IVF/ICSI vko 50
Moikka kaikille!!
Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??
Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.
Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)
Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..
taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre
Kommentit (274)
Minä taas täällä, kun lapset on päikkäreillä...
Onnea Janese sulle pikkutontusta ja yhdestä pakkastontusta!!Munkin mies sanoi aamulla masun asukkeja pikkutontuiksi ;O) Yllättäen näin joulun alla..Toivotaan myös, että tarrautuu pikkuinen sitten kunnolla sinne kohdun seinämään..tässä ankkuri sullekin --} ja tarratöppöset ja lapaset..!! Tsemppiä sullekin piinailuun, nyt se viimein alkaa!!!!
Ilpo miten meni punktio ja mikä oli saalis??
Työasiaan..Minä olin vakituisena töissä ompelijana eräässä ompelimossa, josta juuri 3 viikkoa sitten irtisanouduin..nyt siis olen kotona työttömänä ja vielä vähän yli kuukauden virallisesti hoitovapaalla ja hoidan sitä kaverin tyttöä oman poikani ohella. Jos (kun) raskaus nyt onnistuu, niin olen kai työtön äitiyslomaan asti ja hoidan sitä tyttöä edelleen. Mutta jos ei nyt onnistu niin, sit alan miettiä ihan muita asioita elämässäni, kuten uutta työpaikkaa tai peräti omaa yritystä ;O) Mutta tuo jälkimmäinenhän ei ole edes vaihtoehto, vai mitä? Kuulostanko kenties liian positiiviselta???
Tänään ei kuulu sen kummempaa. Ei kipuja ei mitään...Eilen vihlaisi oikein kunnolla pariin otteeseen tuolta alapäästä, tuntui aika ikävältä..oudosta paikasta siis, mitähän mahtoi olla? Muuten yritän edelleen olla tarkkailematta näitä oireita...Mites muilla? Lugeista johtuvaa on kai ajoittainen palelu ja väsymys...
Nyt menen lepäilemään ja touhuamaan muita juttuja, tulen kuitenkin välillä lueskelemaan kuulumisianne ja kommentoimaan!!
Piinailkaamme edelleen....
caliendre&kaivurikuskit pp5
Tulin just ulkonta ja huh miten kylmältä pari pakkasastetta tuntuu! Eilen illalla tuikki niin kivasti vähän lunta (täällä Helsingissä!), kun tultiin joululauluja laulamasta, oli tosi jouluinen tunnelma. Mulla meni Sylvian joululaulu pelkäksi itkemiseksi ja äiti vain työnsi vieressä uutta nenäliinaa... Se on ollut mulle aina jotenkin erityisen rakas ja vaikea joululaulu, olen viettänyt niin monta joulua poissa Suomesta. Rauhoituin siitä kyllä, mutta mahtoivat vieressäistujat miettiä, mikä mua vaivasi :)
Janese - hienoa miten hyvin siirto meni ja kiva että mies oli hyvin mielin mukana. Nyt vain tarrasukkia sinnekin :)
Olo on ollut tänään tosi normaali, vatsan turvotus alkaa laskea ja olen pirteän energinen. Aamuisin en kyllä jaksaisi nousta sängystä ylös, tänäänkin sai mies oikein kovistella, etten nukkuisi puolille päivin. Mitään erityisiä " tuntemuksia" ei ole, välillä tulee sellainen viiltävä tunne jonnekin alavatsaan, ehkä häpyluun yläpuolelle, mutta se nyt voi olla mitä vain. Enpä mä varmaan osaisi mitään tuntemuksia kuulostellakaan, kun en koskaan ole ollut raskaana. Keksiähän sitä voin tietty kaikenlaista ;-) Yritän pitää itseni rauhallisena ja luottaa hoidon onnistumiseen. Pyysin muuten lähetteen veritestiin 27.12. Ajattelin sittenkin, että otetaan nyt kaikki mahdollinen selvää, siinähän sitten näkee, onko raskaushormonia ollenkaan.
Mulla on kanssa suuret kysymykset edessä, oli hoitojen tulokset mitä tahansa. Mehän just loppusyksytä vaihdettiin taas maata miehen töiden perässä ja mä en ehtinyt löytää töitä. Edessä on siis työnhaku joko tosissaan tai sitten jotain tekemistä seuraavaksi 9 kuukaudeksi. Mutta olen päättänyt olla murehtimatta asiasta, ehdin miettiä sitä ensi vuonnakin. Mulle on tärkeämpää saada nyt tämä hoitokierros loppuun ja katsoa sitten vasta miten käy. Ei edes olla vielä ajateltu, olisiko seuraava mahdollinen hoito Suomessa vai uudessa asuinpaikassamme, vaikka onhan meillä ne kaksi 8-soluista täällä pakkasessa. Olen jotenkin niin positiivisella mielellä tämän hoidon suhteen, että eihän sellaista tarvitse vielä miettiä.
Nyt taidan mennä leipomaan pipareita. Joko kenelläkään on joulukuusi hankittuna? Mä sain tänä vuonna valita itse ukin metsästä kuusen, joka tulee jouluksi sisälle.
Eirene&kyytihenkilö pp4
Eirene, toi Sylvian joululaulu on kyllä niin surullinen jotenkin, et siinä väkisinkin tulaa vedet silmiin...ei voi mitään. Ymmärrän kyll, jos säkin Suomessa nyt oot ja muuten ulkomailla, et sekin vielä herkistää entisestään...koitetaan jaksaa itkuinemme ;O)
Me ei kuusta olla vielä hankittu, mut kai se tilataan jostain kotiinkuljetettuna, vaikkakin jouluksi lähdetäänkin meidän vanhempien luo Keski-Suomeen. Halutaan silti lapsenkin takia oma oikea kuusi, onhan siitä iloa sitten Uutena vuonna ja välipäivinä loppiaiseen asti, kun ollaan taas kotona. Ja jotenkin se musta kuuluu ehdottomasti jouluun ja haluan sen perinteen lapsellenikin opettaa..
Mulle kävi muuten eilen iltapäivällä aika jännä juttu (ainakin omasta mielestäni). Huomasin, et Lugeja riittäiskin mulla vaan 27.12 päivä-annokseen asti, no sit päätin, et ostan lisää niitä yhden paketin, en turhaan enempää, jos ei ole tarvetta. No myyjä kuitenkin Apteekissa möi mulle kaksi vahingossa, kun olin edelliselläkin kerralla ottanu kaksi, niin löi koneeseen siksi kaksi pkt niitä ennen kuin ehdin huomata, vaikka sanoin, et ostan vaan yhden paketin tällä kertaa, ettei turhaan mee rahaa enempää. No en sit alkanu väittelee asiasta. Ostin ne kaksi pkt ja sanoin myyjälle, et otan molemmat, jospa sit niille kaikille olisikin tarvetta ja hän sanoi, että toivotaan niin :O). Ajattelin, että tämä oli joku enne...kenties tulenkin tarvitsemaan enemmän Lugeja ja pidempään, ehkä näin olikin tarkoitettu ;O) Tuli taas hyvä tunne..vaikka taikauskoista löpinäähän tämä on..mutta silti. Ei se voinut olla sattumaa, eihän?!!!?
caliendre&kk pp5
Huhuu!! Kuinka punktio meni? Ja missä kaikki muut, on niin hiljaista....
caliendre&kk pp5 lopuillaan
Missäs taas kaikki luuraa? Ei ole kiva mitään yksinpuhelua täällä harrastaa :O( Pikaisesti tähän jotain näpyttelen..
Mulla on nyt parina päivänä välillä ennen syömistä (jos on nälkä) ym alkanu heikottaa vähän ja yököttää, en tiedä kuvittelenko sen, mut ei kai näin aikasin voi sellaset olot alkaa??
Muita tuntemuksia ei masun seudulla edelleenkään ole, mitä pidän hyvänä merkkinä. Mites muilla?
caliendre&kaivurikuskit pp6
Olette kyllä mukavan tuntuista porukkaa, kun minuakin ajattelette ja perääni kyselette ja muutenkin keskustelette täällä kaikesta, muustakin kuin hoidoista! Täällä vietetään toista sairaslomapäivää ja punktio oli kyllä KAUHEA KOKEMUS! Mulla oli toinen munasarja kohdun takana, ja jouduttiin menemään paksujen kudosten läpi, että sattui ihan hirveästi. Lisäksi mulla oli niitä rakkuloita hirveesti, kun ei ollut kuin se yhdeksän pistospäivää (+pregnyl) niin ei voitu pienentää puregon-annosta. Joten tuntui... Ja vieläkin tuntuu. Lisäksi mulla on sellaista ällötysoloa, en tiedä johtuuko lugeista vai mistä. Tietenkin pelkään hirveesti että hyperstimulaatio iskee, enkä pääse siirtoon, ja vietän joulun saikussa... No, soluja tuli sentään 19, että jotakin hyvää. Mut täytyy myöntää, että eilen kyllä kävi muutaman kerran mielessä sellainen ajatus, että ei enää koskaan tätä.
Teillä on kaikilla jo siirrot tehty, Janesellakin eilen, hieno homma!Rauhallisia piinailuja kaikille!
Kiva kuulla susta...on sitä jo odoteltu :O)
Koita nyt toipua ja levätä...eiköhän sieltä niitä alkioitakin tule aika läjä ja siirtoon päästä, ellei sulla nyt hyperi oo tulollaan. Kai ne olis sen hyperin jo nähny, jos siltä vaikuttas? Mulle ainakin sanottiin jo punktion jälkeen, et ei näytä siltä, et tulis..
Mutta jaksamisia, etköhän pääsee pian piinailemaan, milloin sulla se siirto on, huomennako?
caliendre&kk
Mutta lääkäri sanoi, että nestettä ei ollut vatsaontelossa, joten riski on vähäinen. Toivotaan ettei tuu...Mut huomenna menen " siirtoon" , joten siellä varmasti näkevät, tuleeko hyperiä.
Ilpokin oli tosiaan selvinnyt punktiosta, vaikkakin taisi tosiaankin olla kivulias operaatio! Voimia sinne! Kauanko sait muuten saikkua?
Mullakaan ei oo enää lauantain jälkeen ollu minkäänlaista kipua tuolla mahan seudulla, mutta tänä aamuna huomasin suihkusta tullessa, että rinnat on kyllä turvonneet! Onko muilla vastaavaa? Sekin on varmaan noita Lugejen aikaansaannoksia....
... eikä tunnu missään eikä miltään. Olen ollut niin kovin positiivisella mielellä kaiken tämän hoidon ja onnistumisen suhteen tähän asti, mutta tänään iski ekan kerran sellainen paniikinomainen tunne, että ehkä ei sittenkään. Olin kaverin kanssa H&M:llä ostamassa lastenvaatteita ja vain vilkaisin vauvanvaatteiden puolelle. Ei käynyt heti mielessä, että menisinkö hiplaamaan niitä, en edes muistanut, että olisi ehkä mahdollisesti itsellekin tarvetta. Vasta jälkeen päin tajusin asian, olo on ihan kuin aina näiden 4 yritysvuoden aikana, sellainen tyhjä ja outo olo, ei-koskaan-meille-fiilis.
Mies melkein suuttui mulle, mä teen kuulemma turhaan itselleni pahan mielen, vellon suotta huonoja ajatuksia ja masentelen. Eihän tässä ole vielä peliä menetetty lainkaan. Ei kai kukaan tässä vaiheessa voi vielä tietää tai aavistaa mitään. Miksi mä jo silti valmistaudun pahimpaan? Kaiken sen pettymyksen jälkeen tämän piti olla vihdoin meidän vuoro ja nyt mä jo olen luovuttamassa. Ei hyvä!
Mutta Ilpo - hienoa että selvisit kivuliaasta punktiosta. Toivotaan nyt, ettei hyperi iske. Ota rauhallisesti ja juo paljon nestettä. Mullahan oli kanssa vahvasti se mahdollisuus, kun oli niin paljon rakkuloita, mutta siirron yhteydessä todettiin, ettei vatsaontelossa ole nestettä eikä hyperi iskenyt, joten toivon mukaan sulla menee samalla tavalla.
Pirteää mieltä kaikille, jaksetaan piinistellä vielä :)
Eirene & ja ainakin vielä Kyytihenkilö pp 5
Eirene, se olotila vaihtelee, välillä sitä toivoo parasta ja uskoo, että kaikki menee hyvin ja onnistuu ja välillä taas on jo luovuttamassa...Näin se vaihtelee. Muistan edellisissäkin hoidoissa varsinkin tän alun jälkeen just muutamapäivä siirron jälkeen on tosi positiivinen olo, sit myöhemmin alkaa miettiä enempi ja masentua. Se on kuule ihan normaalia.
Mulla ei oo vielä sitä epätoivoa tullut, vaikka uskon, et se joku päivä vielä tulee..Ehkä johtuu nyt siitäkin, et oon tehny päätöksen, et jos ei onnistu niin ei onnistu. ja sit katotaan tuleeko koskaan luomuna vaia jäädäänkö yksilapsiseksi. Vaikka nyt se yksi pakkasvauva vielä onkin..Mut kuitenkin on mielenrauha sen suhteen. Ei sillein stressaa kuin yleensä.
Mulla on nyt illallakin ollu etova olo..mistähän johtuu? Siis koko ajan tuntuu, et vähän yököttää, ja taas on syömisestä pari tuntia kulunut. Ehkä pitäisi syödä. Ja päätä alkoi nyt illalla särkeä...harvoin sitäkin mulla särkee. Masussa taas ei tunnu mitään, outoa!?
Mutta nyt pitää mennä sit syömään, jospa se helpottais oloa..
Piinispunkkua oon muuten iltaisin nauttinu lasillisen ;O) Mites muut?
caliendre&kk pp6 lopuillaan
caliendre ¿ hienoa että olet jaksanut pitää lippua korkealla, asenteesi on kadehdittava. Kerroit ammatistasi ompelijana, itse arvostan korkealle ihmisiä, joilla on kykyjä käsityöläisammattiin. Tässä ¿urakriisissä¿ on tullut sata kertaa pohdittua, että kannattiko akateeminen valinta sittenkään.. Ja toi Luge-episodisi apteekissa kuuluu ehdottomasti enteisiin. Oireesikin kuulostavat todella lupaavilta. Mulla on vähän sama meininki; jos nyt ei onnistu niin sittenpähän ei onnistu. Se yksi pakastettu alkio siirretään mutta tähän IVF:ään en usko lähteväni pitkään aikaan. Jollakin jännällä tasolla on sellainen rauha, että no saanpahan ainakin kokeilla tämän konstin, ja jos ei tule raskautta niin sitten ei. Piinispunkkua nautin päivittäin, uskon ihan varmasti sen rentouttavan.
Eirene ¿ ailahtelevat tuntemukset on varmasti mielen keino ylläpitää tasapainoa toivomisen ja mahdollisen pettymisen välillä. On ihan normaalia ja ymmärrettävää valmistautua pahimpaan. Ja toisaalta minun mielestäni ei sitä voi päättää psyykettään ajattelemaan myönteisesti, ihmismieli kun ei toimi käskystä. Tämä sama pätee mielestäni niihin juttuihin joita aina silloin tällöin kuulee: " Lakkaa murehtimasta niin kyllä se raskaus siitä alkaa." Itse haluan uskoa, että tästä tulee raskaaksi jos alkio on riittävän vahva ja olosuhteet otolliset, eikä niille asioille itse mahda yhtään mitään. Se vähän auttaa. Kyselit kuusesta. En ole jaksanut siivota vielä enkä laittaa joulukoristeita, vaikka joulun vietämme kotona, mutta loppuviikosta ajattelin terästäytyä. Tänään on selvästi ensimmäinen päivä, jolloin olotila on parempi. Tässä istun tietokoneen äärellä kuin ei mitään! Eivätkä teiden töyssyt autossa istuessa vihlaise enää niin kovasti kuin vielä vaikkapa eilen. Kuusi hankitaan ihan ilman muuta, mutta lähempänä aattoa. Toivottavasti ei jäädä kokonaan ilman!
ilpo78 ¿ sympatiani sinulle. Tiedän miltä tuntuu jos punktio on kivulias; ei tee ihan heti mieli pistää itseään toiste samaan tilanteeseen. Minulla punktio sattui hiukan, mutta sen jälkeiset kivut olivat aivan hirvittävät, ainakin omasta mielestäni. Alavatsa oli ihan tulessa ja kipu kirvelevää aaltomaista. Ei voinut hengittää kunnolla ja teki mieli vetää itsensä ihan kaarelle. Toisaalta liikkuakaan ei voinut. Makasin kivettyneenä samassa asennossa 3 tuntia punktion jälkeen ja sain tuona aikana kolme 400 mg Buranaa. Loppupäivän vedin Buranaa kuin leipää, että pystyin olemaan. Ihan ihmeellistä miten eri lailla ihmiset kokevat punktion. Sinulla soluja mahtava määrä, onnittelut. Se varmasti vähän kompensoi kokemaasi kipua. Onneksi kipu on sellainen tunne, joka kyllä myös ajan kanssa unohtuu. Ole tosiaan itsellesi armelias ja lepää ja juo niin paljon kuin pystyt ettei hyperi iske.
Snygg ¿ toivotaan kovasti että turvonneet rinnat olisivat ensioire. Peukut pystyssä! Mulla Luget turvottivat rinnat, mutta se tapahtui jo toisena päivänä kun niitä laitoin, eli päivää ennen siirtoa. Että olis ollut aika neitseellinen sikiäminen jos olis tullut raskausoireita jo ennen siirtoa, heh. Jälkeenpäin on helpompaa arvioida mistä mikin oire on johtunut, mutta jos olet ikään kuin yhtäkkiä pp5 huomannut, että rinnat ovat turvonneet niin se kuulostaa mielestäni erittäin lupaavalta!
Itselläni tänään pp1, ja toisesta sieraimesta tuli aamulla verta! Että jos oikein käyttää mielikuvitusta niin senkinhän voi tietenkin laskea oireeksi. Tosin tiedän ihan satavarmasti että mikään raskausoire se ei tietenkään voi vielä olla. Olotila on yllättävän rauhaisa ja tasainen. Tosin epäilen että noi Luget vaikuttavat mielialaan masentavasti ja väsyttävät jonkin verran. Joulunaika tuntuu kuitenkin mukavalta piinailuajalta.
Vauvaprojektille erityisterkut! Teillä on aivan ihana joululahja kasvamassa masussasi.
Moi
Nyt vasta pääsin lukemaan viestejä, on ollut niin kiire töissä (teen toimistotöitä) ja tontillekin piti taas palata viikon tauon jälkeen, mutta tein vain ihan kevyitä hommia ettei vaan vatsa ärtyynny. Janese sai myös asukit matkaan.. onnea ja tarrasukkia sinnepäin ja Ilpo selviytyi punktiosta, hyvä ja nyt vaan siirtoa odotetaan, tuuhan kertomaan kuulumiset:)
Maha ei ole ollut kipeenä enää yhtään mutta rinnat on vielä aika arat mutta eiköhän sekin helpoita parin päivän päästä. Muuten tässä päivät menee kauheaa vauhtia ja mulla on tosi vaiheuksia muistaa aamuisin ottaa luget, koska olen siihen aikaan jo töissä, niin en meinaa millään muistaa. Täytyy laittaa puhelimeen muistutus!!
Perjantaina lähetään mökille jouluksi ja palaan varmaan vasta tapaninpäivänä ja siitä ei sitten olekaan kuin 4 päivää testipäivään, hui nyt tuntuu että se on ihan kohta. Laittakaahan listaan testipäivät, niin pysytään muutkin mukana.
Caliendre; luin kanssa vanhaa hoito kertaa ja muistin että olin silloin kipeä tai itseasiassa olen ollut kahtena viimeisenä kertana kipeä niihin aikoina kun oli siirto. Nyt olen ollut ihan terve ei ole flunssat eikä korvatulehdukset vaivannut:) hyvä niin.
Muuten hyvällä mielellä mutta kieltämättä on hiipinyt mieleen, että mitä sitten kun tämä ei onnistu, niin mitä sitten tehdään??? kumminkin mulle on tehty 5 hoitoa ja 1 pas. Joko on aika lopettaa ja miettiä jotain muuta vai mitä? Mutta nyt täytyy vain olla positiivisella mielellä että TÄMÄ onnistuu ja piste:)
Päivänsäde72 ja menninkäiset pp 3 (jo)
caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2,
virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)
Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1, testipäivä ehkä 27.12.
_Champagne_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2
Snygg; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1
Nea-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 2, virallinen testipäivä 28.12
Päivänsäde72; punktio 14.12, 6 munasolua, siirto 16.12, siirrettiin 2,
testipäivä 30.12. (verikoe 3.1.)
Janese; punktio 15.12, 6 munasolua, siirto 18.12., siirrettiin 2,
ilpo78; punktio 18.12, 19 munasolua, siirto
[/quote]
Vihdoinki meillä on lunta..ainakin vähän että on valkoinen maa. Ja huomenna ne on kyllä jo luvannu kai lämpimämpää taas:(
ILPO: Hyvä että punktio on takana vaikka rankka olikin. Nyt sitte juot paljon vettä..hyperihän voi tulla viikon parin sisällä punktiosta niin olen lukenut! Mä edelleen litkin vettä pari kolme litraa päivässä koska mulla oli kans soluja parikymmentä, rakkuloita 38!
EIRENE: Mulla kans oli tosi positiivinen fiilis ekat päivät siirron jälkeen, nyt ihan sellanen olo et ei tiedä miten käy. Ja mun miestä ärsyttää aivan sairaasti jos edes miettisin seuraavaa hoitoa...eli et olen pessimisti tätä hoitoa kohtaan. Noh, oikeesti mulla on tosi hyvä fiilis sillai yleisesti ottaen..taidan kuitenkin jotenkin uskoa tähän hoitoon kun on menny niin hyvin kaikki. Tsemppiä siirtoon:)
CALIENDRE: Sullahan onki jo kokemusta tästä kaikesta, ja uskon et se menee just niin että varsinkin onnistuneen punktion ja siirron jälkeen ollaan ekat päivät ihan pilvissa...ihan kun raskaana. Ja sitte alkaa pelottamaan että mitä jos ei:(
Mulla on kans rinnat kipeet...ne kipeyty jo ilmeisesti orgalutranista ja on sen jälkeen ollu tasaisen kipeet. Ja lugethan pitääkin sitä kipua yllä. Mä päätin, että laitan kaikki mahdollisest oireet lugejen piikkiin, etten enää kovin korkeelta putoa jos on pudottava. Mut usko on aika korkeella, enkä mieti niitä oireita. Onhan monet kokeneet täysin oireettomankin alkuraskauden eli yksilöllistä on. Mulla maha vielä ajoittain kipeä, mutta munasarjat onkin edelleen isot.
PÄIVÄNSÄDE: Ihan hyvä jos sulla on hommaa riittänyt. Mulla jäi läppäri sunnuntaina töihin ja sain sen vasta tänään, joten en eilen vapaapäivänä päässy kotoa koneelle. ihan hyvä niin sai muuta ajateltavaa. Muuten istuu täällä kokoajan. Mut kyl mä töissäki livahdan aina koneelle kun mahdollista. Ihana et lähet mökille...mökkijoulua viettämään:) Mä asun maalla ja me vietetään joulua ekan kerran kotona niin että meille tule kummankin perhettä. Ihan kiva näin kerrankin ettei tarvi ajella edestakasin etelä-suomea.
Uskon muuten, että luget voi pitää rinnat arkana pitkäänki..onko kokemusta?
JANESE: Lasketaan vaan se nenäverenvuoto raskausoireeksi...eihän sitä koskaan tiedä:) Ja sit kun parin viikon päästä plussaat, ni voit ilmoittaa tutkijoille, että tällanenkin oire on olemassa...
SNYGG: Mä olisin ilonen jos rinnat vähän turpois...ovat aika pintä laatua nimittäin...ja taitaa mieskin sitä odottaa;)
Täällä pp5 ja ei oireita muuta kun punktion jäkeisiä mahakipuja vähän ja rinnat arat. Jos alkiot kiinnityvät, ni sehän tapahtuu nyt tästä eteenpäin, kai yleensä siirrosta 6. päivän jälkeen. Mut edelleen hoen itselleni, että älä mieti oireita vaan piinaile rauhassa. Ihan hyvä että on joulun aika, niin on paljon mietittävää ja mieli korkealla. Mulla on vielä huomenna työpäivä, ja sit meen seuraavankerran vasta tapaninpäivän iltana yövuoroon ja valvon 3 yötä. Sitte taas vapaata muutama päivä. ihanaa tää vuorotyö, tykkään tästä paljon.
Joulukuusta lähetään miehen kanssa hakemaan metsästä torstaina, otetaan yks sisään ja yks ulos. Ihanaa ku tulee joulu:)
-Nea ja Kaverukset pp5
Kaikki kuulostavat pirteiltä ja optimistisilta, hieno homma!
Päivittelen vähän omasta puolestani:
Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1, testipäivä ehkä 27.12.
Nea-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 2, virallinen testipäivä 28.12
Janese; punktio 15.12, 6 munasolua, siirto 18.12., siirrettiin 1, virallinen testipäivä eli verikoe 2.1.
Onnittelut onnistuneesta siirrosta! Toivottavasti tonttu-ukko kiinnittyy joulun aikaan tiiviisti masuusi :). Kiva tuo juttu, kun juhlistitte miehesi kanssa siirtoa.
Tänään kävin klinikalla. Kaikki ok (rv 7+2). Kahden viikon päästä kontrolli.
Kaikille muillekin tämän pinon piinailijoille plussatuulia!
Mutta mittari näyttää nollaa :O( joten tää ilo ei kai kauaa kestä...blääh.
Kiva kun muutkin laittoivat kuulumisia viimein, oli mukava lueskella niitä :O)
Snygg: Mulla ei ole rinnat mitenkään erityisen turvonneet ja nyt tuntuu, et kipukin on vähentyny. Mut toivotaan, et sulla se ois raskausoire :O)
Ilpo: Toivottavasti olosi on jo parempi!!! Ja mites siirto meni?
Janese: Todellakin toi veren tulo nenästä on raskausoire, mut ehkä pp1 vähän liian aikasta ;O)
Mulla molemmissa raskauksissa on sitä verta tullut nenästä ihan alussa ja ollut muutenkin limakalvot herkät mm ikenet kipeet, varsinkin viisaudenhampaiden kohdalta. Ja nyt mulla tuntuu myös kipua siellä ikenissä?! Ja ihan kuin vähän ois punertavaa tullut niistäessä paperiin...ja sit vielä mun huulet on tosi kuivat, ja muistaakseni ollu muissakin alkuraskauksissa...Mutta pitää myös kertoa sen verran, et näitä samoja " oireita" on myös ollu ihan normaaleissa menkkakierroissa :O/ et mikä voi enteillä raskautta, voi myös enteillä menkkoja ainakin mulla :O( ja sit tosta etovasta olostani, sitäkin mulla on ollu myös ennen menkkoja.
Mutta myös pitää nyt sanoa, se mikä mut yllätti sen epäonnistuneen IVF:än jälkeen, oli se et ns. valeraskausoireet jatkui negatestin jälkeen pitkäänkin...:O( et tiedoksi sekin, johtuu kuulemma ns. vierotusoireista, kun on vahvoja lääkkeitä käyttäny pitkään ennen sitä ja sit yhtäkkiä lopettaa kaikki..et älkää ihmetelkö, jos näin käy. Mä sitä ihmettelin ja joku palstalainen sit kertoi mulle sit et se on normaalia. Lääkäri ei siitä sanonu yhtään mitään. Mutta eihän me negata =O) Eihän???
Päivänsäde: Hyvä jos olet nyt terveenä pysynyt, ehkä se on hyvä merkki :O) Toivon niin, että nyt viimein onnistut!
Nea: Mä ainakin uskon siihen oireettomuuteen ennemmin kuin oireisiin, et silloin olis raskaana, koska ennen menkkoja on aina vaikka mitä oireita. Mulla ei vieläkään masuun satu mitenkään eikä...et pidän sitä edelleen hyvänä asiana. Yleensä tässä vaiheessa kiertoa on jo ollu vaikka mitä menkkatuntemuksia ja juilimisia...
Champagne: Missäs sitä luurataan?????
Mulla alkaa muuten olla kriittinen vaihe edessä tässä piinistelyssä, kun helmikuussa siinä epäonnistunessa hoidossa tiputtelu vuoto alkoi pp8, eli se olisi huomenna :O( Mutta vielä ei mitään näkyvissä, joten sen suhteen mieli on levollinen. Pitäkää nyt peukkuja, et kaikki vuodot pysyisi poissa!!! nN on aina niin ikäviä ja saa masentumaan, vaikka eivät mitään tarkoittaisikaan.
Mutta palaillaan taas..
caliendre&kaivurikuskit pp7
Janese; punktio 15.12, 6 munasolua, siirto 18.12., siirrettiin 1, virallinen testipäivä eli verikoe 2.1.
Pikainen viesti - nyt kun laitan Luget paikoilleen niin kohdunnupukka tulee heti vastaan. Se on selvästi alhaammalla kuin aikaisemmin ja pehmeän tuntuinen. En ole nupukan tarkastelua harrastanut koskaan, en ole myöskään oikein ylettynyt siihen, ja tiedän ettei siitä voi mitään päätellä.. Huomasinpahan vaan..
Ihana lukea sun kohdunnupukasta, mä nimittäin oon täällämiettinyt että onko tuolla alapäässä jotain mistä en ole ennen tiennyt vai häh!
Eli ku aloin noita lugeja tunkemaan, ni ihmettelin eka että miten itse emätin tekee tollasen mutkan. Sit vasta tajusin että siinä on keskellä jotain ylimäärästä..eli olisko just se kohdunnupukka??? Ja se on sillai pehmeän kova..outoa. Ja siis just niin pitkällä miten sormen vaan voi saada (mul on kai normaalin mittaiset sormet:) !
Ajattelin jo että olen seonnu:)
Ja kaikkein hauskinta on se, että ku eilen illalla oltiin jo sängyssä ja sanoin miehelle että siel on jotain ylimäärästä. Sit samalla otin sen kädestä ja ku mun piti vaan vetää sen käsi mun ympärille ni se jo tokas et se ei ainakaan nyt ala kokeilemaan...hih hih;) Meni ihan paniikkiin...
Onko muilla samanlaisia juttuja siel..??
-Nea ja Kaverukset pp6
Moi kaikille tasapuolisesti!
Tänään oli sitten siirto, ja kaksi alkioista oli lähtenyt jakaantumaan. Toinen oli 6-soluinen, toinen pikkasta hitaampi, 5-soluinen. Molemmat 2-luokkaa. Kolmas alkio oli pysähtynyt 4-soluvaiheeseen. Siinä sitten hetken pähkittiin että siirrettäiskö molemmat alkiot vai vaan toinen. Päätettiin siirtää vain toinen, tuo nopeammin jakautunut. Toinen laitettiin pakkaseen.
Olen niin kiitollinen noista kahdesta! En tiedä olisko niitten jo tänään pitänyt olla 8-soluvaiheessa, mutta ihanaa kuitenkin että mun ja miehen solut natsaavat edes joten kuten. Eiköhän tässä vaiheessa olisi jo selvinnyt jos eivät yhtään sopisi kimppaan. Mieletön helpotus.
Olen edelleen yllättävän kipeä (ja vatsa kuin rantapallo, aivan karseeta), kävely on hankalaa, istuminen koskee. Mutta mieliala on kyllä tosi hyvä nyt, mies oli mukana siirrossa ja osallistui aktiivisesti kyselemällä ja vitsailemalla lääkärin kanssa. Käytiin sen jälkeen kakkukahvilla miehen kanssa juhlistamassa siirtoa, todella kiva päivä siis, ikimuistoinen.
Lääkäri totesi kaiken olevan ok ja kertoi munasarjoihin pakkautuneen verta, mikä kai kuuluu asiaan. Nyt sitten toivotaan että pikkuinen tarraisi kiinni ja lähtisi kehittymään normaalisti. Kuinka paljon tuota pikkuruisen pikkuista solurypästä kohtaan tunteekin jo lämpöisiä ja suojelevia tunteita..
Ilpo, miten meni punktio? Vielä kun sinä saat vauvanalut kyytiin niin pääsemme kaikki porukalla piinistelemään.
Nea kyseli että mitä teemme työksi. Itse toimin ylempänä toimihenkilönä isossa organisaatiossa. Uranvaihto on käynyt usein mielessä.
Kiitos muuten kaikille tosi tsemppaavista ja tukevista kommenteista! Tämä toden totta on hieno pino!