Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 50

10.11.2006 |

Moikka kaikille!!

Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??

Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/

Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.

Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)

Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..

taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre

Kommentit (274)

Vierailija
121/274 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champagnelle onnea myös kahden siirrosta, toivottavasti pysyvät tiukasti mukana :O) Nyt tosiaan yritetään olla rauhassa ja stressaamatta...vaikeeta se tulee olemaan.

Päivänsäde72, kyllä oltiin muistaakseni samassa pinossa, just helmikuun aikana..ei sit kummallakaan silloin tärpänny. Silloin sitä luuli, et tähän hetkeen on taas aikaa, mutta kummasti taas ollaan tässä tilanteessa :O) Ehkä se on nyt meidän vuoro onnistua viimein, näin epäonnisen vuoden lopuksi..

Tsemppiä sulle huomiselle punktioon!

caliendre&pikkuiset

Vierailija
122/274 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin sitä Pregnyliä ihan turhaan! Olisi vaan pitänyt uskoa teitä. Se oli ihan tosihelppo juttu. Mies tuli avuksi litkujen sotkemisessa ja urhoollisesti pistin nahkaan eikä tuntunut juuri miltään. Vähän kirveli, hyvin vähän. Taas on yksi ' pelottava' etappi takanapäin. Nyt vaan odottamaan perjantaita, huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caliendre ja Champagne - miten olette voineet tänään? Onko olo hyvä ja askel keveä?

Nea ja Snygg - miten meni teidän siirto, monta laitettiin matkaan? Nealla onkin mistä valita, tulipa teillä paljon niitä hedelmöittyneitä.

Päivänäsde - Miten meni punktio? Eihän ollut liian kivulias kokemus?

Janese - hyvä että voitit Pregnyl-pelkosi, sitä kyllä taisi jännittää kaikista piikeistä eniten. Onko sulla ruvennut juilimaan jo maha vai onko ihan hyvä olo? Mä olin vannoutunut, että koko homma on mennyt pieleen, kun ei tuntunut missään (vasta tunti ennen punktiota alkoi juilia pahemmin). Tsemmpiä huomiselle, perässä on hyvä tulla :)

Mä odottelen iltapäivän siirtoa... Nyt vasta tajusin, että olis pitänyt yrittää päästä aamupäivällä siirtoon, tää odottaminen on kamalaa. Olen vielä yksin kotona, tapaan miehen vasta Felicitaksella enkä voi edes hermoilla sille. No, antoivat mulle ton ajan, joten kai sillä on joku merkitys, miksi siirtävät iltapäivällä. Mun maha on ollut vähän sekaisin eilisillasta lähtien. Nyt toivon, ettei se aja mua vessaan ennen siirtoa, kun pitäis olla rakko täynnä. Taidan vaan jännittää, näin lähellä raskautta en ole koskaan vielä ollut. Mutta mieli on iloinen ja olo hyvä, joten eiköhän se tästä. En tiedä, mihin aikaan pääsen illalla tietokoneelle, mutta käyn laittamassa siirtokuulumiset heti kun voin.

Iso tsemppi-hali kaikille!

Eirene

Vierailija
124/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Eirene siihen siirtoon, ellet ole jo siellä?

Kiitos kysymästä, mun olo on oikein hyvä, ei enää mahaakaan juili juuri yhtään, että ehkä ne punktiokivut tästä alkaa pikkuhiljaa hellittämään. Voi sit tarkkailla niitä muita oireita ;O) No ei vaan pitää yrittää olla liikaa tarkkailematta niitä..onneksi noi kaksi vauhtiveijaria pitää ajatukset päivisin aika hyvin muissa asioissa, mutta illat on sit aina pahimpia, kun rauhottuu tohon sohvalle tv:n ääreen ja alkaa kuulostella tuntemuksia..Mitään tuntemuksia ei kylläkään vielä ole, ja luulisin (kokemuksestakin) että se oireettomuus voisi olla perempi merkki kuin se, että on vaikka mitä oireita, kun niitä oireita yleensä on vaikka mitä ennen menkkoja..Mutta nää Luget tietysti hämää ja antaa valeoireita vaikkei muuta oliskaan.." Päivä kerrallaan" on mun motto näissä hoidoissa :O)Vaikka toivoahan aina voi ja kuvitella kaikkea esim ensi elokuun mahdollista synnytystä...noh noh, eipäs vielä kiirehditä ;O)

No niin Snygg ja Nea sekä Eirene, montako lähti mukaan ja millasia kavereita?? Ja miten Päivänsäteen kävi punktiossa? Onnea vielä viimeiselle, mutta ei vähäisimmälle Janeselle huomiseen punktioon!!!

caliendre&pikkuiset pp1 (jo!!!)

caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2 virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)

Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1

_Champagne_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2

Snygg; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1-2

Nea-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1

Päivänsäde72; punktio 14.12.

Janese; punktio 15.12.

Vierailija
125/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kaksi kaverusta kyydissä:) Olo on ihan megaonnellinen nyt, kaikki on menny liiankin hyvin. Alkiot oli hyvin jakautuneita...1-luokkaa ja 4-soluisia ainakin 10 kpl. Eli pakkaseenkin saadaan aika hyvin vielä. Kirjottelen sitte lisää kun kotiin pääsen, oli vaan pakko päästä purkamaan fiiliksiä jonnekki. Nyt olen yhtä hymyä:) Nea

Vierailija
126/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kahdesta matkustajasta :O)Ja saitte pakkaseenkin monta kaveria...eikö ole jännä tunne taas, kun sit alkaa jo miettiä sitä, et mitä jos tuleekin kaksoset ;O)

Oikeesti tosi positiivinen tää pino ollu tähän asti, Ilpon poismenoa lukkunottamatta..toivottavasti jatkuisikin samanlaisena vuoden loppuun saakka ;O)

caliendre&pikkuiset pp1

Vierailija
127/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Kyllä oli helppo päivä, punktio meni loistavasti nukutuksessa:)))

jos vielä tähän hommaan joskus ryhdyn, niin otan ehdottomasti nukutuksen. Oltiin väestöliitossa jo 7 aamulla ja olin ensimmäisenä vuorossa, joten punktioon päästiin jo puol 8. Mies tuli myös mukaan ja meni sitten sen jälkeen antamaan oman näytteen.

Mutta asiaan eli saatiiin 6 munasolua, josta ole TODELLA onnellinen kun niin rakkuloita ei näyttänyt olevan kuin 2 isoa mutta onneksi ne pienet olivat ottaneet kirin, niin saatiin vähän enemmän. Tästä nukutuksesta ei mulla ainakaan mennyt pää sekaisin niin paljon kuin rauhoittavista. Olin nukutuksessa noin 15 minuuttia ja 8 aikaan olin jo ihan tolkuissani eikä minkääläisia kipuja:))))) pois päästiin puol 11. Maha ei ole yhtään kipeä, enkä ole joutunut ottamaan herääämisen jälkeen mitään särkylääkettä, mikä on tosi ihme koska aina ollut maha tosi kipee jo kotiin tultaessa. Mutta tässä sitä huomaan kuinka erillailla voi mennä, vaikka samaa rataa menty jo 4 kertaa.

Nyt sitten jännäämään montako hedelmöittyy, en saa mitään tietoa aikaisemmin, mennään vaan lauantaina ysin aikaan siirtoon. Soittavat kyllä jos ei ole mitään siirrettävää.

Mites meni muitten siirto?

Janese; tsemppiä punktioon

caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2 virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)

Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1

Snygg; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1-2

Nea-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 2

Päivänsäde72; punktio 14.12. 6 munasolua, siirto 16.12, siirretään 2

Janese; punktio 15.12.

Vierailija
128/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten otsikosta voi päätellä, täällä myös hyvillä mielin! Olisin voinut hypellä autolle tullessani siirrosta, kun olin niiin onnellinen!!! Yhdeksästä muniksesta oli hedelmöittynyt seitsemän, joista ilmeisesti yksi heitettiin pois, viisi meni pakkaseen (kolmeen erään) ja yksi hyvä ja kuulemma kaunis 4-soluinen siirrettiin mukaan. Ristin sen heti tonttu-ukoksi ja toivonkin, että meidän tonttu pysyy mukana tonttuilemassa syksyyn asti :)

Kuinka Nea sait kaksi alkiota, vaikka olet myös ensikertalainen, eikö vain?! Mulle sanottiin heti kättelyssä, että siirretään vaan yksi, koska on eka kerta. Jos nyt ei tärppää, niin kyllä sitten seuraavaksi saa siirtää kaksi, mutta eihän me nyt ajatellakaan tuollaista vaihtoehtoa, eihän tytöt?!

Nyt vaan toivotaan kaikille tarrasukkia ja ruvetaan jännäämään! Tulee kyllä varmaan elämäni pisimmät kaks viikkoa...

Vierailija
129/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Päivänsäde, et punktio meni hyvin...nyt vaan toivotaan mahdollisimman monta hedelmöittymistä...Peukut pystyyn!:O)

Snygg hieno homma, että Tonttu-ukko saatiin kyytiin ja noin paljon pakkaseenkin...Mikä onkaan osuvamoi kuin Tonttu-ukko pikkuiselle vauvanalulle näin joulun kynnyksellä ;O)Onnea siitä ja tarratöppösiä ja lapasia mukaan...

Kyllä alkaa toi oma alkiomäärä tuntua pieneltä, kun kaikilla muilla on tullu niin paljon enemmän ja monta saatu pakkaseen :O/ no eihän sitä tarvita kuin se yksi onnistumiseen.. ja mulle se yksikin riittää, kun yksi lapsi jo on ennestään. Mutta olen tosi onnellinen joka tapauksessa itseni ja kaikkien puolesta...=O) Hyvin on menny tähän asti.

Mutta nyt palailen esikoisen nukutuspuuhiin..

Piinailemisiin, caliendre&pikkuiset pp1 lopuillaan

Vierailija
130/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut kukaan kotona tänä iltana, joten menin luotto-ystäväni hyvään hoivaan hellimään masuani ja pääsen vasta nyt koneelle :)

Ihanan hyviä uutisia kaikilta! Vitsi me ollaan hyvä piinisporukka! Nyt vain kaikille tarrasukkia ja reipasta ja positiivista mieltä, että saataisiin kaikki mieluisa joululahja.

Mulla on kyydissäni yksi 8-soluinen " kyytihenkilö" - minä sanoin kyytipoika ja mies kyytityttö, joten päädyimme lopputulokseen kyytihenkilö! Siirto meni leppoisissa tunnelmissa, vaikka sitä ennen tulikin vähän kaikenlaista yllättävää tietoa. Osa niistä mun vasta-ainekokeiden tuloksista oli tullut takaisin ja nyt se mun selvittämätön vasta-ainetekijäni paljastui sitten jonkinasteiseksi kilpirauhas-tekijäksi. Mulla on ennenkin epäilty kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta arvot on olleet normaalin alarajoilla ja siksi sitä ei ole tutkittu sen tarkemmin tai määrätty lääkettä.

Että piti tulla tähän loppumetreille vielä tällaista huolen aihetta :( Joudun menemään huomenna aamulla ennen yhdeksää verikokeisiin, että saadaan tulokset mahdollisimman nopeasti, että jos pitää, voin aloittaa tyroksiini tukilääkityksen ensi viikon lopulla. Tuskin tässä nyt mistään kauhean pahasta ongelmasta on kyse, mutta kaikki on tutkittava, että saadaan meidän pikkuinen tarraamaan kiinni kohdun seinään kunnolla.

Miedän alkioista oli 3 jatkanut jakautumista eilisestä ja oli tänään 8-soluisia. Kaksi päätyi sitten pakkaseen odottamaan tulevaa. Loput olivat jotenkin viallisia tai jakautumisessa oli jotain häikkää, joten meidän lopputulokseksi jäi kolme alkiota. Eipä ole kovin isot lukemat nämäkään, mutta eihän siihen tarvita kuin se yksi.. Lääkäri epäili, että ehkä mulla voi olla PCO:n takia paljon rakkuloita mutta jostain syystä vähemmän hyvälaatuisia munasoluja. No, kun ei olla enää parikymppisiä, pitää olla iloinen, että löytyi edes nämä kolme sitkeää sissiä, jotka ovat jaksaneet taistella tähän asti! Nyt ei auta kuin pitää kaikki mahdollinen ristissä ja toivoa parasta. Tätä lasta odottaa ja toivoo niin moni, että hyvä sen olisi tulla meille.

Mulle annettiin ohjeeksi testata ihan kotikonstein Tapaninpäivän jälkeen eli varmaan 27.12. pitää uskaltautua testaamaan. Puhuttiin vain ohimennen ajanvarauksesta viikolle 2 jos ei tärppäisi. Lääkärimme lähtee siitä, että ehdin vielä tammikuussa käydä ekassa raskausultrassa ennen kuin lennän takaisin kotiin. Ihan hyvä asenne!

Nyt nukkumaan, että jaksan aamulla herätä ennen seitsemää verikokeisiin... Hyvää yötä!

Eirene+" kyytihenkilö"

Vierailija
131/274 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1, testipäivä ehkä 27.12.

Snygg; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1

Janese; punktio 15.12.

Vierailija
132/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Eirene, 8-soluinen kuulostaa hyvältä :O) ja kaksi samanmoista pakkaseen.. Ei muuta kuin kyytihenkilölle (ihana nimi) myös tarratöppösiä ja lapasia sekä voisin kaikille yhteisesti heittää vielä kaikille nämä mun lanseeraamat ankkurit --} --}, näillä pitäisi pienten ihmisten alkujen pysyä tiukasti matkassa se seuraavat 9kk :O)

Janeselle vielä tsemppiä punktioon, toivotaan hyvää ja laadukasta saalista, tule sit heti kertoilemaan kuulumisia kun kykenet!

Mun olo ok. Ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen, paitsi rinnat kipeenä ollu jo melki viikon, mut se tuskin liittyy muuhun kuin Pregnylin tai Lugejen oireisiin...Että näin tänään.

Meillä mies nyt keksi sit pikkuisille myös nimet " kaivurikuskit" , tulee ilmeisesti siitä, että niitten pitäisi kaivautua nyt kunnolla sit tonne kohtuun ja tehdä se oma kolo, jossa pysyä sit tiukasti loppuun asti :O) Mutta en nyt sit tiedä vielä, et onko se virallinen nimitys tälle kaksikolle, mutta sillä nimellä mies niille juttelee päivittäin ;O) Voinhan sen toistaiseksi ottaa käyttöön, kunnes muuta keksin...hehe. Miehillä on kyllä hyvä mielikuvitus nimien suhteen!! Ja lempinimi siitä " kaivurikuskeista" ois miehen mukaan " kaivskut" , mut sitä en nyt ota käyttöön, vääntyy liian vaikeesti...

Mikäs olo on eilen punktiossa olevilla, entä muilla, joilla asukki/asukit jo kyydissä?

Palailen taas myöhmmin lukemaan kuulumisia.

caliendre&kaivurikuskit pp2

caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2,

virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)

Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1, testipäivä ehkä 27.12.

Janese; punktio 15.12.

Vierailija
133/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caliendre - kiitos kannustuksesta ja lämpimistä ajatuksistasi. Kiva kun on myötäeläjiä ja tsempittäjiä. Ja tarrasukkaa teidänkin " kaivurikuskeille" :)

Tuli vain mieleen tällainen kysymys.. Miten teitä muita neuvottiin lugejen käyton suhteen? Mä ymmärsin hoidon alussa, että alkionsiirron jälkeen olisi 2 x 200mg aamulla JA illalla. No, eilen sainkin sitten ohjeeksi että VAIN illalla ne kaksi. Ja tätä jatketaan vain viikon, sen jälkeen omien hormonien pitäisi jo toimia. Mä oon nyt tosi ihmeissäni, luulin ihan muuta. Jos lopetan luget jo ensi viikon lopussa, sehän teoriassa voisi tarkottaa sitä, että kuukautiset voisi alkaa jo ennen kuin on mennyt se 2 viikkoa siirrosta. Kuulostaako tää teistä vain mun vainoharhaisuudelta?

Eirene

Vierailija
134/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman hyvä pino, kaikilla menee ihan nappiin!!!

Aloitan kommentoinnit viimeisimmästa ihmettelijästä eli;

EIRENE: Tsemppiä sille teiän 8-soluiselle..oli oikein kunnolla jakautunut:) Ja älähän ressaa niistä ylimääräisistä asioista...voihan olla että on väärä hälytys. Mutta jos ei, niin hyvä että saat siihen oikeanlaisen hoidon.

Mulle määrättiin Lugeja 3x200mg/päivä, eli aamulla, päivällä ja illalla noin 8 tunnin välein. Näin siis testiin asti ja KUN plussaan niin sitte vähennetään hiljalleen (eli testin jälkeen vielä 10 päivää vähemmällä annostuksella). Ja ne on siis alakautta otettavia;)

CALIENDRE: Kaivurikuskithan sopii tosi hyvin...toivottavasti kaivavat tosi kunnolla:) Nyt vaan odotellaan, että saadaan alkaa tulkitsemaan tuntemuksiamme... :)

SNYGG: Onnea hienosta tuloksesta!!!!!'

Mietit, että miten olen saanu 2 kaveria mukaan; Lääkäri kysyi heti ennen siirtoa kun oltiin tulokset katseltu, että montako laitetaan. Sanoin, että hänhän sen päättää ja että olen elänyt siinä uskossa että laittavat vaan yhden. Hän totesi, että tämä on aina hoitopaikasta riippuvaa, ja että hän laittaa kaksi jos niin tahdomme. Joten päädyimme siihen:)

PÄIVÄNSÄDE: Tsemppiä lauantain siirtoon:) Ja hienoa että punktio meni sullakin hyvin..eipä ole tässä pinossa yhtäkään kauhukertomusta siitä...

Täällä fiilis on edelleen megahyvä, mahakin on hyvässä kunnossa, mutta turvonnut jonkun verran (nyt vasta sen huomaan) :)

Sain siirtoa edeltävänä iltana aivan kauhean mahakipukohtauksen kun olin jo sängyssä ja olin ihan varma että pitää lähteä helsinkiin. Taistelin itselleni särkylääkkeen viereiseltä pöydältä ja sen jälkeen taistelin itseni vessaan mutta yhtä äkkiä kipu katosi yhtä nopeasti kun tulikin. Lääkäri epäili että joku rakkuloista oli puhjennut. Munasarjat on edelleen megaisot, joten vesikuuri jatkuu. Vähän tuntuu vielä mahassa, mut ei niinkään särje. Olo on siis kaikin puolin hyvä.

Tänään lähden kolmen vapaapäivän jäljiltä klo 13 töihin ja kotiin tuun vasta huomenna 21 aikaan. Tätä tää on ilman ajokorttia. Ja sitte vielä sunnuntaina teen tollasen 7-21 päivän. Mutta nyt on rauhallista, nkä todellakaan aio rehkiä.

Saitteko muut jotain ohjeita elämään siirron jälkeen??? Mulle vaan sanottiin että normaalia elämää, ja että noiden suurten munasarjojen takia pitää välttää varsinkin kiertoliikkeitä.

Taidetaan kaikki testailla siinä noin 27 päivä, mulle annettiin testi mukaan ja käskettiin testata 28.12 torstaina. Miten muilla siis??

Ihan mielettömästi tsemppiä kaikille piinailijoille ja kohta piinailijoille...tää on itseasiassa aika hienoa aikaa. Niinkun joku muukin sano, niin en ole koskaan ollut näin lähellä raskautta:)

Tai olenhan kerran tehnyt positiivisen testin 1,5 vuotta sitte, mutta en koe sitä niinkään raskautena tai keskenmenona kun meni heti loppu.

-Nea & Kaverukset pp1 (hienoa saada toi pp1 perään:)

Vierailija
135/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea - kiitos vastauksestasi. Ja tarrasukkia sinne teillekin päin :)

Mua rupesi vaivaamaan toi Luge-asia niin, että otin yhteyttä lääkäriimme ja tarkistin asian. Totta kai mulla oli mennyt eilen ohje ohi korvien, olin kai niin hermostunut sen alkionsiirron takia... Eli siis, mulla on ohjeena 2 x 200mg iltaisin siihen saakka kun raskaustesti on positiivinen, sen jälkeen 200mg iltaisin viikon ajan. Jos testi nega, luget voi lopettaa siihen.

Mitenkäs teillä muilla (ihan vain verailun vuoksi)?

Eirene+kyytihenkilö

Vierailija
136/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lugeja käskettiin aloittaa punktiopäivän iltana eka 200mg ja siitä eteenpäin 3x200mg, eli aamuin, päivin ja illoin 1 tabletti (yksi on mulla aina 200mg). Niin kauan kunnes testi toivottavasti on positiiviinen ja siitä eteenpäin sit sovitaan, et mihin asti ja kuinka paljon...reseptillä mulle on määrätty 8pkt, joista 2 oon ostanu, kun yksi oli ennestään helmikuun hoidoista jääny....että aika pitkälle niitä tarvii meillä. Jännä, et annetaan näin eri ohjeita eri hoitopaikoissa!??!

Ja mitään erityisohjeita en saanu punktion ym jälkeen, tietysti kai maalaisjärkikin sanoo sen, et sitä kovaa rasitusta pitää välttää ja just kiertoliikettä, se kun ainakin sillon tiistaina vielä vihlas aikalailla. Normaalia elämää eletään oli ohje. Näin nekin on muuttunu esikoisen hoidon ajoista n. vajaa 4v sitten käskettiin välttämään myös seksiä positiiviseen testiin asti (2vko), muistaakseni ja silloin testipäivä oli Taysilla vasta pp16...et ajat muuttuu :O) Turhasta stressaamisesta on kai luovuttu...Hyvä niin.

Nyt lapset heräilee päikkäreiltä, tarvii mennä välipalan tekoon ja sit lupasin, et paistetaan pipareita :O) Ehkä se joulu sieltä tulla jolkottelee, kun sitä tuoksua ja tunnelmaa hiukan luo..ja ulkonakin alkaa olla jo viimein aika kylmä..Toivottavasti lunta tulee pian niin kuin on luvattu :O)

Lumista joulua odotellen, caliendre&kaivurikuskit pp2

Vierailija
137/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pääsee sittenkin punktioon!

Mensut alkoivat viime viikon torstaina, jolloin ois pitänyt olla jo liian myöhäistä. Mutta päätettiin kuitenkin kokeilla, ja olen sitten torstaista saakka piikitellyt. Ja hyvältä näyttää vaste, ja maanantaina punktio! Hieman hyperstimulaation riskiä, mutta lääkärin mukaan erittäin epätodennäköistä. siis parisenkymmentä isohkoa kasvamassa tällä hetkellä. Että onpa mukava päästä takaisin pinoon!

Vierailija
138/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takaisin ilpo =O) Hieno homma, et hoidot sit alkoikin..Ajattelit sit yllättää meidät viime tingassa ;O) Ehkä tämä viivytys on sulla nyt hyvä enne..ja lopputulos vahvasti positiivinen!!

Tsemppiä maanantain punktioon, hyvä määrä rakkuloita sullakin tulossa :O) Kuten oot lukenu, tää on ollu hyvä pino tähän asti!!

Tulehan sit kertoilemaan maanantaina punktiokuulumisia...

caliendre&kaivurikuskit pp2

Vierailija
139/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno juttu ilpo78, aivan uskomatonta, kyllä meillä on niin hyvä jengin kasassa että.... kaikilla menee niin hyvin. Lisään sinutkin tohon listaan:)

Janese, miten punktio meni?

Mulla on mennyt tosi hyvin, ei ole tarvinnut ottaa särkylääkettä, eilinen meni makoillessa mutta tänään olen jo hyödyntänyt sairasloma päivää ja olin laattaliikkeessaä valitsemassa taloon laattoja ja ihan hyvin jo löysinkin vaihtoehtoja. Maalit olis sitten seuraavaksi vuorossa mutta aattelin valita ne sitten joulun jälkeen.

Lugeista mulle määrättiin 3x100 aamuin ja illoin eli päivässä yhteensä 6 pallukkaa. Aikasemmilla kerroilla on ollut 2x200 aamuin ja illoin. Näyttää vaihtelevan paikkakohtaisesti.

Huomenna sitten siirtoon, eikä tänään ole tullut soittoa, joten kyllä siellä jotain siirrettävää on:)) pääsen kohta teidän kanssa viettämää piinispäiviä. Ainiin mulla on testipäivä (pp14) 30.12 lauantaina, eli teen sen kotona. Olisin kyllä halunnut mennä verikokeeseen mutta sanoivat, että voi tulla sitten uuden vuoden jälkeen, jos kotitesti on positiivinen. Naistenklinikalla oli veritesti aina pp12.... no täytyy vielä puhua huomenna asiasta, jos pääsisin käymään 29.12 verikokeessa. Silloin kun plussasin vuosi sitten, niin hcg oli jotain 75 (pp12) ja oli vuotoa, joten olinkin ihan ihmeissäni tuloksesta. Kotitesti näytti plussaa vasta 5 päivää verikokeen jälkeen, joten ota nyt sitten selvää noista kotitesteistä.

caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2,

virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)

testipäivä 30.12.

Janese; punktio 15.12.

ilpo78; punktio 18.12.

Vierailija
140/274 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea näin kivoja kuulumisia! Oma fiilis on tosi kiva, olin eilen illalla hyvässä seurassa syömässä ja konsertissa. Vauvaprojekti unohtuu mukavasti kun on kivaa tekemistä ja töissä kunnon prässi vielä päällä.

Mulla on sama setti lugeja kuin muilla: yksi aamulla ja kaksi illalla niitä vahvempia. Keskustelimme lääkärin kanssa siirtopäivänä lugeista, ja hän sanoi että viimeisimmän tutkimustiedon mukaan lugeista ei ole hyötyä sen jälkeen kun on testannut positiivisen tuloksen. Jos naisella on useita keskenmenoja takana, voidaan suositella jatkamaan lugen käyttöä ensimmäiset viikot tukemaan omaa hormonitoimintaa. Eli mulle oli ohje että luget saa lopettaa jos testipäivänä tulee plussa, muttei siitä ole haittaa vaikka niitä jatkaisi.

Ja muistakaa ottaa punaviiniä kiinnittymistä edistämään. Yksi lasi illassa pitäisi auttaa. Tämä vinkin olen lukenut palstalta sekä saanut naistentautien tohtorilta.

Terkkuja! -Champpis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi