Milloin eroon yösyötöistä?
Mulla kaksospojat nyt 6,5 kk. Syntyivät tosin kuukautta aikaisemmin A- 2210g ja B-2350 g. Mutta edelleen molemmat pojat vetävät ruokaa ihan hirveesti. Siis aamulla velliä/puuroa klo 11 lounas kiinteää liha/kasvis klo 14 vellimaitoa klo 16 päivällinen klo 19 iltapuuro tai velli ja jo taas klo 22 pullo maitoa ja klo 01 pullo maitoa ja klo 03:30 pullo maitoa ja taas 05:30 pullo maitoa. Siis tuntuu että syöttän jatkuvasti. Hyvin kasvavat, mutta liikaa painoa ei ole ihan 0 käyrillä mennään. Siis onko mitään keinoa miten saan pojat nukkumaan yöt putkeen edes yhdellä syötöllä? Milloin helpottaa?
Kommentit (2)
heräs myös 2 kertaa yös, mut rupesin antaan velliä myös sillon ku heräs eka kerran. sit heräs vasta aamulla.
Nyt oon jättäny yö syötön pois poika 7.5kk
Kun kerran pojat noin hienosti syö, niin
aamulla puuro ja maito
lounas lihakasvissose ja maito
vp hedelmäsosetta ja maito
päivällinen kasvissose ja maito
illalla puuroa + hedelmä-/marjasosetta ja maito
eli lisäisi tuon välipalan vähän tiiviimmäksi tavaraksi ja iltaan oikein kunnon tankkaus jos vain alas menee. Tällä satsilla pitäisi periaatteessa nukkua koko yö. Voisit toki myös kokeilla josko joku yöruokalu tyydyttyisi pelkällä tutilla tai aluksi vaikka vedellä. Usein aluksi tiivistä ruokailua tarvinneet pikkuiset vain " ymmärtävät" , että näin pitää syödä kun on aikaisemminkin näin tehty ja eivät itse osaa välttämättä turhia(?) ruokakertoja karsia. Mielestäni tuon ensimmäisen keskellä yötä olevan ruokailun voisi vähintään jättää välistä. Vaatii vähän opettelua, mutta palkitsee sitten myöhemmin. (Mainittakoot, että olen alalla töissä ja tiedän paljon niin keskosista kuin ruokailuistakin.) Sitäpaitsi itselläni on kaksoissisko, etä olen nähnyt äidin tekemän työmäärän meidän hyväksemme, joten nostan hattua todella korkealle jaksamisiesi kanssa...hyvä kun itse jaksaa yhden kanssa ;)