Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Huomaa, että sinun elämänsisältösi on television katselu. Ei kai siinä mitään, jos tykkää junttielokuvia katsella. Minä päätin elää toisin ja olla tälle yhteiskunnalle tuottava jäsen.
Voi ettekö te reppanat mitään muuta keksi :D
Mä olen muuten se joka kertoi toisessa ketjussa lukeneensa kaikki venäläiset klassikot venäjäksi, muutaman opintoihin, useimmat huvikseni. Katso keksitkö siitä jonkun vielä surkuhupaisamman yrityksen solvata, saa suorittaa :D Mä tunnen itseni ja olen tyytyväinen elämääni, joten sinun mielipiteesi on merkityksetön :)
Ei se sinusta tälle maalle tee yhtään hyödyllisempää. Minä ole kasvattanut kaksi lasta. Sinä kun et pystynyt.
Olen nyt eri kuin kenelle nokittelet, mutta miten niin ei pystynyt? Ei halunnut - olisi ehkä pystynyt jos olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Huomaa, että sinun elämänsisältösi on television katselu. Ei kai siinä mitään, jos tykkää junttielokuvia katsella. Minä päätin elää toisin ja olla tälle yhteiskunnalle tuottava jäsen.
Voi ettekö te reppanat mitään muuta keksi :D
Mä olen muuten se joka kertoi toisessa ketjussa lukeneensa kaikki venäläiset klassikot venäjäksi, muutaman opintoihin, useimmat huvikseni. Katso keksitkö siitä jonkun vielä surkuhupaisamman yrityksen solvata, saa suorittaa :D Mä tunnen itseni ja olen tyytyväinen elämääni, joten sinun mielipiteesi on merkityksetön :)
Ei se sinusta tälle maalle tee yhtään hyödyllisempää. Minä ole kasvattanut kaksi lasta. Sinä kun et pystynyt.
Toivottavasti kasvavat edes niin, että osaavat oikolukea viestinsä ennen lähettämistä toisin kuin äitinsä.
0 % kiinnostus.
Ja vanhemmat saa olla aivan mitä mieltä lystää, ei oo heidän asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin pystynyt, en vaan halunnut. Ja maksan veroilla sun lapsilisät... mutta toi kansantalouslöpinä otetaan aina esiin kun mitään muuta ei keksitä. Ei kenellekään mene kansantalous niin pahasti tunteisiin että pitää alkaa naputella toinen toistaan naurettavampia ja epäonnistuneempia yrityksiä loukata.
Kyllä se on henkilökohtaista sun puolelta. Jokin mun lapsivapaassa elämässä saa sulla jonkun syvästi henkilökohtaisen kiukkusuonen tykyttämään niin että se purkautuu tällaisina ad hominem -solvausyrityksinä, jotka eivät edes osu maalin mutta niitä jatketaan silti.
Ja se ole mikään bkt ja huoltosuhde ja päläpälä. Se on sulle henkilökohtaista, ja vain sinä voit vastata siihen kysymykseen, mikä se on mikä sulla nyt niin pahasti hiertää. Kukaan muu ei tätä solmua sun puolesta voi avata.
Sitä paitsi lasten tuottaminen ei vaadi mitään muuta kuin että onnistuu jostain saamaan siittiöitä emättimeensä kun munasolu on hollilla, ei nyt varsinaisesti mikään suuren juhlan arvoinen saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin pystynyt, en vaan halunnut. Ja maksan veroilla sun lapsilisät... mutta toi kansantalouslöpinä otetaan aina esiin kun mitään muuta ei keksitä. Ei kenellekään mene kansantalous niin pahasti tunteisiin että pitää alkaa naputella toinen toistaan naurettavampia ja epäonnistuneempia yrityksiä loukata.
Kyllä se on henkilökohtaista sun puolelta. Jokin mun lapsivapaassa elämässä saa sulla jonkun syvästi henkilökohtaisen kiukkusuonen tykyttämään niin että se purkautuu tällaisina ad hominem -solvausyrityksinä, jotka eivät edes osu maalin mutta niitä jatketaan silti.
Ja se ole mikään bkt ja huoltosuhde ja päläpälä. Se on sulle henkilökohtaista, ja vain sinä voit vastata siihen kysymykseen, mikä se on mikä sulla nyt niin pahasti hiertää. Kukaan muu ei tätä solmua sun puolesta voi avata.
Sitä paitsi lasten tuottaminen ei vaadi mitään muuta kuin että onnistuu jostain saamaan siittiöitä emättimeensä kun munasolu on hollilla, ei nyt varsinaisesti mikään suuren juhlan arvoinen saavutus.
Sen kyllä huomaa, että vanhempasi eivät tosiaankaan ole muuta tehneet kasvatuksesi eteen, kuin saattaneet alulle. Lasten kasvatus ei ole helppo rasti, jotkut pystyvät, toiset eivät.
En ole halunnut lapsia tähän maailmaan kärsimään. Mielestäni on melko tyly paikka nykyään. Köyhyys ja yksinäisyys ovat melko raskaita asioita, joita olen kohdannut. En olisi kyennyt antamaan riittäviä eväitä elämää varten, jotta heillä olisi ollut toisin. Luultavasti vastuu perheestä olisi rikkonut niitä vähäisiä ehjiä ja toimivia asioita elämässäni. Lapsesta olisi ollut kova työ ja huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt löytyi linkki todella hyvään juttuun lapsellisten ihmisten lapsellisuudesta ja kovapäisyydestä! Lukekaa ja ihmetelkää tuostakin typeryyttä.
16-vuotias jäi kiinni sarjasta vakavia rikoksia vanhemmat eivät uskoneet edes videotodisteita
Hitler oli lapseton. Kuinka pitkälle vietyjä johtopäätöksiä voin tehdä tästä?
Se on sinun asiasi, että Hitler juolahti mieleesikin. Ihan kaikille ei juolahda.
Lisää hyvin onnistuneita kasvattajia ja ihan Suomesta tämäkin vielä. Teinipoju halusi tappaa puukolla pikkusiskonsa, koska vanhemmat suosivat tätä. Oli varmaan nätti tyttö ja vähemmän nätti poika.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/13-vuotias-poika-yritti-surmata-5-v…
Sinulle juolahti siis mieleen ihmisten tappaminen, kun aihe on lapsettomuus. Olisitko kasvattanut lapsestasi hirviön? Miksi? Mikä saa sinut ajattelemaan niin?
Lapseton (lapsettomuuden omasta halustaan valinnut) ei kasvata olemattomista lapsistaan yhtään mitään.[/quote
Miksi vanhempasi ottivat riskin, olisithan voinut olla potentiaalinen murhaaja ja olet sitä toki vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
En ole halunnut lapsia tähän maailmaan kärsimään. Mielestäni on melko tyly paikka nykyään. Köyhyys ja yksinäisyys ovat melko raskaita asioita, joita olen kohdannut. En olisi kyennyt antamaan riittäviä eväitä elämää varten, jotta heillä olisi ollut toisin. Luultavasti vastuu perheestä olisi rikkonut niitä vähäisiä ehjiä ja toimivia asioita elämässäni. Lapsesta olisi ollut kova työ ja huoli.
Joku edes tunnustaa, että lapsista on työ ja huoli, tottakai on. Toiset siis pystyvät, toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa, että vanhempasi eivät tosiaankaan ole muuta tehneet kasvatuksesi eteen, kuin saattaneet alulle. Lasten kasvatus ei ole helppo rasti, jotkut pystyvät, toiset eivät.
Tajuatko, että joka viestillä vaan todistat mun olevan oikeassa?
Että tää on sulle syvästi henkilökohtaista jostain meille tuntemattomasta syystä ja sen takia yrität loukata, et edes onnistu, ja jatkat vaan samaa epäonnistunutta yritystä solvata ihmistä, joka ei edes pätkääkään piittaa.
Tää ei kerro yhtään mitään minusta. Ainoastaan sinusta. Eikä se ole mitään positiivista.
Sun pitäis selvittää tää asia itsesi kanssa, mua sun raivo-ongelma lapsivapaan elämän kohdatessasi ei koske. Miksi tää on sulle niin vaikea asia? Näin paljon negatiivisia tunteita herättävä asia on varmaan joku iso käsittelemätön traumamöykky elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas "vaihteeksi" vanhemmille HauHau kun irvailuapaja lapsettomasta ja lapsettoman olemattomista lapsista ehtyi.
Jos tyhmä mies, niin tyhmyys voi periytyä.
Onhan se kuvaavaa tälle ajalle, että keskimäärin ihmiset ovat äärimmäisen itsekkäitä. Mutta en usko, että aiemmin eläneet ihmiset olisivat tässä yhteiskunnassa ja ajassa sen kummempia.
Hyvää tässä on tietysti se, että ihmiset voivat nyt valita aidosti. Tottakai kun itsekkyys on niin vahvasti muotia nykyään, tyhmemmästä päästä jotkut tyypit voivat ihan tyhmyyttään mennä massan mukana hedonismin koukkuun, jäädä lapsettomiksi ja katua sitä sitten myöhemmin kun juna meni jo.
Luulen että pääosin näin ei käy. Koska kyllähän lapsettomuuden tueksi voi löytää järjellä ajatellen hyviäkin syitä. Huonoja puolia näen myös lapsettomuudessa, sekä kansakunnalle että yksilölle/parille, mutta eipä niitä kukaan omasta halustaan lapseton ihminen kykene tavoittamaan. Joten turhaa niitä on kertoilla.
Ja ihan hyvä niin. Miksipä minä toivoisin kenenkään kärsivän valinnoistaan.
Kyllä tulee olemaan yksinäistä porukkaa suomi täynnä 20-30v sisään. Ei perhettä, ei sukua, ei mitään.
Kyllä siinä merkkilaukku ja hieno asunto sitten kovasti lohduttaa kun elämässä ei ole muuta.
Kyllä se on perhe mikä onnelliseksi oikeasti tekee. Ei materia, raha tai muu turhuus.
Kyllä on ihmiset ja varsinkin naiset hienosti aivopesty uskomaan että ura olisi ihmisen ilon ja onnen lähde.
Sääliksi käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tää on sulle syvästi henkilökohtaista jostain meille tuntemattomasta syystä ja sen takia yrität loukata, et edes onnistu, ja jatkat vaan samaa epäonnistunutta yritystä solvata ihmistä, joka ei edes pätkääkään piittaa.
Tää ei kerro yhtään mitään minusta. Ainoastaan sinusta. Eikä se ole mitään positiivista.
Sun pitäis selvittää tää asia itsesi kanssa, mua sun raivo-ongelma lapsivapaan elämän kohdatessasi ei koske. Miksi tää on sulle niin vaikea asia? Näin paljon negatiivisia tunteita herättävä asia on varmaan joku iso käsittelemätön traumamöykky elämässäsi.
Miks sä sitten vastaat? Ei mulla ole tapana vastata kommentteihin, jos ne eivät minua edes kosketa. Minä olen tehnyt tämän maan tulevaisuuden eteen jotain, sinä et. Se sua taitaa hiertää.
Olisin, kyllä halunnut saada lapsia ja olla äiti, mutta ei ole tullut sopivaa miestä vastaan tai ei ainakaan tietääkseni. Lisäksi seuraani hakeutuvat 50-60 vuotiaat naiset aivan, kuin kokisivat minun kuuluvan heidän joukkoonsa. Ei mieltä ylennä. En samaistu tippaakaan vaihdevuosi-iän ohittaneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks sä sitten vastaat? Ei mulla ole tapana vastata kommentteihin, jos ne eivät minua edes kosketa. Minä olen tehnyt tämän maan tulevaisuuden eteen jotain, sinä et. Se sua taitaa hiertää.
Tapanasi on kuitenkin meuhkata suuna päänä asioissa, ketjuissa ja paikoissa, jotka eivät SINUA kosketa.
Koska viihdyn oikein hyvin yksin. En halua miestä enkä lapsia.
Viihdyn parhaiten yksin mökilläni keskellä metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku edes tunnustaa, että lapsista on työ ja huoli, tottakai on. Toiset siis pystyvät, toiset eivät.
Tämä kommentti huvitti mua hitusen. Otetaan vapaaehtoisesti kova työ ja huoli vain koska siihen pystyy.
Vähän sama kuin leuhkisi sillä kuinka on kovalla työllä ja huolella remontoinut jonkun toisen taloa ilmaiseksi vain koska pystyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti huvitti mua hitusen. Otetaan vapaaehtoisesti kova työ ja huoli vain koska siihen pystyy.
Vähän sama kuin leuhkisi sillä kuinka on kovalla työllä ja huolella remontoinut jonkun toisen taloa ilmaiseksi vain koska pystyy siihen.
Meillä muilla saattaa olla muitakin arvoja kuin oma napa ja minulla se on maamme tulevaisuus.