Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä lapsettomat naiset ovat reppanoita ja heikkoluonteisia. Heikot geenit karsitaan pois tällä tavalla.
Millä oikeudella sinä esität kenenkään pyytämättä besserwissermielipiteitäsi muiden yksityisiin perhesuunnitteluasioihin?
Heikkogeeninen reppana sairaalloisella muiden asioihin sekaantumisneuroosilla löytyy peilistäsi.
Minusta taas näyttää, että usein ne heikkogeenisemmät lisääntyvät runsaasti, kun eivät ole löytäneet elämäänsä muuta sisältöä tai tarkoitusta.
Miksi sitä yleensä pitää perustella ? Kai se jokaisen oma asia ja valinta, tahaton tai tahallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä lapsettomat naiset ovat reppanoita ja heikkoluonteisia. Heikot geenit karsitaan pois tällä tavalla.
Millä oikeudella sinä esität kenenkään pyytämättä besserwissermielipiteitäsi muiden yksityisiin perhesuunnitteluasioihin?
Heikkogeeninen reppana sairaalloisella muiden asioihin sekaantumisneuroosilla löytyy peilistäsi.
Minusta taas näyttää, että usein ne heikkogeenisemmät lisääntyvät runsaasti, kun eivät ole löytäneet elämäänsä muuta sisältöä tai tarkoitusta.
Vanhempasi tosin ovat ainoita, jotka saivat todellisen helmen, vaikka ovat heikkogeenisiä, vai miten tämä pitää tulkita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen. Äippyleillä olisi nyt peiliin katsomisen ja kasvun paikka, mutta helpompi toki räksyttää omaa "ylivertaisuuttaan" / "paremmuuttaan" haukkumalla kovimpaan ääneen ja pureskelemalla "huonompiaan".
Hyökkäys on paras puolustus. Äitylit käyvät kimppuun, koska tuntevat itsensä uhatuiksi. Miksi?
- Omatunto kolkuttaa. Ei olekaan niin loistava äiti ja parempi kuin miksi luuli muuttuvansa.
- Miettivät, oliko oma valinta sittenkään oikea. Toisten erilainen valinta kyseenalaistaa koko oman maailmankuvan - oliko tämä kuitenkaan ainoa oikea valinta? Mitä jos olisin valinnut toisin? Tästä seuraa ahdistus.
- Kadehtivat lapsivapaata elämää kuitenkin, vaikkeivät ikinä myöntäisi sitä kenellekään. Tämä ei tarkoita, etteikö rakastaisi lapsiaan ja pitäisi niistä huolta.
Lapsettomat eivät tunge lapsiketjuihin huutamaan ja syyttämään väärin elämisestä. Ei tarvitse.
Kyllä muuten tunkevat, olen ollut todistamassa monta kertaa. Ymmärrettävää tietysti, kun muuta elämänsisältöä ei ole.
Eivät tunge ja vaikka jotkut harvat sitten tunkisivatkin niin millä tekosyyllä SINÄ pusket tänne velaketjuun?
Tämähän ei ole velaketju, jos oikein pinnistelet ja luet aloituksen huolellisesti, niin voit ehkä ymmärtää. En kyllä löisi vetoa sen puolesta.
Vieläkö ne äitylit täällä räyhää? Mikä teillä noin menee tunteisiin? Siis ihan vakavasti, miksi teille on henkilökohtainen loukkaus se että joku haluaa elää eri tavalla haittaamatta ketään? Mistä toi aggressio tulee? Pitäiskö käydä juttelemassa siitä jollekin?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ne äitylit täällä räyhää? Mikä teillä noin menee tunteisiin? Siis ihan vakavasti, miksi teille on henkilökohtainen loukkaus se että joku haluaa elää eri tavalla haittaamatta ketään? Mistä toi aggressio tulee? Pitäiskö käydä juttelemassa siitä jollekin?
Pitäisi, mutta luuletko, että lääkärit ja muut terapeutit jaksaisivat kauan kuunnella, kun argumentaattori argumentoi? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen. Äippyleillä olisi nyt peiliin katsomisen ja kasvun paikka, mutta helpompi toki räksyttää omaa "ylivertaisuuttaan" / "paremmuuttaan" haukkumalla kovimpaan ääneen ja pureskelemalla "huonompiaan".
Hyökkäys on paras puolustus. Äitylit käyvät kimppuun, koska tuntevat itsensä uhatuiksi. Miksi?
- Omatunto kolkuttaa. Ei olekaan niin loistava äiti ja parempi kuin miksi luuli muuttuvansa.
- Miettivät, oliko oma valinta sittenkään oikea. Toisten erilainen valinta kyseenalaistaa koko oman maailmankuvan - oliko tämä kuitenkaan ainoa oikea valinta? Mitä jos olisin valinnut toisin? Tästä seuraa ahdistus.
- Kadehtivat lapsivapaata elämää kuitenkin, vaikkeivät ikinä myöntäisi sitä kenellekään. Tämä ei tarkoita, etteikö rakastaisi lapsiaan ja pitäisi niistä huolta.
Lapsettomat eivät tunge lapsiketjuihin huutamaan ja syyttämään väärin elämisestä. Ei tarvitse.
Kyllä muuten tunkevat, olen ollut todistamassa monta kertaa. Ymmärrettävää tietysti, kun muuta elämänsisältöä ei ole.
Eivät tunge ja vaikka jotkut harvat sitten tunkisivatkin niin millä tekosyyllä SINÄ pusket tänne velaketjuun?
Tämähän ei ole velaketju, jos oikein pinnistelet ja luet aloituksen huolellisesti, niin voit ehkä ymmärtää. En kyllä löisi vetoa sen puolesta.
"Naiset jotka ette VAPAAEHTOISESTI halua omia lapsia niin mikä siihen VELAELÄMÄNVALINTAAN syynä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt löytyi linkki todella hyvään juttuun lapsellisten ihmisten lapsellisuudesta ja kovapäisyydestä! Lukekaa ja ihmetelkää tuostakin typeryyttä.
16-vuotias jäi kiinni sarjasta vakavia rikoksia vanhemmat eivät uskoneet edes videotodisteita
Hitler oli lapseton. Kuinka pitkälle vietyjä johtopäätöksiä voin tehdä tästä?
Se on sinun asiasi, että Hitler juolahti mieleesikin. Ihan kaikille ei juolahda.
Lisää hyvin onnistuneita kasvattajia ja ihan Suomesta tämäkin vielä. Teinipoju halusi tappaa puukolla pikkusiskonsa, koska vanhemmat suosivat tätä. Oli varmaan nätti tyttö ja vähemmän nätti poika.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/13-vuotias-poika-yritti-surmata-5-v…
Sinulle juolahti siis mieleen ihmisten tappaminen, kun aihe on lapsettomuus. Olisitko kasvattanut lapsestasi hirviön? Miksi? Mikä saa sinut ajattelemaan niin?
Lapseton (lapsettomuuden omasta halustaan valinnut) ei kasvata olemattomista lapsistaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi, mutta luuletko, että lääkärit ja muut terapeutit jaksaisivat kauan kuunnella, kun argumentaattori argumentoi? 😂
Eilen tuli just Koskinen telkkarista ja nyt mä näen mielessäni sen Koskisen terapeutin, joka oli Napapiirien sankarien pääosassa, kuuntelemassa tonnin seteli -ilmeellä äityliä joka avautuu sille miten vaikeeta on kun netissä jotkut random tyypit kerto että niillä ei... vaan... ole... lapsia! Ei yhtään!
Mieheni sanoo, että lapsien kanssa p*mpsani väljentyisi. Keisarileikkaus on tietenkin mahdollista, mutta siitä jää ruma arpi. Raskaus saattaa tehdä löysän vatsanahkan ja imetys tekee riippurinnat enkä halua silkoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt löytyi linkki todella hyvään juttuun lapsellisten ihmisten lapsellisuudesta ja kovapäisyydestä! Lukekaa ja ihmetelkää tuostakin typeryyttä.
16-vuotias jäi kiinni sarjasta vakavia rikoksia vanhemmat eivät uskoneet edes videotodisteita
Se on sinun asiasi, että Hitler juolahti mieleesikin. Ihan kaikille ei juolahda.
Lisää hyvin onnistuneita kasvattajia ja ihan Suomesta tämäkin vielä. Teinipoju halusi tappaa puukolla pikkusiskonsa, koska vanhemmat suosivat tätä. Oli varmaan nätti tyttö ja vähemmän nätti poika.
Sinulle juolahti siis mieleen ihmisten tappaminen, kun aihe on lapsettomuus. Olisitko kasvattanut lapsestasi hirviön? Miksi? Mikä saa sinut ajattelemaan niin?
Lapseton (lapsettomuuden omasta halustaan valinnut) ei kasvata olemattomista lapsistaan yhtään mitään.
Juuri näin. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kiitos.
Täällä huomaa ettei koko käsite, joka on _oma toive ja valinta_ millään mene äippyliumpinupeille kaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli just Koskinen telkkarista ja nyt mä näen mielessäni sen Koskisen terapeutin, joka oli Napapiirien sankarien pääosassa, kuuntelemassa tonnin seteli -ilmeellä äityliä joka avautuu sille miten vaikeeta on kun netissä jotkut random tyypit kerto että niillä ei... vaan... ole... lapsia! Ei yhtään!
Kiitos vinkistä! Onko linkkiä?
Ei Suomessa syntyvä ole edes ihminen tai omaa mitään mahdollisuuksia oikeaan elämään. Miksi vaivautua.
Oikein naiset, tähän maahan ei kannata synnyttää lapsiparkoja eliitin orjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Syitä, miksi en halua lapsia on todella monta.
- oma traumaattinen lapsuus, alkoholisti isä ja persoonallisuushäiriöinen mahdollistaja ja uhrautuja mutsi
- turvaverkkojen puute
- ei löydy hyvää kumppania, yksin en ala lapsia tekemään
- taloudellinen tilanne. Opiskelen uutta ammattia ja olen elämäni kuljeskellut ja etsinyt paikkaani tässä maailmassa. Omaisuutta ei siis ole kertynyt ja lapset on hemmetin kalliita. En halua kituuttaa ja uhrata omaa elämisen mukavuutta. Lapset kalliita sisaruksen perheellä menee minun parin kuukauden palkka vuodessa pelkästään kahden muksun harrastuksiin.
- aikuisiällä olen kärsinyt vakavasta ahdistuksesta ja vuosien unettomuudesta. Miksi ehdoin tahdoin kärsisin siitä taas seuraavat viisi vuotta lapsen takia? Haluan nukkua ja voida hyvin, unen puute tuhoaa tehokkaasti psyykeen ja elämän
- olen elänyt vaikeahkon elämän, enkä kaipaa lisää vastoinkäymisiä ja velvollisuuksia, vaan haluan nauttia elämästä ja matkustella. En omistaa koko olemistani jollekin kirkuvalle kääpiölle
- elän liikkuvas elämää, en jaksa kauaa olla paikallaan, kun levottomuus iskee. Nyt haluaisin muuttaa Eurooppaan useammaksi vuodeksi. Lapsi sopii tuohon kuvioon huonosti.
- taistelen ikääntymisen aiheuttamien ulkonäön muutosten kanssa jo nyt, vanhenemista on vaikes hyväksyä. Tilanne pahentuisi varmasti paljon raskaudesta ja synnytyksestä. Pitäisi olla rahaa korjata muuttunut ulkonäkö.
- synnyttäjää kohdellaan Suomessa sillä asenteella, että siitä kuuluu kärsiä. Olen kuullut tutuilta rajuja kauhukokemuksia äidin kohtelusta synnytyksen aikana. Sen jälkeen jäätkin sitten vammojesi kanssa yksin. Pysyviä vaurioita ei korjata ja niihin suhtaudutaan vähättelevästi. En halua joutua tuollaiseen tilanteeseen. Mulle tehtiin pieni leikkaus muutama vuosi sitten, jonka aikana olin hereillä, mutta puudutettuna. Jo tämä oli mulle traumaattinen kokemus. Olen lapsuuden tapahtumien takia kontrollifriikki ja tunne siitä, että olen täysin toisten armoilla, enkä pysty vaikuttamaan itseäni koskeviin päätöksiin oli aika sanoinkuvaamaton. Paniikkikohtauksia en ole saanut vuosiin, mutta siellä se iski ja kunnolla. En pysty edes ajatuksen tasolla miettimään mitään synnytystä. Hyi helvetti.
Melkein kuin minun kirjoittamani! Itselläni ollut myös todella vaikea lapsuus nimenomaan isän alkoholismin ja äidin uhriutujaroolin takia. Äiti ei juonut juuri koskaan hirveään humalaan, koska ajatteli, että pitäähän jonkun uhrautua huolehtimaan lapsista "selvinpäin" ja siitähän me lapset saatiin kuulla kun äiti ei koskaan päässyt baariin isän mukaan. Olen muutenkin huomannut, että alkoholistimiehet + uhriutujanaiset löytävät usein toisensa, miksi?
Minulla on nuorempi sisarus, joka perusti perheen ja hänellä on kaikki, mitä yleensä "normaalit" ihmiset tavoittelee - eli aviomies, omistuskämppä, lemmikit, lapset, jne. Itse elän täysin toisenlaista elämäää eli asun pienessä yksiökuutiossa, en omista mitään, ei ole parisuhdetta (en harrasta irtosuhteita, pakko tämäkin tähän sanoa kun joku heti olettaa, että sinkkunainen == harrastaa irtosuhteita), jne. Olen käynyt terapiassa, mutta en tule koskaan pääsemään yli lapsuudeni traumoista vaan ne tulevat kulkemaan kanssani läpi elämän. Haluan vain nyt elää mahdollisimman tasapainoista, rauhallista elämää ja vaikka olisi ihanaa, että olisi mies ja vaikka lapsi, niin en todennäköisesti pysyisi enää tasapainossa.
Nuorempi sisarukseni pärjää elämässä paremmin, koska hänellä oli minut. Tämä voi kuulostaa hyvin narsistiselta, mutta kun isä riehui ja äiti uhriutui, niin olin aina lohduttamassa sisarustani ja varmistamassa, että hänellä oli kaikki hyvin. Mutta minulla ei ollut ketään, joka olisi minua lohduttanut tai antanut tukea sanoin ja elkein. Ei sillä, olen iloinen sisarukseni puolesta, että edes toinen meistä voi elää hyvää elämää. En missään nimessä ole katkera hänelle. Olen katkera vanhemmilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset jotka ette VAPAAEHTOISESTI halua omia lapsia niin mikä siihen VELAELÄMÄNVALINTAAN syynä"
Et osaa edes lukea? Ja lisäät aloitukseen sanoja, joita siinä ei edes ollut. Maalitolpat toki siirtyvät näin näppärästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Huomaa, että sinun elämänsisältösi on television katselu. Ei kai siinä mitään, jos tykkää junttielokuvia katsella. Minä päätin elää toisin ja olla tälle yhteiskunnalle tuottava jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Huomaa, että sinun elämänsisältösi on television katselu. Ei kai siinä mitään, jos tykkää junttielokuvia katsella. Minä päätin elää toisin ja olla tälle yhteiskunnalle tuottava jäsen.
Voi ettekö te reppanat mitään muuta keksi :D
Mä olen muuten se joka kertoi toisessa ketjussa lukeneensa kaikki venäläiset klassikot venäjäksi, muutaman opintoihin, useimmat huvikseni. Katso keksitkö siitä jonkun vielä surkuhupaisamman yrityksen solvata, saa suorittaa :D Mä tunnen itseni ja olen tyytyväinen elämääni, joten sinun mielipiteesi on merkityksetön :)
Voin kokemuksesta kertoa, että argumentointi toimii varsinkin teini-ikäisten kanssa huomattavasti paremmin, kuin ehdottomuus, mutta mitäpä sinä siitä ymmärtäisit, kun kokemusta ei ole. Huomaa kyllä, että sinut on kasvatettu ilman keskustelua.
Omat lapseni ovat jo hyvin menestyviä aikuisia, joten minulla ei kasvatusvastuuta enää ole ja onnistuin kasvatuksessa oikein hyvin.