Vinkkejä vaikeasta masennuksesta toipumiseen.
Lääkkeet on mut ei ne tunnu auttavan.
Kiinnostaa erityisesti tepsineet kokemukset omahoitokonsteista.
Alan olla jo epätoivoinen tähän lamaavaan uupumukseen.
Kommentit (39)
Mä voin katsoa, löydänkö Twitterin kirjanmerkeistä sen tutkimuksen, josta vähän aikaa sitten muistaakseni sieltä luin, mutta tosiaan tässä tutkimuksessa sanottiin, että asioiden tekeminen auttoi lääkitystä enemmän. Eli pitäisi löytää jotain tekemistä, johon voi uppoutua. En tiedä, mitä se sinun kohdallasi voisi olla, mutta ulkoilu on ainakin hyvä pitää yhtenä niistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet edelleen elossa? Olet vain taakkana muille ja täysin turha ihminen
Sinä ole täysi p*skapää.
Mites olisi töihin meno? Inhottaa näitä "masentuneita" elättää.. Suihkun kautta töihin muuta neuvoa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun masennus johtuu? Jos kyse on hankalasta elämäntilanteesta niin siihen ei lääkkeet auta.
Vaikea tietää tarkkaan. Lapsuudessa traumaattisia tapahtumia, ehkä sukurasitusta. Myöhemminkin on ollut keskivertoa enemmän raskaita kokemuksia.
Haluaisin toipua ihan tosissaan.
Hetki kerrallaan. Liikuntaa. Rutiinit ruuan ja unen kanssa. Ei kannata uskoa omia ajatuksiaan automaattisesti vaan haastaa ne et onkohan totta
Taidat olla vaan tottunut makoilee sohvalla ja katteleen netflixia? Mikäs siinä kun muut joutuu maksamaan sun surkean elämän. Olet laiska vätys.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin katsoa, löydänkö Twitterin kirjanmerkeistä sen tutkimuksen, josta vähän aikaa sitten muistaakseni sieltä luin, mutta tosiaan tässä tutkimuksessa sanottiin, että asioiden tekeminen auttoi lääkitystä enemmän. Eli pitäisi löytää jotain tekemistä, johon voi uppoutua. En tiedä, mitä se sinun kohdallasi voisi olla, mutta ulkoilu on ainakin hyvä pitää yhtenä niistä asioista.
Kiitos!!
Jo ystävälliset sanasi auttoivat.💞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun masennus johtuu? Jos kyse on hankalasta elämäntilanteesta niin siihen ei lääkkeet auta.
Vaikea tietää tarkkaan. Lapsuudessa traumaattisia tapahtumia, ehkä sukurasitusta. Myöhemminkin on ollut keskivertoa enemmän raskaita kokemuksia.
Kasva aikuiseksi ja lopeta itsesäälissä kieriminen. Ota vastuuta omasta elämästäsi ja lopeta ruikutus.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vaan tottunut makoilee sohvalla ja katteleen netflixia? Mikäs siinä kun muut joutuu maksamaan sun surkean elämän. Olet laiska vätys.
Tämä Psuko jauhaa itselleen. Älä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Hetki kerrallaan. Liikuntaa. Rutiinit ruuan ja unen kanssa. Ei kannata uskoa omia ajatuksiaan automaattisesti vaan haastaa ne et onkohan totta
Kiitos!
Terapoin itseäni. Ehkä löydän joskus tieni ulos tästä paskasta.
Kunnollinen pitkä sairasloma tai määräaikainen eläke. Lääkkeet vaihtoon jos eivät tepsi. Päiväkerrallaan ja oman jaksamisen mukaan. Jos nukuttaa niin nukut jos haluan lenkkeillä niin lenkkkeilet. Ei ole vain yhtätapaa toipua.
Yritin lopettaa lääkkeet, kun ei niistä ole apua. Sekin oli virhe, sillä lopetusoireet iskivät toisena päivänä niin kovaa, että oli pakko ottaa lääkkeitä.
Mutta masennus kai selätetään pienin askelin. Muutos ei tapahdu hetkessä. Jotain pientä hyvää elämään ja siitä alku jollekin positiiviselle kehälle, joka kasvaa hiljakseen. Minulta vielä askelet hukassa mutta jotain tämän suuntaista olen ymmärtänyt parantumisen vaativan.
Voimia aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!!
Jo ystävälliset sanasi auttoivat.💞
Kiva kuulla, että sulle tuli hyvä mieli. Valitettavasti en ollut tallentanut sitä artikkelia, mutta ehkä sait kiinni, mitä tarkoitin. Eihän mikään yksittäinen asia ole oikotie onneen, mutta kannattaa pitää jonkinlaista vaatimuslistaa itselleen sellaisista asioista, joita vain pitää tehdä, vaikkei yhtään, yhtään jaksaisi eikä yhtään tuntisi vetoa niiden tekemistä kohtaan. Tokikaan en tiedä, millaista elämäsi on nyt ja millaisia asioita noin ylipäätään teet. Masennuksessa ei tietenkään ole aloitekykyinen eikä tee mieli tehdä yhtään mitään, mutta kyllä se tekemättömyys voi ruokkia pahaa oloa, kun ajatukset vain kiertävät kehää.
Olen kuullut paljon hyvää psykedeeleistä masennuksen hoidossa ja uskon, että monelle niistä voisi olla apua. Mun kohdalla on tyssännyt siihen, että niitä on vaikea saada ja kokeileminen jännittää. Ehkä joskus näemme senkin päivän, että niistä tulee laillinen hoitomuoto. Lääketeollisuus varmasti panee vastaan, koska varmasti heille on kannattavampaa myydä lääkkeitä, joita käytetään vuosia, jopa vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Psuko jauhaa itselleen. Älä välitä.
Joo, en mä välitäkään.
Kyllähän näihin osasi jo varautua, ei mua ilkeydet hetkauta.
Sen sijaan olen todella kiitollinen kaikista neuvoista. Jos ne on vielä kokeiltuja joko itse tai lähipiirissä, niin vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi ja lopeta itsesäälissä kieriminen. Ota vastuuta omasta elämästäsi ja lopeta ruikutus.
Niin, se masennus on omaa itseä vastaan kääntynyttä aggressioa. Päätit pahentaa tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti et löydä. Sun loppuelämä on pelkkää yksinoloa ja kipua. Sun olemus inhottaa ihmisiä.
Liittyykö sulla tuohon lamaavaa uupumusta? Onko lääkärissä verikokeet tehty?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa! Millä tavalla? Luetko jotain tai katsotko esim. Youtubesta?