Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miksi toiset saikuttaa minkä ehtii ja toiset on joka päivä töissä eikä koskaan pois? Eihän se voi olla oikeasti niin, että toinen saa kaikki taudit ja toinen ei yhtään.

Sairaspoissaoloja seuraava
20.12.2022 |

Elämänkokemukseni perusteella voin sanoa, että aikuinen ihminen on keskimäärin enintään viisi päivää vuodessa OIKEASTI sairaana. Tämä on siis maksimi, osa vuosista menee ihan nollapoissaoloilla. Jos joka pikkunuhasta tai kivusta on pois, se on ikävä kyllä työnantajan vedättämistä.

Mun mielestä työntekijän pitää ottaa terveydestään sen verran vastuuta, ettei joudu maksattamaan sen laiminlyöntiä työnantajallaan ihan ylettömän paljon. Myös epämukavuutta pitää sietää sen verran, että pystyy töitä tekemään.

Niinhän se on, että pidetään itsestään selvyytenä että työnantaja maksaa palkan saikuttajallekin, mutta jos esim. kampaajasi ottaa maksun ja ilmoittaa ettei voi palvella sinua sairastumisen takia, vedät varmasti herneen nenään.

Itse tunnistan työpaikaltani useammankin saikuttajan ja niin myös meidän esimies.

Mikä on tilanne sinun työpaikalla?

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just niin, että ihmisten vastustuskyvyt on erilaisia. Toiset saavat tauteja ja toiset eivät. Ja tietenkin saikkua voi tulla muustakin syystä kuin flunssasta ja oksennustaudista.

Vierailija
2/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet. Olen tänä vuonna ollut 55 päivää pois töistä sairastumisten vuoksi. Yleensä parin päivän sisäön ohimeneviä flunssia, kuumetta, vatsatautia. Minkä sille oikeasti voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet. Olen tänä vuonna ollut 55 päivää pois töistä sairastumisten vuoksi. Yleensä parin päivän sisäön ohimeneviä flunssia, kuumetta, vatsatautia. Minkä sille oikeasti voi

Kannattaa käydä sitten kunnon tutkimuksissa. On nimittäin kaukana normaalista että on joka toinen viikko parin päivän flunssa, kuume tai vatsatauti. Joku on pahasti, pahasti pielessä.

Vierailija
4/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Esim. stressi, yöunet, d-vitamiinitaso, pienten lasten olemassaolo vaikuttavat vastustuskykyyn. Olen tehnyt monesti sairaana työtä. Enää en aio - en ole siitä koskaan itse hyötynyt mitään.

Vierailija
5/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät ole saikulla jatkuvasti syövät terveellisesti ja monipuolisesti. Ne jotka saa flunssan, kun joku aivastaa kilometrin päässä vetävät vain jotain eineksiä.

Huono suolistobakteerikanta, ravinto- ja hivenainepuutokset ja kenties hiljainen tulehdus lisää flunssan saamista, kestoa ja oireita. Olet mitä syöt pitää hyvin paikkansa ja ravinto on lääke numero 1.

Itse söin ennen eineksiä, pizzaa, makeisia ja muuta roskaruokaa jatkuvalla syötöllä ja olin kipeänäkin myös jatkuvasti. Sitten aloin syömään terveellisesti niin eipä ole flunssia näkynyt.

Lisäksi kipeänä töihin meno on älyttömän typerää. Tartutat muita joille se sama flunssa voi nostaa ison kuumeen, mikä sinulle aiheuttaa pari tippaa räkää nenästä. Kuumeisena töihin meno vasta typerää onkin. Fyysisessä työssä saat pahimmillaan sydänlihas tulehduksen ja ajatustyössä taai voi tehdä typeriä virheitä, kun pää ei toimi.

Vierailija
6/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esiintyy vuosia särkymättömänä työn sankarina ja ei ole 'pikkunuhista' pois, voi käydä niin, että päätyy toistuville sairaslomille tai pitempään sairaslomaaan pahemman sairauden vuoksi.

Vierailija
7/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain niin on että ihmisillä on erilainen vastustuskyky. Myös elämäntilanne vaikuttaa. Kun ensimmäinen lapseni aloitti päiväkodin oli hän ja minä lähes koko ajan flunssassa. Minun mieheni sen sijaan ei. Sen jälkeen kun lapseni menivät kouluun ei meillä ole paljoa oltu sairaana. Perheissä, joissa on pieniä lapsia sairastetaan paljon enemmän. Eräässä työpaikassa yksi eläkeikää lähestyvä mies aina valitti että lasten vanhemmat tulevat töihin tartuttamaan työkaverit.

Vierailija
8/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin työterveyden tenttiin kun vastaava tilanne. Lääkäri kyseli, onko töissä jokin pielessä. Urkki myös elämän tapoja, miten syön nukun valvon. Vaihdan työpaikkaa heti kun voin, urkkivan lääkärin kanssa jaksa pelata.

Vierailija
9/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikkapa migreeni, niin aika helposti tulee enemmän kuin 5 päivää poissaoloja vuodessa. Eikä migreenikohtauksessa pysty mitenkään tekemään töitä.

Vierailija
10/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mä sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa joka oikeasti laskee vastustuskykyä. Lisäksi sen hoitotasapainon saavuttaminen on alussa vaikeaa. Mulla on flunssakautena usein flunssa sekä viimeisimmässä työssä kipeytyi vuorotellen käsi ja selkä. Kävin myös sydänkokeissa joissa mitään ei löytynyt. Sain nenän jatkuvasti tukkoon pölystä ja palelin välillä kylmässä ja välillä ei mitään.

Mä kävin välillä töissä pää kainalossa ja söin kipulääkkeitä. Sainkin sitten koeaikapurun kun ei hommista tule näin mitään. Ennen kuin joskus sairastuin olin fyysisesti vahva, aina liikkunut urheilullinen ihminen ja ikäluokkani vahvimmasta päästä.

Vierailija
11/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämänkokemukseni perusteella voin sanoa, että aikuinen ihminen on keskimäärin enintään viisi päivää vuodessa OIKEASTI sairaana."

Jaa mulla on vissiin sit vähän vähemmän elämänkokemusta kun en osaa toisten sairastelusta sen perusteella sanoa juuta enkä jaata.

Vierailija
12/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin työterveyden tenttiin kun vastaava tilanne. Lääkäri kyseli, onko töissä jokin pielessä. Urkki myös elämän tapoja, miten syön nukun valvon. Vaihdan työpaikkaa heti kun voin, urkkivan lääkärin kanssa jaksa pelata.

55 päivää poissaoloja flunssan tai vatsataudin takia ei ole lähelläkään normaalia, aivan oikein lääkäri tekee, kun tiedustelee. Luulisi, että sinuakin kiinnostaisi, mikä sinussa on vikana, kun olet jatkuvasti sairaana.

Vierailija
13/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus..

Vierailija
14/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esiintyy vuosia särkymättömänä työn sankarina ja ei ole 'pikkunuhista' pois, voi käydä niin, että päätyy toistuville sairaslomille tai pitempään sairaslomaaan pahemman sairauden vuoksi.

Nämä jotka eivät ole pikku nuhista pois juuri ovat syy miksi toiset ovat pois kun sairastuttavat kaikki töissä joilla osalla ei puolustuskykyä tautiin.

Herätys!!!

Voi tyhmyys!!! Ei edes pienessä flunssassa töihin!!!

Vierailija
15/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lääkäritkin tietää, että fuskaat jos joka toinen viikko tulee parin päivän lenssu/vatsatauti. He eivät vain voi suoraan sanoa. Siksi kysyvät mitä elämään kuuluu ja harmittaako töihinmeno.

Vierailija
16/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sädekehää saa vaikka on sairaana töissä.

Vierailija
17/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastan n.kerran vuodessa jonkun flunssan ja olen 3-5 päivää töistä pois. Toiset sairastaa monta kertaa vuodessa, minkä sille mahtaa? Pienten lasten vanhemmat joutuvat hoitamaan lapsia kotona ja saavat itsekin heiltä tartuntoja. Mä olen lapseton sinkku, joten mulla ei ole sellaisia rasitteita.

Vierailija
18/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ennen lapsia ollut juuri koskaan kipeänä. Eka lapsi ei päiväkodin aloitettuaan ollut ehkä kuin kerran tai kaksi kipeänä koko päiväkodin ajan. Toka lapsi sitten imuroikin joka helvetin taudin itselleen ja tartutti ne minuun, ja silloin ekan vuoden aikana tuntui, että jouduin olemaan poissa joka kuukausi ainakin sen 5 päivää.

Vierailija
19/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille mahtaa? Meidän suvussa minä olen se se, kenellä ei ole koskaan kuumetta tai niin pahaa flunssaa että olisi tarve hakea saikkua. Pari vuotta vanhempi veli taas on melkein 2 viikon välein saikulla flunssan, kuumeen tai jonkin tulehduksen takia. Työterveydeltä saa vain saikkulapun käteen, ei jatkotutkimuksia. Olen kyllä alkanut epäilemään onko aina sairaana vai onko vain "sairaana" mutta ei ole minun asiani tutkia.

Vierailija
20/189 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä sairaslomat pitäisi olla palkattomia ja työnantajalla pitäisi olla irtisanomisoikeus jos työntekijä koko ajan saikuttaa