Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 50

10.11.2006 |

Moikka kaikille!!

Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??

Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/

Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.

Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)

Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..

taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre

Kommentit (274)

Vierailija
261/274 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mäkin oon täällä ihan paniikissa vaikkei mitään syytä edes ole. Eli kyllä tää kuuluu asiaan, ja niinkun sanoit itsekki niin varmaan tuplasti enemmän ku luomusti raskautuneella. Mullaki tissien arastus melkein poissa, mutta koska se alkoi hormooneista ni en laske sitä ollenkaan raskausoireeks. Mulla siis vaan mahakipuja, jotka nekin voi johtua edelleen lievästä hyperistä. Ihan kiva nähän sitte ultrassa, että miltä munasarjat näyttää:) Ja jos sitä vuotoa tulee, ni sekin on sitte tosi normaalia alkuraskaudessa. Eli ei hätää, eiköhän kaikki suju hyvin.

Mutta tosiaan mäkin maalailen täällä kauhukuvua kohdu ulkopuolisesta ja kaikesta muusta, enkä edes viiti miestä pelotella koska ei se kuitenkaan voi mitään tehdä tai sanoa mikä mua helpottais. Eikä ne voi ymmärtää, mehän tässä fyysisesti elellään kroppamme kanssa. Eli leuka ylös ja eteenpäin...pitää vaan jaksaa odottaa sinne ultraan. Mä soitan ylihuomenna, ja jos ovat sitä mieltä että kannatta käydä edes verikoe ottamassa niin mennään heti ens viikolla. Ultran haluan niin aikasin kun mahdollista!!!

Terveisin, Nea & Kaverukset

Vierailija
262/274 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea - kiitos ihanista sanoistasi, tuli paljon parempi mieli ja tunne, että joku ymmärtää näitä ajatuksia. Olet oikeassa, ei miehet voi ymmärtää meitä täysin ja luulen, että hermostuvat vielä enemmän, jos niille masentelee ja kertoo peloistaan. Kun eivät siis voi tehdä asialle mitään ja miehethän tuntuvat reagoivat asioihin nimenomaan tekemällä. Täytyy vain ottaa päivä kerrallaan ja toivoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Mulla oli yöllä rinnat kuin pussillinen pieniä kiviä, ihan eri tuntuiset kun silloin testin tekemisen aikoihin, painavat ja raskaan tuntuiset. Outoa. Ja kun oltiin ampumassa raketteja, palelin ihan mielettömästi. Nyt on vain maha piukea ja turvoksissa, muuten on ihan hyvä olo. Mä päätin eilen illalla, että lopetan vuoden 2006 raskaan ja ja aloitan 2007 raskaana - jos tilanne muuttuisikin joksikin muuksi, käsittelen sitä asiaa sitten myöhemmin, kun sen aika tulee. En edelleenkään oikein voi uskoa, että olen raskaana, mutta ehkä sen uskoo joskus myöhemmin vielä todeksi. Toivon mukaan!

Tsemppiä Nea sulle, toivotaan, että päästään molemmat ultraan ja sieltä löytyisi pieni sykkivä elämän alku! Janese, teitkö tänään testin?

Palaillaan!

Eirene ja Kyytihenkilö rv 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/274 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eirene ¿ pystyn hyvin samaistumaan pelkoihisi ja huolestuneisuuteesi, sillä itsellä on ihan samanlaisia ajatuksia. Mutta olen antanut itselleni luvan näihin tunteisiin, koska taustalla on jo valmiiksi sen verran huolta lapsettomuuden vuoksi, että olis epärealistista odottaa, että yhtäkkiä ¿taivaat aukeaa¿.. Toisaalta nyt on jo hyvä valmistautua siihen, että raskausajan fiiliksiä ei ehkä pysty rationaalisesti työstämään pois vaan ne on osittain hormonien aiheuttamia ja tulevat ja menevät. Kuuluvat asiaan ja ovat varmasti jollakin tavalla myös terveellisiä.

Nea_80 ¿ meinaatko odottaa neuvolan ultraan menemistä vai ihan yksityisellekö aiot? Varmaan aika jännää kuulla, että tuplatko siellä kasvavat.. Olen itse ihan pihalla noista raskausviikkojen laskemisista. Mulla oli siis punktio pe 15.12. ja siirto ma 18.12. eli milläs viikoilla ja päivillä nyt mennään..?

Itselläni mieli ailahtelee ja pääasiassa on alakuloinen ja hyvin väsynyt olo. Ei jotenkin uskalla millään iloita vielä. Myöskin on todella nöyrä olo. Itku on edelleen herkässä, ehkä Lugesteroneilla on jotakin tekemistä sen kanssa. Uskon että uskallan alkaa iloita tästä raskaudesta vasta pikkuhiljaa. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että pääosin on yllättävän rauhaisa ja luottavainenkin olo, ja tuntuu luontevalta olla raskaana.

Oireista sen verran, että nyt niitä alkaa jo olla. Yöllä kääntyessä rintoihin sattuu, ihan niin kuin Eirenekin kirjoitti että kuin pikkukiviä olisi rinnat täynnä. Päiväsaikaan ne ovat vaan vähän hellät ja isommat kuin aikaisemmin. Ilman rintaliivejä ei tee mieli olla. Lisäksi iho on kuumottava ja väsyttää, vaikka uni ei meinaa tulla. Pissa on sameampaa ja tuoksuu voimakkaammalta. Makeaa ei tee mieli. Janottaa ja on krapulainen olo. Silmät ovat alkaneet ¿kiilua¿, ihan kuin olisin itkeskellyt koko päivän tai kuin olisin krapulassa. En myöskään pysty katsomaan mitään väkivaltakohtauksia telkkarista. Alavatsakipu on vähentynyt, eilen tuntui kuin sukkapuikoilla olisi pistelty kohdun sisältä ulospäin.

Tein testin tänä aamuna ja viiva on vahvistunut. Jälleen kyseessä sama Aconin herkkä testi. Tosin viiva ei edelleenkään ole kontrolliviivan paksuinen, mutta väliäkö sillä. Tuijotin testiä onnellisena. Huomenna menen veritestiin, jonka tuloksen kuulen iltapäivällä. Nyt alkaa pikkuhiljaa tajuta sen, miten paljon jännitettävää tässä onkaan vielä edessä. Koko ajan on uusia pelottaviakin etappeja edessä, joten yritän nauttia tästä päivästä niin täysillä kuin vain uskallan.

Milloin ajattelitte soittaa neuvolaan ja varata sieltä aikaa..?

Janese ja Pikkutonttu rv?

Vierailija
264/274 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis moi!

Kävin tänään siis verikokeessa, ja arvo on 845! Eli raskaana ollaan! Voi että miten onnellinen olo! Sujuisipa kaikki nyt hyvin.

Tänään on " pp16" eli olisiko nyt sitten rv 4+5. Ekan ultra-ajan sain 25.1.

Mitäs Nea ja Eirene, miten jakselette?

Vierailija
265/274 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! On ollut vähän hiljaisempaatäältäkin suunnasta.Aika menee ihmetellessä hoidon onnistumista ja totuttelemiseen raskaana olemiseen...Kuvottaa, väsyttää, rinnat kipeänä, itkettää, janottaa, ei " normaalia" makean himoa...siinä hiukan oireita,mitä minulla tällä hetkellä.Lugeja pitää jatkaa kolme kertaa pvässä ainakin ultraan saakka, joka 18.1.

Halusin tänään vielä oman mielenrauhan vuoksi verikokeen toisen kerran, nyt arvo 1604, kuusi päivää sitten 209 eli normaaliin tapaan nousussa.Sairaanhoitaja selitti oleven todella yksilöllistä hcg-arvon nousu, eroja voi olla jopa tuhansia yksiköitä ja silti raskaudet etenevät normaalisti. Raskausviikkojen laskemisesta hän sanoi, että viikot lasketaan siirtopäivästä, vaikka todellisuudessa hedelmöittyminen on voinut tapahtua jo kaksi päivää aiemmin. Nyt iltapalalle ja nukkumaan, että taas aamulla jaksaisi töihin...

Naperohaave rv 4+6

Vierailija
266/274 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että kaikilla menee hyvin:)

Mä testasin viimesellä testillä kotona maanantaina, ja plussa oli edelleen selkeä. Ja eilen 2. päivä sain vihdoin soitettua auenneelle klinikalle, josta sain varattua verikokeen johon meen huomenna. en olis töiden takia päässy aiemmin. Eli huomenna selviää jonkin verran...toivottavasti arvot on hyvät!!! Ja joku kyseli ultrasta, eli meen ultraan omalle klinikalla, sanoivat että rv7 kuuluu mahdolliset sydänäänet. Eli vielä yli ens viikon pitää jaksaa odottaa.

Aika jännä noiden raskausviikkojen laskemisen kanssa, että oli sanottu että lasketaan siirrosta?!?!? Miksköhän, kun tiedetään että hedelmöittyminen on tapahtunut punktiopäivänä...

Luin tosiaan joltain palstalta (joku viisas oli kirjoittanut), että punktiopäivänä on kaks viikkoa täys, eli rv 2. Siitä sittä eteenpäin rv2+1 jne... Eli mulla ja Eirenellä oli punktio 12.12, joten nyt pitäs olla rv5+1 mun laksujen mukaan. Eli Janesella rv 4+5 ny pitäs olla.

Neuvolaan en ole viel soittanut, vaan haluan ehkä sekä verikokeen että ultran tulokset eka. Mut riippuu tietty mitä sanovat huomenna klinikalla, varmaan antavat ohjeita. Hoitaja sanoi puhelimessa, että vatsakipu on enemmän kun normaalia mun suurilla munasarjoilla. Tai siis kun rakkuloita oli niin paljon (38), niin itse alkanut raskaus alkaa ruokkimaan niitä jolloin kipua on. Mun mielestä nimittäin kipu hellitti sillon alussa, mutta ylty just kiinnittyisen jälkeen joulun aikoihin.

Mulla ei uusia oireita taida olla. Rinnoissa tuntuu edelleen, mutta ei uudenlaista kipua. Enkä osaa kuvailla millasta kipu on, pienirintaisena ei ainakaan tunnu siltä että kivisäkit roikkuis... ;) Flunssa on edelleen päällä ja paljon väsyttää. Ei yökötä ja ruoka maistuu. Janese kirjoitti silmien kiilumisesta, se on kyllä mullakin jotenkin. En ole vaan yhdistänyt raskauteen. Silmissä kutisee ja ne tosiaan tuntuu kiiluvilta...?!?

Onkohan Naperohaave sulla tuplat tulossa ku on noin korkeat luvut?? Mä toivon, että lukujen perusteella voisivat klinikalla veikata jo jos on tuplat tulossa, mut tietty voi olla vaikea tulkita!

Kyllä mäkin koen lopettaneeni ja alkaneeni vuoden raskaana, vaikka koitan olla realisti. Oon niin onnellinen, vaikka samalla pelkään tosi paljon. Mut edelleenkään ei ole mitään syytä pelätä pahinta, kaikki pitäis olla hyvin. Oireistakin suurin osa pitäs tulla sitte pikkuhiljaa, joten niitäkään en odottele sen enempää!

Kaikki kertomaan taas fiiliksia!!

-Nea & Ruu ja Myy rv 5+1

Vierailija
267/274 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja olo on nyt aikaisempaa luottavaisempi siihen että kaikki sujuu hyvin! Arvo oli tänään melkein 8000, joka on siisi hoitajankin mukaan hyvä arvo! Muutenkin hoitaja sanoi, että kaikki edellytykset ovat kohdallaan niihin kahteen...toivotaan siis niitä:)

Rv:n laskuun tuli taas muutos: tämän hoitaja laski rv:t siirrosta, niinku joku muukin sanoi että on laskettu. Eli mennään vähän takapakkia, nyt rv 5 tasan ja huomenna alkaa siis kuudes raskausviikko. Ensimmäisen ultran sain vasta 22.1...miten jaksan odottaa??????

Muuten olo samanlainen kun ennen, eli vaan mahakipua. Taidan kyllä olla kyllä entistä väsyneempikin, joten laitetaan kaikki samaa piikkiin!

-Nea & Ruu ja Myy rv 5

Vierailija
268/274 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea ¿ ihan mielettömät hcg:t sulla! Eiköhän sieltä tuplat ole tulossa! Vau, mahtavaa. Mullakin eka ultra on vasta 25. päivä. Ajattelin yrittää ottaa rennosti ja jos tulee sellainen tunne että haluaa käydä tsekkaamassa tilanteen niin sitten antaa itselleen luvan mennä aikaisempaan ultraan.

Onkos sulla yhtään pahoinvointia? Mulla ei. Nälkä on herkästi ja väsyttää, mutta monet näistä tuntemuksista on tosi vaihtelevia ja ailahtelevia. Välillä oon ihan maassa, välillä taas tosi pirteä ja iloinen. Alavatsakivut on kyllä aika huomattavat, ei kuitenkaan mitään sellaista että osaisin isommin huolestua. Välillä on vähän höntti olo, mutta uskon että osittain Luget aiheuttaa näitä kaikkia oloja ja oireita. Oletko jo saanut lopettaa Luget? Mä laitan viimeisen la-illalla. Niin ja alavatsa mulla on jo ihan turvoksissa ja kova ja arka. Tosi vaikea pukea mitään päälle. Olen ihan ihmeissäni, että pitäisikö jo nyt käydä ostamassa mammahousut. Tekisin varmaan ennätyksen. Toisaalta ei mulla ole mitään niitä vastaan, mutta en haluaisi paljastua töissä vielä pitkään aikaan.

Eirene huhuu? Onko kaikki kunnossa vai oletko vaan pitänyt taukoa netistä..?

Vierailija
269/274 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kohta pääsen onneks kotiin:)

Oon joo tosi tyytyväinen tohon hcg-tulokseen, joten aion odottaa kiltisti sinne ultraan asti. Sanoivat mulle että viikolla 7 vasta ultrataan ensimmäisen kerran, ja se edeltävä torstaihan on rv 7, ja nyt menee maanantaille ultran kanssa. En viittiny alkaa ruinaamaan aikasemmin;)

Mulla ei ole ollut minkäälaista huonovointisuutta, vaan vatsakipua ja väsymystä. Ja tosiaan taas toinen hoitaja sanoi tänään, että raskaus ruokkii noita " hyperi-munasarjoja" , joten siis vatsakivut on enemmän kun normaalia. Totesi vaan taas että paljon vettä kurkusta alas. Rinnat edelleen arat, mutta hormoonit ainakin vaikuttaa edelleen.

Tänään on kolmas ilta kun laitan yhden lugen, ja vielä siis pe ja la jäljellä. Sitte on luget mennyttä meikäläisellä:) Ihanaa päästä niistä eroon, vaikka onhan ollu jo paljon helpompaa kun vaan yks päivässä. HUH!

Haluaisin niin edelleen kertoa koko maailmalle tästä raskaudesta, mutta en edelleenkään uskalla. Tästä tietää vaan kaks parasta kaveria, ja kolme duunikaveria (kaikki mun " esimiehiä" , joille jouduin vähän pakosta kertomaan jo hoitojen alkamisesta). On kaikki ottaneet tosi hyvin. Mutta tekis niin mieli kertoa perheellekki, mutta tiedän että mutsi innostuu niin että kertoo kaikille. Enkä tahdo että kaikki saa kuulla vielä. Meillä on 2-v hääpäivä helmikuun puolessa välissä, ja kerrotaan varmaankin sit. Eka vaan se rv 12 ultra et näkee kunnolla missä mennään!

Mutta niinku sanoi, ni toi verikoe anto paljon uskoa, ja aion siis todellakin ajatella tästä vaan positiivisesti. Eihän asialle kuitenkaan voi mitään tehdä, kun vaan elää mahdollisimman terveellisesti ja niin aion.

Tekis niin mieli odottajien puolelle...joko??

-Nea

Vierailija
270/274 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivinä on ollut kauheasti menoa ja tekemistä, en ole ehtinyt tietokoneen ääreen ollenkaan. Mies lähti takaisin kotiin ja siinäkin riitti kaiken maailman asioiden hoitelua ja pakkaamista. Mitenhän mä selviän itse kaikkien romujeni kanssa reilun viikon päästä perässä? Mulle on sanottu, ettei kauheasti kannattaisi nostella alkuraskaudessa painavia esineitä - täytyy varmaan lentokentällä mennä hakemaan laukkua jonkun riuskan miehen viereen!

Mä kävin aamulla ottamassa uudelleen sen hCG-arvon, saan huomenna tulokset aamupäivällä. Olipa sulla Nea tosiaan huimat lukemat, kuulostaa siltä, että molemmat matkalaiset ovat tarranneet kiinni. Hienoa. Pelottaako yhtään ajatus kaksoisraskaudesta tai kahdesta vauvasta yhdellä kertaa? Vai oletko vielä edes ajatellut niin pitkälle? Mä oon tavallaan tosi tyytyväinen, ettei tarvitse jännätä vielä erikseen tota, kun tiedän, että vain yksi kyytiläinen laitettiin matkaan. Me kun asustellaan ulkomailla, oltaisiin varmaan vauvan kanssa aika omillamme ja ilman suvun ja kaveriverkoston apua. Joten yhdessäkin on tekemistä :)

Mä oon voinut hyvin, ihmeellisin aaltoliikkein tämä asia vain kohtelee mua. Yhtenä päivänä olen ihan varma, ettei tästä tullut sittenkään mitään ja seuraavana päivänä heti pukkaa vaikka mitä " oiretta" . Eilen illalla vollotin uutisten eläinkuljetus-raportille ja tänään söin aamulla verikokeesta tultuani pahimpaan nälkään aamulla klo 8.30 sipsejä! Suolainen himottaa muutenkin, makeaa ei kauheasti tee mieli. Ja juoda voisin vaikka kuinka paljon, etenkin jääkylmää vettä tai kivennäisvettä. Mullakin on nälkä tosi usein ja voisin syödä tavallista enemmän. Mä en syö pahemmin lihaa (ainoastaan kanaa tai kalkkunaa, jos jotain), mutta nyt lihakin maistuu! Eilen miehen mielestä myös mun nännit oli tosi tumman väriset - musta niiden väri kyllä vaihtelee.. Ja rinnoissa näkyy punertavia raskausarpien tyylisiä juovia (olen aika normaalikokoinen kaikin puolen). Tänään on olleet rinnat välillä tosi arat ja iltapäivällä suht monta tuntia vikasta syömisestä iski oikein kunnon ällötys-kuvotus. Mutta siis nämä tuntemukset tulevat ja menevät, välillä ei ole yhtään mitään. Kai tämä on hormonien jylläystä, kuuluu asiaan ja pitää vain ottaa rauhallisesti ja yrittää mielummin pitää itsestään huolta kuin stressata kaikella.

Mulla on ultra jo 15.1. koska lähden silloin takaisin kotiin. Se oli meidän lääkärin mukaan päivä, jolloin mahdollisesti näkyy jo sydämen syke. Odotan sitä kyllä tosi paljon, ehkä tämä alkaa sitten tuntua enemmän todelliselta.

Hyvää yötä!

Eirene ja Kyytihenkilö (onkos se nyt sittenkin vasta rv 5?)

Vierailija
271/274 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä taas kirjottelen ku on vapaa aamupäivä, vasta illaks töihin:)

Eirene kyselit jos kaksosraskaus pelottaa tai jotain?

Itseasiassa päivä päivältä se pelottaa vähemmän ja vähemmän, ja nyt jo oikeastaan toivon sitä. Toki mietityttää se, miten tulen pärjäämään kahden kanssa, koska miehen työt (yksityisyrittäjä) eivät ainakaan tule vähenemään, mutta taas yrittäjyyden takia hän itse määrää mihin aikaan vuorokaudesta tekee työnsä. Lähinnä kahden kanssa liikkuminen mietityttää...

Mutta jos tulee kolme, niin sitte pitää miettiä asia uudelleen. Luin nimittäin, että identtiset jakautuu vasta vähän myöhemmin kohdussa, eli eivät olisi jakautuneet vielä ennen siirtoa niinku oon ennen luullut!

Mun rinnat ei ole alkanu kasvamaan, mutta mun mielestä niiden verisuonet on enemmän pinnalla kun ennen...ellen vaan kuvittele. Aika tarkkaan sitä itseään nykyään tutkii;) Mut ei mitään pahoinvoinita, ja ruokakin maistuu niin ku ennenkin. Sekä suolainen että makea. Mä ole aina syöny paljon, mutta nyt oon ollu tosi tarkka siitä mitä suuhuni pistän. Koitan syödä mahdollisimman terveellisesti. Sipsejä oon aina voinu syödä kuin paljon tahansa, mutta oon syöny niitä vaan viikonloppusin enkä tosiaan aina sillonkaa. Mutta normaalistikki voisin avata pussin aamulla ja syödä niitä...sen verrann hyviä ovat:)

Olen nyt tehny päätöksen avata uus pino plussanneiden lapsettomien puolelle, niin ehkä saadaan lisää kavereita jännittämään. Ollaanhan kuitenkin kaikki samassa junassa jossain määrin. Ja me ollaa aika alkupään syyskuulaisia,, joten saadaan varmasti muitakin mukaan! Eli sinne tulkaa tekin..turhaan me täällä enää jännitetään. Katoin, että odottajien puolella on jo kunnon syyskuun pino, mutta mielummin jään teidän tuttujen kanssa!

-Nea & Ruu ja Myy rv 5 + 1

Vierailija
272/274 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eirene - kiva kuulla että kaikki on sujunut sullakin mukavasti. Joo varo ihmeessä painavien nostelua, voithan pyytää apua kentällä laukkujen kanssa ja vedota vaikkapa selkäkipuun. Samankaltaisia fiiliksiä meillä, olojen aaltoliike ihmetyttää. Tänä aamuna heräsin varmana siitä, että raskaus ei olekaan jatkunut vaan jokin on mennyt pieleen, mutta nyt on jo samanlainen olo kuin muinakin päivinä. Eniten ' lohduttaa' alavatsakivut, jotka tosiaan jatkuvat edelleen. Ja sama mulla, makeaa ei tee mieli, lähinnä suolaista. Moni on sanonut että raskaana ollessa tekee lihaa mieli. Kai se on kehon signaali lisääntyneelle proteiinin ja hivenaineiden tarpeelle.

Nea_80 - itse ajattelin että vois alkaa kirjoitella odottajien syyskuun pinossa. Tämä lähinnä sen vuoksi, että siellä olisi enemmän porukkaa. Mutta tietenkin haluaisin että te molemmat Eirenen kanssa jatkaisitte samassa pinossa myös jatkossa. :) Mukava kuulla että jaksat rauhallisin mielin odottaa ensiultraa, niin mäkin pyrin tekemään. Tosin silloin alkaa huolettaa kun on " oireeton hetki" , joten joo täälläkin on oman kehon ja mielen tarkkailu tuttua.

Janese & Pikkutonttu 4+4 (vissiin...)

Vierailija
273/274 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään ne toisen verikokeen tulokset ja hCG oli viikossa noussut 367 -> 2848. Olen kuulema normaalin tuloksen normaalilla alueella eli nousu on ollut juuri sellaista kuin pitäisi. Taitaa olla sulle Nea tosiaankin kaksoset tulossa, kun sulla oli melko samoilla päivillä niin paljon korkeampi arvo. Mullekin selvisi identtisten kaksosten alkuunsaanti vasta tämän hoidon yhteydessä, mutta ei se kyllä ole omalla kohdalla käynyt mielessä. No, sulla on 9 kuukautta aikaa totutella asiaan ja järjestää elämä niin, että pienten on hyvä tulla. Varmasti siihen ajatukseen tottuu.

Jotenkin tuli hyvä ja rauhallinen mieli ton tuloksen myötä, raskaus etenee pienin mutta varmin askelin. Nyt vain sitten odottelemaan ultraa. Kävin apteekista ostamassa vitamiinejä ja oli kivaa, kun farmaseutti suositteli raskaanaolevalle raskaanaolevien vitamiinejä :)

Janese & Nea, katselen minne puolelle ja mihin pinoon te muutatte ja seuraan perässä. Mä en koskaan ole edes pahemmin lueskellut noita muiden puolten juttuja (mitä nyt vauvakuumeen puolella joskus 3-4 vuotta sitten), joten tulen ihan uutena ihmettelemään sinne. Meillä ei ole kotona nettiä vielä, kun muutto oli vasta sen verran ennen hoidon aloitusta marraskuussa, joten kuun loppupuolella jää varmaan vähemmälle kirjoittelu. Mutta on ihanaa ajatella, että me ollaan alusta asti oltu " samassa veneessä" ja mielelläni kuulen teidän kuulumiset. Ja voin itse tulla ihmettelemään teille omia seikkailujani ulkomaisen äitiyshuollon parissa.

Jakselkaahan ja voikaa hyvin!

Iso hali,

Eirene ja Kyytihenkilö rv 5+1

Vierailija
274/274 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis plussanneitten lapsettomien. Kävin tosiaan lukemassa sitä syyskuun odottajien pinoa ja tuntuu vieraalta. Siellä on suuri osa porukasta tainnu kuumeillakki samalla puolella. Mä oon alottanu nää palstailut vasta hoitojen aikana.

Eli ehdotan, että tulette mukaan siihen mun alotukseen, ja jos vielä ultrien aikaan ollaan yksin niin vaihdetana pinoa! kiva olis munkni mielestä olla teiän kanssa samassa pinossa !!!

Kohta pääsen kotiin, joten alan kirjoittamaan päivän raporttia!

Hyviä öitä, Nea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi