkoitus, joka ei ole lisääntyminen. Mitä säälimistä siinä muka on, sääli vaikka sotien uhreja tai jotain, mitä on aihetta sääliä.

Hän on niin myrkyllinen rienaaja, että ainut velvollisuudentuntoinen (pakko)seuransa on se, jonka HÄN on synnyttänyt. Kapeakatseisena ja katkerana ihmisrauniona hän ei käsitä että muilla myrkyttömillä on toisin.

Vierailija
2873/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan työkseni muiden lapsia. Ei riitä voimavarat enää omien tenavien hoitoon.

Vierailija
2874/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä huomaa, että vanhempasi eivät tosiaankaan ole muuta tehneet kasvatuksesi eteen, kuin saattaneet alulle. Lasten kasvatus ei ole helppo rasti, jotkut pystyvät, toiset eivät.

Tajuatko, että joka viestillä vaan todistat mun olevan oikeassa?

Että tää on sulle syvästi henkilökohtaista jostain meille tuntemattomasta syystä ja sen takia yrität loukata, et edes onnistu, ja jatkat vaan samaa epäonnistunutta yritystä solvata ihmistä, joka ei edes pätkääkään piittaa.

Tää ei kerro yhtään mitään minusta. Ainoastaan sinusta. Eikä se ole mitään positiivista.

Sun pitäis selvittää tää asia itsesi kanssa, mua sun raivo-ongelma lapsivapaan elämän kohdatessasi ei koske. Miksi tää on sulle niin vaikea asia? Näin paljon negatiivisia tunteita herättävä asia on varmaan joku iso käsittelemätön traumamöykky elämässäsi.

Kuule, sä et ole tehnyt tämän maan tulevaisuuden eteen yhtään mitään tällä vauva-palstatrollailullasi.

Eihän kukaan oikeasti valintaansa tyytyväinen perheellinen vietä päivätolkulla provoilmessa vapaaehtoista lapsettomuutta käsittelevässä ketjussa. Syynä toimintaasi on yksinäisyys ja paha olo. Täällä saat huomiota ja juttuseuraa, vaikkakin päätät sen hakea negatiivisella tavalla.

Ei siinä mitään, harmiton tapahan tuo on omaa kurjuutta purkaa. Enemmän ihmettelen, että joku ottaa puheesi tosissaan.

En ole väittänytkään, että vauva-palstalle kirjoitteluni vaikuttaisi tämän maan tulevaisuuteen, mutta se sen sijaan vaikuttaa, että minulla on lapsia.

Vierailija
2875/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804172200883595

Kun äitiys ei ollutkaan onnen täyttymys: ”Odotan lapsen aikuistumista, jotta saan alkaa taas elää omaa elämääni”

Äitiys voi tuoda tullessaan paitsi suuren onnen myös synkän katumuksen. Ilonan lukijat kertovat, miltä tuntuu, kun lasten hankkiminen kaduttaa.

Vierailija
2876/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy...

No ei ole sukua ei. Meidän suvussa on jo useamman sukupolven kohdalla ollut niin, että parille on syntynyt vain yksi lapsi, maksimissaan kaksi. Ei ole mitään täti, setä ja serkkuarmeijaa. Jos tekisin lapsia, ei se tuota muuta mihinkään, ei heilläkään olisi montaa sukulaista. Ei niistä lapsista voi myöskään tietää haluavatko he lapsia ja lasten tekeminen lastenlasten vuoksi on naurettavan itsekästä.

Vierailija
2877/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muilla saattaa olla muitakin arvoja kuin oma napa ja minulla se on maamme tulevaisuus.

_Sinä yksin_ et ole "me" ja mikset sitten ole tyytyväinen omiin valintoihisi ja nälvit muiden erilaisia arvoja?

Ihmettelen kyllä noita -olen synnyttänyt veronmaksajia ja minua kiinnostaa maamme tulevaisuus- juttuja. Joku marttyyriluonne varmaan, tekee, vaikka ei ole pyydetty ja odottaa, että siitä saa pronssipatsaan torille. Siinä kohtaa kun itse kasvaa horsmaa, niin ei sillä maan tulevaisuudella ole yhtään mitään väliä.

Vierailija
2878/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lapsista.

Niin ei saisi sanoa. Ainakaan ääneen.

Vierailija
2879/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä noita -olen synnyttänyt veronmaksajia ja minua kiinnostaa maamme tulevaisuus- juttuja. Joku marttyyriluonne varmaan, tekee, vaikka ei ole pyydetty ja odottaa, että siitä saa pronssipatsaan torille. Siinä kohtaa kun itse kasvaa horsmaa, niin ei sillä maan tulevaisuudella ole yhtään mitään väliä.

Ei sillä pelkällä lapsen/lasten puskemisella taata että heistä tulisi kunnollisia, tunnollisia veronmaksajia.

Vierailija
2880/5304 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804172200883595

Kun äitiys ei ollutkaan onnen täyttymys: ”Odotan lapsen aikuistumista, jotta saan alkaa taas elää omaa elämääni”

Äitiys voi tuoda tullessaan paitsi suuren onnen myös synkän katumuksen. Ilonan lukijat kertovat, miltä tuntuu, kun lasten hankkiminen kaduttaa.

Niin, no, velahan ei ikinä voisi tunnustaa, että kaduttaa, kun ei tehnyt lapsia. Ei ikinä, paitsi ehkä yksinäisenä vanhuuden päivillään, kodinhoitajaa odottaessa, kun ei edes ole ketään kelle soittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi