Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miksi toiset saikuttaa minkä ehtii ja toiset on joka päivä töissä eikä koskaan pois? Eihän se voi olla oikeasti niin, että toinen saa kaikki taudit ja toinen ei yhtään.

Sairaspoissaoloja seuraava
20.12.2022 |

Elämänkokemukseni perusteella voin sanoa, että aikuinen ihminen on keskimäärin enintään viisi päivää vuodessa OIKEASTI sairaana. Tämä on siis maksimi, osa vuosista menee ihan nollapoissaoloilla. Jos joka pikkunuhasta tai kivusta on pois, se on ikävä kyllä työnantajan vedättämistä.

Mun mielestä työntekijän pitää ottaa terveydestään sen verran vastuuta, ettei joudu maksattamaan sen laiminlyöntiä työnantajallaan ihan ylettömän paljon. Myös epämukavuutta pitää sietää sen verran, että pystyy töitä tekemään.

Niinhän se on, että pidetään itsestään selvyytenä että työnantaja maksaa palkan saikuttajallekin, mutta jos esim. kampaajasi ottaa maksun ja ilmoittaa ettei voi palvella sinua sairastumisen takia, vedät varmasti herneen nenään.

Itse tunnistan työpaikaltani useammankin saikuttajan ja niin myös meidän esimies.

Mikä on tilanne sinun työpaikalla?

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet. Olen tänä vuonna ollut 55 päivää pois töistä sairastumisten vuoksi. Yleensä parin päivän sisäön ohimeneviä flunssia, kuumetta, vatsatautia. Minkä sille oikeasti voi

Kannattaa käydä sitten kunnon tutkimuksissa. On nimittäin kaukana normaalista että on joka toinen viikko parin päivän flunssa, kuume tai vatsatauti. Joku on pahasti, pahasti pielessä.

Sille pielessä olemiselle ei aina voi mitään. Esim naapurini jolla on lääkitys joka alentaa vastustuskykyä.

Kyllähän aikuistenkin sairastavuudessa on pakko olla eroja kun on lastenkin. Sisarukseni lapset ovat koko ajan sairaana, siis ei oikeasti ole kuukauttakaan tervettä aikaa ennenkuin joku heistä aloittaa. Jatkuvaa köh köh, niiskuti niiskuti. Oma lapseni sairasti lapsena kerran vuoteen flunssan, ja kerran vatsataudin, ja välissä oli vuosia ettei ollut jompaa kumpaa ollenkaan. Itse olen ollut sairas viimeksi 5 v sitten, mutta silloin sairastinkin viikkotolkulla.

Vierailija
182/189 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla nuoret ovat säännöllisesti kipeitä juuri lauantaina (vuorotyö). Soitettavat töihin et nyt on kuumetta..ihan varmasti joo, miksi se kuume pukkaa just viikonloppuisin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä työnantaja kyllä puuttuu saikuttamiseen irtisanomalla ilman yt-menettelyä. siis lappu kouraan ja pois.

Vierailija
184/189 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä olen kauheen kipee,eikvaa?

Vierailija
185/189 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kerran töissä erään keskustelun: Joko olet käyttänyt kaikki tämän vuoden saikkupäivät?

Vierailija
186/189 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä työnantaja kyllä puuttuu saikuttamiseen irtisanomalla ilman yt-menettelyä. siis lappu kouraan ja pois.

Tämä onkin yksi syy, miksi ensi vuonna voidaan irtisanoa.

Vierailija
187/189 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tiedät työpaikkasi tilanteen, niin tiedät varmaan sen myös, että työnantajan täytyy noudattaa ns. varhaisen välittämisen mallia. Eli se tarkoittaa, että työnantajan kuuluisi seurata sairauspoissaoloja ja ottaa tilannekartoitukseen sellaiset henkilöt, jotka on tiheään tahtiin sairaana. Tämä on mainittu jo työterveyden yleisissä ohjeissa, ja jos työnantaja ja/tai työterveys ei tästä huolehdi, niin sitten on puutteita paljon muussakin.

Vierailija
188/189 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin yksi syy, miksi ensi vuonna voidaan irtisanoa.

Aina on voinut irtisanoa. Kolmet yt:eet läpi käyneenä voin sanoa, että ruikuttajat ja saikuttajat lähtevät aina.

Vierailija
189/189 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset... Voi hyvänen aika. Olin yli 10 v yksin lasten kanssa ja suhteessa sitä ennen. Alle 10 vrk hoidin heitä palkallisesti vuodessa ollessaan pieniä. Lasten äiti samoin. Samaan aikaan itselläni oli korona (viikko) ja työtapaturma (3vrk), lumbago(4vrk), ripuli/oksennustauti(1vrk) ei muuta 20 vuoden aikana. Jos on jatkuvasti kipeänä, kyllä syyt kannattaisi selvittää. Raskas fyysinen työ.