Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 50

10.11.2006 |

Moikka kaikille!!

Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??

Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/

Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.

Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)

Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..

taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre

Kommentit (274)

Vierailija
181/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janese ja Nea...ja muutkin.

Mulla myös tuntui se kohdunnapukka (tai kohdunnupukka kuinka vaan ;O) heti punktion ja siirron jälkeen tosi alhaalla ja pehmeältä, mut ihan kun se ois nyt vähän ylempänä taas eikä niin pehmeä enää?! En nyt muista miten sen piti olla ylhäällä vai alhaalla mahdollisesti, jos on raskaana..tästäkin on keskustelua joskus ollut. Ja pitikö sen olla pehmeä vai kiinteä ja kova...muistaako kukaan muu???

Kivahan näitä napukoita on tutkiskella ja Lugejen laitossa pakostakin tulee sinne ronkittua.

caliendre&kk pp7

Vierailija
182/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sellanen varovaisen kohteliaan terävä kieltävä lausahdus mitä se suustaan päästi;) Kai se oikeesti luuli et niin aioin...eikai se voinu. Alko vaan naurattaa ja sanoin että joo joku toinen päivä sit;) Hassua...

Enmä normaalisti kädestä pitäen...

Täällä siis pp 6 ja ei mitään tuntemuksia vaan rinnat (nännit) edelleen arat!

Viimenen päivä töissä tänään ennen joulua...ihanaa ku mies tulee duunin pihaan 21.30..sit alkaa meitin joulu:)

Mitenhän jaksaa odottaa 28. asti? Aattelin että kävisin jokatapauksessa sen veritestin ottamassa tk:ssa että sais ne arvot. Jos niistä kerran näkee kiinnitymiyrityksetkin...?!? Mitä muut meinaatte??

-nea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eilisestä masentelusta selvinneenä. Kiva kun kaikki jaksatte kannustaa ja luoda uskoa mahdollisuuksiin. Jotenkin näistä tuntemuksista on kauhean hankalaa puhua muille, jotka eivät ole samassa tilanteessa. Vaikka kaverit ja mies olis kuinka empaattisia, mene nyt selittämään niille esim. oudolta tuntuvasta kohdun nipukasta, niin nehän pitävät ihan hassuna. Mutta täältä lötyy heti kohtalotoveria. Se on hienoa. Mäkin vähän ihmettelin, että mitähän sitä sormillaan tökkii, kun laittaa lugeja paikoilleen, mutta en edes tullut ajatelleeksi, että voisi olla kohdun nipukka? Eikös sen pitäisi kuitenkin vetäytyä/kovettua, kun hedelmällisin aika on ohi? (mun biologian tuntemukseni on kyllä säälittävää...).

Tein tietoisen päätöksen tänä aamuna, että en aloita päivää yhtä negatiivisesti kuin eilen. Jos ei tunnu miltään, ei tunnu miltään! Kyllä niitä tuntemuksia sitten tulee varmasti, jos on tullakseen. Pitää vain ottaa päivä kerrallaan ja olla kärsivällinen. Varmasti tähän piinailuun kuuluu mielialojen vaihtelua jo ihan sen takia, että kropassa on niin hirveästi kaikenlaisia hormoneja. Ja kun on tarkkaillut itseään viime viikot, heti pitäisi löytyä jotain uutta ja erilaista tuntemusta. Itselleenhän sen tekee vain hankalaksi, jos yrittää verrata ja löytää jotain suuntaan tai toiseen viittaavaa.

Mä oon omasta mielestäni oudolla tavalla hormonaalinen, kaikki vieraat hormonit (pillerit, piikit yms) saa mulla aina kainalot kipeiksi ja ajattelin, että sieltähän sitä voisi ruveta mahdollisia tuntemuksia odottelemaan (mun rintarauhaset kuulema turpoaa kainalon suunnalla). Ehkä raskaushormoni on kuitenkin erilaista, se kun on kropan omaa toimintaa, en tiedä. Vähän mun vasen kainaloni on arka ja suihkun jälkeen ei voi pyyhkeellä kuivata rintoja, mutta ei sen kummempaa vielä. Muuten olen ollut reipas ja hyvällä tuulella. Paha mieli ja synkät ajatukset vie kyllä voimat totaalisesti.

Jatketaan piinistelyä :-)

Eirene ja kyytihenkilö pp 6

Vierailija
184/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain lähetteen veritestiin, vaikka meidän lääkäri kyllä sanoi, että kotitestitkin on nykyään niin tarkkoja, että niillä näkee myös suuntaan tai toiseen. Mutta haluaisin sen tarkan arvon, eli onko mulla kropassani yhtään raskaushormonia. Ajattelin mennä 27.12., kun näin kerran määrättiin. Jännittää kyllä nyt jo se ajatus!

Eirene

Vierailija
185/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

caliendre ¿ verenvuoto ikenistä ja nenästä on tosiaan kai ihan yleinen raskausoire. Mutta ei tietty piinispäivänä yksi... :) Hyvä että mieli on levollinen, täältä lähetetään telepaattisia mutkia tädin matkaan että ei ainakaan kurvaa teidän talouteen. Eikä se kurvaa, toivotaan niin.

Nea_80 ¿ tosiaan huvittava sun miehesi reaktio. On se toisaalta jännää, miten hukassa noi ukot meidän kanssa välillä on. Ja hyvä niin, jotkut asiat saa kai jäädäkin ihan piinis-siskojen tietoon.. ;)

Eirene ¿ hieno asenne ja aika jännä tuo kainaloidesi kipeytyminen. Itse huomasin että Synarelasta alkoivat karvat kasvaa vinhaa vauhtia.. Niin eri tavalla kaikki reagoivat näihin hormoneihin. Tällä hetkellä en tunne olevani oma itseni vaan tunnen olevani paljon tavallista herkempi ja ailahtelevaisempi johtuen hoidoista ja Lugeista.

Tajusin just että minun kohdunnapukastani ei voi tietenkään päätellä mitään, koska nyt mennään pp2, joten oireita on turha vielä haeskella. Ennemmin ajattelisin niin, että jos näin aikaisin on napukka alhaalla ja pehmeä niin sitten sen tulee muuttua jos alkio kiinnittyy. En tosiaan muista että miten päin sen piti mennä, mutta sen muistan että napukka vaihtelee henkilöstä toiseen eikä siitä voi ihan hirveästi päätellä. Muistan kuulleeni myös, että napukan ja emättimen lilasta väristä voi päätellä raskauden. Mutta olisko nämä sitä samaa sarjaa miten raskaus havaitaan luomukonstein ilman testiä: työnnetään porkkana emättimeen ja vedetään pois, jos joku on haukannut päästä palasen niin on raskaana. :)

Vierailija
186/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa joulun aikaa ja paljon plussatestejä koko tälle pinolle - tulkaa kaikki toiselle puolelle! Minä olen siellä ollut nyt reilun kuukauden ja hyvin olen viihtynyt ;). Onni potkaisi uskomatonta kyllä ihan ekalla ivf:llä ja pakkaseen jäi 14 tyyppiä, jotka kyllä ajateltiin luovuttaa niitä enemmän tarvitseville, jos nyt tosiaan potkii tuplaonni (ja esikoinen on ennestään).

Joulun ja plussien odotusta pinollenne!

kunpavauva

Unelma ja Lempi 10+2

Vierailija
187/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran täällä itsekseni tolle Janesen luomuraskaustestille..sitähän pitää kokeilla ;O) Ja jos lähtee kaksi palaa on kaksoset sit tulossa vai ;O) Tai sit tosi iso ja nälkäinen vauva....

Kiitos kunpavauva tsempityksistä edelleen ja onnea sun tuplaonnelle!!! :O) Aika jännää varmaan, kun tulee ne kaksi sit kerrallaan...en edes uskalla miettiä sitä mahdollisuutta vielä, tulisi edes se yksi.

Illanjatkoja..

caliendre&kk pp7 jo lopuillaan...

Vierailija
188/274 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on ollut parin päivän ajan tosi vilkasta keskustelua! Hyvä niin!

Olen itse ollut aika kiinni töissä enkä ole iltaisin jaksanut laittaaa kuulumisia. Töissä ei viitsi surffata vauva-sivuilla avokonttorissa.

Joku teistä laittoi hyvän vinkin että tarkistaa lugejen riittämisen: tarkistin ja tieysti loppuvat näköjään aatoksi. Ja toisekseen en löydä reseptiä mistään. Oikein murphyä. En yleensä hukkaa tällaisia. Pitää soittaa klinikalle huomenna jos laittaisivat vielä uuden reseptin.

Oireista sen verran että rinnat ovat oikeat meloonit, varmaan numeroa suuremmat. Yritän olla " rakentamatta" mitään liiallista intoa vielä koska mulla yleensä rinnat turpoaa ennen menkkoja.

Kivaa kun tulee joulu! Töissä on aika rankkaa niin pääsee rentoutumaan ja nautiskelemaan.

Terkut!

Vierailija
189/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...krtiitinen päivä pp 8 menossa eikä vuotoa näy :O) Hyvältä näyttää ja torstai taas toivoa täynnä.

Tänään on ekan kerran tuntunu vähän pientä viiltelyä tuolla alamasussa muutaman kerran. Ihan kuin joku puukolla siellä viiltelis. Sit yksi oire on kadonnut, rinnat ei ole enää oikeestaan yhtään kipeet?!! Onkohan se hyvä merkki?! Muistaakseni esikoisen aikaan näin kävi myös päiväksi, kunnes ne kipeytyi uudestaan, hiukan erilailla...Silloin luulin, et peli oli jo menetetty. Yleensä ennen menkkoja ne rinnat vaan päivä päivältä tulee kipeemmäks. Toivotaan, et on hyvä merkki. Pieni yökötys edelleen tulee aina ajoittain. Menkkamaisia kipuja ei oo ollu muuten, paitsi eilen tuli yks parin sekunnin kipeä kouraisu, joka meni heti ohi....

Että mitä tästä voidaan päätellä...sen näkee sit :O) Eilen mulla oli hiukan sellainen olo ekaa kertaa, et jos tää ei onnistukaan, mut sit se meni ohi onneks iltaa myöten. Jotenkin on edelleen luottavainen olo?!!

Mitkäs muiden tunnelmat on tänään?

caliendre&Nahka ja Nuppi pp8

Ps. Nyt se mies vasta nimen tälle kaksikolle keksi ;O)

Vierailija
190/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeesti heräsin jo kauan sitten ja olen kyllä tarkkaillut jospa joku teistä olisi jo ilmoitellut itsestään! Caliendre on kyllä selvästi aktiivisin:)

Musta vaan välillä tuntuu että oon niin kietoutunu tän asian ympärille, ja että olisin iloinen jos tää läppäri tosiaan vaikka rikkoutuis niin ei olisi niin päivät kiinni tän ympärillä. Mutta näin tää on ja on kestettävä, huomasin tänään että pp 7 ja piinis puolvälissä:)

Mulla edelleen vaan kipua rinnoissa, joka mulle ei ole normaali menkkoja edeltävä oire. Eli johtuu lugeista. Maha eilen ja edellispäivänä vähän menkkamaisen kipeä, mutta ei ne menkkakivutkaan ikinä mulle tähän aikaan tule, eli pistän ne munasarjojen piikkiin. Oon tainnu muutenki laiminlyödä sitä veden kanssa läträämistä....ei vaan jaksasi juoda sitä niin paljon. Muuten siis oireetonta elämää elellään täällä.

Eilen oli tosiaan viimenen vuoro töissä ennen joulua, ja seuraavan kerran vasta tapaninpäivänä lähden valvomaan. Mutta se ei tunnu työltä, koska normaalisti koko talo nukkuu kaikki yöt hyvin. Oon tässä edelleen miettinyt jos jaksan odottaa sinne 28. päivä testin kanssa..voi olla etten ihan jaksa. Mutta oon päättänyt, että aikasintaan maanantaina testaan...joulupäivää vietetään miehen kanssa kaksin kotona. Mut en tiedä jos testaan sillonkaan..on aika aikasta pp11 kai.

Missäs kaikki muut???

-Nea & Kaverukset pp7

Vierailija
191/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla nää päikkäriajat on hyvää aikaa istuskella koneella ja naputella :O)

Kyllä silloin pp11 voi jo testata, niinhän mäkin teen. En usko sen olevan aikaista ainakaan niillä tosi herkillä testeillä..ja jos negaa näyttää eikä vuotoa ole, niin testaa sit myöhemmin uusiks. Monet on saanu pp11 jo niitä plussia, jos on saadakseen.

caliendre

Vierailija
192/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

caliendre ¿ ihan mahtavan lupaavan kuuloiset oireet sinulla. Jaksathan tulla yhtä aktiivisesti vastaisuudessakin kuvailemaan niitä. Minä ainakin odotan kieli pitkällä että olisko joku kirjoittanut jotakin.

Nea_80 ¿ minäkin olen ihan koukussa tähän ¿vauvapalstailuun¿. Olen jo kovasti pohtinut sitä, että jos tämä hoito ei onnistu niin pitäisi kyetä irrottautumaan tänne kirjoittelusta ja palstojen lukemisesta, koska sitten täytyy vauvahaaveet unohtaa joksikin aikaa. Helpommin sanottu kuin tehty.

En mitenkään jaksaisi lähteä uudestaan IVF:ään pitkään aikaan, kun ei mieskään sitä halua, enkä usko että se meidän 5-soluinen hitaamman puoleinen pakastettu alkiomme tuottaa tulosta. Olisi ihme jos se selviäisi sulatuksesta. Mutta miten unohtaa koko asia? Siinäpä hyvä kysymys. Miten muuten alkio voi olla 5-soluinen, eikös niiden tulisi jakautua parittain..?

Miestä en halua vaivata näillä, kun meillä on vähän hankala tilanne meneillään. Ei siis ole riitaa eikä mykkäkoulua eikä sellaista, on vaan vähän surullinen mieli monesta asiasta. Vai tekeekö nuo pahuksen Luget tällaista alakuloisuutta..? Töissäkin meillä on tosiaan aika kriittinen tilanne, ja niitäkin kuvioita saa jännittää. Täytyy siis todeta, että on suoranainen ihme jos tällaisen stressin alaisena alkio tarraisi kiinni ja jatkaisi kehittymistä.. Tänään siis epätoivoinen olo, sellainen varmuus että tästä ei varmasti tule raskautta. Mutta nythän on vasta pp3, pitäisi vaan jaksaa uskoa ja olla luottavainen ja yrittää hallita stressiä jotenkin.

Vierailija
193/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Ilpolle kuuluu? Toivottavasti olet voinut hyvin punktion jälkeen, ajattelin kun ei ole kuulunut mitään.

Vierailija
194/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä anna periksi - vasta pp3, kaikkihan on ihan alkumetreillä vielä! Koita pitää mieli rauhallisena ja ajatella muita asioita, sun kroppasi ei kaipaa nyt yhtään stressihormonia, että kiinnittyminen menisi hyvin. Nyt vain sohvalle makaamaan ja jalat kohti kattoa, otat vähän suklaata ja nostatat sillä endorfiiniejä ja mielialaasi. Kyllä se siitä. Tää piinisaika taitaa olla kaikkein raskain vaihe koko hoidossa, kun ei enää voi tehdä mitään konkreettista kaiken sen piikittelyn jälkeen. Nyt on vain ihan sattumasta ja luontoäidistä kiinni, miten käy. Mutta peliä ei ole pelattu ennen kuin lopputulos on selvä - suuntaan tai toiseen!

Kaikilla meillä on varmaan päiviä ja hetkiä, jolloin mieli on maassa ja sitä vain miettii, ettei tästä tule mitään. Teillä etenkin, jos on jo monta epäonnistumista taustalla on varmaan vaikeaa uskoa tulevaisuuteen. Mutta pitää yrittää jaksaa ottaa päivä kerrallaan, huomisesta ehtii murehtia sittenkin. Meillä on kaikilla suuret kysymykset edessä ihan tulevina viikkoina, oli testi plussaa tai negaa. Mutta niille kysymyksille o kyllä sitten aikansa. Ehkä teille tekeekin hyvää olla puhumatta asiasta jonkin aikaa, ehkä nämä asiat ovat liikaa painostaneet kaikkea muuta. Ja miehet kokevat kaiken ihan eri tavalla, ehkä se on miehesi tapa surra oman lapsen puuttumista, että on äreä ja ei yhtään kiinnostunut asiasta. Mistä sitä tietää, ehkä hoitotauko joksikin aikaa tämän jälkeen voisi tehdä teille hyvää - jos sellaiseen nyt edes on tarvetta! Muista että kaikki on vielä mahdollista :)

Mua nauratti tänä aamuna suihkussa ihan älyttömästi - multa tuli verta nenästä!!! Ja mulla ei ikinä vuoda verta nenästä. Mun ihoni on myös tosi kuiva, suupielet on ahavoituneet ja nyt on leuan iho ihan rutikuiva. Mihin kaikkeen tässä vielä joutuukaan näiden " oireittensa" kanssa!?!

Sain tänään vihdoin ne kilpirauhas verikokeiden tulokset ja totta kai siellä selvisi, että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Kyllä suututtaa, tämä olisi pitänyt selvittää jo heti alkuun, kun aloitettiin hoidot... Taas yksi pitkä miinus siihen listaan munauksia, joita se meidän eka hoitopaikka onnistui tekemään (mm. eivät huomanneet mun PCO:ta). Arvot olivat kuulemma suht lähellä normaalia ja ei pitäisi olla vaikutusta näin alussa, jos nyt tulisin raskaaksi (ymmärsin, että jos nyt tämä hoito menisi pieleen, ei se ainakaan johtuisi tästä). Mutta silti, tyroksiini-lääkitys alkaa heti huomenna aamulla pienimmällä mahdollisella määrällä. Mietin vain, että olisiko tällä lääkityksellä ollut mahdollista, että olisi tärpännyt luomuna? Vaan turhaahan sitä on jossitella. Käyn kohta hakemassa lääkkeen, että voin alkaa popsia niitäkin.

pp 7 tänään, uskomatonta, että olen jo viikon kannellut meidän 8-soluista. Aamulla mietin, että mitä meidän pikkuisellemme kuuluu. Mies kuiskutteli mahalleni " pidä äidistä tiukasti kiinni" :) Mä käyn yhä henkistä taistoa, mennäkö veritestiin vai testaanko kotona. Olis niin ihana saada ne 2 viivaa elämäni ekan kerran siihen testiin, mutta otanko negatuloksen mielummin siten vain kylmänä numerotietona? Siinä vasta pulma. No, onhan tässä vielä muutama päivä aikaa miettiä. Testata en aio ennen ensi viikon puoliväliä. Mietin, että torstai olisi hyvä päivä testata, sehän on viattomien lasten päivä!

Jakselkaahan piinasiskot vielä jonkun aikaa. Englantilainen ystäväni lähetti mulle joulukortin, jossa luki " carry your embryos with pride, you' ve done so well so far" . Aivan niin tytöt, pitäkää pikkuisistanne hyvää huolta!

Eirene & kyytihenkilö pp7

Vierailija
195/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri koiran kanssa lenkiltä, lämmitin glögin (joka räisky mikrossa:) ja avasin kauralastupaketin ja ajattelin vähän kommentoida kirjoittamaanne...

JANESE harmi että teillä on huonommat ajat kotona, toivotaan että mielesi/mielenne lähtee kohoamaan kun joulu vielä lähestyy. Ja muista, että täällä voi purkaa muitakin asioita kun vaan lapsettomuutta. Se on niin hirveän tärkeetä että pääsee edes jossain purkamaan asioita, miksei siis täällä nimettömänä kaukana ihmisistä jotka tuomitsevat meitä syystä tai toisesta ehkä millon mistäkin. Ja ainakin mä olen henk koht kokenut elämässäni yhtä sun toista nuoresta iästäni huolimatta. Olemme täällä toisiamme varten:)

Sulla on piinis vasta alussa, kato se vaan rauhassa loppuun!! Mä en usko että huonolla mielellä/stressillä on kauheesti vaikutusta alkion kiinnittymiseen. Kyllä se kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen...siinä mun mielipide.

Siitä 5-soluisesta sen verran, että olen joskus jollain palstalla lukenut, että parillisesti jakautuneet ovat parempia. Mutta tää on siis vaan luettua, jonkun toisen hoidoissa käyvän kirjoittamaa. Mun lääkäri ei asiaa kommentoinut, vaikka joukossa oli joku 5- ja 7-soluinen.

Mun mielestä olis paras noudattaa eirenen neuvoja...heittäytyä sohvalle, nostaa jalat kohti kattoa ja mässäillä suklaata;)

EIRENE hieno juttu että sulta on vuotanut verta nenästä:) Lisää oireita vaan...on tää niin ihanaa.... =)

Mä kanssa kyl koitan tsempata sinne torstaille testauksen kanssa...virallinen testipäivä kun on se torstai 28. Mut en kyl sittenkään tiedä jos jaksa. Saa nähdä. Mut olishan se viattomien lasten päivä ihan hyvä päivä. Syy testata silloin.

Harmi että sulla on se kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta tosi hyvä että se todettiin. oikeilla lääkkeillä se ei häiritse elämää kai mitenkään!

Mä oon nyt vetässy ton keksipaketin...meni noin 1o min ja vähän tää samanaikanen kirjoittelu hidastutti syömistä:)

Muuten kaikki hyvin, mies lähti ystävien kanssa viettämään iltaa ja menee varmaan myöhään, joten saadaan täällä koiran kanssa viettää tyttöjen iltaa. On sitä niin iloinen edes tästä yhdestä " lapsesta" :)

-Nea & Kaverukset pp7

Vierailija
196/274 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on sitten joulujuhlat juhlittu ja päästy loman alkuun! Tosi kiva, kun tänne oli taas tullut näin paljon viestejä, vaikka just eilen kävin lukaisemassa, mutten ehtiny kirjoitteleen. On kyllä harvinaisen vilkas ja positiivinen ketju! Pitää munkin vielä hehkuttaa, vaikka moni muukin on jo sanonu samaa...

Täällä oli puhetta kaikenmaailman napukoista sun muista ;) Mä en kyllä oo tota napukkaa ikinä hokannu, pitääpä tutkiskella tarkemmin, kun laitan iltalugen...

Mulla ei siis mitään varsinaista asiaa ollu, kunhan tulin ilmoittelemaan itsestäni... Kävin töistä tullessa ostelemassa viimeiset lahjat, koristeet ja kynttilät ja nyt puuttuis siis vaan tuo ruokapuoli... Anoppi tuo kyllä laatikot, ettei niitä tartte väsäillä, mutta muut lisukkeet sitten... Täällä siis nyt kp 7 ja rinnat on edelleen turvonneet, muttei ehkä niin arat, paitsi aamulla oli kuin olisi herännyt kahden kivipaasin kanssa, ne oli jotenkin niin tönköt ja kovat... mielenkiintoista, eikö totta?! Aamulla, kun puin joulujuhlaa varten päälle ja laitoin vähä paremmat rintsikat, jossa on vähä enemmän toppausta ja puin neuleen päälleni, näyttivät rintani kyllä lähinnä huvittavilta, joten laitoinkin sitten tavalliset rintsikat... Ois mahtanu oppilailla olla ihmettelemistä, että missäs vaiheessa opesta on Pamela tullu?! Niiltähän ei kyllä mikään tommonen jää huomaamatta... Ja meikä on kans normaalisti tämmönen just ja just b-kuppi...

Ok, mutta se siitä. Nyt ollaan menossa saunomaan, joten heipat tältä erää!

Vierailija
197/274 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän viestin ja se katosi jonnekin, kun en enää ollutkaa kirajutuneena sisään... :O(

caliendre

Vierailija
198/274 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on niin kiva lukea:) Tiedän kyllä tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun pitkä texti katoaa kun tuhka tuuleen...se vähän ärsyttää:(

Täällä ei uutta, joulua laitetaan täällä vaan. Tällä hetkellä se tarkottaa edelleen siivoamista ja muuta laittamista. Sit ku mies tulee ni mennään hakemaan vähän joulujuttuja, esim. ulkovalot pihan kuuseen jonka mies eilen nopeasti " istutti" siihen;)

Nä laitoin äsken makkariin uudet petivaatteet, siis päiväpeiton ja tyynyt. Saatiin ne mun isoäidiltä lahjaks, mutta otettiiin äkkilähtö jouluun. Ja eilen vaihdoin loput verhot alakerrassa, joten nyt on joka huoneessa uudet verhot:) Vielä pitäs yläkerrassa laittaa kivasti, kun mun perhettä tulee meille viettämään ja jäävät kai yöks ettei tarvi sitte lähteä ajamaan. Meillä on sellanen yläkerta että ennen ku me muutettiin tänne, niin sitä ei oo käytetty varmaan ollenkaan. Siellä on kaks huonetta ja säilytystilaa ja vielä yhteinen oleskelutila. Me sitte maalattiin se kauttaaltaan pari vuotta sitte ja oon laittanu sen kivaks, mutta ku me ei sit nyt tarvita joten sinne vaan kertyy kaikki roinat. Ikävää. Jos nyt käy hyvin ja vauva ilmoittaa tulostaa, niin joko rempataan tää kämppä ja tehdään vähän muutoksia tai sitte ostetaan tontti ja rakennetaan. Homma vaan venyy kokoajan ku nyt mahutaan tähän ihan mainiosti:)

Mulla on maha edelleen ajoittain kipeä, välillä menkkamaista ja välillä muunlaista kipua vähän. Nyt meneillään pp8, ja jos vuoto alkaa niin todennäköisesti pp11 aikasintaan. Kaikki on siis edelleen mahdollista. Jotenkin mulla on sellanen olo että nyt onnistuu, en vaan uskalla liikoja toivoa. Uskon että testaan pp11 eli maanantaina vaikka tiedän ettei testi sillon välttämättä vielä näytä. Mut voi näyttää merkkiä kinnnittymisestä vaikkka sitten ei jatkuiskaan. Sekin olis kiva tietää jos on edes jotain yrittänyt...

Joulumieltä kaikille:)

-Nea & Kaverukset pp 8

Vierailija
199/274 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiks nyt siis kaikki....kyllä ärsyttää :O( Toivotaan, et nyt en tipahda kesken kaiken pois.

Eli siis ensin omaa napaa. Ei siis vieläkään vuotoa eikä oikeestaan mitään mahakipua. Ainoastaan ennen isompaa hätää saattaa jotain möyrintää masussa havaita, tavallisuudesta poikkeavaa siis. Rinnat on taas tulleet vähän kipeiksi, mutta ei samallalailla kuin aiemmin. Nyt vaan painellessa tuntuu kipua. Olo on edelleen luottavainen :O)

Mutta se mikä eilen sai huolestumaan, oli yllättävä siivousinto, joka yleensä aina enteilee menkkoja :O/ Toivotaan, et tämä nyt ois vaikka jotain pesänrakennusviettiä tai joulusiivousinnostusta...eikö?? Suklaata on mennyt luvattoman paljon viime päivinä, Fazerin minttusuklaita ja Geishoja,njamii...ja muutenkin tekee mieli kaikkea epäterveellistä. ja se näkyy myös naamasta muutaman näpyn muodossa :O/ mutta em ovat myöskin hyvin tavallisia pms-oireita...että tiedä nyt sit näistä. Herkistymistä on alkanut jo olemaan liiankin paljon, tuntuu, et kaikki pienimmätkin asiat saa vedet silmiin...ihan mitättömätkin. Ja hermot on jotenkin tosi pinnassa koko ajan.

_Champagne_: Hyvä että tarkistit Lugejen riittävyyden, ehkä sullakin on tarvetta niille vielä pitkään ;O) Saitko uuden reseptin?

Nea: Menkkamaiset kivut kuuluu alkuraskauteen :O) Ihan selvä juttu. ja tietysti testaat jo maanantaina, sehän on selvä!! Hyvää joululoman alkua sulle! Ja toi keksipaketin tuhoaminen kokonaan, on kyllä aivan selvä tapaus...miten jaksoit? Tai no söithän kolmen edestä ;O)

Janese: Kyllä se tarttuu jos on tarrtuakseen, et voi siihen oikein itse vaikuttaa. Muuta kuin rentoutumalla ja syömällä suklaata :O)Niin mäkin aina iltaisin oon tehny ja sit juonu sen punkkulasillisen, mies vaan vesi kielellä valuen kattelee vierestä, kun mä " lääkitsen" itseäni ;O)Ihan tuntuu kuin ois alkoholisti, kun se pullo siellä kaapissa on ja siitä aina iltaisin naukkailee " salaa" :O)No jospa se auttaa...ainakin siihen rentoutumiseen.

Eirene: Ikävä, että selvisi se kilpirauhasen vajaatoiminta,mut hyvä että saat siihen lääkityksen nyt heti. Ei kannata tosiaan jossitella asian suhteen, se kun ei enää auta. Toivotaan, vaan että kyytihenkilö nyt jaksaa kyydissä sen 9kk:tta :O) Ja toi nenäverenvuoto ja kuivat suupielet tarkoittaa kyllä ihan selvästi, et se ois jo tarrannu kiinni :O) Itku tuli taas muuten silmään ton sun englantilaisen ystävän kirjoituksesta, niin hyvin sanottu...niisk...

Ja sinuna kyllä testaisin ennen veritestiä, siinä on sitä jotain, hohtoa!! " Avaat vapisevin sormin sen testipaketin ja mietit monta kertaa kummin päin se tuleekaan laittaa, sitten tärisevin sormin avaat ohjeliuskan ja yrität selvittää mitä siinä sanottiinkaan, vaikka olet sen monta kertaa niin turhaan vuosien aikana jo tehnyt, että osaat ohjeetkin jo ulkoa, mutta nyt on pakko ne lukea. Sitten viimein kastat tikun näytteeseen ja odotat, minuutit tuntuu kiduttavan hitailta, välillä et uskalla edes katsoa testiä tai olet jopa muualla ja pyydät miehen katsomaan tuloksen, sitten yhtäkkiä siihen alkaa piirtyä toinenkin viiva testiviivan lisäksi...mitä nyt, onko testi viallinen ajattelet, eihän se voi olla, purskahdat itkuun, onnesta...mutta epätietoisena kädet täristen vielä tarkistat onko testi varmasti raskaustesti, ettei sittenkin olisi ovulaatiotesti (niin kuin minulle taannoin kävi) Ei, on se sittenkin raskaustesti. Olen viimein raskaana, uskomatonta..jne.....!!!!"

Snygg: Onhan se kiva et tissit edes joskus näyttää isoilta, ihan selkeesti ne sulla valmistautuu imetykseen ;O) Mulla ei edes raskausaikana oo kuppikoko juurikaan suurentunut :O( Hyvää loman alkua sullekin!!

Missäs ilpo luuraa taas, ja miten siirto meni? Entä onko olo jo parempi?

Entä Päivänsäde ja menninkäiset, kuinka voitte???

Mutta nyt sit vaan piinistellään viimeiset päivät ja pidetään lippu korkealla...En oikein ymmärrä miten oon näin optimistinen ollukin tän koko ajan, yleensä pelkään aina pahinta vaikka toivonkin parasta. Nyt jos putoan, niin mä putoankin sit tosi tosi tosi korkeelta. On vaan jotenkin niin varma olo.....se on outoa?!

caliendre&Nahka ja Nuppi pp9

Laitoin tähän listaan noi meidän nikit isolla, et vähän erottuu paremmin ja sit tollaset kivat tähdet alkuun näin joulun kunniaks ;O)

*CALIENDRE; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2,

virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)

*EIRENE; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1, testipäivä ehkä 27.12.

*SNYGG; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1

*NEA-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 2, virallinen testipäivä 28.12

*PÄIVÄNSÄDE72; punktio 14.12, 6 munasolua, siirto 16.12, siirrettiin2,

testipäivä 30.12. (verikoe 3.1.)

*JANESE; punktio 15.12, 6 munasolua, siirto 18.12., siirrettiin 1, virallinen testipäivä eli verikoe 2.1.

*ILPO78; punktio 18.12, 19 munasolua, siirto 20.12.

Vierailija
200/274 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehditkin mun mokailun takia ensin ;O)

Sullakin siis varma olo, et onnistuu...no sithän me onnistutaan eikö??? Ja saadaan ainakin yksi vauva :O) Mulla on jotenkin tän koko pinonkin suhteen aika hyvä tunne, et onnistumisia tulee ja paljon....onkohan musta tulossa meedio???

caliendre&Nahka ja Nuppi pp9 edelleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi