Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joudut yllättäen puhumaan englantia, miten sujuisi?

Vierailija
12.11.2006 |

Voisitko jutella niitä näitä huolettomasti vai menisikö sormi suuhun?

Miten olet oppinut kieltä / miksi et osaa?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täydellinen kielitaitoni kanssa, mutta en ujostele kysyä, mitä toinen sanoi. Tämä siksi, että mieheni on puhtaasti englanninkielinen ja puhumme kotona englantia. Minulla ei kuitenkaan ole kielipäätä, joten en koskaan opi kieltä kovin hyvin, mutta kuitenkin ajattelen käytännössä kahdella kielellä.

Vierailija
42/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jonkun paikan olen neuvonut turistille tms.

Käyttäisin tulkkia jos olis saatavilla.

Suomalaisen ei ole pakko osata englantia jos asuu kotimaassaan, pitää oman kielen riittää.

Jos menen ulkomaille en oleta että minua palveltaisi suomeksi ja sama jos tänne tulee ulkolaisia ei heidänkään tarvitse olettaa että jokainen osaa heidän kieltään.

Jos tällä Hannaa nyt tarkoitetaan niin miettikääpä mikä on koulutustausta, peruskoulu ja kenties amis. Lukion käyneeltä toki odottaisin kielitaitoa mutten Hannalta.

Katotaan miten tänään käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaveritkin pidetään englanniksi. Ilman sitä ei tässä maailmassa enää pärjää

Vierailija
44/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut yliopistolla ja matkustellut paljon englanninkielisissä maissa, työkieleni on englanti.

Vierailija
45/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsekin päivittiän työkseni, mutta silti vois enempi puhuminen tuottaa vaikeuksia.

Vierailija
46/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työkieli on jotain 50-50 suomi ja englanti. Enimmäkseen kyllä tulee kirjoitettua maileja englanniksi (enemmän kuin suomeksi) mutta puhuttua suomea (samassa toimistossa ei yhtään ulkomaalaista). Palavereista harvinaisuuksia ovat ne joissa saa puhua suomea. Mun lähin esimies on UK:ssa, mun työtehtävä on globaali... että työ opettaa.

Vierailija
47/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

if you write your text again in english.

Vierailija
48/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

while living there more, and now at work I have to speak and write it every day. My english is no fluent, but it works. And it depece by day how it goes.

Vierailija
49/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan esim. venäjä on vähän kärsinyt, sitä kun kuulee aika vähän ja joutuu käyttämään vielä vähemmän. Harmi, se on kaunis kieli!

Vierailija
50/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki jonkun paikan olen neuvonut turistille tms.

Käyttäisin tulkkia jos olis saatavilla.

Suomalaisen ei ole pakko osata englantia jos asuu kotimaassaan, pitää oman kielen riittää.

Jos menen ulkomaille en oleta että minua palveltaisi suomeksi ja sama jos tänne tulee ulkolaisia ei heidänkään tarvitse olettaa että jokainen osaa heidän kieltään.

Jos tällä Hannaa nyt tarkoitetaan niin miettikääpä mikä on koulutustausta, peruskoulu ja kenties amis. Lukion käyneeltä toki odottaisin kielitaitoa mutten Hannalta.

Katotaan miten tänään käy.

Vierailija
51/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimaassa.

Vaan kun ne elämisen rajat eivät ole enää maantieteelliset. Helpottaa huomattavasti, jos ymmärrät esim. englantia. Vielä parempi, jos puhut. Maailma on käsilläsi netin, tv:n ym. median kautta englanniksi.

Ei se ole rasite vaan rikkaus ja helpompi toimia matkustellessakin, kun monissa paikoissa käyttökieli on kuitenkin englanti. Ei ole olo kuin lukutaidottomalla.

Vierailija
52/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka lukiossa kuinka pänttäsin englantia ja halusin oppia sitä en koskaan sisäistänyt kielioppia ja sanasto oli tosi hankalaa. Kirjoitin englannista B:n. En mmärrä miksi olen näin surkea oppimaan kieliä. Ainoa keino minulle oppia puhumaan englantia olisi joutua asumaan jonnekin vieraaseen englanninkieliseen maahan.

Kyllä minä nuorempana matkustin interraililla ja pärjäsin siellä englannilla, nyt ei olisi rohkeutta edes siihen.

Olisin varmaan vieläkin surkeampi tapaus kuin Hanna, lisäksi julkinen esiintyminen on minulle vaikeaa.

Onneksi olkoon vaan te kaikki kielitaitoiset ja sosiaaliset, meitä on moneen junaan.

Vierailija
53/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelee englannin kielistä musiikkia, siitä jää lauserakenteita päähän. Ihan ilman miettimistä.

Paras tapa oppia on käyttää kieltä. Helpoiten se käy maassa, jossa englantia puhutaan. Mutta hömppälehtiä lukemalla, musan kuuntelulla, tv-ohjelmia kuuntelemalla olet jo paremmalla puolella. Lisäksi tiedät, mitä englannin/jenkkien julkimoille kuuluu. Vaikka samat tyypit niilläkin on esillä vuodesta toiseen. Victoria, David, Kerry Katona ja Jordan. Hiukan vaihtelua meidän Sussuille : )

Vierailija
54/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin kyllä täysin kaiken ja siitä se lähtisi ensimmäisen lauseen jälkeen :) Olen asunut Britanniassa, joten olen oppinut ymmärtämään kaikennäköisiä brittimurteitakin..

Vierailija
55/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin suht hyvin ymmärrän englantia, mutta puhuminen onkin sitten jo eri juttu. Sanat ei tule mieleen ja käy kuin Hannalle.

Vierailija
56/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ollut pääasiallinen työkieleni viimeiset viisi vuotta.

Suomalaisessa peruskoulussa saa jo hyvän pohjan kieleen mutta se rohkeus puhua, joka ratkaisee, tulee vain kieltä käyttämällä.

Vierailija
57/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon asunut britanniassa, mutten siltikään ymmärrä scotteja enkä irkkuja. Enkä täällä suomessa savolaisia ; )

Vierailija
58/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin osaaminen on lukiosta peräisin ja aina silloin tällöin joudun töissäni keskustelemaan vähän englanniksi asiakkaan kanssa. Yleensä ymmärrän hyvin mitä vastapuoli puhuu, mutta oma puheen tuottaminen on kankeahkoa. Siksi käynkin juuri lukion enlantia uudestaan läpi aikuislukiossa.

Vierailija
59/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

by everyone writing english here.

Vierailija
60/94 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I would put it:

" The fluency of forum participants' English will be tested if one writes something in English to prove one' s skills."

Or something. There' s a gazillion ways to go about it.

It will be only tested

by everyone writing english here.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan